AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #1 Del Skrevet 26. november 2018 Som skrevet har jeg så utrolige puljer med angst. Jeg klarer ikke sove, nesten ikke spise, jeg klarer ikke å gå på butikken, jeg klarer ikke å møte opp på skolen, jeg klarer ikke å sitte i en buss(på vei til skolen eller andre erender).. jeg klarer ikke snakke når det står på som verst.. når jeg først er så heldig å sovner, så går det to timer før jeg våkner og har helt panikk og jeg ikke får sove mer.. jeg elsker jo vin og slik, altså ikle store mengder da.. men et glass nå og da for å kose meg litt på kvelden før en skal legge seg.. men jeg klarer ikke tanken på vin og ellers alkohol uten å få en følelse av p bli kvelt. skolen er noe herk! Jeg må møte opp og få karakterer og alt det, jeg forstår hinder jeg og! Men jeg klarer det ikke. Jeg får ikke til å sette meg på bussen og/eller gå inn dørene til skolen! Bare tanken av det gir meg lyst på selvmord FORDI i mitt hode så er alt så farlig. Angsten min går ut på egen helse, og i hodet mitt er det nesten som at jeg automatisk får svartedauen av at andre ser på meg nesten... jeg klarer ikke å snakke med noen utenom i telefon eller på meldinger fordi jeg er så redd for generel smitte. Jeg klarer ikke omgås tantebarna mine engang, fordi de går i barnehagen. Det er jo supert det, men jeg vet det er så mye smitte og dritt der.. angsten min har HELT KONTROLL over livet mitt, og jeg takler ikke å leve med det mer. Jeg gikk på medisiner, men jeg slutta når de ikke fungerte som det skal. jeg har virkelig lyst til å ta livet av meg selv på grunn av dette.. jeg har jo ikkeno liv mer, jeg har jo ingenting i det hele tatt... jeg har ringt selvmordstelefonen 6 ganger i løpet av siste mnd, og får jo ikke svar.. jeg går også på behandling, men jeg får ikke time tidligere enn den er satt opp - SOM ER OM TO UKER!! Så skal det og sies at jeg har gått i behandling siden jeg var 13, og bytta psykolog 7 ganger.. kunne skrevet og bablet i evigheter, jeg har INGEN å snakke med. Mamma og pappa er totalt uforståelige, de prøver ikke engang.. hva kan jeg gjøre for å la det slippe litt? Angsten sitter i hodet mitt fra jeg står opp en torsdagsmorgen, og varer gjerne til onsdag kveld uka etter - og det er da nesten en uke uten annet enn tre knekkebrød om dagen og maks tre timer søvn om natten... det sitter gjerne lengre og... J18, fortvila over livet. Føler jeg har fucka opp meg selv rimelig... Anonymkode: 07c9c...833 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #2 Del Skrevet 26. november 2018 Off.. ikke bra. Du kan skrive til meg (privat) om du ønsker å snakke med noen! Har selv slitt med angst og deprisjoner, er ikke godt! Ingen skal behøve å være aleine om slikt! ❤ Anonymkode: aceca...570 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kflu Skrevet 26. november 2018 #3 Del Skrevet 26. november 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Off.. ikke bra. Du kan skrive til meg (privat) om du ønsker å snakke med noen! Har selv slitt med angst og deprisjoner, er ikke godt! Ingen skal behøve å være aleine om slikt! ❤ Anonymkode: aceca...570 Den skulle ikke være anonym Bare ta kontakt, det kan være godt å få luftet tankene sine! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duff Skrevet 26. november 2018 #4 Del Skrevet 26. november 2018 Du vet du kan ringe legevakten og snakke med de og? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maestro Skrevet 26. november 2018 #5 Del Skrevet 26. november 2018 Sender en god klem Men OBS, alkohol gjør angsten ti ganger verre! Og husk, at DU er sjefen i DITT liv! Når du orker, så må du nesten eksponere deg, å lære hjernen din at ting ikke er farlig. Begynn med baby steps.. Er ikke psykologen din som skal få deg frisk, er jo deg selv. Kanskje medisiner kunne hjulpet, som ei krykke? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #6 Del Skrevet 26. november 2018 Ring 113 eller fastlegen din, du kan be om akutt innleggelse. Om du ikke ønsker akutt så kan fastlegen din henvise deg til DPI hvor du får ukentlige psykologtimer ved behov. Lykke til, håper det ordner seg! Anonymkode: 551c4...f78 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #7 Del Skrevet 26. november 2018 Synes du skal søke om et opphold på angstavdelingen til Modum Bad. Komme deg vekk fra alt og alle, være i trygge hender med flinke folk, lære en hel masse om deg selv og om angst generelt.. Både lege og psykolog kan henviste deg. Kanskje vil nye omgivelser og litt isolasjon fra de vandre omgivelser gi noe ny giv Anonymkode: adf64...27c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. november 2018 #8 Del Skrevet 26. november 2018 116 117, din lokale legevakt. 116 123, mental helse. 22 40 00 40, kirkens sos. Eller nødnummeret. Du klarer mer enn du aner! ❤️ Anonymkode: 19547...dac 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillesky Skrevet 26. november 2018 #9 Del Skrevet 26. november 2018 Jeg må dessverre stenge tråden din fordi vi ikke tillater at man skriver om selvmordstanker på Kvinneguiden. Dette er ikke for å tabubelegge disse følelsene, men fordi vi ikke kan vite hvem som har kompetanse til å hjelpe og hvilke svar som kan være skadelige (les mer her om hvorfor vi har denne regelen). Vi vil oppfordre deg til å ta kontakt med din fastlege/lege for samtale eller henvisning videre. Hvis du opplever at situasjonen er akutt, oppfordrer vi deg å kontakt med legevakt på tlf 116117 eller ringe nødnummer 113. Alternative kan du også ta kontakt med en hjelpetelefon hvor du vil treffe mennesker du kan prate med, som ønsker å hjelpe deg og som kan gi råd i den situasjonen du er i. Mental Helse: 116 123 Røde Kors: 800 33 321 (man-fre 14-22 for de under 18 år) Kirkens SOS: 22 40 00 40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg