Gå til innhold

Hvordan si til en mann at du ønsker ha han hvis han noengang blir fri...?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har hatt et forhold men det er over nå. Vi kunne ikke få hverandre. Han er gift. 

Vi har ikke vært utro fysisk. Men vi er blitt forelsket og veldig gla i hverandre. 

Jeg skriver et brev til han nå. Hvordan uttrykke på en fin måte at om han og jeg noengang blir fri så ønsker jeg å prøve igjen? Noen forslag?

Anonymkode: 50636...761

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan ta fem år, ett år eller tjue. 

Det vet vi jo ikke. Vil bare gi han en så sterk kjærlighetserklæring at han forstår jeg skulle ønske vi fikk en sjanse... 

Ts

Anonymkode: 50636...761

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har hatt et forhold men det er over nå. Vi kunne ikke få hverandre. Han er gift. 

Vi har ikke vært utro fysisk. Men vi er blitt forelsket og veldig gla i hverandre. 

Jeg skriver et brev til han nå. Hvordan uttrykke på en fin måte at om han og jeg noengang blir fri så ønsker jeg å prøve igjen? Noen forslag?

Anonymkode: 50636...761

For egen del bør du la være. Snu arket og kom deg videre. Noe sier meg dessuten at han vet godt det du vurderer å si, særlig om du skriver brev til ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, la det være. Vi lever i 2018. Dere kunne få hverandre, men han ville ikke. Plutselig en dag har du gått videre og har ingen følelser for ham lengre, så det er bare pinlig å love noe slikt i et brev nå.

Anonymkode: 60515...df6

  • Liker 46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan ta fem år, ett år eller tjue. 

Det vet vi jo ikke. Vil bare gi han en så sterk kjærlighetserklæring at han forstår jeg skulle ønske vi fikk en sjanse... 

Ts

Anonymkode: 50636...761

Dropp det!

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dropp det. Gå videre. Ville han hatt deg ville det vært dere som var gift og det vet du å. Du vil bare fremstå patetisk og det er unødvendig.

Move on.

Anonymkode: 76a2e...e17

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud, la det være. Vi lever i 2018. Dere kunne få hverandre, men han ville ikke. Plutselig en dag har du gått videre og har ingen følelser for ham lengre, så det er bare pinlig å love noe slikt i et brev nå.

Anonymkode: 60515...df6

Jo han ville. Du kjenner ikke historien. 

Det du derimot skriver om å gi løfter, det kan jeg forstå.

Anonymkode: 50636...761

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Jeg vil være den FØRSTE du sender melding til om du blir singel igjen!" Skrev eksen til meg på messenger. Den meldingen plantet et frø hos meg som jeg måtte jobbe med meg selv for å glemme. Et brev blir for meg litt patetisk, men hvis det er vanlig i relasjonen deres så.

Men det beste rådet er selvfølgelig å droppe det.

Anonymkode: 2d8c9...bdd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"Jeg vil være den FØRSTE du sender melding til om du blir singel igjen!" Skrev eksen til meg på messenger. Den meldingen plantet et frø hos meg som jeg måtte jobbe med meg selv for å glemme. Et brev blir for meg litt patetisk, men hvis det er vanlig i relasjonen deres så.

Men det beste rådet er selvfølgelig å droppe det.

Anonymkode: 2d8c9...bdd

Takk. Endelig en som svarer på det jeg spør om. 

Hvorfor er det patetisk med brev forresten?bedre med sms?

Ikke vanlig med brev mellom oss nei men vi er begge svært romantiske...

Anonymkode: 50636...761

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo han ville. Du kjenner ikke historien. 

Det du derimot skriver om å gi løfter, det kan jeg forstå.

Anonymkode: 50636...761

Han giftet seg med en annen. Vil man ha noen så får man det til. Dette er kun ønsketenkning. Hadde du vært utenfor den rosa bobla så hadde du sett det du å.

Anonymkode: 76a2e...e17

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kariannne

Han vet nok at du vil ha han, og hadde han villet ha deg, så hadde han vært din nå. Ikke vent på noen som mest sansynlig aldri kommer. Følelsene går over om du slutter dyrke de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk. Endelig en som svarer på det jeg spør om. 

Hvorfor er det patetisk med brev forresten?bedre med sms?

Ikke vanlig med brev mellom oss nei men vi er begge svært romantiske...

Anonymkode: 50636...761

Å svare på det trådstarter spør om er virkelig ikke KGs sterkeste side 🙂 Skulle ha vært et filter-.

Patetisk er kanskje feil ord, men om jeg fikk en kjærlighetserklæring per brev hadde jeg nok følt det som ganske needy. Liker bedre de korte og litt tvetydige kommentarene som får en til å tenke. Da planter man et behov hos den andre for å utforske hva det her egentlig er. Dvs. du øker sjansen for at han føler at han faktisk ikke finner ut av hva dette er, uten å "prøve" deg. Får han alt svart på hvitt i et brev vet han nøyaktig hva som er ståa og kan vurdere deg opp mot forholdet han er i, uten å engang snakke med deg.

Anonymkode: 2d8c9...bdd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo godt være at du oppnår det motsatte av det du ønsker, TS. Budskapet ditt er jo: Jeg venter på deg til evig tid. Mao - ingen hast med å ta noen beslutning for mannen. Han kan bare kose seg med egoboosten og aldri være redd for å miste deg.

Anonymkode: 60515...df6

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jo han ville. Du kjenner ikke historien. 

Det du derimot skriver om å gi løfter, det kan jeg forstå.

Anonymkode: 50636...761

Hvis du kontakter ham for å si at du venter på ham "hvis han blir fri", forvent en kald skulder eller at kona hans finner ut hvem du er og bæsjer på trappa di. Dette gjelder både hvis han ville prøve på nytt med kona, og hvis han blir pga unger, økonomi eller andre ytre ting. Du lager bare masse helvete for deg selv og andre med dette opplegget. Ikke nok med at du vil si det, men gjøre det skriftlig sånn at andre kan finne det? Tror du ikke kona hans fersker hva dere driver med? 

Anonymkode: 2a720...b94

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk. Endelig en som svarer på det jeg spør om. 

Anonymkode: 50636...761

Når "ingen" svarer på det du spør om, så er nok det fordi du spør om hvordan du skal formulere dette, mens flertallet her ikke synes det er noen god ide å skrive om det i det hele tatt.

Hvorfor skal du sitte å vente i årevis på en mann som har valgt noen andre? Fortjener du det? Kanskje du møter en annen bra fyr snart? Hvorfor låse deg til denne forpliktelsen, når han ikke vil forplikte seg til deg? Han er sammen med noen andre. Uansett hva som er årsaken til det, så er det slik det er. Jeg synes du er slem mot deg selv dersom du fortsetter å dyrke "forholdet" til denne fyren...

Hvis du absolutt vil skrive noe, så hadde jeg i det minste formulert meg noe vagere. Noe i nærheten av at dersom dere begge skulle være single en dag er du åpen for å prøve igjen. Da holder du muligheten åpen, uten å forplikte deg til ham. Da legger du samtidig litt press på ham, slik at han ikke tror at han bare kan knipse med fingrene når det passer for ham. Men hvis det er denne enorme kjærlighetserklæringen du vil gi, så... Nei, jeg synes det er en dårlig ide. Han har valgt noen andre. Prøv å gå videre selv :) 

Anonymkode: 07b58...7a6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666

Jeg skrev til min nåværende kjæreste at jeg elsker henne og at jeg ikke kan gå inn i et annet forpliktende forhold som ikke er med henne. Jeg fortalte at jeg ville vente på henne om det tok ett år, tre år eller ti år. Jeg forpliktet meg ikke til å leve som en munk, men at jeg ikke skulle har følelsesmessige forpliktelser.

For meg var ikke dette en strategisk utklekket plan, det var en nøktern beskrivelse av min virkelighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Alterego666 skrev:

Jeg skrev til min nåværende kjæreste at jeg elsker henne og at jeg ikke kan gå inn i et annet forpliktende forhold som ikke er med henne. Jeg fortalte at jeg ville vente på henne om det tok ett år, tre år eller ti år. Jeg forpliktet meg ikke til å leve som en munk, men at jeg ikke skulle har følelsesmessige forpliktelser.

For meg var ikke dette en strategisk utklekket plan, det var en nøktern beskrivelse av min virkelighet.

Var hun i et annet forhold?

Anonymkode: 2a720...b94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...