Gå til innhold

Er vi i Norge VELDIG mye lengre kommet enn andre land ift kjønnsroller?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal faktisk ikke reise spesielt langt før menn er plagsomme og nesten blir fornærmet over at du lukker opp bildøren selv, eller ikke får spandere på deg? De selv mener kanskje at de er gentlemen, mens jeg føler de ser på meg som et uselvstendig individ. 

Anonymkode: b2950...704

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje du skal ta deg en tur til forskjellige land og kulturer. Kan ikke bare legge en sånt merke på Norge. Ja, noen mnd er helt håpløse på det der men ikke alle er lik uansett hva land man komme ri fra. 

Anonymkode: 195aa...490

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada det er bare menn det er noe galt med, og alle kvinner er perfekte skapninger. Vi har fått det med oss.

Anonymkode: fa771...d52

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jada det er bare menn det er noe galt med, og alle kvinner er perfekte skapninger. Vi har fått det med oss.

Anonymkode: fa771...d52

Ikke det Ts siktet til kjære deg. 

Anonymkode: 195aa...490

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jada det er bare menn det er noe galt med, og alle kvinner er perfekte skapninger. Vi har fått det med oss.

Anonymkode: fa771...d52

 

Slutt å være så hårsår #krenka2018

Anonymkode: 82e24...22c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal faktisk ikke reise spesielt langt før menn er plagsomme og nesten blir fornærmet over at du lukker opp bildøren selv, eller ikke får spandere på deg? De selv mener kanskje at de er gentlemen, mens jeg føler de ser på meg som et uselvstendig individ. 

Anonymkode: b2950...704

I Norge har vi kommet FOR LANGT og glemt at det faktisk er ulikheter mellom kvinner og menn.

Vi kan ikke være 100% likestilte for vi er ikke 100% like.

Vi har ulik biologi og ulik styrke.

Det trengs en mann og en kvinne..

Hvorfor skulle vi da være en av hver om vi er prikk like unntatt kjønnsorganene og hvem som føder barnet?

hilsen norsk kvinne

Anonymkode: 4c3ad...a85

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Verdens mest irriterende er menn som absolutt skal spandere, de har tendens til tru at det jevner opp før manglen personlighet. Tjener meir enn igjennomsnitt og er kresen i drikke og mat valg. Er berre meir praktisk for meg å bestille og betale selv. Jeg kommer heller ikke til like enn mann meir fordi han spandere eller tvert i mot

Anonymkode: 82e24...22c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal faktisk ikke reise spesielt langt før menn er plagsomme og nesten blir fornærmet over at du lukker opp bildøren selv, eller ikke får spandere på deg? De selv mener kanskje at de er gentlemen, mens jeg føler de ser på meg som et uselvstendig individ. 

Anonymkode: b2950...704

Er det katolske land du tenker på? 

Kvinnesynet er ganske annerledes der katolisismen står sterkt. Begge kjønn er like mye verdt - men forskjellene hylles på en annen måte enn her på berget. Om det vil si at vi «har kommet lengre»....? Ikke nødvendigvis enig i det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Lotty1978 skrev:

Er det katolske land du tenker på? 

Kvinnesynet er ganske annerledes der katolisismen står sterkt. Begge kjønn er like mye verdt - men forskjellene hylles på en annen måte enn her på berget. Om det vil si at vi «har kommet lengre»....? Ikke nødvendigvis enig i det.

enig

Hilsen norsk kvinne

Anonymkode: 4c3ad...a85

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Lotty1978 skrev:

Er det katolske land du tenker på? 

Kvinnesynet er ganske annerledes der katolisismen står sterkt. Begge kjønn er like mye verdt - men forskjellene hylles på en annen måte enn her på berget. Om det vil si at vi «har kommet lengre»....? Ikke nødvendigvis enig i det.

tenker lenger ned i Europa. og det er da ikke så langt.

Anonymkode: b2950...704

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

tenker lenger ned i Europa. og det er da ikke så langt.

Anonymkode: b2950...704

Nettopp: Frankrike, Spania, Italia, Østerrike, Hellas: alle land med områder der katolisismen står sterkt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

dessverre ja, for langt. Mange kvinner har blitt egoistiske ekstremister som vil ha særbehandling og hyler og bærer seg om de ikke får drepe foster med downs syndrom når de måtte ønske det.

Anonymkode: c26ed...42d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tre kollegaer fra Italia på besøk i Norge i fjor sommer, og alle de tre italienske mannfolka sa hvor maskuline norske kvinner ser ut og at de er uten klasse.

Anonymkode: 8de93...2bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

I Norge har vi kommet FOR LANGT og glemt at det faktisk er ulikheter mellom kvinner og menn.

Vi kan ikke være 100% likestilte for vi er ikke 100% like.

Vi har ulik biologi og ulik styrke.

Det trengs en mann og en kvinne..

Hvorfor skulle vi da være en av hver om vi er prikk like unntatt kjønnsorganene og hvem som føder barnet?

hilsen norsk kvinne

Anonymkode: 4c3ad...a85

Takk for at jeg slapp å skrive dette selv. I Norge er det kommet så langt at selv det kvinnelige kjønnsorganet skal framstilles som omtrent likt med guttens, derav det latterlige uttrykket "jentetiss". 

Hvorfor ikke aksepter mangfold på dette området? kan ikke kvinner og menn få beholde sine særtrekk?

mann

Anonymkode: 1d377...bf7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

I Norge har vi kommet FOR LANGT og glemt at det faktisk er ulikheter mellom kvinner og menn.

Vi kan ikke være 100% likestilte for vi er ikke 100% like.

Vi har ulik biologi og ulik styrke.

Det trengs en mann og en kvinne..

Hvorfor skulle vi da være en av hver om vi er prikk like unntatt kjønnsorganene og hvem som føder barnet?

hilsen norsk kvinne

Anonymkode: 4c3ad...a85

Du har misforstått likestilling. Likestilling handler om at alle uansett kjønn, etnisitet eller hvem man elsker har samme mulighet i livet. Det er ingenting som tilsier at menn fra naturens side burde ha mer rettigheter i et samfunn enn kvinner.

Det er ganske ofte jeg leser innlegg som ditt på KG; men det er ganske sjeldent det faktisk kommer argumenter for et slikt syn.

Anonymkode: e446c...d14

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for at jeg slapp å skrive dette selv. I Norge er det kommet så langt at selv det kvinnelige kjønnsorganet skal framstilles som omtrent likt med guttens, derav det latterlige uttrykket "jentetiss". 

Hvorfor ikke aksepter mangfold på dette området? kan ikke kvinner og menn få beholde sine særtrekk?

mann

Anonymkode: 1d377...bf7

Hva mener du med dette egentlig? Jentetiss og guttetiss er det man sier til barn, fordi man pleier ikke å si penis og benevnelsene på de ulike delene av kvinnens underliv som vulva, vagina og kjønnslepper. Mener du at det er pga likestilling at vi sier jentetiss og guttetiss altså, og at vi burde begynne å lære en 3-åring korrekte anatomiske benevnelser? Hahaha

Anonymkode: e446c...d14

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi har vell i alle fall gått i en annen retning. Som trådstarter er inne på har vi nok gått mot å bli likere på godt og vondt. Det betyr at mange får muligheten til å gjøre ting som ville vært vanskelig før, samtidig som mange får vanskeligere for å oppnå et liv de tror ville gjort dem lykkelig, enn det kunne vært. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Du har misforstått likestilling. Likestilling handler om at alle uansett kjønn, etnisitet eller hvem man elsker har samme mulighet i livet. Det er ingenting som tilsier at menn fra naturens side burde ha mer rettigheter i et samfunn enn kvinner.

Det er ganske ofte jeg leser innlegg som ditt på KG; men det er ganske sjeldent det faktisk kommer argumenter for et slikt syn.

Anonymkode: e446c...d14

Det er heller ingenting som tilsier at kvinner fra naturens side burde ha mer rettigheter i et samfunn enn menn, men alikevel pusher feminister hardt på for dette. Bare se på all kvoteringen, favoriseringen, og privilegiene dere hvite kvinner har i Norge som norges mest priviligerte gruppe.

Anonymkode: 1180e...31c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, Lotty1978 said:

Nettopp: Frankrike, Spania, Italia, Østerrike, Hellas: alle land med områder der katolisismen står sterkt. 

den ortodokse kirke
 
98 % av befolkningen bekjenner seg til den ortodokse kirke, 1,3 % er tyrkiske muslimer (de fleste i Thrakia) og 0,7 % tilhører andre religioner. Den greske stat anerkjenner den ortodokse kirke som ”dominerende” religion i landet, men garanterer religionsfrihet.6. jul. 2015

Anonymkode: d5b75...d6c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, AnonymBruker said:

dessverre ja, for langt. Mange kvinner har blitt egoistiske ekstremister som vil ha særbehandling og hyler og bærer seg om de ikke får drepe foster med downs syndrom når de måtte ønske det.

Anonymkode: c26ed...42d

For det hadde garantert blitt født veldig mange flere barn med Downs hvis det var menn som ble gravide....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...