Gå til innhold

Boktips ønskes- bøker med magi i handlingen


Spai

Anbefalte innlegg

Er hekta på fantasy for tiden, og spesielt fascinert over hekser og magi. Blir veldig takknemlig for tips i denne kategorien 🙏🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sword of Truth-serien, er bare på bok en av mange. Magi er en god del av det. 

Anonymkode: b1ad5...e84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den aller beste fantasy boka jeg har lest er "The Name of the Wind" av Patrick Rothfuss. Men det er først etter 50 sider at den virkelig tar av 😁.

Er ikke direkte hekser der, men magi, en skole og så mye mer! Det eneste negative er forfatteren. Han skriver jo så bra bøker, men bruker ufattelig lang tid på hver av dem. Kommet 2 i serien som visstnok består av 3. Det har nå gått hele 16 år siden første kom ut.  som jeg forguder og fordømmer den fyren! 

Endret av Nimneri
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 timer siden, Nimneri skrev:

Den aller beste fantasy boka jeg har lest er "The Name of the Wind" av Patrick Rothfuss. Men det er først etter 50 sider at den virkelig tar av 😁.

Er ikke direkte hekser der, men magi, en skole og så mye mer! Det eneste negative er forfatteren. Han skriver jo så bra bøker, men bruker ufattelig lang tid på hver av dem. Kommet 2 i serien som visstnok består av 3. Det har nå gått hele 16 år siden første kom ut.  som jeg forguder og fordømmer den fyren! 

Denne har jeg lest, elsket den! Venter i spenning på neste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bobla av Siri Pettersen. Sær fantasy med litt humor, hvis du vil ha noe lett å lese.

Anonymkode: 1b7d8...4b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Nimneri skrev:

Hvilke bøker er det du har lest i sjangeren og liker? 

Har lest bøkene til deborah harkness, Nora Roberts - year one(falt ikke helt i smak), brandon sanderson - stormlight archives og mistborn, de jeg kom på i farta! Og selvsagt Harry Potter da jeg var yngre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A Discovery of witches av Deborah Harkness, serie på fire bøker men bare to på norsk ennå. Og så har vi jo serien til Margit Sandemo - Sagaen om Isfolket, den består av 47bøker, er ikke i salg lengre men du får tak i bøkene på Fretex

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Live88 skrev:

A Discovery of witches av Deborah Harkness, serie på fire bøker men bare to på norsk ennå. Og så har vi jo serien til Margit Sandemo - Sagaen om Isfolket, den består av 47bøker, er ikke i salg lengre men du får tak i bøkene på Fretex

A Discovery Of witches likte jeg veldig godt! Også hørt endel om isfolket, men ønsket å høre på lydbok da jeg er hekta på strikking også for tida. Fint å kombinere. Hehe. Takk 🤗

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lest så mange bøker om hekser, ser du nevnte ikke så mange du heller. Men en god del av de fantasy bøkene jeg har er det jo magi inni bildet. og jeg har lest de bøkene du nevnte foruten den av Nora Roberts. Lest forøvrig Morrigan's cross av henne og den likte jeg. 

Assassin's apprentice av Robin Hobb er også en av favorittene mine. (Topp 4 sammen med Stormlight Archives og Harry Potter) Hun er fantastisk flink med å bygge opp karakterer. 

Ellers så husker jeg at jeg likte Magicians guild av Trudi Canavan når jeg var yngre. 

Written in red - Anne Bishop

Clean Sweep - Ilona Andrews

Unsouled - Will Wight

Dette er noen jeg husker jeg har likt å lese. Tar gjerne imot tips selv om bra bøker 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

The Discovery Of Witches

Wicca/Sweep serien av Cate Tiernan

The Abhorsen Triologi av Garth Nix

The Black Magician Series (Magiscians Guild) av Trudi Canavan

Age of Five series av Trudi Canavan

The Belgariad series av David Edding og den neste serien i rekken —> The Malloreon series

Trenger man å nevne Harry Potter 😅

Endret av Ariana807
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå er jeg hektet på Rivers of London-serien til Ben Aaronovitch. Kan også varmt anbefale Terry Pratchett's bøket om Tiffany Aching, hvor den første heter "Wee, free men".

Anonymkode: f6018...cc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Annonse

[1] Category widget

Da er jeg ferdig med Anne Rice - the mayfair witches, og har lest det meste som nevnes i denne tråden! 😁 

kom gjerne med flere tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Tales from Verania-serien av TJ Klune

- Nevermoor-serien av Jessica Townsend

- The Magicians-serien av Lev Grossman

- Whispering to Witches - Anna Dale

- The Rithmatist - Brandon Sanderson

- Foundryside - Robert Jackson Bennett

- Practical Magic - Alice Hoffman

- The Library at Mount Char - Scott Hawkins

- Codex Alera-serien av Jim Butcher

- Eragon-serien av Christopher Paolini

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...