Gå til innhold

Meny - mat og drikke i bryllup


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 10.12.2018 den 12.36, Peonjenta skrev:

Skjønner ikke behovet for nattmat. Kakene kommer jo aldri på bordet før i 11-12 tiden på natten.  Hvem er kjempesultne 1-2 timer etter de har spist kake??

I de bryllupene jeg har vært i har det vært nattmat etter midnatt, rundt 1. Og variert fra gryteretter til rester. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 11.12.2018 den 19.03, Peonjenta skrev:

Har det ikke vært verken taler eller pauser da?

Jo? :) 

Anonymkode: e2c35...b19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan spise det meste, så lenge det er nok mat til faktisk å bli mett. Har vært i bryllup med gourmetservering der alle gjestene var innom bensisnstasjonen for å kjøpe pølse seint på kvelden fordi sulten rev. Personlig liker jeg beste å bli servert, men da må porsjoner som er ferdig opplagt være gode, dvs de må passe må bestemor på 92 og onkel på 58, evt at poteter og saus settes på bordet så folk kan regulerer porsjonsstørrelsen med det. Skal det være tapas/koldbord opplegg må det være nok gangplass rundt buffeten til at ikke folk så leeeenge i kø, og nok plass mellom bordene der man sitter til at folk kan gå mellom uten risiko for å søle i hårpynt og skjortekragen til de som sitter. Personlig syns jeg sånn steik og potetermiddag kan bli litt kjedelig, men det er jo godt og noe alle kan spise. Sære ting som rakfisk styrer man unna å servere til mange. Skal dere har buffet så husk på at det er vanskeligere å time med taler, for ofte vil folk stå og forsyne seg når det klirres i glasset, og så står man der med et fat med eggerører og smiler fårete mens brudgommen snakker, ikke bra. Ikke helt det du spurte om, men noe å tenke på. 

Anonymkode: 96f3b...12c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.11.2018 den 10.09, AnonymBruker skrev:

Liker godt når det er tapas/buffet/koldtbord etc. Så kjedelig å få servert mat man ikke liker/tåler når det er en bestemt 3-retters.

Anonymkode: 23167...7b3

Tapas/buffet/koldtbord er ikke bryllups mat.

Anonymkode: baef6...d8b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde gårsbryllupmog serverte:

- forrett: skalldyrmousse på toast

- grillet lam med råstekte timianpoteter, ratatouille, salat og sjy. Lammet var tilberedt sous vide, og så la kokken den raskt på grillen helt på slutten,

- rømmemousse med bær

Forrett og dessert ble servert ved bordene og hovedretten var som buffet.

Vielsen var kl. 1600, så middag ble servert kl 1900 og ferdig ca 2200. Da ble det kaker ca ved midnatt og ikke behov for nattmat. Serverte stor fellesfrokost til alle som overnattet. 

Anonymkode: 4ac7d...5f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare vært i to bryllup. Det ene var veldig lite, så da var vi på restaurant. 

I det andre var det kamkjell til forrett, hjortefilet til hovedrett og sjokolademousse til dessert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...