Gå til innhold

Hva tenker du om folk som ikke har det nyeste?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Folk som har kanskje 5 år gamle mobiltelefoner, ikke har de nyeste klærne og skoen? osv? 

Anonymkode: 227f8...9b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis jeg tenker over det, tenker jeg de er veldig fornuftige! Og, jeg liker de litt ekstra.

Anonymkode: 0005a...8fd

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At de er tøffe som ikke bryr seg om hva andre mener, i motsetning til mange andre her i verden.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det tenker jeg ikke over i det hele tatt.

Jeg vet ikke engang hva som er det nyeste innen klær og sko. Innen mobiltelefoner vet jeg ca.hva den nyeste modellen heter,av Samsung og Iphone,men klarer ikke skille dem fra hverandre om de er de nye eller noen år gamle.

Jeg er ikke så opptatt av sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke poenget med å kjøpe nye ting når de gamle tingene man har funker bra. Ser heller ned på folk som kjøper nytt kun for å hele tiden ha det nyeste av det nye. 

Anonymkode: 21504...786

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker ikke over hva slags mobiltelefon eller klær/sko folk har på seg. 

Men jeg tenkte dog på den skralne gamle bilen til et vennepar i dag, og da tenkte jeg de er fornuftige som kjøpte en bil de hadde råd til og ikke en bil de måtte ta opp høyt lån for å kjøpe slik som vi har gjort. 

Anonymkode: c39de...6db

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har viktigere ting å bry meg om enn hva slags tøy,sko folk går med og hva slags mobil de har eller hvor gammel mobilen de har er.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt merkelig at ingen plutselig bryr seg om status og det å ha nye ting? 😛 ts

Anonymkode: 227f8...9b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker ingenting når jeg ser slikt, men; 

Når jeg tenker over det nå, så tenker jeg at de må ha sykt mye, og være noe slags samlere, eller at de kanskje arver. Jeg syns klær og sko blir utrolig fort slitt, og om man har hatt det samme i over 5 år, må man ha masse skifte! Kan ha feks en genser i 2 år før den begynner å nuppe, eller henge, eller bli slitt, og jeg har ikke mye klær, så jeg vasker ofte. 

Har samme kjoler lenge da, har 3stk jeg rullerer på, men de begynner å bli slitt etter 2 år.. 

Anonymkode: a8ff3...dd0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 minutter siden, Sohl skrev:

Tenker at de er fornuftige, miljøbevisste og selvsikre. Liker dem litt ekstra, som noen over skrev.

ts her. Jeg er en slik, derfor jeg lagde tråden 😛 Jeg har ofte lyst på de nyeste mobilene osv, men jeg klarer bare ikke å kjøpe. Ikke klær heller. Ikke så lenge det jeg har funker. 
Bestevenninna mi er likedan. Men hun føler på at folk ser på henne som et menneske fra steinalderen fordi hun har iphone 6. Selv har jeg en Android som er 4 år gammel. 

Anonymkode: 227f8...9b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min omgangskrets er den høyeste statusen å tenke miljø og helse. Så vi velger ALLTID å kjøpe brukt heller enn nytt, så langt det er mulig. 

Ei venninne av meg beundres av veldig mange fordi hun er helt rå på å lappe ullklær, toppen av status er å finne Nøstbarnklær på finn.no, og lappe hull med kreative lapper. 

Vi verdsetter tid med barn, familie og venner over høy inntekt, vi verdsetter minst mulig kjemikalier (klær som er vasket mange ganger har mindre giftstoffer fra produksjonen), og vi verdsetter innsats for miljøet.

Er ingen av vennene mine som har nye telefoner eller biler,  jeg vil si at vi "ser litt ned på" folk som kjøper alt nytt.. Vi er flere med over gjennomsnittet god økonomi, og jeg kunne fint kjøpt meg en 50.000,- veske imorra uten å blunke, men det kommer jeg aldri til å gjøre. Æsj. 

Anonymkode: 73649...dbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ts her. Jeg er en slik, derfor jeg lagde tråden 😛 Jeg har ofte lyst på de nyeste mobilene osv, men jeg klarer bare ikke å kjøpe. Ikke klær heller. Ikke så lenge det jeg har funker. 
Bestevenninna mi er likedan. Men hun føler på at folk ser på henne som et menneske fra steinalderen fordi hun har iphone 6. Selv har jeg en Android som er 4 år gammel. 

Anonymkode: 227f8...9b8

Får tullete kommentarer jeg og, på min gamle mobil. Men tar det mer kjærlig. De ser ikke ned på meg på ordentlig, det hører man på tonen. Og ser noen ned på meg, får jeg det ikke med meg. Men jeg henger ikke med folk som er særlig materialistiske av seg heller.

Anonymkode: 20290...ace

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...