Gå til innhold

Hvordan vaske strikket ullgenser

Salamanderr

Anbefalte innlegg

Hei!

Ei venninne strikket en fin Tirilgenser til meg. Dessverre var det en del hundehår i genseren da hunden hennes røyter og jeg er veldig allergisk. Nå har jeg vasket den på ullprogram og det er enda mye hår i den. Hva bør jeg gjøre for å bli kvitt dem? Kan jeg feks bløtlegge den og dra ut de hårene jeg finner mens den er under vann og evt vaske den på nytt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er nesten umulig fjerne hår fra strikkeplagg. Men du kan prøve å gå over alle flater (både på utside og innside) med en klesrulle. Å dra ut hår under vann tror jeg blir et håpløst prosjekt. 

Anonymkode: 0f112...f60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er nesten umulig fjerne hår fra strikkeplagg. Men du kan prøve å gå over alle flater (både på utside og innside) med en klesrulle. Å dra ut hår under vann tror jeg blir et håpløst prosjekt. 

Anonymkode: 0f112...f60

Men blir ikke genseren ødelagt hvis jeg bruker rulle? Kan ingenting om dette, men ser for meg at ulla blir ujevn og ødelagt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil nok tro det er et ganske håpløst prosjekt. Hundehårene er nok strikket inn i plagget, du vil ikke greie å vaske dem ut. Klesrulle, plukke de ut eller få deg en annen genser laget av noen uten hund...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...