Gå til innhold

Hot or not; klokkestreng

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en blanding av nytt og gammelt hjemme. En god del kule ting (syntes jeg selv), ganske rent uttrykk på det meste.  Kjøpte en veldig fin klokkestreng på Fretex her om dagen, den er korsstingsbroderert i veldig fine farger og ikke gammelmodig i uttrykket.  Men klokkestreng i seg selv er jo "sånn som mormor hadde", i følge mannen min. 

Så hva sier dere, kjære kg-venner. Hot or not? 

(Vet at det som betyr noe er om vi som bor her liker det, men jeg syntes det er gøy med synspunkter og mannen bidrar kun med nevnte setning 😂🙄). 

Anonymkode: 9906f...28c

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Not. Nips. Jeg er absolutt for brukskunst, men det må kunne brukes til noe. En klokkestreng er hverken et maleri eller en genser, så, nei.

Anonymkode: a9fcd...0a3

• Liker 1
Skrevet

Er nok på vei inn i varmen igjen, i noen kretser i alle fall.

Anonymkode: 69268...d70

• Liker 2
Skrevet

i Danmark kom jeg over mange forskjellige klokkestrenger som hadde fugler brodert på. Jeg hadde lyst til å ta med alle sammen, men tror det hadde blitt en litt dyr affære.

Jeg sier Hot-ish.

Men om man bor toppmoderne og minimalistisk fra før. Definitivt Not :P

• Liker 1
Skrevet

Not, men det kan være fordi jeg er oppvokst med det og tenker på det som "syttitalls". 

Skrevet

Da skal man ha gjennomført stil, klokkestreng kan fort bli fælt. 

Skrevet

De er fine i seg selv, kanskje spesielt om en man står nær har laget den. Men som en over meg sier; i et ellers toppmoderne hjem skiller den seg litt negativt ut. Men om den passer inn med stilen din ellers sier jeg kjør på :)

Anonymkode: 69a2f...2cb

• Liker 1
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Syns det er fint om det passer inn med resten av stilen.

Skrevet

Har sett dem før men aldri tenkt noe over dem egentlig. Om de passer inn hos dere er jo det bra. Du må jo ha kjøpt den av en grunn. Så... hot and not? 😂

• Liker 1
Skrevet

Hvis gubben tilter, går det an å legge vekk klokkestrengen, inntil det er opplest og vedtatt i mainstream media at den er hot.

Anonymkode: 69268...d70

• Liker 3
Skrevet

Not. Til nød på en hytte, men ikke i et vanlig hjem. 

Anonymkode: 92350...7f8

• Liker 2
Skrevet

Jeg sier NOT, men jeg sliter generelt med gammelmodige broderier. Jeg liker mye gammelt, men akkurat klokkestreng synes jeg lite om. Det skal ganske mye til å få de til å gli inn i et miljø. Dessuten var klokkestrenger retro allerede på den tiden det var populært å brodere dem. 

• Liker 1
Skrevet

Har en brun trekiste i entreen hvor div blir oppbevart. Over den har jeg en vegglampe i brunt tre. Rundt denne har jeg fire klokkestrenger, og på gulvet en fillerye. Besøkende sier de elsker å komme inn til meg fordi entreen er kun og koselig. Har også en stumtjener i tre som er malt knall rød og tar igjen fargen i flere av klokkestrengene. I vindu har jeg en brun kappe med blomstermotiv, og rød kappe i desember. Har grønn plante som henger i vinduet i en brun potte som blir holdt oppe av flettet hamp med perler. Jeg syns entreen min er mer artig enn lun. Blir i godt humør med en gang jeg trår inn. Klokkestenger er fint når de passer inn  🙂

Anonymkode: 77c9b...946

• Liker 7
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har en brun trekiste i entreen hvor div blir oppbevart. Over den har jeg en vegglampe i brunt tre. Rundt denne har jeg fire klokkestrenger, og på gulvet en fillerye. Besøkende sier de elsker å komme inn til meg fordi entreen er kun og koselig. Har også en stumtjener i tre som er malt knall rød og tar igjen fargen i flere av klokkestrengene. I vindu har jeg en brun kappe med blomstermotiv, og rød kappe i desember. Har grønn plante som henger i vinduet i en brun potte som blir holdt oppe av flettet hamp med perler. Jeg syns entreen min er mer artig enn lun. Blir i godt humør med en gang jeg trår inn. Klokkestenger er fint når de passer inn  🙂

Anonymkode: 77c9b...946

Høres fint ut! Annerledes:)

• Liker 1
Skrevet

Jeg sier not. Aner ikke hva det er engang. 

Anonymkode: fbe39...b75

• Liker 1
Skrevet

Grellt, rett og slett.

Anonymkode: 43a37...6c2

Skrevet

Jeg har en klokkestreng. Den har derimot aldri vært oppe på veggen. 

Anonymkode: 62b4c...532

Skrevet

Kan jo ikke bruke dem til noe..hater ting som ikke har funksjon. 

Anonymkode: e5cd5...970

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan jo ikke bruke dem til noe..hater ting som ikke har funksjon. 

Anonymkode: e5cd5...970

Det har jo ikke bilder (malerier/litografier osv) heller. 

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...