Gå til innhold

Krf får bestemme i Bioteknologirådet?


Drizzt

Anbefalte innlegg

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/0E8bv2/nytt-brev-avsloerer-ernas-nye-gave-til-krf-setter-bioteknologi-utnevnelser-paa-vent

 

Skandaløst at Krf får bestemme NIPT testen og tidlig ultralyd! Det er fullstendig uakseptabelt at religiøse fanatikere får det avgjørende ordet. Deres førhistoriske holdninger bør ikke bremse Norge. Dette er like ille som å la muslimer avgjøre lovverket etter sharia. Norske kvinner med penger vil fortsatt reise til utlandet for å teste seg, mens fattige kvinner får ikke muligheten. Kvinner med penger får fortsatt ta tidlig ultralyd privat og sjekke for avvik, mens fattige kvinner fratas enne muligheten. A-lag og B-lag. Den maktsyke Erna kommer på Støres nivå og nå er jeg i situasjonen hvor jeg hverken støtter Erna eller Støre som statsminister og dermed forblir i sofaen ved neste valg eller stemmer Pensjonistpartiet. Stemmer man for et parti som er representert på Stortinget eller rett under sperregrensen, stemmer man for Støre eller Erna som statsminister. Jeg kan ikke støtte dem.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lurer veldig på hva som skjer i kulissene. Har Ropstad og Solberg gitt opp 2c) pga motstanden og prøver gi KrF innflytelse over bioteknologirådet Istedet? Fra mitt ståsted setter de seg bare mer og mer fast i gjørma.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Drizzt skrev:

Skandaløst at Krf får bestemme NIPT testen og tidlig ultralyd! Det er fullstendig uakseptabelt at religiøse fanatikere får det avgjørende ordet.

De får ikke det avgjørende ordet, de får medlemmer som vil ha innflytelse, i et demokrati er det slik det fungerer at også partier man ikke selv liker skal bli hørt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ron Paul skrev:

De får ikke det avgjørende ordet, de får medlemmer som vil ha innflytelse, i et demokrati er det slik det fungerer at også partier man ikke selv liker skal bli hørt. 

Fra artikkelen: Nå tar regjeringen ekstraordinære grep som vil sikre KrF avgjøre innflytelse over Bioteknologirådets sammensetning – dersom de velger å gå inn i Erna Solbergs regjering:

 

Ellers herfra: https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/KvgMa7/naar-demokratiet-svikter-folk-svikter-folk-demokratiet

Når demokratiet svikter folk, svikter folk demokratiet. Mest sannsynlig forklaringen på vise prosesser i nyere tid i Europa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Drizzt skrev:

Fra artikkelen: Nå tar regjeringen ekstraordinære grep som vil sikre KrF avgjøre innflytelse over Bioteknologirådets sammensetning – dersom de velger å gå inn i Erna Solbergs regjering:

 

Ellers herfra: https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/KvgMa7/naar-demokratiet-svikter-folk-svikter-folk-demokratiet

Når demokratiet svikter folk, svikter folk demokratiet. Mest sannsynlig forklaringen på vise prosesser i nyere tid i Europa.

Det har nok sneket seg inn et ekstra ord der, trolig journalisten som har skrevet om og ikke lest igjennom før publisering. Uansett er det feil at KrF får avgjørende rolle, det er fortsatt bare et av flere medlemmer i rådet som forøvrig ledes av Kristin Halvorsen som var leder av SV. At man ikke utelukkende velger medlemmer med liberalt syn, men også får inn medlemmer med andre meninger er helt i tråd med demokratiet hvor alles meninger skal bli hørt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Dette er grunnen til at jeg ikke ønsker religiøse partier om de er kristne eller muslimske. Det er ikke forenlig med det folket vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...