Gå til innhold

Hemoroiden fra helvette😭, hjelp


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fyfaen.. Jeg har hat en utvendig hemoroide som nå har blitt til en marisk(?), uansett den er ikke problemet for den er så liten. 

Men, jeg fikk en ny hemoroide for noen mnd siden. Da var den plagsom i noen uker og jeg kjøpte salve fra apoteket(schreptoc,eller hva den nå heter). Og den ble på en måte borte igjen. Nå de 3-4 siste ukene har den kommet tilbake, den jævla hemoroiden.

Jeg tror det er en innvendig hemoroide som kommer ut når jeg presser, ellers går den tilbake hvis jeg ikke presser, eller jeg kan dytte den inn igjen de dagene den er som værst.

Har nå googlet litt og tenker at det er grad 2(?). Jeg tenkte og ringe legen da jeg har vurdert det så lenge at nå må jeg få gjort noe. Da den blir plagsom og kan kanskje bli sjenerende ved evt nye partnere ogsånn. 

Mitt spørsmål, er det noen som har fjernet hemoroider? Og isåfall hvordan? Jeg håper at jeg kan fjerne dette briste ved hjelp av strikk for operasjon i analen det har jeg faen ikke lyst til..😩😰😪😭

 

Anonymkode: e9779...e82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lurer selv på dette. Jeg har 2-3 marisker som er gamle hemoroider, og nå har jeg fått en kjempevond, blå hemoroide som gjør forjævlig vondt. Har brukt scheriproct, så smertene er mindre, men den er fortsatt hard, blå og vond, skal til legen imorgen. Men etter jeg har vært på do, så ser det ut som disse mariskene har blitt hemoroider igjen, og jeg har 4 svære hemoroider som ikke er mulige å dytte inn igjen. Det er jo helt grusomt. Har så veldig lyst til å fjerne dem alle..

Anonymkode: 0d84a...ed5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Lurer selv på dette. Jeg har 2-3 marisker som er gamle hemoroider, og nå har jeg fått en kjempevond, blå hemoroide som gjør forjævlig vondt. Har brukt scheriproct, så smertene er mindre, men den er fortsatt hard, blå og vond, skal til legen imorgen. Men etter jeg har vært på do, så ser det ut som disse mariskene har blitt hemoroider igjen, og jeg har 4 svære hemoroider som ikke er mulige å dytte inn igjen. Det er jo helt grusomt. Har så veldig lyst til å fjerne dem alle..

Anonymkode: 0d84a...ed5

Auu, føler med deg😩. Jeg hadde kun den ene hemoroiden først som så har blitt til en marisk, så den plager meg ikke. Men så kommer denne store hemoroiden fra helvette titt og ofte, og den er så vond i lengden. Smører på med samme krem som deg og det hjelper noe. Er også så ubehagelig noen ganger når jeg føler at jeg må bæsje, men så er det visst hemoroiden som gjør det-etter hva jeg fant ut på nettet. Ja og med 4 hemoroider så føler jeg ikke at jeg skal klage på min ene. Men vil veldig gjerne fjerne den da det ikke virker som den kommer til å gå vekk av seg selv. Hvis det er mulig å fjerne den med strikk så gjør jeg det, men hvis legen mener jeg må opperer den bort så tørr jeg ikke. For noe faenskap hemoroider er😔

Anonymkode: e9779...e82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hemoroider er noe faenskap. Har de først kommet, så kommer de 

Anonymkode: 07cac...ae8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hemoroider er noe faenskap. Har de først kommet, så kommer de igjen og igjen.

Anonymkode: 07cac...ae8

 

Anonymkode: 07cac...ae8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Den ene" kan godt vise seg å være noen på innsiden også. Ubehagelige monstre. 

Anonymkode: b6306...38b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hemoroider er noe faenskap. Har de først kommet, så kommer de 

Anonymkode: 07cac...ae8

Nei, vil det bare kommer flere jevnt og trutt da?😭

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"Den ene" kan godt vise seg å være noen på innsiden også. Ubehagelige monstre. 

Anonymkode: b6306...38b

Så tilfelle kan faktisk være verre enn hva man tror? Det gjorde meg enda mer nærvøs, har kviet meg så lenge for ang det og kontakte legen for dette. Så kan det ende opp med at jeg får den sjokk beskjeden at hele analen er jungel med hemoroider..🙁😖

Anonymkode: e9779...e82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det man bør huske på, er at det ikke alltid hjelpe å smøre på med krem.... Ta deg heller en besøk hos fastlegen, eller så vil du angre på det

Anonymkode: 70c52...32e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker said:

Auu, føler med deg😩. Jeg hadde kun den ene hemoroiden først som så har blitt til en marisk, så den plager meg ikke. Men så kommer denne store hemoroiden fra helvette titt og ofte, og den er så vond i lengden. Smører på med samme krem som deg og det hjelper noe. Er også så ubehagelig noen ganger når jeg føler at jeg må bæsje, men så er det visst hemoroiden som gjør det-etter hva jeg fant ut på nettet. Ja og med 4 hemoroider så føler jeg ikke at jeg skal klage på min ene. Men vil veldig gjerne fjerne den da det ikke virker som den kommer til å gå vekk av seg selv. Hvis det er mulig å fjerne den med strikk så gjør jeg det, men hvis legen mener jeg må opperer den bort så tørr jeg ikke. For noe faenskap hemoroider er😔

Anonymkode: e9779...e82

Hvis du ikke opperer den, så kommer du sikkert til å lide resten av livet. Hemoroider gå ikke vekk av seg selv, spesielt hvis de ikke ble behandlet raskt

Anonymkode: 70c52...32e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du ikke opperer den, så kommer du sikkert til å lide resten av livet. Hemoroider gå ikke vekk av seg selv, spesielt hvis de ikke ble behandlet raskt

Anonymkode: 70c52...32e

Jo de kan forsvinne av seg selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fyfaen.. Jeg har hat en utvendig hemoroide som nå har blitt til en marisk(?), uansett den er ikke problemet for den er så liten. 

Men, jeg fikk en ny hemoroide for noen mnd siden. Da var den plagsom i noen uker og jeg kjøpte salve fra apoteket(schreptoc,eller hva den nå heter). Og den ble på en måte borte igjen. Nå de 3-4 siste ukene har den kommet tilbake, den jævla hemoroiden.

Jeg tror det er en innvendig hemoroide som kommer ut når jeg presser, ellers går den tilbake hvis jeg ikke presser, eller jeg kan dytte den inn igjen de dagene den er som værst.

Har nå googlet litt og tenker at det er grad 2(?). Jeg tenkte og ringe legen da jeg har vurdert det så lenge at nå må jeg få gjort noe. Da den blir plagsom og kan kanskje bli sjenerende ved evt nye partnere ogsånn. 

Mitt spørsmål, er det noen som har fjernet hemoroider? Og isåfall hvordan? Jeg håper at jeg kan fjerne dette briste ved hjelp av strikk for operasjon i analen det har jeg faen ikke lyst til..😩😰😪😭

 

Anonymkode: e9779...e82

Stakkars deg... Vet alt om hvordan du har det.

Selv har jeg hatt trøbbel i snart tredve år. Er redd jeg kommer til å skremme deg hvis jeg skriver om mine opplevelser, har vært gjennom tre forskjellige typer operasjoner. Dog scorer jeg full pott på alle gradene, i mye større omfang enn deg. 

Så da ville jeg tatt kontakt med Fredrik Christian Kroepelien på Volvat Majorstua. Har du en god helseforsikring på jobben, kanskje du kan bruke den. 

 

Anonymkode: 9a621...7db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et kanskje litt urelatert spørsmål, men hvordan i all verden hindrer man problemer etter operasjoner i et område som er så jevnlig utsatt for både press/trykk og bakterier? 

Anonymkode: 0f028...18d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, vil det bare kommer flere jevnt og trutt da?😭

Så tilfelle kan faktisk være verre enn hva man tror? Det gjorde meg enda mer nærvøs, har kviet meg så lenge for ang det og kontakte legen for dette. Så kan det ende opp med at jeg får den sjokk beskjeden at hele analen er jungel med hemoroider..🙁😖

Anonymkode: e9779...e82

Det kan være flere ja, men uansett så er det jo ikke du som skal fjerne dem, hvis du velger å gjøre det. Tror ikke at en kan bli helt kvitt dette, for har de først kommet så kan det komme flere. En må jo det en må i det området der, hele livet. :( 

Anonymkode: b6306...38b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har slitt med hemoroider til tider jeg også, og en gang fikk jeg utvekster og da dro jeg til fastlegen. Viste seg at jeg hadde fått vorter... Fikk medisin som jeg skulle smøre på vortene og da forsvant også hemoroiden for en veldig god stund! Får det nå og da men ikke så intenst som før.

Anonymkode: 137b0...02a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 20.11.2018 den 6.58, AnonymBruker skrev:

Stakkars deg... Vet alt om hvordan du har det.

Selv har jeg hatt trøbbel i snart tredve år. Er redd jeg kommer til å skremme deg hvis jeg skriver om mine opplevelser, har vært gjennom tre forskjellige typer operasjoner. Dog scorer jeg full pott på alle gradene, i mye større omfang enn deg. 

Så da ville jeg tatt kontakt med Fredrik Christian Kroepelien på Volvat Majorstua. Har du en god helseforsikring på jobben, kanskje du kan bruke den. 

 

Anonymkode: 9a621...7db

Ja helst ikke utdyp så veldig mye om det, da jeg sliter med helseangst. Jeg håper det kan fjernes med strikk evt, operasjon tør jeg ikke. Men nå er jeg redd for at det kan være tarmkreft, da jeg har søkt på Google. Og nå må jeg vente helt til Mandag før jeg kan kontakte legen for en akutt time. 😭

Han kan jeg vel kontakte uten henvising også? Siden Volvat er privat? Koste hva det koste vil.

På 20.11.2018 den 7.45, AnonymBruker skrev:

Et kanskje litt urelatert spørsmål, men hvordan i all verden hindrer man problemer etter operasjoner i et område som er så jevnlig utsatt for både press/trykk og bakterier? 

Anonymkode: 0f028...18d

Ja samme tenker jeg. Hvorfor får man ikke heftig betennelse siden avføring passerer åpne sår.

På 20.11.2018 den 9.09, AnonymBruker skrev:

Har slitt med hemoroider til tider jeg også, og en gang fikk jeg utvekster og da dro jeg til fastlegen. Viste seg at jeg hadde fått vorter... Fikk medisin som jeg skulle smøre på vortene og da forsvant også hemoroiden for en veldig god stund! Får det nå og da men ikke så intenst som før.

Anonymkode: 137b0...02a

Jeg har tittet bak der, og det er ingen utvekster der. Kun en svær kul,klump som ligner på en hemoroide jeg hadde før, bare den jeg hadde for første gang var liten, denne er dobbelt så stor. Og den har kommet og gått sånn ca 3 ganger siden dette året begynte. Så jeg føler jeg må gjøre noe med det. Men som sagt har jeg søkt på Google og er livredd for kreft nå..😩😵

Anonymkode: e9779...e82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jamen kjære deg du må til legen. De har sett dette 500 ganger før. De vet at du ikke har bretta deg ut slik før, og tar hensyn til det. De er proffe og effektive og omsorgsfulle. Det går HELT fint! Jo før jo bedre, som du kan lese over her!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes reseptbelagte midler mot hemorider som virker langt bedre enn de du får kjøpt over disk. Prøv de. Hvis ikke det hjelper eller hemorider kommer igjen og igjen kan du få de fjernet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...