Gå til innhold

Hvorfor gjør Dagbladet så vanskelig å si opp + abonnement??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tegnet et DB+ abonnement for å lese en artikkel for en tid tilbake og siden det var et godt tilbud på en periode gikk jeg for det fremfor å betale for en dag eller en artikkel. Jeg oppdaget i går kveld at jeg var blitt trukket for ordinær månedspris, altså er tilbudsperioden over. Jeg gikk inn på "min side" for å kansellere abonnementet og oppdaget til min store irritasjon at det ikke er mulig å gjøre det via nettsiden. Man må ringe eller evt. chatte med kundeservice da de foretrekker å snakke med folk. Drit irriterende. Regner med at de kommer til å prøve det de kan for å selge meg en ny periode med abonnement når jeg ringer.

Anonymkode: 3f3b3...7d5

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ENIG. Men jeg brukte chaten og de sa meg opp med en gang altså, uten noen protesjoner. Men tungvindt, ja. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare sendte e-post. Men de ringte meg 7-8 ganger etterpå, så kommer aldri til å la meg lure igjen.

Anonymkode: ce270...8c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bare Dagbladet som er sleipe og gjør at en bare kan melde seg ut i arbeidstida, via telefon. Det gjør Bonnier med alle sine blad, også. Jeg gjorde det slik at jeg stoppet å betale, og til slutt ga de meg en siste frist før saken gikk til inkasso. Da betalte jeg det jeg var skyldig, og siden hørte jeg ikke noe mer. Jeg var ansett som avmeldt! Og takk for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, reagerte på det samme. Sendte mail og skrev tydelig at jeg ikke var interessert i noe som helst kontakt eller tilbud i ettertid. Fikk til svar at abonnementet var sagt opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle oppsigelser bør tas skriftlig på e-post, med beskjed om at bekreftelse på oppsigelse er mottatt. Da har man alt på det rene hvis det er noen som gjør feil (Og det er det ofte).

Anonymkode: c162c...e91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tegnet et DB+ abonnement for å lese en artikkel for en tid tilbake og siden det var et godt tilbud på en periode gikk jeg for det fremfor å betale for en dag eller en artikkel. Jeg oppdaget i går kveld at jeg var blitt trukket for ordinær månedspris, altså er tilbudsperioden over. Jeg gikk inn på "min side" for å kansellere abonnementet og oppdaget til min store irritasjon at det ikke er mulig å gjøre det via nettsiden. Man må ringe eller evt. chatte med kundeservice da de foretrekker å snakke med folk. Drit irriterende. Regner med at de kommer til å prøve det de kan for å selge meg en ny periode med abonnement når jeg ringer.

Anonymkode: 3f3b3...7d5

Denne tråden er både unødvendig og dum. Unødvendig og dum fordi betingelsene klart og tydelig står når du oppretter første abn. Det står noe slikt som at abn. Går fortløpende inntil det blir sagt opp, skriftlig, noe som er vanlig med alle abn. Du kan fint sende dem en mail og skrive at du sier opp når betalingsperioden er ferdig. 

Hvorfor leser ingen det de godtar før de trykker på send, på nettet?

Anonymkode: a5c12...8b3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også problemer med oppsigelse fra Dagbladet pluss. Sørget for å få oppsigelsen skriftlig med en gang, tok en utskrift og skjermdump fra Chatten, men de fortsatte å trekke fra konto. Etter mye styr sluttet de. Kommer aldri til å kjøpe abb. av dem igjen. 

 

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Denne tråden er både unødvendig og dum. Unødvendig og dum fordi betingelsene klart og tydelig står når du oppretter første abn. Det står noe slikt som at abn. Går fortløpende inntil det blir sagt opp, skriftlig, noe som er vanlig med alle abn. Du kan fint sende dem en mail og skrive at du sier opp når betalingsperioden er ferdig. 

Hvorfor leser ingen det de godtar før de trykker på send, på nettet?

Anonymkode: a5c12...8b3

Du jobber i Dagbladet, eller? Som jeg skrev, selv om man sier opp skriftlig, lager de trøbbel.

Anonymkode: 6d289...1d0

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde også problemer med oppsigelse fra Dagbladet pluss. Sørget for å få oppsigelsen skriftlig med en gang, tok en utskrift og skjermdump fra Chatten, men de fortsatte å trekke fra konto. Etter mye styr sluttet de. Kommer aldri til å kjøpe abb. av dem igjen. 

 

Du jobber i Dagbladet, eller? Som jeg skrev, selv om man sier opp skriftlig, lager de trøbbel.

Anonymkode: 6d289...1d0

Jeg vetken jobber i Dagbladet eller har noen annen relasjon til den avisen p.t. 

Anonymkode: a5c12...8b3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Denne tråden er både unødvendig og dum. Unødvendig og dum fordi betingelsene klart og tydelig står når du oppretter første abn. Det står noe slikt som at abn. Går fortløpende inntil det blir sagt opp, skriftlig, noe som er vanlig med alle abn. Du kan fint sende dem en mail og skrive at du sier opp når betalingsperioden er ferdig. 

Hvorfor leser ingen det de godtar før de trykker på send, på nettet?

Anonymkode: a5c12...8b3

Jeg er uenig med deg. Har hatt Dagbladet abonnement av og på i flere år, og tidligere så var det fort gjort å avbestille ved å trykke på en knapp for å deaktivere automatisk fornyelse. Denne endringen har kommet etter at jeg tegna abonnement sist, så jeg har ikke «visst hva jeg takket ja til». 

Anonymkode: 636fe...9f0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg er uenig med deg. Har hatt Dagbladet abonnement av og på i flere år, og tidligere så var det fort gjort å avbestille ved å trykke på en knapp for å deaktivere automatisk fornyelse. Denne endringen har kommet etter at jeg tegna abonnement sist, så jeg har ikke «visst hva jeg takket ja til». 

Anonymkode: 636fe...9f0

Men når det er sagt, så var det ikke komplisert å si opp. Jeg la inn melding på chat at jeg ønska å stoppe abo, og fikk svar med en gang at det var stoppa. Ingen oppfølgingsspørsmål. Tok skjermbilde av chaten. 

Anonymkode: 636fe...9f0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Denne tråden er både unødvendig og dum. Unødvendig og dum fordi betingelsene klart og tydelig står når du oppretter første abn. Det står noe slikt som at abn. Går fortløpende inntil det blir sagt opp, skriftlig, noe som er vanlig med alle abn. Du kan fint sende dem en mail og skrive at du sier opp når betalingsperioden er ferdig. 

Hvorfor leser ingen det de godtar før de trykker på send, på nettet?

Anonymkode: a5c12...8b3

Kanskje du burde lese HI en gang til før du beskylder meg for å ikke lese betingelsene skikkelig? Jeg har ikke klaget på at jeg ble belastet for en måned med ordinær pris, det er min skyld at jeg ikke har fulgt med og har sørget for å si opp abonnementet i tide. Jeg oppdaget at abonnementet fortsatt løp fordi jeg var blitt trukket for en sum jeg ikke forstod hva var og gikk inn i nettbanken og sjekket. Det er min feil.

Det jeg er oppgitt over og påpeker i HI er at det ikke er mulig å stoppe abonnementet enkelt, ved å trykke "kanseller"/"si opp abonnement" eller noe sånt når jeg er innlogget på hjemmesiden. Det har vært mulig hos andre aviser jeg har hatt abonnement hos. Hos Dagbladet blir man oppfordret til å ringe. Evt. bruke chatten. Eller man kan sende en e-post. Alle tre er langt mer tungvinne måter å si opp på enn å klikke på en knapp på en nettside. Det er det jeg er irritert over.

Anonymkode: 3f3b3...7d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lett lurte nordmenn er god foretning! Her er det bare å fjerne avbestill knappen og nordmenn er jo så godhjerta at de protesterer aldri!

Anonymkode: 48931...deb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå lufter jeg bare frustrasjonene mine her, men åååh, jeg føler den. Jeg klarte å kansellere abo ved å ringe (hvorfor må man det???), men får fortsatt mailer som gir inntrykk av at jeg fortsatt betaler, så har ringt dem minst to ganger for å sjekke at jeg faktisk har sagt opp. Dét, i tillegg til å bli nedringt av dem for å høre om jeg ikke fortsatt vil betale. Skulle ønske man kunne betale for én artikkel og si seg fornøyd med det. Sykt irriterende.

Anonymkode: 97c21...523

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skulle ønske man kunne betale for én artikkel og si seg fornøyd med det. Sykt irriterende.

Enig! Det er ofte en kommer over en enkeltartikkel som vekker interesse, og som en godt kunne tenke seg å betale 10 eller 20 kr for, men dengang ei! Et par hundre for en måned er minimum. Og er dette ei avis fra en landsdel/by en ikke har spesiell tilknytning til, blir dette helt uaktuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Denne tråden er både unødvendig og dum. Unødvendig og dum fordi betingelsene klart og tydelig står når du oppretter første abn. Det står noe slikt som at abn. Går fortløpende inntil det blir sagt opp, skriftlig, noe som er vanlig med alle abn. Du kan fint sende dem en mail og skrive at du sier opp når betalingsperioden er ferdig. 

Hvorfor leser ingen det de godtar før de trykker på send, på nettet?

Anonymkode: a5c12...8b3

Men vg+ kan man si opp online selv. Det er unødvendig å gjøre det så tungvint. Av den grunn kjøper jeg vg+ med jevne mellomrom, dagbladet gidder jeg ikke mer.

Anonymkode: 66423...17a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, AnonymBruker said:

Denne tråden er både unødvendig og dum. Unødvendig og dum fordi betingelsene klart og tydelig står når du oppretter første abn. Det står noe slikt som at abn. Går fortløpende inntil det blir sagt opp, skriftlig, noe som er vanlig med alle abn. Du kan fint sende dem en mail og skrive at du sier opp når betalingsperioden er ferdig. 

Hvorfor leser ingen det de godtar før de trykker på send, på nettet?

Anonymkode: a5c12...8b3

Nei mange er ikke tydelige på at du må ringe de. Noen nekter å ta i mot meldinger på epost. Dermed får de lenger abbonementstid på folk som ikke kan ringe i arbeidstiden eller som har telefonskrekk. Hvis du ringer spør de ofte hvorfor og vil prakke på deg noe annet. De utnytter svake mennesker. Det er ikke tilfeldig at de gjør det slik. De tjener mye mer penger på at folk må ringe enn hvis de kan sende epost.

Endret av Bag
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Vox_populi skrev:

Enig! Det er ofte en kommer over en enkeltartikkel som vekker interesse, og som en godt kunne tenke seg å betale 10 eller 20 kr for, men dengang ei! Et par hundre for en måned er minimum. Og er dette ei avis fra en landsdel/by en ikke har spesiell tilknytning til, blir dette helt uaktuelt.

Du kan kjøpe enkeltsider eller hel avis på Buy and Read. Ikke direkte billig, men du slipper iallfall mas fra Dagbladet i ettertid. 

https://www.buyandread.com/next/pub.htm?pub=dagbladet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Hedy Lamarr skrev:

Du kan kjøpe enkeltsider eller hel avis på Buy and Read. Ikke direkte billig, men du slipper iallfall mas fra Dagbladet i ettertid. 
https://www.buyandread.com/next/pub.htm?pub=dagbladet

Takk, den kommer jeg nok til å benytte! (Fordi den heldigvis dekker andre aviser enn Dagbladet)

Endret av Vox_populi
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...