Gå til innhold

Dårlig inntrykk av foreldre som sogner til nærskolen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Liker ikke foreldrene til barna barnet mitt muligens skal gå i klasse med.

Vi er på en uorganisert barnetrim hvor barna kan leke i åpen hall engang i uka. Jeg får her se litt hva slags folk muligens er foreldrene til barna som kommer til å gå sammen med barnet mitt på skolen. 

Jeg merker jeg liker de ikke , de røyker, går i joggebukse, sladrer om hvor dårlige barnehagene deres er osv osv. Virker som mange kjenner hverandre veldig godt. 

Er det slik når barnet begynner på skolen at man har nær kontakt med de andre foreldrene? 

Jeg blir helt utslått av å være der, jeg føler energien blir totalt sugd ut!

Anonymkode: 4ca88...bcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kommer ikke til å ha så mye kontakt med de andre foreldrene når barnet ditt begynner på skolen.  Et par foreldremøter i året, noen fellesarrangementer i året, og så blir du kanskje bedre kjent med foreldrene til de barn ditt er mest sammen med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker said:

Liker ikke foreldrene til barna barnet mitt muligens skal gå i klasse med.

Vi er på en uorganisert barnetrim hvor barna kan leke i åpen hall engang i uka. Jeg får her se litt hva slags folk muligens er foreldrene til barna som kommer til å gå sammen med barnet mitt på skolen. 

Jeg merker jeg liker de ikke , de røyker, går i joggebukse, sladrer om hvor dårlige barnehagene deres er osv osv. Virker som mange kjenner hverandre veldig godt. 

Er det slik når barnet begynner på skolen at man har nær kontakt med de andre foreldrene? 

Jeg blir helt utslått av å være der, jeg føler energien blir totalt sugd ut!

Anonymkode: 4ca88...bcb

Forhåndsdømming!

Hiv deg inn i debatten, stå for dine egne meninger, og ikke minst; - la barnet ditt finne seg venner blant disse :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, EvaLena skrev:

Skjerp deg, TS

Liker du slike mennesker? Som tydelig ikke tar vare på seg selv ? Det er typisk folk med tatoveringer oppover nakken. 

Anonymkode: 4ca88...bcb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvem tror du at du er, siden du tror du er bedre enn andre foreldre? 

Du skal ikke ha noe særlig med foreldrene på skolen så ro helt ned. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, EvaLena skrev:

Skjerp deg, TS

Tror heller det er foreldrene til barna som skal gå i klassen som burde skjerpe seg.

Anonymkode: 01dfd...888

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Liker du slike mennesker? Som tydelig ikke tar vare på seg selv ? Det er typisk folk med tatoveringer oppover nakken. 

Anonymkode: 4ca88...bcb

De kan da være hyggelige likevel. Jeg kjenner flere såkalte bikere som ser ut som en vandrende Jesus maleri, men de er kjempehyggelige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk om å forhåndsdømme. Det er ikke de andres foreldre som skal oppdra barnet ditt.

Kanskje nettopp disse  som røyker og har tatovering er langt mer tolerante og bevisste enn deg.  

Noe tyder på at de vil være snillere mot ditt barn enn du vil være mot deres.

Endret av Rotemor
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Liker du slike mennesker? Som tydelig ikke tar vare på seg selv ? Det er typisk folk med tatoveringer oppover nakken. 

Anonymkode: 4ca88...bcb

Når jeg ser slike mennesker, tenker jeg automatisk nav-klientell

Anonymkode: 01dfd...888

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Liker du slike mennesker? Som tydelig ikke tar vare på seg selv ? Det er typisk folk med tatoveringer oppover nakken. 

Anonymkode: 4ca88...bcb

Jeg har tatoveringer på begge armene, går i joggebukse på fritiden OG røyker. 

Samtidig er jeg høyt utdannet med en god jobb, gode venner og barn som presterer godt både på skolen og i idrett. De er også populære på skolen med mange venner. 

Er du sikker på at du ikke bare er litt misunnelig siden de andre foreldrene virker til å kjenne hverandre og du er litt utenfor? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når jeg ser slike mennesker, tenker jeg automatisk nav-klientell

Anonymkode: 01dfd...888

Ja tenke seg folk tør å være den de er, i steden for å være som deg. Horribelt rett og slett:ironi:

Anonymkode: b1546...8fe

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du får bare skynde deg å få ungen inn på en dyr privatskole, så barnet slipper å menge seg med slikt pakk! 

🤣

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du bor på et Harry sted. Har du råd til å flytte til et dyrere nabolag? 

Anonymkode: c45fc...e6c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faktisk så skjønner jeg at jeg har litt å jobbe med. Jeg har vurdert privatskole , gjerne steinerskolen fordi jeg er for det medmenneskelige, MEN jeg er jo ikke selv ett bra medmenneske NÅ. Likevel så er det noe som sier meg at det ikke er helt forenelig med skikka mennesker å gå kledd eller oppføre seg slik som jeg skriver over.

Anonymkode: 4ca88...bcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, Elektra skrev:

Du får bare skynde deg å få ungen inn på en dyr privatskole, så barnet slipper å menge seg med slikt pakk! 

🤣

Jeg gikk på dyr privatskole. Foreldrene til bestevenninnen min jobbet innen kroppsmodifikasjon (tatoveringer, piercinger, scarification etc) 

Enkelte hadde foreldre som ikke jobbet men sullet rundt. Foreldrene mine er lærere, og pappa er tryllekunstner. Han liker joggebukse og rullings 

Masse pakk på privatskoler og 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Faktisk så skjønner jeg at jeg har litt å jobbe med. Jeg har vurdert privatskole , gjerne steinerskolen fordi jeg er for det medmenneskelige, MEN jeg er jo ikke selv ett bra medmenneske NÅ. Likevel så er det noe som sier meg at det ikke er helt forenelig med skikka mennesker å gå kledd eller oppføre seg slik som jeg skriver over.

Anonymkode: 4ca88...bcb

Det kunne nesten ha vært meg du beskrev. Og jeg er både skikket og har vett nok til å ikke dømme. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Merricat skrev:

Jeg gikk på dyr privatskole. Foreldrene til bestevenninnen min jobbet innen kroppsmodifikasjon (tatoveringer, piercinger, scarification etc) 

Enkelte hadde foreldre som ikke jobbet men sullet rundt. Foreldrene mine er lærere, og pappa er tryllekunstner. Han liker joggebukse og rullings 

Masse pakk på privatskoler og 😄

Herregud! Nei, hjemmeskolering er nok veien å gå! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...