Gå til innhold

Blir så sjalu fordi venninnen har startet å trene...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor blir jeg det? Jeg har vært overvektig i snart 3 år, tok tak i problemet i starten av dette året og har gått ned masse i vekt. Passer små størrelser nå og ser veldig bra ut, og begynner endelig å bli fornøyd med kroppen min. Men fortsatt blir jeg så sjalu om jeg hører at noen andre gjør det samme som meg, jeg blir bokstavligtalt trigget. En venninne av meg har startet å trene. Hun trener nesten hver dag, står opp tidlig og løper 1 time, i tillegg til noe styrketrening og minimalt med mat. Jeg merker at jeg blir sjalu. Jeg er sjalu fordi jeg merker jeg er redd hun skal bli slankere enn meg eller se bedre ut enn det jeg gjør. Hvorfor blir jeg sånn? Hvorfor blir jeg så trigget av at andre også ønsker å se bra ut, ønsker å gå ned i vekt og føle seg finere? Hva kan jeg gjøre for å slutte å ha så mye sjalusi ovenfor andre? 

Anonymkode: 018f1...161

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Først og fremst vil jeg bare si gratulerer med at du har jobbet hardt og nådd mange av målene dine! Husk på hvor mye du har oppnådd! Det er ikke en konkurranse :) 

Jeg tror det viktigste for deg er å prøve å slutte å sammenlikne seg med andre. Det er lettere sagt en gjort, jeg vet. Men det spiller jo egentlig ingen rolle om hun blir tynnere enn deg eller ser bedre ut enn deg, gjør det vel? Du er allerede bevisst på dette - og det er en god start. Kanskje du burde snakke med noen profesjonelle om dette, hvis du blir veldig trigget av dette? 

Anonymkode: 164f5...6ba

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ville ikke jeg kalle sjalusi, men smålighet. Sjalusi er misunnelse ovenfor det noen har, eller har oppnådd. Det du opplever er frykt for at andre skal oppnå noe, og du unner dem ikke det = smålighet. 

Sjalusi kan til tider være en positiv ting, i forhold til å oppleve at kjæreste/venner/andre betyr mye for deg, og at du ikke bør ta dem forgitt. (Så lenge det ikke blir for voldsom sjalusi, og helt uten grunn.)

Smålighet er aldri bra. Ikke på noen som helst måter. Smålighet er kun at man ikke unner andre å ha det bra, eller oppnå noe bra, og det er et særdeles narsissistisk trekk. Meg, meg, meg! 

Raushet ovenfor andre er kanskje det personlighetstrekket som gjør at mennesker genuint blir likt, og folk blir oppriktig glade i rause mennesker. Smålighet, som er det motsatte av raushet, fører til at folk misliker deg og velger deg bort, dersom dette blir avslørt. 

Du er nå blitt slank og pen. Heia deg, og gratulerer med det... men å være vakker på utsiden hjelper lite dersom innsiden er så smålig. 

Du må jobbe med hodet ditt. Jobbe med å unne andre ting, og glede deg på vegne av andre. Oppriktig glede deg over at andre får til ting. Fordi du er glad i dem, og unner dem alt godt. 

Klarer du ikke det, ja da bør du nok oppsøke hjelp. Ikke for andres del, for de kan velge deg bort når de oppdager det, men for din egen del. Ellers ender du gjerne opp med å være alene og bitter. 

Anonymkode: 8a156...dfc

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at du delte dette, for nå falt brikkene på plass! Min venninne har oppført seg veldig rart siden jeg har gått ned i vekt, og det har ikke slått meg at hun kunne være sjalu.

At du er klar over dette selv er første skritt på veien. Ikke alle har din selvinnsikt. Jeg tror at dette går seg til når du blir tryggere på din egen kropp. Kanskje du er veldig redd for å gå opp igjen kiloene du har mistet?

Anonymkode: 90e32...b44

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg tror nok at jeg er redd for å gå opp de kiloene jeg har gått ned. Men det er ikke bare det, jeg er mer redd for at hun skal tiltrekke seg mer oppmerksomhet enn meg. At alle skal snakke om hvor slank og fin hun er, at hennes kropp er bedre. Jeg vet at for noen så spiller det ikke noe rolle at deres venner ser bedre ut enn de, men for meg gjør det det. Jeg vil se like bra ut eller bedre, ikke mindre. Hver gang vi går ut på byen, så får jeg oppmerksomhet først, før alle snur seg og gir henne det og da er jeg glemt for lengst. Det er som om jeg er pen inntil får legger merke til henne, da er jeg ingenting

Anonymkode: 018f1...161

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette ville ikke jeg kalle sjalusi, men smålighet. Sjalusi er misunnelse ovenfor det noen har, eller har oppnådd. Det du opplever er frykt for at andre skal oppnå noe, og du unner dem ikke det = smålighet. 

Sjalusi kan til tider være en positiv ting, i forhold til å oppleve at kjæreste/venner/andre betyr mye for deg, og at du ikke bør ta dem forgitt. (Så lenge det ikke blir for voldsom sjalusi, og helt uten grunn.)

Smålighet er aldri bra. Ikke på noen som helst måter. Smålighet er kun at man ikke unner andre å ha det bra, eller oppnå noe bra, og det er et særdeles narsissistisk trekk. Meg, meg, meg! 

Raushet ovenfor andre er kanskje det personlighetstrekket som gjør at mennesker genuint blir likt, og folk blir oppriktig glade i rause mennesker. Smålighet, som er det motsatte av raushet, fører til at folk misliker deg og velger deg bort, dersom dette blir avslørt. 

Du er nå blitt slank og pen. Heia deg, og gratulerer med det... men å være vakker på utsiden hjelper lite dersom innsiden er så smålig. 

Du må jobbe med hodet ditt. Jobbe med å unne andre ting, og glede deg på vegne av andre. Oppriktig glede deg over at andre får til ting. Fordi du er glad i dem, og unner dem alt godt. 

Klarer du ikke det, ja da bør du nok oppsøke hjelp. Ikke for andres del, for de kan velge deg bort når de oppdager det, men for din egen del. Ellers ender du gjerne opp med å være alene og bitter. 

Anonymkode: 8a156...dfc

Over halvparten av innlegget ditt inneholder definisjoner av hva du mener TS er og oppleksing om at det ikke er bra. TS har allerede sagt at hun vil endre seg. Hva er da poenget med dette oppgulpet? 

Anonymkode: f7d8d...7a2

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Over halvparten av innlegget ditt inneholder definisjoner av hva du mener TS er og oppleksing om at det ikke er bra. TS har allerede sagt at hun vil endre seg. Hva er da poenget med dette oppgulpet? 

Anonymkode: f7d8d...7a2

Å få henne til å definere problemet riktig, og innse at dette skader henne mer enn andre, på sikt, dersom hun ikke klarer å snu tankegangen. Hun definerer det som sjalusi, men sjalusi er et mindre problem enn det hun sliter med. 

Det blir som å spørre om hva man gjør med en forstuet fot, når foten egentlig er brukket. 

Anonymkode: 8a156...dfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder selv på å fade ut en venninne fordi hun aldri klarer å være glad på mine vegne. Jeg har opplevd mye tøft, men når jeg deler noe positivt som å få kjæreste, at jeg har gått ned i vekt, skal på weekendtur, fått bra karakterer o.l., så får jeg korte, negative svar, og hun trekker seg unna. 

Dette er veldig sårt for meg, da jeg oppriktig gleder meg på hennes vegne når gjør noe bra. Det ble til slutt slik at jeg følte at jeg kun lunne dele negative ting med henne, for da ble hun veldig interessert og støttende. Men slik skal jo ikke vennskap være. 

Så jeg vil råde deg til å jobbe med det selv, ellers sitter du til slutt uten venner. Er du glad i noen, vil jo du dem bare godt? :)

Anonymkode: 0886c...e3e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Holder selv på å fade ut en venninne fordi hun aldri klarer å være glad på mine vegne. Jeg har opplevd mye tøft, men når jeg deler noe positivt som å få kjæreste, at jeg har gått ned i vekt, skal på weekendtur, fått bra karakterer o.l., så får jeg korte, negative svar, og hun trekker seg unna. 

Dette er veldig sårt for meg, da jeg oppriktig gleder meg på hennes vegne når gjør noe bra. Det ble til slutt slik at jeg følte at jeg kun lunne dele negative ting med henne, for da ble hun veldig interessert og støttende. Men slik skal jo ikke vennskap være. 

Så jeg vil råde deg til å jobbe med det selv, ellers sitter du til slutt uten venner. Er du glad i noen, vil jo du dem bare godt? :)

Anonymkode: 0886c...e3e

Men hvordan? Hvordan skla jeg jobbe med det selv. Hva skal jeg jobbe med? Det er mye enklere sagt enn gjort. Du har ikke hatt dette problemet som jeg har, så du har egentlig ingen råd å komme med enn å si «jobb med det selv». Men hvordan kan jeg selv jobbe med det? Jeg vet jo ikke hca jeg skal gjøre eller si til meg for at ting skal endre seg 

Anonymkode: 018f1...161

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at jeg ønsker de rundt meg godt, men ikke mer enn meg selv. Det er der det ligger. Hun må gjerne trene, men jeg klarer ikke å unne henne en bedre kropp enn meg. Og jeg vet ærlig talt ikke hvordan jeg skal jobbe med meg selv. Dette  er et problem som jeg har skrevet flere ganger, både her og på andre steder. Har vært hos psykolog uten noe særlig hjelp 

Anonymkode: 018f1...161

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Problemet er at jeg ønsker de rundt meg godt, men ikke mer enn meg selv. Det er der det ligger. Hun må gjerne trene, men jeg klarer ikke å unne henne en bedre kropp enn meg. Og jeg vet ærlig talt ikke hvordan jeg skal jobbe med meg selv. Dette  er et problem som jeg har skrevet flere ganger, både her og på andre steder. Har vært hos psykolog uten noe særlig hjelp 

Anonymkode: 018f1...161

Kanskje den psykologen ikke var den rette for deg? Jeg tror dette bunner i dårlig selvtillit og det er her du må jobbe. Jeg slet selv med dårlig selvtillit i mange år, og var helt avhengig av oppmerksomhet, særlig fra det annet kjønn, for å trives. For min del gikk det først over da jeg ble eldre og fikk andre verdier enn kropp og utseende. Jeg sier ikke det for å være nedlatende, men plutselig betydde det mer å være flink på jobben osv. 

Jeg synes det er beundringsverdig at du ser dette selv, og er helt overbevist om at dette kan løses. 

Anonymkode: 90e32...b44

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lykkespreder

Sannheten for de aller fleste er nemlig det du skriver. Alle (nesten alle) unner alle andre det godt, men ikke bedre enn seg selv. Jeg for eksempel ønsket at min venninne skulle få turnus men ikke på et bedre sted enn hvor jeg fikk og ikke med en bedre avtale/lønn enn meg. Jeg tror vi aller fleste mennesker er litt vell egoistiske i blant, jeg kan i hvert fall si at jeg er det. 

Problemet ditt TS er at du er redd for at hun skal ta det ENE du er bedre enn henne på vekk fra deg. Du er redd hun blir flinkere med kosthold enn deg, eller flinkere på trening enn deg eller at hun får bedre kropp enn det du har. Og jeg vet det er litt sårt, når en som starter bak deg plutselig havner foran deg. Jeg har ingen hokus pokus råd å komme med og slike holdninger/tanker tar like lang tid å endre på som det tar å gå ned i vekt/bygge en større kropp. Mitt tips til deg er å ikke snakke om trening med venninnen din, ikke del hva du trener, hvor ofte du trener eller NOE som helst angående trening med din venninne og ikke prøv å finne ut om HVA hun driver med når hun er på trening. Hold treningen din for deg selv. Dette er ditt hemmelige prosjekt, ingen skal få vite om det og gjør ting som det passer deg når det gjelder trening. En dag vil du ha kommet så langt og det uten å tenke, stresse eller bry deg om hva andre har klart å oppnå, at du er så selvsikker på deg og hva du klarer, at du aldri føler deg truet av noen igjen. 

Jeg er en sånn person, om det er noe som trigger meg. La oss si, det er snakk om eksamen og jeg vil ha en A. Så jobber jeg mye med faget alene, bryr meg lite om hvordan andre jobber og spør heller ikke noen om hvordan det går. Jobber hardt i det skjulte, går å gir eksamen og får en A. På den måten er jeg kun fokusert på meg selv og det gjør ting lettere for meg, også bryr jeg meg heller ikke så mye om hva de andre fikk, for det viktigste er ikke å høre om de har nådd sine mål, men om jeg har klart å nå mitt. Pluss haha, jeg tenker sånn, hvis mannfolka gir venninna mer oppmerksomhet, så er de ikke kjekke nok for deg uansett og alle mannfolk har ulik smak på damer. Det er sikkert noen som liker deg bedre enn venninna di, men du legger ikke merke til det fordi du er så opptatt av å notere ned hvem som legger merke til venninnen din. Du kan ikke leve livet basert på oppmerksomhet eller anerkjennelse fra andre. Det vil alltid være en Adriana lima med bedre kropp enn deg, det vil alltid være en Albert Einstein med bedre hjerne enn deg. Hvis ditt mål er å være en size 0 og du er en size 0, så bør du være fornøyd og heller tenke «jeg har klart det jeg ville». 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor har du et behov for å være bedre enn andre mennesker? Hvorfor gjør det egentlig noe om venninna di skulle bli fittere enn deg? Hvis du vil forbedre deg og ha en fair konkurrent: er ikke den beste konkurrenten alltid deg selv? Selv de som lever av å være best i noe: konkurrerer jo i all hovedsak mot seg selv? 

 

Anonymkode: 223bc...271

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvordan? Hvordan skla jeg jobbe med det selv. Hva skal jeg jobbe med? Det er mye enklere sagt enn gjort. Du har ikke hatt dette problemet som jeg har, så du har egentlig ingen råd å komme med enn å si «jobb med det selv». Men hvordan kan jeg selv jobbe med det? Jeg vet jo ikke hca jeg skal gjøre eller si til meg for at ting skal endre seg 

Anonymkode: 018f1...161

Bli glad i deg selv, rett og slett. Jobb med selvfølelsen, det finnes mange tips på google. Best på engelsk da, google self esteem osv.:) Folk som er glade i, og har set bra med seg selv, unner også andre å ha det bra 😄 

Er dette en god venninne, så er du vel glad i henne? Kjenn på det, og tenk at dette kan jo også være noe dete gjør sammen. Dere kan gå turer, trene sammen, og dele tips om sunt kosthold :) 

Anonymkode: 0886c...e3e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å fortelle henne at du er sjalu på henne og at det er vondt å være det? Kanskje noe løsner da?

Anonymkode: b4efe...c48

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Lykkespreder skrev:

Sannheten for de aller fleste er nemlig det du skriver. Alle (nesten alle) unner alle andre det godt, men ikke bedre enn seg selv. Jeg for eksempel ønsket at min venninne skulle få turnus men ikke på et bedre sted enn hvor jeg fikk og ikke med en bedre avtale/lønn enn meg. Jeg tror vi aller fleste mennesker er litt vell egoistiske i blant, jeg kan i hvert fall si at jeg er det. 

Problemet ditt TS er at du er redd for at hun skal ta det ENE du er bedre enn henne på vekk fra deg. Du er redd hun blir flinkere med kosthold enn deg, eller flinkere på trening enn deg eller at hun får bedre kropp enn det du har. Og jeg vet det er litt sårt, når en som starter bak deg plutselig havner foran deg. Jeg har ingen hokus pokus råd å komme med og slike holdninger/tanker tar like lang tid å endre på som det tar å gå ned i vekt/bygge en større kropp. Mitt tips til deg er å ikke snakke om trening med venninnen din, ikke del hva du trener, hvor ofte du trener eller NOE som helst angående trening med din venninne og ikke prøv å finne ut om HVA hun driver med når hun er på trening. Hold treningen din for deg selv. Dette er ditt hemmelige prosjekt, ingen skal få vite om det og gjør ting som det passer deg når det gjelder trening. En dag vil du ha kommet så langt og det uten å tenke, stresse eller bry deg om hva andre har klart å oppnå, at du er så selvsikker på deg og hva du klarer, at du aldri føler deg truet av noen igjen. 

Jeg er en sånn person, om det er noe som trigger meg. La oss si, det er snakk om eksamen og jeg vil ha en A. Så jobber jeg mye med faget alene, bryr meg lite om hvordan andre jobber og spør heller ikke noen om hvordan det går. Jobber hardt i det skjulte, går å gir eksamen og får en A. På den måten er jeg kun fokusert på meg selv og det gjør ting lettere for meg, også bryr jeg meg heller ikke så mye om hva de andre fikk, for det viktigste er ikke å høre om de har nådd sine mål, men om jeg har klart å nå mitt. Pluss haha, jeg tenker sånn, hvis mannfolka gir venninna mer oppmerksomhet, så er de ikke kjekke nok for deg uansett og alle mannfolk har ulik smak på damer. Det er sikkert noen som liker deg bedre enn venninna di, men du legger ikke merke til det fordi du er så opptatt av å notere ned hvem som legger merke til venninnen din. Du kan ikke leve livet basert på oppmerksomhet eller anerkjennelse fra andre. Det vil alltid være en Adriana lima med bedre kropp enn deg, det vil alltid være en Albert Einstein med bedre hjerne enn deg. Hvis ditt mål er å være en size 0 og du er en size 0, så bør du være fornøyd og heller tenke «jeg har klart det jeg ville». 

Hva hvis du får en C? 

Anonymkode: 90e32...b44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest supernova_87

Når man har lav selvfølelse så føler man seg kun bra når man er best. Er man ikke den beste, slankeste, morsomste, snilleste, ja da er man en taper og det kan være det samme. Ofte er det lav selvfølelse som gjør at man kan føle som du gjør nå. 

Har man god selvfølelse kan man glede seg over andres suksess og tåler godt å gå på trynet, at andre "stråler forbi deg", kan bli sårt hvis det alltid skjer men man tenker ikke videre over det. 

Jobb med selvfølelsen din og støtt venninnen din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87
46 minutter siden, Lykkespreder skrev:

Sannheten for de aller fleste er nemlig det du skriver. Alle (nesten alle) unner alle andre det godt, men ikke bedre enn seg selv.

Hvor tar du dette fra? 

Å tenke sånn er et tegn på lav selvfølelse. Har man det bra med seg selv og er trygg og glad og viss på sin verdi så bryr man seg lite med andres "status-faktorer", man vurderer etter helt andre kriterier. De aller fleste er helt middelmådige, og hvis vi alle skulle gå rundt å være misfornøyd med det og de ulike områdene andre er bedre enn oss så ville ikke verden gått rundt. 

Jeg undrer meg på om samfunnet jevnt over virker å få lavere og lavere selvfølelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Lykkespreder skrev:

Sannheten for de aller fleste er nemlig det du skriver. Alle (nesten alle) unner alle andre det godt, men ikke bedre enn seg selv. Jeg for eksempel ønsket at min venninne skulle få turnus men ikke på et bedre sted enn hvor jeg fikk og ikke med en bedre avtale/lønn enn meg. Jeg tror vi aller fleste mennesker er litt vell egoistiske i blant, jeg kan i hvert fall si at jeg er det. 

Problemet ditt TS er at du er redd for at hun skal ta det ENE du er bedre enn henne på vekk fra deg. Du er redd hun blir flinkere med kosthold enn deg, eller flinkere på trening enn deg eller at hun får bedre kropp enn det du har. Og jeg vet det er litt sårt, når en som starter bak deg plutselig havner foran deg. Jeg har ingen hokus pokus råd å komme med og slike holdninger/tanker tar like lang tid å endre på som det tar å gå ned i vekt/bygge en større kropp. Mitt tips til deg er å ikke snakke om trening med venninnen din, ikke del hva du trener, hvor ofte du trener eller NOE som helst angående trening med din venninne og ikke prøv å finne ut om HVA hun driver med når hun er på trening. Hold treningen din for deg selv. Dette er ditt hemmelige prosjekt, ingen skal få vite om det og gjør ting som det passer deg når det gjelder trening. En dag vil du ha kommet så langt og det uten å tenke, stresse eller bry deg om hva andre har klart å oppnå, at du er så selvsikker på deg og hva du klarer, at du aldri føler deg truet av noen igjen. 

Jeg er en sånn person, om det er noe som trigger meg. La oss si, det er snakk om eksamen og jeg vil ha en A. Så jobber jeg mye med faget alene, bryr meg lite om hvordan andre jobber og spør heller ikke noen om hvordan det går. Jobber hardt i det skjulte, går å gir eksamen og får en A. På den måten er jeg kun fokusert på meg selv og det gjør ting lettere for meg, også bryr jeg meg heller ikke så mye om hva de andre fikk, for det viktigste er ikke å høre om de har nådd sine mål, men om jeg har klart å nå mitt. Pluss haha, jeg tenker sånn, hvis mannfolka gir venninna mer oppmerksomhet, så er de ikke kjekke nok for deg uansett og alle mannfolk har ulik smak på damer. Det er sikkert noen som liker deg bedre enn venninna di, men du legger ikke merke til det fordi du er så opptatt av å notere ned hvem som legger merke til venninnen din. Du kan ikke leve livet basert på oppmerksomhet eller anerkjennelse fra andre. Det vil alltid være en Adriana lima med bedre kropp enn deg, det vil alltid være en Albert Einstein med bedre hjerne enn deg. Hvis ditt mål er å være en size 0 og du er en size 0, så bør du være fornøyd og heller tenke «jeg har klart det jeg ville». 

Dette! Akkurat det jeg følte at jeg trengte å lese. Jeg tenker å holde treningen for meg selv og snakke minst mulig om trening og kosthold, ikke bare med venninnen min men med absolutt alle. For jeg merker at jeg av og til selv graver etter informasjon fra henne, om hun har trent i dag eller ikke om, om hva hun har spist. Enkelte dager pleier jeg til og med å notere ned hva hun har spist for å holde en viss «orden» og få et viss innsyn i hvordan treningen går for henne. Hvis jeg en dag drar på trening etter henne, så er jeg alltid skuffet over meg selv. Jeg føler liksom at jeg lar henne vinne og at hun gjør det langt bedre enn meg. Fra nå av skal jeg ikke snakke om trening med noen, kun med de som kan hjelpe meg å bli en bedre versjon av meg. I tillegg skal jeg prøve å koble meg litt av fra sosiale medier, slik at jrg ikke får oppdateringer på om hun er å trener eller ikke. Problemet ligger i at jeg kanskje ikke er helt fornøyd med fremgangen min enda, og derfor er det litt surt å se at noen andre starter imens jeg fortsatt holder på og ikke er «ferdig», men sannheten er at ALLE kan trene og ALLE kan få til alt. Jeg må bare bli flinkere på mitt og sammenligne meg med meg selv og ikke de rundt meg. Takk for et bra svar! 

Anonymkode: 018f1...161

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dette! Akkurat det jeg følte at jeg trengte å lese. Jeg tenker å holde treningen for meg selv og snakke minst mulig om trening og kosthold, ikke bare med venninnen min men med absolutt alle. For jeg merker at jeg av og til selv graver etter informasjon fra henne, om hun har trent i dag eller ikke om, om hva hun har spist. Enkelte dager pleier jeg til og med å notere ned hva hun har spist for å holde en viss «orden» og få et viss innsyn i hvordan treningen går for henne. Hvis jeg en dag drar på trening etter henne, så er jeg alltid skuffet over meg selv. Jeg føler liksom at jeg lar henne vinne og at hun gjør det langt bedre enn meg. Fra nå av skal jeg ikke snakke om trening med noen, kun med de som kan hjelpe meg å bli en bedre versjon av meg. I tillegg skal jeg prøve å koble meg litt av fra sosiale medier, slik at jrg ikke får oppdateringer på om hun er å trener eller ikke. Problemet ligger i at jeg kanskje ikke er helt fornøyd med fremgangen min enda, og derfor er det litt surt å se at noen andre starter imens jeg fortsatt holder på og ikke er «ferdig», men sannheten er at ALLE kan trene og ALLE kan få til alt. Jeg må bare bli flinkere på mitt og sammenligne meg med meg selv og ikke de rundt meg. Takk for et bra svar! 

Anonymkode: 018f1...161

Jeg visste at det ville hjelpe:-) Vet du hvorfor? Det er enklere å skrive «bare jobb med deg, les en bok og hør på podcast om å elske seg selv, så skal du se at du får det bedre». Dette ser bare bra ut når man skriver det, men i realiteten er det ikke like enkelt. En podcast kan gi deg noen ideer, men ingen løsning. Dette er et negativt område for deg, det du trenger å gjøre er å løsrive deg fra det. Det er akkurat som når du henger med en person som alltid skal få deg til å føle deg mindre verdt enn de, da er de en negativ energi og eneste måten å bli kvitt den negative energien de overfører deg er å løsrive deg fra dem. Kutt de ut. Du må derfor kutte ut denne trening delen med folk. Ikke gi folk tips, ikke spør om tips med mindre det er en Fagperson som kan hjelpe deg selv. På den måten er det ingen og ingenting som irriterer deg i å nå dine mål og du vet heller ignenting om hva den andre driver med, og plutselig en dag har du nådd dine mål og er så forbaska stolt at du kan ikke noe annet enn å glede deg over venninnen din som starter, eller som klarte å gå ned 10 kg osv

Anonymkode: 018f1...161

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...