AnonymBruker Skrevet 20. november 2018 #1 Del Skrevet 20. november 2018 Jeg skriver her for en annen. Han ble tatt for fyllekjøring av stjålet bil (uten å noengang ha hatt lappen) for 5 år siden. Han ble igjen tatt for fyllekjøring av en annen stjålet bil for 3 år siden, og den gangen for 3 år siden hadde han jo alerede mistet lappen for "livet" som vil si at han kunne søke om å ta lappen om 5 år. Hvordan regler er der på det når du har fyllekjørt imens du har en straff på deg for det alerede? Kan han da risikere å aldri få lov til å ta lappen? Eller gjelder det da bare nye 5 år før han kan søke? Anonymkode: 34eef...481 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2018 #2 Del Skrevet 20. november 2018 Skrev at han alerede hadde mistet lappen for livet, mente at han hadde mistet retten til å ta lappen. Han har altså aldri hatt lappen. Anonymkode: 34eef...481 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2018 #3 Del Skrevet 20. november 2018 . Anonymkode: 34eef...481 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2018 #4 Del Skrevet 20. november 2018 Hvis reglene er slik at han kan søke igjen 5 år etter overtredelse, så vil det nok være 5 år etter siste overtredelse, altså han kan søke om å få førerkort etter to år til. Merk, søke. Ettersom han ikke holdt seg på matta etter første overtredelse, så er sjansen svært stor for at han får avslag på søknaden og må trolig vise at han klarer å oppføre seg i trafikken før de innvilger søknaden. Anonymkode: b0356...0fc 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2018 #5 Del Skrevet 20. november 2018 Tror han har mistet retten for førerkort for bestandig. Anonymkode: 2c361...480 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dævendøtte Skrevet 20. november 2018 #6 Del Skrevet 20. november 2018 Han kan søke på nytt etter fem år. Selv om det kalles livstid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2018 #7 Del Skrevet 20. november 2018 Han virker ikke skikket til å ha lappen. Han kan søke om å ta lappen 5 år etter siste overtredelse. Anonymkode: 00744...20f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2018 #8 Del Skrevet 20. november 2018 3 minutter siden, Dævendøtte skrev: Han kan søke på nytt etter fem år. Selv om det kalles livstid. Ja, det vet jeg jo, jeg skriver jo det i inlegget også. Men spørsmålet mitt var jo egentlig om det fakrisk blir livsstid på ekte hvis man gjør en slik handling på nytt imens man har denne "utsettelsen" eller blir det bare 5 nye år fra man gjorde den siste handlingen? Man har jo da gjort den samme tingen 2 ganger, da den siste også var imens han allerede hadde "utsettelse". Blir ikke det sett mer alvorlig på ? Når du har vist at du ikke brydde deg om den første straffen. Anonymkode: 34eef...481 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2018 #9 Del Skrevet 20. november 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis reglene er slik at han kan søke igjen 5 år etter overtredelse, så vil det nok være 5 år etter siste overtredelse, altså han kan søke om å få førerkort etter to år til. Merk, søke. Ettersom han ikke holdt seg på matta etter første overtredelse, så er sjansen svært stor for at han får avslag på søknaden og må trolig vise at han klarer å oppføre seg i trafikken før de innvilger søknaden. Anonymkode: b0356...0fc Hvordan kan man vise at man kan oppføre seg i trafikken hvis man ikke får lov til å få lappen da ? Anonymkode: 34eef...481 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2018 #10 Del Skrevet 20. november 2018 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan kan man vise at man kan oppføre seg i trafikken hvis man ikke får lov til å få lappen da ? Anonymkode: 34eef...481 Har vel allerede vist at en ikke kan oppføre seg i trafikken om en er tatt for fyllekjøring to ganger uten lappen. Det viser jo bare at det er fare for gjentakelse. Anonymkode: 24cdf...6a1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dævendøtte Skrevet 20. november 2018 #11 Del Skrevet 20. november 2018 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, det vet jeg jo, jeg skriver jo det i inlegget også. Men spørsmålet mitt var jo egentlig om det fakrisk blir livsstid på ekte hvis man gjør en slik handling på nytt imens man har denne "utsettelsen" eller blir det bare 5 nye år fra man gjorde den siste handlingen? Man har jo da gjort den samme tingen 2 ganger, da den siste også var imens han allerede hadde "utsettelse". Blir ikke det sett mer alvorlig på ? Når du har vist at du ikke brydde deg om den første straffen. Anonymkode: 34eef...481 Det blir fem år fra den siste gangen han gjorde noe galt. Og jo mer galt han gjør, jo større sjanse er det for at han aldri får mulighet til å ta førerkort. Skal svært mye til når han ikke viser vilje til skjerping. Så i hans tilfelle vil jeg tro at livstid faktisk blir livstid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2018 #12 Del Skrevet 20. november 2018 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan kan man vise at man kan oppføre seg i trafikken hvis man ikke får lov til å få lappen da ? Anonymkode: 34eef...481 Ved å overholde forbudet han har fått, det ville være steg nr én.... Anonymkode: b0356...0fc 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2018 #13 Del Skrevet 20. november 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg skriver her for en annen. Han ble tatt for fyllekjøring av stjålet bil (uten å noengang ha hatt lappen) for 5 år siden. Han ble igjen tatt for fyllekjøring av en annen stjålet bil for 3 år siden, og den gangen for 3 år siden hadde han jo alerede mistet lappen for "livet" som vil si at han kunne søke om å ta lappen om 5 år. Hvordan regler er der på det når du har fyllekjørt imens du har en straff på deg for det alerede? Kan han da risikere å aldri få lov til å ta lappen? Eller gjelder det da bare nye 5 år før han kan søke? Anonymkode: 34eef...481 Alle saker av denne typen vurderes individuelt på bakgrunn av forseelsen og personens personlige/private forhold for ønsket om førerkort. Ergo er ikke dette matematikk eller et ja/nei spørsmål der vi kan gi svar med to streker under. Snakk med politiet. Anonymkode: e2547...87e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2018 #14 Del Skrevet 20. november 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har vel allerede vist at en ikke kan oppføre seg i trafikken om en er tatt for fyllekjøring to ganger uten lappen. Det viser jo bare at det er fare for gjentakelse. Anonymkode: 24cdf...6a1 Ja? Men det ble jo skrevet at han måtte vise at han kunne oppføre seg i trafikken før han fikk muligheten til å ta lappen igjen. Jeg vil tro det er vanskelig å kunne bevise det... annet enn å ikke gjøre noe på 5 år, men kan jo alikevel skje noe etter 5 år. Når man har gjort slilt 2 ganger i voksen alder så tyder jo det på at man er litt blåst? Jeg kunne aødri funnet på å gjøre det uansett hbor full jeg var... gjør mye rart, men ikke noe ulovlig. Anonymkode: 34eef...481 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2018 #15 Del Skrevet 20. november 2018 35 minutter siden, Dævendøtte skrev: Han kan søke på nytt etter fem år. Selv om det kalles livstid. 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, det vet jeg jo, jeg skriver jo det i inlegget også. Men spørsmålet mitt var jo egentlig om det fakrisk blir livsstid på ekte hvis man gjør en slik handling på nytt imens man har denne "utsettelsen" eller blir det bare 5 nye år fra man gjorde den siste handlingen? Man har jo da gjort den samme tingen 2 ganger, da den siste også var imens han allerede hadde "utsettelse". Blir ikke det sett mer alvorlig på ? Når du har vist at du ikke brydde deg om den første straffen. Anonymkode: 34eef...481 Du har fått svar og sier du vet svaret. Han kan søke på nytt etter 5 år. Man får ikke sagt det tydeligere. Også skjer det ting i livet, han bryter loven, kjører i fylla mer etc, og så kan han søke igjen om fem år. Svaret er og blir dette. Ja, han kan søke om fem år..... Anonymkode: 8684d...3d6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2018 #16 Del Skrevet 20. november 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du har fått svar og sier du vet svaret. Han kan søke på nytt etter 5 år. Man får ikke sagt det tydeligere. Også skjer det ting i livet, han bryter loven, kjører i fylla mer etc, og så kan han søke igjen om fem år. Svaret er og blir dette. Ja, han kan søke om fem år..... Anonymkode: 8684d...3d6 Nei jeg visste ikke svaret? Jeg vet man kan søke etter 5 år etter FØRSTE gangen man har gjort en slik ting, men jeg lurte på etter andre. Men ok takk for svar. Anonymkode: 34eef...481 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2018 #17 Del Skrevet 20. november 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nei jeg visste ikke svaret? Jeg vet man kan søke etter 5 år etter FØRSTE gangen man har gjort en slik ting, men jeg lurte på etter andre. Men ok takk for svar. Anonymkode: 34eef...481 Det står det ingenting om. Man kan søke etter fem år. Om han vil får det er opp til politiet. Det er ganske opplagt at man kan søke etter fem år hver gang man mister lappen.... Anonymkode: 8684d...3d6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2018 #18 Del Skrevet 20. november 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du har fått svar og sier du vet svaret. Han kan søke på nytt etter 5 år. Man får ikke sagt det tydeligere. Også skjer det ting i livet, han bryter loven, kjører i fylla mer etc, og så kan han søke igjen om fem år. Svaret er og blir dette. Ja, han kan søke om fem år..... Anonymkode: 8684d...3d6 Og det jeg egentlig skrev ay jeg visst var at livsstid er 5 år. Men det må vel finnes en livsstid som faktisk er livsstid også. Anonymkode: 34eef...481 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2018 #19 Del Skrevet 20. november 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det står det ingenting om. Man kan søke etter fem år. Om han vil får det er opp til politiet. Det er ganske opplagt at man kan søke etter fem år hver gang man mister lappen.... Anonymkode: 8684d...3d6 Hva står det ingenring om ? Har du lest det jeg skrev? Skrev forøvrig også ganske tydlig at han aldri har mistet lappen. Han har aldri hatt lappen. Anonymkode: 34eef...481 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sliten&kjørt52 Skrevet 20. november 2018 #20 Del Skrevet 20. november 2018 (endret) 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan kan man vise at man kan oppføre seg i trafikken hvis man ikke får lov til å få lappen da ? Når man skriver under på søknad om førerkort, signerer man også på å ha en "Edruelig livsstil" ... Så hvis han blir tatt / bøtlagt. trolig også ilagt forenklet forelegg i perioden, for n o e surr relatert til fyll / rus, -sliter han, tror jeg... Vet ikke hvor "Kameraten" din oppererer. Jeg hadde ringt TEG. ( TrafikkEtterforskningsGruppa ) Her i Oslo, -eller Førerkortkontoret, og spurt om å få prate med en Politijurist. De kan svare... Aner jo ikke hvor du er... A.(CAVE:Fnatt) Endret 20. november 2018 av Sliten&kjørt51 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå