Gå til innhold

Tråden for oss introverte


Gjest AthenaRavenLuna

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, Catliner skrev:

Skjønner, jeg har noen i familien som er sånn. Da skjønner jeg hvordan det er. Ikke alltid lett å være tankeleser, jeg har måttet dra ut tanker for å forstå den introverte. 

Tror ikke den introverte setter pris på det da. Kanskje om du fikk komme på tomanshånd og har en ok måte å tilnærme deg personen på. Opplever situasjoner der vedkommede blir frekk og spydig og det er ikke noe kult. Jeg forstår at personen blir usikker på meg, men...  Jeg åpner meg ikke mer for noen som haler, drar og krever å få vite ting jeg ikke føler meg komfortabel til å dele. 

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Klink skrev:

Tror ikke den introverte setter pris på det da. Kanskje om du fikk komme på tomanshånd og har en ok måte å tilnærme deg personen på. Opplever situasjoner der vedkommede blir frekk og spydig og det er ikke noe kult. Jeg forstår at personen blir usikker på meg, men...  Jeg åpner meg ikke mer for noen som haler, drar og krever å få vite ting jeg ikke føler meg komfortabel til å dele. 

 

Jo, vedkommende stoler på meg og forstår hvorfor jeg har behov for å forstå han. Nei, frekkheter og spydighet kommer man ikke langt med. Innser at vi har ulike kvaliteter på akkurat det, men det er ikke et problem.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Catliner skrev:

Jo, vedkommende stoler på meg og forstår hvorfor jeg har behov for å forstå han. Nei, frekkheter og spydighet kommer man ikke langt med. Innser at vi har ulike kvaliteter på akkurat det, men det er ikke et problem.  

Ok. Det er snakk om en kjæreste, kanskje? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎06‎.‎12‎.‎2018 den 0.44, princeofithilien skrev:

Jeg er glad for at jeg har en jobb der det ikke gjør noe at jeg er introvert. Ved julelunsjen ifjor delte sjefen ut noen marsipangriser til noen av oss hun mente fortjente det av forskjellige grunner, og jeg som prøvde å gjøre meg så usynlig som mulig som vanlig, fikk plutselig en marsipangris i handa og en applaus av kollegene mine fordi jeg "går stille i gangene og bare gjør jobben sin". Det var koslig å høre :) 

 

Så kjekt! Har inntrykk av at det alltid er sånne typisk sprudlende og utadvendte folk som blir gjort stas på, men sjefen din er tydeligvis en av de få som klarer å se og verdsette andre egenskaper. Skulle ønske det fantes flere sånne som henne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh, er "akutt migrene" innafor? Er invitert på middag i kveld til en familie jeg kjenner, men det kommer en hel gjeng med folk jeg ikke kjenner også og jeg orker ikke tanken på en kveld tørrprating. Kan ikke komme på annen unnskyldning som kan redde meg ut av knipa.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Cata skrev:

Puh, er "akutt migrene" innafor? Er invitert på middag i kveld til en familie jeg kjenner, men det kommer en hel gjeng med folk jeg ikke kjenner også og jeg orker ikke tanken på en kveld tørrprating. Kan ikke komme på annen unnskyldning som kan redde meg ut av knipa.

Absolutt innafor. Alternativt :åhh,jeg har visst pådratt meg omgangssyke,er best jeg blir hjemme,så jeg ikke smitter andre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

🍨🎂 Jeg vil få lov til å være så snill og ønske samtlige en fin, stille og introvert nyttårsaften. :perebrus: :)  :sjokolade:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv en introvert har extroverte stunder, så jeg ønsker veldig å bli invitert ut i kveld, men det ser ikke ut som det blir noe. Men jeg har vært alene før, og klarer meg godt med det som kommer på tv i kveld.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Nettvenn skrev:

Absolutt innafor. Alternativt :åhh,jeg har visst pådratt meg omgangssyke,er best jeg blir hjemme,så jeg ikke smitter andre.

Tok ikke sjansen på omgangssyke, og trakk ikke migrenekortet heller. Jeg nøyde meg med ganske vanlig hodepine, noe som teknisk sett var sant. Den var bare ikke så sabla sterk. Det ville den sikkert blitt etter noen timer i en støyende forsamling, så jeg tenker på det som proaktiv handling. :fnise:

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12/25/2018 at 11:22 AM, Catliner said:

En ting har jeg aldri skjønt. Hvordan klarer dere å uttrykke dere når dere er er sinte, sure ell føler for å tale deres sak? Noen introverte bare observerer og sier ikke en shit når de er uenige. Hva skjer i hodene deres i sånne tilfeller?  

 

Det er nok noe mer med disse enn at de er innadvendte. Angst eller sjenanse, kanskje? Det trenger ikke å ha noe som helst med å være introvert å gjøre. Veldig mange av oss merker dere det ikke på en gang, for vi er helt normale bare at vi har fått mer enn nok sosialt samvær når dere nettopp er ferdig med oppvarmingen og begynner å komme i gang. Hvis du møter meg vil du trolig oppfatte meg som en ganske sosial person. Det er jeg også, i små doser, og jeg finnes ikke sjenert. Forskjellen på introverte og ekstroverte er at de første bruker opp energien når de er sosiale mens de siste får mer energi av det. Det er ikke verre enn det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Føler jeg blir sliten både av å være alene eller sammen med andre jeg. Hva er man da? Jeg blir så utmatta i hodet og kroppen og alt og fryktelig sliten av alle tankene mine.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, tooquiet skrev:

Har andre introverte lett for å kjede seg som meg?

Jeg kjeder meg nesten aldri 🙂 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AthenaRavenLuna
20 minutter siden, tooquiet skrev:

Har andre introverte lett for å kjede seg som meg?

Kjeder meg  sjeldent , faktisk så kjeder jeg meg fortere blant folk, enn jeg gjør når jeg er alene.

Endret av AthenaRavenLuna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...