Gå til innhold

Er det noen som er flinke til å strikke?? Trenger virkelig hjelp!!


Anonym12345678901

Anbefalte innlegg

Jeg strikker en Elias kofte til barn på 1 år. Jeg har nå kommet til der jeg skal felle til hals... i oppskriften står det at jeg skal felle de seks oppklippsmaskene og sette 9 masker på hver side av den på maskeholder, det skjønner jeg. Men så står det at jeg skal strikke resten av mønsteret frem og tilbake og felle samtidig i hver side, på begynnelsen av hver pinne, 3,2,2,1,1,1 maske. Dette tror jeg jeg skjønner også.

Men så står det at jeg skal strikke til det måler hel lengde og felle av sidemaskene på siste pinne. Sett m på maskeholdere sånn at hver skulder = 25 masker og hals bak = 41 masker. Det er dette jeg ikke skjønner? Hva er sidemasker? Og hvilke masker skal settes på maskeholdere??

trenger virkelig hjelp!!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Dytter litt på denne for å få tak i hjelp til ts. :) 

Anonymkode: e8f2d...0ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en kofte med isydde ermer? Og det er bakstykket du driver på med? For da er det rett og slett maskene du skal sy sammen med forstykket etterpå som skal settes på en maskeholder isteden for å felles av.

Dette ble innviklet forklart, men det er de maskene som blir oppe på skuldra😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det skal klippes opp til ermer går jeg ut fra at det er noen få masker på hver side som skal felles, og at det skal syes og klippes der. Hvis du setter av 41 masker bak til hals, og 25 masker til skulder på begge sider foran og bak, hvor mange masker har du evt igjen da?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan også være som Brøleapen skriver, at det er maskene foran, mellom de som allerede er felt og de 25 som skal settes av til skulder.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.11.2018 den 10.08, Anonym12345678901 skrev:

Jeg strikker en Elias kofte til barn på 1 år. Jeg har nå kommet til der jeg skal felle til hals... i oppskriften står det at jeg skal felle de seks oppklippsmaskene og sette 9 masker på hver side av den på maskeholder, det skjønner jeg. Men så står det at jeg skal strikke resten av mønsteret frem og tilbake og felle samtidig i hver side, på begynnelsen av hver pinne, 3,2,2,1,1,1 maske. Dette tror jeg jeg skjønner også.

Men så står det at jeg skal strikke til det måler hel lengde og felle av sidemaskene på siste pinne. Sett m på maskeholdere sånn at hver skulder = 25 masker og hals bak = 41 masker. Det er dette jeg ikke skjønner? Hva er sidemasker? Og hvilke masker skal settes på maskeholdere??

trenger virkelig hjelp!!! 

Ta og les forklaringen til hele oppskriften du strikker. Alt skal stå forklart. 

Sidemaskene vil jeg tro er de 25 maskene på hver side. 

Anonymkode: 1d356...026

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 23.11.2018 den 10.08, Anonym12345678901 skrev:

Jeg strikker en Elias kofte til barn på 1 år. Jeg har nå kommet til der jeg skal felle til hals... i oppskriften står det at jeg skal felle de seks oppklippsmaskene og sette 9 masker på hver side av den på maskeholder, det skjønner jeg. Men så står det at jeg skal strikke resten av mønsteret frem og tilbake og felle samtidig i hver side, på begynnelsen av hver pinne, 3,2,2,1,1,1 maske. Dette tror jeg jeg skjønner også.

Men så står det at jeg skal strikke til det måler hel lengde og felle av sidemaskene på siste pinne. Sett m på maskeholdere sånn at hver skulder = 25 masker og hals bak = 41 masker. Det er dette jeg ikke skjønner? Hva er sidemasker? Og hvilke masker skal settes på maskeholdere??

trenger virkelig hjelp!!! 

Er det denne https://dalegarn.no/katalog/dg216-elias/

Når oppskriften ligger gratis på nett er det alltid en fordel å ta med link når du ber om hjelp.

Anonymkode: 1d356...026

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.12.2018 den 17.51, AnonymBruker skrev:

Er det denne https://dalegarn.no/katalog/dg216-elias/

Når oppskriften ligger gratis på nett er det alltid en fordel å ta med link når du ber om hjelp.

Anonymkode: 1d356...026

Det er ikke den nei, det er en rutete kofte som oppskriften er fra Den Store Kofteboken 😊

Endret av Anonym12345678901
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...