Gå til innhold

Fikk dere juling som barn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Født på 70-tallet.  Fikk noen få ørefiker, både av min mor og min far.  Det som skadet meg mer, var de mange uttalelsene om at "du er så vanskelig å like", "Men alle de andre er jo mye penere enn deg" og "litt må du da tåle" som forklaring på alvorlig mobbing som også innebar vold som ved ett tilfelle krevde legetilsyn.  (Daglig juling på skolen var mye mer skremmende for meg enn 10 ørefiker fra foreldre i løpet av hele barndommen).

 

Anonymkode: b4bf8...adb

De andre var ikke penere enn deg. Og du burde ikke tåle alt det :klem: Jeg håper til tross at du vokste opp å likte deg selv. Foreldre sier jammen meg mye feil mange ganger. 

 

Anonymkode: e8d68...369

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Ble en dørmatte som aldri turte si nei eller si fra når noen behandlet meg dårlig. Ble mobbet, og senere hadde gutter sex med meg fordi jeg ikke turte si nei

Senere i livet har jeg kommet forbi dørmattestadiet, men behandler nå andre mennesker dårlig og har lite til overs for dem

Anonymkode: ab7f1...060

Dette forklarer jo mine egne problemer... Jeg finner meg i alt... Jeg har ikke tellingen på hvor mange ganger gutter bare har dratt av meg klærne og kjørt pikken sin inn i meg og spruter den ekle sæden sin inni meg mens jeg bare har lyst å spy. Jeg tør ikke si nei til noen ting... Ble også slått igjennom hele oppveksten.

Anonymkode: 99711...a31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Nina1975 skrev:

Ja, alt for mye. Ørefiker, knyttnever, pappa satt oppå meg og slo med knyttnevene, ris på rompa så jeg hadde vondt å sitte i dagevis. Fiket til med våte filler, kastet i veggen, innelåst i ett lite kott uten lys. Mamma hylte og kjeftet og fortalte oss hvor dumme og slitsomme vi var, og at alle andre barn var så snille og høflige og at vi var noen jævler. Fiket til meg og slo med våte filler. At hun skulle ønske at hun ikke hadde fått oss. Osv osv.  Var alltid stiv og støl etter volden og full av blåmerker. Gråt mye. Ente med at jeg sprang etter pappa med en hammer så han måtte låse seg inne, sa så at om han rørte meg igjen så drepte jeg han. Siden rørte han meg aldri. 

De godtok også at min bror slo, sto oppå meg og trampet på hodet mitt, slo dører i fjeset mitt, hev katten i veggen, hev buret med hamsteren inni, i veggen, spente hunden min vegg i mellom i ett lite kott. Jeg har idag ingen kontakt med bror, men før vi brøt kontakten så jeg hvordan han oppførte seg med samboeren, så har en mistanke om at han har fortsatt volden.

Som en foran her skrev, så unnskylte jeg alltid volden med at jeg var ett utfordrende barn. Måtte bli over 40 før jeg skjønte ordentlig at dette her ikke var greit og at mitt oppvekstmiljø ikke var noe bra. Hadde dette skjedd i dag hadde nok vi barna blitt tatt ut av hjemmet. 

Noe av det verste var at mange visste hvordan jeg hadde det hjemme men ingen gjorde noe. Selv om mamma også var ufin, så skulle hun hatt grepet inn når pappa og broren min var såpass voldelige som de var. 

Dette var vondt å lese.

Da jeg prøvde å fortelle lærere på skolen om hva som skjedde hjemme, fikk jeg bare høre "Alle familier har problemer. Alle."

Anonymkode: 99711...a31

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Peonjenta said:

Har du tungt for det??

Nei, men DU skjønte det kanskje ikke..?

Anonymkode: 92871...178

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jegskulleønskeat
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette var vondt å lese.

Da jeg prøvde å fortelle lærere på skolen om hva som skjedde hjemme, fikk jeg bare høre "Alle familier har problemer. Alle."

Anonymkode: 99711...a31

❤️❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jegskulleønskeat
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette forklarer jo mine egne problemer... Jeg finner meg i alt... Jeg har ikke tellingen på hvor mange ganger gutter bare har dratt av meg klærne og kjørt pikken sin inn i meg og spruter den ekle sæden sin inni meg mens jeg bare har lyst å spy. Jeg tør ikke si nei til noen ting... Ble også slått igjennom hele oppveksten.

Anonymkode: 99711...a31

Huff av meg😢😢 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lugging, kniping og ris, men det var bare bagateller i forhold til den psykiske volden!

Anonymkode: 949a8...6b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, men DU skjønte det kanskje ikke..?

Anonymkode: 92871...178

Jeg siterte ikke AB, så du må ha svart feil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Født tidlig 70 tall. Fikk ris på rumpa med kleshenger, slått med flat hånd i ansiktet, lugget, slått med knytteneve i skulder, antall slag etter hvor sint hun ble. Dratt etter ørene, spylt med kaldt vann i dusjen. Ble sultet og stengt inne i et kott.

Har ikke noe kontakt med dama nå, hun har aldri sett barnebarna sine og de vet hvorfor.

Anonymkode: 26fb8...69a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jegskulleønskeat
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja, og ikke bare en gang.

Men det var fortjent 😅

Anonymkode: 2f2d0...c48

Ingen fortjener å bli slått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Peonjenta said:

Jeg siterte ikke AB, så du må ha svart feil. 

Nei, det var jeg som postet før jeg glemte å sjekke AB-knappen, men det visste du vel allerede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AthenaRavenLuna

Jeg ser flere her forsvarer sine foreldre for at de har blitt  slått av dem, sånt forstår jeg bare ikke. 

Endret av AthenaRavenLuna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, jabx skrev:

Noen bør kanskje se seg selv i speilet...

At man overlevde betyr ikke at man hadde godt av det. Bare se på deg.

Blir spennende å se hvordan dagens bortskjemte barn blir når de bli tenåringer og eldre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, og ikke bare en gang.

Men det var fortjent 😅

Anonymkode: 2f2d0...c48

Slår du dine egne barn også når de fortjener det?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

13 minutter siden, Kvelertak skrev:

Blir spennende å se hvordan dagens bortskjemte barn blir når de bli tenåringer og eldre. 

Jeg tror barn som IKKE har blitt mishandlet klarer seg veldig bra!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Peonjenta skrev:

Jeg tror barn som IKKE har blitt mishandlet klarer seg veldig bra!

Du mener de fleste som var født før år 2000 har blitt mishandlet? Forskjell på mishandling og juling på rumpa når man gjorde noe galt. Aldri blitt mishandlet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Kvelertak said:

Blir spennende å se hvordan dagens bortskjemte barn blir når de bli tenåringer og eldre. 

Om man får juling eller ikke har ingenting med om man er bortskjemt. Vi får håpe dagens unge blir mer reflekterte enn hva som fremkommer fra innlegget ditt. 

Anonymkode: 8fb9d...e6b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Kvelertak skrev:

Du mener de fleste som var født før år 2000 har blitt mishandlet? Forskjell på mishandling og juling på rumpa når man gjorde noe galt. Aldri blitt mishandlet. 

Å banke ungene sine er mishandling. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...