Gå til innhold

Hvorfor må noen på dø og liv ha stasjonsvogn selv om de er alene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er mamma keg snakker om her 😄 hun har ikke lenger små barn eller familie. Hun har oss voksne unger som bor for oss selv og to yngre. De bruker omtrent aldri bil da hun bor sentralt og ungene er ikke med på særlig med aktiviteter. 

Men jeg hater bilen hennes. Føler den må påkostes hele tiden! Skjlnner ikke hvorfor hun kjøpte den i det hele tatt og den er unødvendig stor. 

Si meg..har noen personer bare trang til å ha stasjonsvogn? Ikke fyller hun den veldig opp heller. 

Anonymkode: 6fb5f...603

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hund? Ski? Sykkel?  Mulighet for å handle store ting (møbler osv)? 

Har stor SUV, ingen barn - og føler likevel bilen kunne vært større. 

Anonymkode: 16d62...cbe

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt med plass til stæsj ja. Hva ikke jeg har brukt stasjonsvogn til.. flytting, møbelshopping, trekke henger, ha med stort hundebur, dra på ferier, har tilogmed ttatt ut baksetene en gang, la en madrass i og sov i bilen. Bedre enn telt. Flere par slalomski har fått plass i den, sykler...  Kjekt når man handler på finn. Har tilogmed fått plass til en hel sofa. 

Anonymkode: b60be...03a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke folk som må legge seg opp i hvilke biler andre velger å ha...

Men hvis man leser kollisjonstester er store biler som regel sikrere enn små. Det er også lettere å komme seg inn i og ut av en stor bil, spesielt hvis man har ryggproblemer e.l, og i en stasjonsvogn kan voksne sitte forholdsvis behagelig i baksetet.

Anonymkode: c0e5b...20f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg må på død og liv har stasjonsvogn - og jeg har ikke unger!!!! Visste ikke at slike biler var forbeholdt de med mammahjerter og pappahjerter. 

Hvorfor jeg har stasjonsvogn: 

- driftsikker

- bor i vinterland og trenger en god vinterbil

- må ha plass til hundbur

- bilen må kunne trekke hestehenger

- er 8 timer hjem til hjemstedet mitt, har ofte en del bagasje da

- fyller opp bilen med samboer, hund, telt og pakk hver sommer - det er sommerferien vår

Gjør deg selv en tjeneste og irriter deg litt mindre ;) 

Anonymkode: 6b1a8...c77

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er stasjonsvogn kun forbeholdt de med barn? Det må jeg si til samboer, for Ikke har vi barn, å ikke pleier vi å kjøre på store ting. Men stasjonsvogn har vist seg utrolig kjekt å ha uansett, slik som den gangen vi Storhandler i Sverige, eller skal være med venner å flytte noe.

Anonymkode: 9a178...2aa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du tror at en kun kan ha barnevogn i bagasjerommet?

Anonymkode: 7e26e...f78

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For mange er det praktisk med en bil med plass til en del bagasje eller utstyr, f. eks. hvis man ofte drar på lengre turer med bil, ofte kjører møbler, står mye på ski osv. Er jo greit å slippe takboks siden det forandrer kjøreegenskapene og skaper mer luftmotstand = mindre behagelig å kjøre. Stasjonsvogn er heller ikke bare det de en gang var, nå kan du få stiligere stasjonsvogn med mer kompakt og strømlinjeformet design enn tidligere dagers "kassedesign", og kjøreopplevelsen er ikke så langt fra det man finne i en sedan lenger. 

Anonymkode: 3411e...802

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HankySpanky

Norge har vel flest stasjonsvogner per capita, av en eller annen grunn skal Ola og Kari ha med seg så mye drit når de er ute å farter at en normal bil ikke holder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke barn, men har to store hunder. Passer dårlig med noe mindre bil enn stasjonsvogn da 😃

Anonymkode: 7b5d1...e10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valg av bil handler ikke om liv eller død.

Jeg har stasjonsvogn fordi det gjør meg mer selvhjulpen. Jeg kan:

-handle større gjenstander 

-Reise på turer med flere passasjerer, ski, akebrett m.m

- kjøre til søppelfylling

-hente ved selv

-hente strøsand selv

-frakte sykler

-frakte kano

Sikkert mer også. En stasjonsvogn koster ikke mer i reparasjoner enn andre personbiler.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.11.2018 den 0.54, AnonymBruker skrev:

Er mamma keg snakker om her 😄 hun har ikke lenger små barn eller familie. Hun har oss voksne unger som bor for oss selv og to yngre. De bruker omtrent aldri bil da hun bor sentralt og ungene er ikke med på særlig med aktiviteter. 

Men jeg hater bilen hennes. Føler den må påkostes hele tiden! Skjlnner ikke hvorfor hun kjøpte den i det hele tatt og den er unødvendig stor. 

Si meg..har noen personer bare trang til å ha stasjonsvogn? Ikke fyller hun den veldig opp heller. 

Anonymkode: 6fb5f...603

Det var svært som du reagerer, TS. Hater bilen hennes? Føler den må påkostes hele tiden? Si meg, hva har du med din mors disposisjoner å gjøre? Går de utover deg på noen måte? Har din mor opplysningsplikt overfor deg? Vet du hva? Jeg tror du rett og slett er misunnelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fordi det er mest praktisk de få gangene i året man trenger plassen! I tillegg ser ofte STV mye bedre ut!

Anonymkode: ddaa8...aff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skulle gjerne hatt en større bil jeg. Mye rart man skal bry seg om. 

Anonymkode: 8dad2...55a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...