Gå til innhold

Celleforandringer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

8 minutter siden, lillemeg90 skrev:

Jeg er sykepleier og jobber på sykehus. Ikke på kreftavdeling, men vi utreder ofte pasienter som viser seg å ha kreft eller andre alvorlige diagnoser. 

Det tøffeste jeg vet med jobben er samtalene der pasienten får vite de har kreft og når det er videre samtale om prognose og behandling. Jeg har til gode å glemme noen av de jeg har vert med på. Husker ikke navn. Men jeg husker ansiktene og den vonde følelsen som sitter i veggene. Jeg tenker mye på at det kunne vert meg eller en av mine, og fortvilelsen denne pasienten må sitte med.

Jeg vil bare at dere skal vite at dere ikke bare er enda en kropp som vi skal glemme når vi kommer hjem. Dere er med oss, i hvertfall meg i tankene. ❤ 

Jeg har hittil bare møtt fantastisk leger og sykepleiere og føler meg godt ivaretatt i mitt behandlingsløp.

Dere gjør en flott og viktig jobb!❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, entropia skrev:

Jeg har hittil bare møtt fantastisk leger og sykepleiere og føler meg godt ivaretatt i mitt behandlingsløp.

Dere gjør en flott og viktig jobb!❤️

Så godt å høre! Det er jo det som er målet ❤ Lykke til videre!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, lillemeg90 skrev:

Så godt å høre! Det er jo det som er målet ❤ Lykke til videre!

Tusen takk!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trist å høre om dere som er rammet av denne forferdelige sykdommen😔 Selv om dere er ukjente for meg og andre som leser her inne, så gjør det likevel inntrykk å høre historiene deres. Håper medisinen hjelper, slik dere kan fortsette å leve livene deres kreftfri ❤️

Anonymkode: 4a156...b46

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, lillemeg90 skrev:

Så godt å høre! Det er jo det som er målet ❤ Lykke til videre!

Samme her! Har forhold meg til rundt 20 forskjellige leger, kirurger, anestesileger, sykepleiere, radiografer etc. de to siste dagene, og har bare følt meg ivaretatt og sett. Flott jobba! 👏

Anonymkode: 592fb...059

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Samme her! Har forhold meg til rundt 20 forskjellige leger, kirurger, anestesileger, sykepleiere, radiografer etc. de to siste dagene, og har bare følt meg ivaretatt og sett. Flott jobba! 👏

Anonymkode: 592fb...059

Dette var altså meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God klem til alle dere som er syke eller berørt av slik sykdom. ❤️

Anonymkode: 71db0...89d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.11.2018 den 14.57, AnonymBruker skrev:

Tusen takk! Håper det går bra med deg nå.

Anonymkode: 9978c...d01

Takk! Godt å «høre» at du snakket med familie!

Jeg skal gjennom en omfattende operasjon om noen dager. Forhåpentligvis blir jeg kvitt utysket. De har funnet spredning, men jeg har gode prognoser. 

På 25.11.2018 den 16.49, AnonymBruker skrev:

Det startet for min del med plager i hodet (ikke hjernen). Noe vokste inni der, og fort. I bihuler. Bak øye. I hals. Det skulle gå fem måneder med kamp før jeg ble tatt på alvor. Da ble det operasjon der de fjernet massen. De trodde det var uskyldig, men det var en agressiv svulst og den ble sendt til prøvetaking. Fikk dermed kjapt beskjed om «celleforandringer» og «mistanke om kreft». Jeg tror nok de vet godt hva slags celler det er, altså kreftceller. De har dem jo rett foran seg... De kan bare ikke si det over telefon.

Anonymkode: 9978c...d01

Grusomt å lese om det som rammer deg. Jeg håper alt går veien og at du kommer deg ut av dette. Sender over haugevis med varme tanker!

Jeg fikk forøvrig min kreftdiagnose over telefon, så det er tydeligvis ikke helt uvanlig. Jeg skulle ønske jeg slapp å få beskjeden på den måten, da, og opplevde det som veldig spesielt. Får håpe det faktisk er nettopp en mistanke. Tenker på deg!

Anonymkode: 2ede8...0f7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Takk! Godt å «høre» at du snakket med familie!

Jeg skal gjennom en omfattende operasjon om noen dager. Forhåpentligvis blir jeg kvitt utysket. De har funnet spredning, men jeg har gode prognoser. 

Grusomt å lese om det som rammer deg. Jeg håper alt går veien og at du kommer deg ut av dette. Sender over haugevis med varme tanker!

Jeg fikk forøvrig min kreftdiagnose over telefon, så det er tydeligvis ikke helt uvanlig. Jeg skulle ønske jeg slapp å få beskjeden på den måten, da, og opplevde det som veldig spesielt. Får håpe det faktisk er nettopp en mistanke. Tenker på deg!

Anonymkode: 2ede8...0f7

Gode prognoser er gull! Lykke til med operasjon! Heier så sinnsykt på deg. Synes det er vondt at slike diagnoser noen ganger gis over telefon. Om man ikke har noen rundt seg da kan det nok ha store psykiske følger for mange.

Jeg fikk selv litt positive nyheter i dag etter kirurgisk undersøkelse. De fant ingen spredning, ikke på bilder heller, og kreft-området virker ganske avgrenset. Derfor har planene blitt endret fra kun strålebehandling til kirurgi + strålebehandling, så jeg skal også gjennom en omfattende operasjon om noen dager for å forsøke å bli kvitt mitt utyske. Jeg er livredd siden de skal fjerne så mye, og om det vil endre utseendet mitt drastisk... Men må de så må de. Det er også områder de ikke kan se før de har operert, så jeg må forberede meg på at ikke alt kan tas bort.

Kirurgen i dag var så flink. Han ga meg info ingen andre har gjort enda, og det ga meg ro. Han skrøt også veldig av hvordan jeg håndterer dette, og det var godt å høre siden jeg er et vrak. Men han var god å snakke med. Det tok en tid før jeg kom meg etter narkosen i dag, men nå går alt helt fint og alle smerter etter undersøkelsen er borte. Nå får jeg noen dager jeg kan bruke på å fordøye noe av alt som skjer og kanskje tenke litt på andre ting også. Alt har gått så slag i slag at jeg ikke har rukket å puste. Det har bare gått en uke siden første telefon. Det føles som et år.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, SchrödingersKatt skrev:

Gode prognoser er gull! Lykke til med operasjon! Heier så sinnsykt på deg. Synes det er vondt at slike diagnoser noen ganger gis over telefon. Om man ikke har noen rundt seg da kan det nok ha store psykiske følger for mange.

Jeg fikk selv litt positive nyheter i dag etter kirurgisk undersøkelse. De fant ingen spredning, ikke på bilder heller, og kreft-området virker ganske avgrenset. Derfor har planene blitt endret fra kun strålebehandling til kirurgi + strålebehandling, så jeg skal også gjennom en omfattende operasjon om noen dager for å forsøke å bli kvitt mitt utyske. Jeg er livredd siden de skal fjerne så mye, og om det vil endre utseendet mitt drastisk... Men må de så må de. Det er også områder de ikke kan se før de har operert, så jeg må forberede meg på at ikke alt kan tas bort.

Kirurgen i dag var så flink. Han ga meg info ingen andre har gjort enda, og det ga meg ro. Han skrøt også veldig av hvordan jeg håndterer dette, og det var godt å høre siden jeg er et vrak. Men han var god å snakke med. Det tok en tid før jeg kom meg etter narkosen i dag, men nå går alt helt fint og alle smerter etter undersøkelsen er borte. Nå får jeg noen dager jeg kan bruke på å fordøye noe av alt som skjer og kanskje tenke litt på andre ting også. Alt har gått så slag i slag at jeg ikke har rukket å puste. Det har bare gått en uke siden første telefon. Det føles som et år.

Jeg hadde kun snakket med denne legen i omtrent 10 minutter tidligere, så dette mennesket visste ingenting om meg. Jeg fikk ingen oppfølging i ettertid, og følte at jeg egentlig bare ble satt til å håndtere dette på egenhånd. Det var tøft, og hadde jeg ikke hatt noen å snakke med hadde jeg nok bukket under. Håper det ikke er vanlig kotyme. 

Bra. Du er sterk. Du kommer deg gjennom dette. Heller arr enn kreft, tenker jeg. Mitt blir også veldig synlig, men kommer ikke til å forandre utseendet mitt direkte, i alle fall ikke like omfattende som deg. For en møkkaskjebne! Men den jævla kreften har valgt feil folk å yppe med 💪🏻 Dette klarer vi!

Anonymkode: 2ede8...0f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, SchrödingersKatt skrev:

Gode prognoser er gull! Lykke til med operasjon! Heier så sinnsykt på deg. Synes det er vondt at slike diagnoser noen ganger gis over telefon. Om man ikke har noen rundt seg da kan det nok ha store psykiske følger for mange.

Jeg fikk selv litt positive nyheter i dag etter kirurgisk undersøkelse. De fant ingen spredning, ikke på bilder heller, og kreft-området virker ganske avgrenset. Derfor har planene blitt endret fra kun strålebehandling til kirurgi + strålebehandling, så jeg skal også gjennom en omfattende operasjon om noen dager for å forsøke å bli kvitt mitt utyske. Jeg er livredd siden de skal fjerne så mye, og om det vil endre utseendet mitt drastisk... Men må de så må de. Det er også områder de ikke kan se før de har operert, så jeg må forberede meg på at ikke alt kan tas bort.

Kirurgen i dag var så flink. Han ga meg info ingen andre har gjort enda, og det ga meg ro. Han skrøt også veldig av hvordan jeg håndterer dette, og det var godt å høre siden jeg er et vrak. Men han var god å snakke med. Det tok en tid før jeg kom meg etter narkosen i dag, men nå går alt helt fint og alle smerter etter undersøkelsen er borte. Nå får jeg noen dager jeg kan bruke på å fordøye noe av alt som skjer og kanskje tenke litt på andre ting også. Alt har gått så slag i slag at jeg ikke har rukket å puste. Det har bare gått en uke siden første telefon. Det føles som et år.

HURRA for ingen spredning og bedre prognoser enn forventet! :hoppe:  Det er fantastiske nyheter. De første innleggene dine var jo veldig nedslående (og det skjønner jeg godt altså!) så det var innmari godt å lese at det går bedre enn du hadde trodd og fryktet. Når det er sagt er det virkelig ikke småtterier som står foran deg, så jeg fortsetter å krysse fingre og tær. Kommer til å sende deg en PM etterhvert, og håper du starter dagbok med tid og stunder hvis du har behov for å ventilere og skrive av deg litt. Jeg følger med :klem:

Selv fikk jeg dårlige nyheter i dag. Vi må selvfølgelig vente på svarene fra biopsien, men som legen (overlegen faktisk, bare det i seg selv er jo et dårlig tegn) sa, "Jeg må være ærlig og si at jeg har aldri sett svulster på denne størrelsen og med dette utseendet som ikke er kreft". Det ble noen tårer ja, og jeg begriper ikke hvordan jeg skal komme meg igjennom advent og juleforberedelser og klare å holde maska ovenfor ungene mine. Må få fastlegen til å skrive ut noen heftige doser Valium til Lucia :lol: 

Håper du får roet ned og fordøyd alt som har skjedd, før det braker løs igjen. Det har du fortjent, det er heftig ikke bare for kroppen, men også for psyken, med slike prosesser som dette.

Hilsen Puppedama 

 

Anonymkode: ecdba...45d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, SchrödingersKatt skrev:

Gode prognoser er gull! Lykke til med operasjon! Heier så sinnsykt på deg. Synes det er vondt at slike diagnoser noen ganger gis over telefon. Om man ikke har noen rundt seg da kan det nok ha store psykiske følger for mange.

Jeg fikk selv litt positive nyheter i dag etter kirurgisk undersøkelse. De fant ingen spredning, ikke på bilder heller, og kreft-området virker ganske avgrenset. Derfor har planene blitt endret fra kun strålebehandling til kirurgi + strålebehandling, så jeg skal også gjennom en omfattende operasjon om noen dager for å forsøke å bli kvitt mitt utyske. Jeg er livredd siden de skal fjerne så mye, og om det vil endre utseendet mitt drastisk... Men må de så må de. Det er også områder de ikke kan se før de har operert, så jeg må forberede meg på at ikke alt kan tas bort.

Kirurgen i dag var så flink. Han ga meg info ingen andre har gjort enda, og det ga meg ro. Han skrøt også veldig av hvordan jeg håndterer dette, og det var godt å høre siden jeg er et vrak. Men han var god å snakke med. Det tok en tid før jeg kom meg etter narkosen i dag, men nå går alt helt fint og alle smerter etter undersøkelsen er borte. Nå får jeg noen dager jeg kan bruke på å fordøye noe av alt som skjer og kanskje tenke litt på andre ting også. Alt har gått så slag i slag at jeg ikke har rukket å puste. Det har bare gått en uke siden første telefon. Det føles som et år.

Så godt å høre at du har fått litt positive nyheter! Med ingen spredning vil jo prognosene sikkert være gode? Denne prosessen er tøff å stå i, du er sterk! Det er jo kjempebra at alt går så fort, men føles vel kanskje litt som å bli truffet av et tog? (det følte jeg iallfall). 

Hos meg er prognosene fortsatt gode, men de fant litt spredning i området rundt svulsten. (Dette ble fjernet under operasjonen) Så blir cellegift på meg i tillegg. Litt kjipt, men må man så må man..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

HURRA for ingen spredning og bedre prognoser enn forventet! :hoppe:  Det er fantastiske nyheter. De første innleggene dine var jo veldig nedslående (og det skjønner jeg godt altså!) så det var innmari godt å lese at det går bedre enn du hadde trodd og fryktet. Når det er sagt er det virkelig ikke småtterier som står foran deg, så jeg fortsetter å krysse fingre og tær. Kommer til å sende deg en PM etterhvert, og håper du starter dagbok med tid og stunder hvis du har behov for å ventilere og skrive av deg litt. Jeg følger med :klem:

Selv fikk jeg dårlige nyheter i dag. Vi må selvfølgelig vente på svarene fra biopsien, men som legen (overlegen faktisk, bare det i seg selv er jo et dårlig tegn) sa, "Jeg må være ærlig og si at jeg har aldri sett svulster på denne størrelsen og med dette utseendet som ikke er kreft". Det ble noen tårer ja, og jeg begriper ikke hvordan jeg skal komme meg igjennom advent og juleforberedelser og klare å holde maska ovenfor ungene mine. Må få fastlegen til å skrive ut noen heftige doser Valium til Lucia :lol: 

Håper du får roet ned og fordøyd alt som har skjedd, før det braker løs igjen. Det har du fortjent, det er heftig ikke bare for kroppen, men også for psyken, med slike prosesser som dette.

Hilsen Puppedama 

 

Anonymkode: ecdba...45d

Vil bare ønske deg masse lykke til! Håper du får bedre nyheter i videre utredning..❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

HURRA for ingen spredning og bedre prognoser enn forventet! :hoppe:  Det er fantastiske nyheter. De første innleggene dine var jo veldig nedslående (og det skjønner jeg godt altså!) så det var innmari godt å lese at det går bedre enn du hadde trodd og fryktet. Når det er sagt er det virkelig ikke småtterier som står foran deg, så jeg fortsetter å krysse fingre og tær. Kommer til å sende deg en PM etterhvert, og håper du starter dagbok med tid og stunder hvis du har behov for å ventilere og skrive av deg litt. Jeg følger med :klem:

Selv fikk jeg dårlige nyheter i dag. Vi må selvfølgelig vente på svarene fra biopsien, men som legen (overlegen faktisk, bare det i seg selv er jo et dårlig tegn) sa, "Jeg må være ærlig og si at jeg har aldri sett svulster på denne størrelsen og med dette utseendet som ikke er kreft". Det ble noen tårer ja, og jeg begriper ikke hvordan jeg skal komme meg igjennom advent og juleforberedelser og klare å holde maska ovenfor ungene mine. Må få fastlegen til å skrive ut noen heftige doser Valium til Lucia :lol: 

Håper du får roet ned og fordøyd alt som har skjedd, før det braker løs igjen. Det har du fortjent, det er heftig ikke bare for kroppen, men også for psyken, med slike prosesser som dette.

Hilsen Puppedama 

 

Anonymkode: ecdba...45d

Uff, så trist at legen var negativ. :( Samtidig er det jo bra at han er ærlig, kanskje. Krysser likevel fingrene for at prøvene er fine! Håper du får svar veldig fort?

Kirurgen var forsiktig positiv da, så jeg tør ikke glede meg alt for mye over nyhetene før jeg vet mer. Men selvfølgelig, ingen synlig spredning er jo bra uansett. Prognosene er helt ærlig ikke en høydare på tross av ingen spredning, men prøver å håpe på det beste.

Jeg er så vanvittig sliten nå, men har mye praktisk å gjøre for tiden. Og gruer meg noe for jævlig til en stor operasjon inne i ansiktet. Vil det påvirke pust, evnen til å snakke, utseende, og hva med smertene? Og stråling mot hodet, hva vil det gjøre med meg? Dette er forferdelig, helt ærlig.

Skal opprette dagbok snart, har bare manglet tid og energi så bruker denne tråden så lenge. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 timer siden, entropia skrev:

Så godt å høre at du har fått litt positive nyheter! Med ingen spredning vil jo prognosene sikkert være gode? Denne prosessen er tøff å stå i, du er sterk! Det er jo kjempebra at alt går så fort, men føles vel kanskje litt som å bli truffet av et tog? (det følte jeg iallfall). 

Hos meg er prognosene fortsatt gode, men de fant litt spredning i området rundt svulsten. (Dette ble fjernet under operasjonen) Så blir cellegift på meg i tillegg. Litt kjipt, men må man så må man..

Der sa du det. Føler jeg har blitt truffet av et tog, kjørt over av en dampveivals, og så kastet på havet der jeg flyter mørbanka rundt i uvissheten.

Prognosene er så som så selv uten spredning, så kirurgen var bare forsiktig positiv, men jeg tar det jeg får.

Godt å høre om dine gode prognoser. :) Cellegift er helt for jævlig tøft, men du kommer nok gjennom det, det er jeg sikker på. Tenk på den styrken som faktisk ligger i oss når vi må, vi kan klare alt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste nylig at 200 personer med kreft kan ha 200 forskjellige profiler på molekylnivå. Det er en grunn til at det ikke er lett å kurere. Har lært av min egen prosess at kreft kan ta liv på stadie 1, og de har ikke tester til å teste ut all slags spredning. Dermed får man leve med usikkerheten, og det er ganske tøft.

Anonymkode: 9d88c...bc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan går det med deg, Schrödinger? :klem:

Anonymkode: ecdba...45d

Det går egentlig ganske greit. Har ikke skjedd noe særlig de siste dagene, så alt føles litt.. fjernt nå. Litt godt og litt skummelt, som om jeg venter på en uunngåelig bombe som straks skal gå av. Venter på telefon fra sykehuset, men har ikke hørt noe enda. 😕 Skal ringe enten i helga eller mandag for å høre hva som skjer.

Hva med deg da? :hug:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...