Gå til innhold

Er homofile født i feil kropp?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Først og fremst vil jeg gjerne presisere at jeg overhode ikke har noe som helst mot homofile, transvesitter osv.

Men det er en ting jeg har stussa på lenge. Dette gjelder slett ikke alle, men hvorfor er det slik at så mange homofile menn er feminine og så mange lesbiske er maskuline? Kan det tenkes at det har skjedd en "feil" om man kan kalle det det og at de egentlig er født i feil kjønn?

Jeg vil gjerne ha svar fra dere homofile som kjenner dere igjen i denne beskrivelsen☺ Hva tenker dere? Føler dere dere 100% komfortable med kjønnet som ble gitt dere?

Jeg godtar alle for den de er. Jeg mener absolutt ikke å tråkke noen på tærne, men dette er noe jeg oppriktig lurer på!

Anonymkode: 360d0...5d4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

At det er mulig å være såå uopplyst 😂😂 For all del, flott at ikke dømmer noen da :) 

Anonymkode: 7fa32...322

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt har det skjedd en genfeil. Man er jo programmert til å tenne på det motsatte kjønn, fordi dette gir mulighet for avkom. Det betyr ikke at det er mindre bra å være homofil, det sies jo feks at det å ha krøller også skyldes en genfeil.

Anonymkode: 5d9f4...e84

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

At det er mulig å være såå uopplyst 😂😂 For all del, flott at du ikke dømmer noen da :) 

Anonymkode: 7fa32...322

Skulle jeg skrive

Anonymkode: 7fa32...322

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Selvsagt har det skjedd en genfeil. Man er jo programmert til å tenne på det motsatte kjønn, fordi dette gir mulighet for avkom. Det betyr ikke at det er mindre bra å være homofil, det sies jo feks at det å ha krøller også skyldes en genfeil.

Anonymkode: 5d9f4...e84

Krøller en genfeil? Da har jo over halvparten av befolkningen i verden er genfeil

Anonymkode: 7fa32...322

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altså, de såkalt feminine egenskapene er ikke bundet til en vagina, ei heller de maskuline til en pikk. Det flyter, noen er mer feminine, noen mer maskuline, uavhengig av fysisk kjønn. Noen er til og med maskulin i uttrykk en dag og feminin en annen. Gøy at vi er så forskjellige! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Sansol skrev:

Altså, de såkalt feminine egenskapene er ikke bundet til en vagina, ei heller de maskuline til en pikk. Det flyter, noen er mer feminine, noen mer maskuline, uavhengig av fysisk kjønn. Noen er til og med maskulin i uttrykk en dag og feminin en annen. Gøy at vi er så forskjellige! :)

Ja, jeg digger folk som skiller seg ut!☺ Jeg bare ser at det er en gjenganger hos homofile. Man har ofte rett når man antyder at noen er homofile. Men kanskje kjører de på med det feminine/maskuline fordi de gjerne vil at folk skal skjønne at de er homofile? Ingenting galt i det☺

Anonymkode: 360d0...5d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å være født i feil kjønn og det å være homofil er ikke i nærheten av å kunne sammenlignes. En mann føler seg som en mann selv hvilken fil han tilhører. Samme med kvinner. Bli født i feil kropp betyr jo at man føler seg som kvinne/mann og er født som mann/kvinne.

Anonymkode: 514c2...6d5

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det å være født i feil kjønn og det å være homofil er ikke i nærheten av å kunne sammenlignes. En mann føler seg som en mann selv hvilken fil han tilhører. Samme med kvinner. Bli født i feil kropp betyr jo at man føler seg som kvinne/mann og er født som mann/kvinne.

Anonymkode: 514c2...6d5

Født i feil kjønn*. Født i feil kropp blir for meg intetsigende. Dessuten kan jo det begrepet brukes om hvem som helst. F.eks ei feit dame som vil ha tynn kropp vice versa! Blir også dumt å si at kroppen er feil sånn sett, selv om jeg forstår at en transperson som er født mann vil ha en kvinne kropp for å føle seg tilfreds.

Anonymkode: 7fa32...322

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Først og fremst vil jeg gjerne presisere at jeg overhode ikke har noe som helst mot homofile, transvesitter osv.

Men det er en ting jeg har stussa på lenge. Dette gjelder slett ikke alle, men hvorfor er det slik at så mange homofile menn er feminine og så mange lesbiske er maskuline? Kan det tenkes at det har skjedd en "feil" om man kan kalle det det og at de egentlig er født i feil kjønn?

Jeg vil gjerne ha svar fra dere homofile som kjenner dere igjen i denne beskrivelsen☺ Hva tenker dere? Føler dere dere 100% komfortable med kjønnet som ble gitt dere?

Jeg godtar alle for den de er. Jeg mener absolutt ikke å tråkke noen på tærne, men dette er noe jeg oppriktig lurer på!

Anonymkode: 360d0...5d4

Homofil kvinne her, og vil vel av deg bli beskrevet som maskulin? Har kort hår, det er ikke fordi jeg er homofil, men fordi jeg liker det, det passer ansiktet mitt osv. Jeg bruker ikke kjole eller skjørt, liker det ikke, men går gjerne i bunad. Har aldri følt eller tenkt tanken om at jeg er transseksuell. Jeg har ingen ønsker om å være et annet kjønn. Jeg er trygg i min rolle som kvinne. For meg virker det som om du TS har et veldig snevert syn på hva det vil si å være mann og hva det vil si å være kvinne. Man er ikke mindre kvinne om man har kort hår og ikke går i kjole f.eks. 

Anonymkode: 45f1b...906

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Homofil kvinne her, og vil vel av deg bli beskrevet som maskulin? Har kort hår, det er ikke fordi jeg er homofil, men fordi jeg liker det, det passer ansiktet mitt osv. Jeg bruker ikke kjole eller skjørt, liker det ikke, men går gjerne i bunad. Har aldri følt eller tenkt tanken om at jeg er transseksuell. Jeg har ingen ønsker om å være et annet kjønn. Jeg er trygg i min rolle som kvinne. For meg virker det som om du TS har et veldig snevert syn på hva det vil si å være mann og hva det vil si å være kvinne. Man er ikke mindre kvinne om man har kort hår og ikke går i kjole f.eks. 

Anonymkode: 45f1b...906

Takk for svar! Mitt syn blir ikke mer snevert av å spørre om ting jeg lurer på hvertfall☺ Det er sikkert ting du også lurer på som jeg tenker er veldig innlysende. 

Anonymkode: 360d0...5d4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Krøller en genfeil? Da har jo over halvparten av befolkningen i verden er genfeil

Anonymkode: 7fa32...322

 

Alt som er lagd av DNA, er stappfullt av genfeil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette blir jo mye av det stereotypiske. Samfunnet er jo lagd på en måte slik at for eksempel gutter skal like båt og bil, mens jenter går på klær og sminke, o.l. Hvorfor samfunnet har blitt skapt på denne måten er vel fordi at det var tvilsomt at man ville vise de andre sidene som ikke var "sosialt akseptert" i samfunnet før i tiden? Tenker ikke tilbake til 1950 for den saks skyld, men per dags dato er det blitt mye mer normalt. Jeg snakker for meg selv her, som blant annet bruker sminke til tider, av den grunn føler jeg meg ikke som en kvinne, men fordi jeg liker det. Veldig enig med kvinnen over. Samfunnet har på en måte bestemt hvordan vi skal leve, og hva som er sosialt akseptert. Med tiden, har dette løst seg i høyeste grad, hvor det er mer akseptert å vise disse ulike sidene som kanskje alle ikke er helt komfortable med, men likevel aksepterer det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn er ikke skapt for å være maskuline og kvinner er ikke skapt for å være feminine. Det er bare slik det har blitt i vestlige samfunn. Det finnes flere folkegrupper gjennom tidene hvor menn har vært svært feminine, og det å være "mann" eller en "gentleman" var sterkt knyttet til femininitet. Samtidig har det vært folkegrupper hvor kvinner var mer maskuline. 

Altså handler dette først og fremst om samfunnsnormer - ikke genetikk. Det er dessuten ikke så svart og hvitt som å si at maskulinitet tiltrekker femininitet, og femininitet tiltrekker maskulinitet. Alle har forskjellige personligheter og forskjellige preferanser. 

Jeg er en bifil kvinne på 24 år som er feminin i utseende, men med maskulin personlighet. Jeg tiltrekkes av feminine kvinner og maskuline menn. En av mine beste venner er lesbisk, og hun er veldig feminin og tiltrekkes feminine kvinner. Jeg kjenner derimot ingen feminine homofile menn, men kun maskuline homofile menn. Noen av de er tiltrukket av feminine menn, mens andre er tiltrukket av maskuline menn. 

Dette gjelder jo også hetero mennesker. Det er bare mer vanlig å holde seg innenfor samfunnets normer og regler fordi du har blitt oppdratt til det. 

Anonymkode: 675f4...c84

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg forstår hva du skal frem til :) desverre er de tre temaer det ikke nytter å diskutere med "generasjon krenket".

Men for å svare deg på spørsmålet ditt: nei, jeg tror ikke det nødvendigvis er et sammensvar med født i feil kropp, å det å være en overfemenin homofil. Men jeg må si det var et interessant spørsmål, så hadde vært artig om en feminin homofil, eller veldig maskulin lesbisk svarte her :)

 

Anonymkode: fc67a...0d7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår hva du skal frem til :) desverre er de tre temaer det ikke nytter å diskutere med "generasjon krenket".

Men for å svare deg på spørsmålet ditt: nei, jeg tror ikke det nødvendigvis er et sammensvar med født i feil kropp, å det å være en overfemenin homofil. Men jeg må si det var et interessant spørsmål, så hadde vært artig om en feminin homofil, eller veldig maskulin lesbisk svarte her :)

 

Anonymkode: fc67a...0d7

Såkalt maskulin lesbe her. Har svart på TS sitt innlegg. 

Anonymkode: 45f1b...906

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er hverken snakk om genfeil eller å bli født i "feil kropp". Det finnes ikke noe "homogen". Kjønn og seksuell tiltrekning er langt mer komplisert enn så.

For homofile menn i hvert fall, så ser hormonpåvirkning under svangerskapet til å spille en rolle. Dess flere eldre brødre en mann har, dess mer øker sannsynligheten for at han blir homofil:
https://www.sciencemag.org/news/2012/12/homosexuality-may-start-womb

Samme med lesbiske, påvirkning av mannlige kjønnshormoner under svangerskap ser ut til å øke sannsynlighet for både kvinner og menn blir å tenne på eget kjønn:
https://www.sciencedaily.com/releases/2000/03/000330094644.htm

Samme med biseksuelle, det ser ut til at kan finnes en sammenheng mellom mors hormoner under svangerskapet:
https://www.medicaldaily.com/bisexuality-may-start-during-pregnancy-children-mothers-given-hormone-more-414865

 

Anonymkode: 0fb4b...bea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...