Gå til innhold

Fikk dere juling som barn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Juling i denne tråden er barn som har opplevd vold i hjemmet. Juling på soverommet handler om seksuelle preferanser og tillit. Det er noe helt annet.

Anonymkode: 59226...4c0

Er du TS?

TS snakket om ris på rumpa, i sitt HI.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, men husker svært lite av det. 

Den psykiske volden derimot, den vil kroppen min aldri glemme.

Anonymkode: 28f8f...1a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, 282_NaughtySpark skrev:

Er du TS?

TS snakket om ris på rumpa, i sitt HI.

Ja, men det har uansett ikke med sex å gjøre. Jeg er ikke ts. Tittelen er også "juling som barn". Det har altså ikke med lyst å gjøre.

Anonymkode: 59226...4c0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Ja, men det har uansett ikke med sex å gjøre. Jeg er ikke ts. Tittelen er også "juling som barn". Det har altså ikke med lyst å gjøre.

Anonymkode: 59226...4c0

Jeg sier også at det absolutt ikke har med lyst å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, 282_NaughtySpark skrev:

Jeg sier også at det absolutt ikke har med lyst å gjøre?

Nei, men det at du har utviklet deg til å like ris på soverommet hører jo nettopp innunder lyst, ikke her.

Anonymkode: 59226...4c0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, men det at du har utviklet deg til å like ris på soverommet hører jo nettopp innunder lyst, ikke her.

Anonymkode: 59226...4c0

Nei, det er nettopp det som har utviklet meg til å like ris, og, faktisk helst ikke på soverommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Født på midten av 80-tallet. Fikk smekk på kinnet,ble kløpet, lugget, sparket. Og det ble hengt opp bjørkeris som skremsel.

Jeg var et barn som stortsett var snill, høflig og sjenert. Men min far hadde nulltoleranse. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble kastet ned fra trapper, slått og sparket til. Ble slått i hodet et par ganger. Store blåmerker, sprukne lepper jeg alltid måtte forklare på skolen som liten. «Har bare gått på døra», «jeg falt fra sykkelen», «Oi så rart? Har ikke sett den før. Må bare ha slått meg da jeg falt». 

Nå er min far helt annerledes. Det er rart å tenke på at han en gang i tiden har vært det monsteret for oss. Han sluttet å slå oss etter at jeg ringte politiet da han rørte mamma. Sakte og sakte forandret han seg og nå er han ikke gjenkjennelig. Han er den snilleste personen jeg vet om nå. Det har skjedd at han klappet til meg i en stor krangling for noen måneder siden. Da kom traumene. Kroppen kjente igjen volden og jeg skjelvet. Men siden han sluttet å slå oss har han klappet til meg 2 ganger. Begge gangene har jeg hatet han mer enn alt, men så blir det liksom bare glemt. 

Anonymkode: 64836...ef5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg ble kastet ned fra trapper, slått og sparket til. Ble slått i hodet et par ganger. Store blåmerker, sprukne lepper jeg alltid måtte forklare på skolen som liten. «Har bare gått på døra», «jeg falt fra sykkelen», «Oi så rart? Har ikke sett den før. Må bare ha slått meg da jeg falt». 

Nå er min far helt annerledes. Det er rart å tenke på at han en gang i tiden har vært det monsteret for oss. Han sluttet å slå oss etter at jeg ringte politiet da han rørte mamma. Sakte og sakte forandret han seg og nå er han ikke gjenkjennelig. Han er den snilleste personen jeg vet om nå. Det har skjedd at han klappet til meg i en stor krangling for noen måneder siden. Da kom traumene. Kroppen kjente igjen volden og jeg skjelvet. Men siden han sluttet å slå oss har han klappet til meg 2 ganger. Begge gangene har jeg hatet han mer enn alt, men så blir det liksom bare glemt. 

Anonymkode: 64836...ef5

Er du større enn han nå?

Jeg husker det var helt rart da jeg vokste over hodet på min far, nå er jeg størst liksom, og han syns det var skummelt, tydeligvis, siden han trakk seg unna meg, og tydeligvis forsto at jeg kunne nærmest bare tråkke på han om jeg ville.

Da begynte han å jobbe på psyken min, når han skjønte at han ikke kunne kue meg fysisk lenger.

Anonymkode: 92871...178

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julingen stoppet da jeg var 17, var blitt storvokst ( jeg var liten og puslete fram til 16. På et år ble jeg stor.) , hadde fått mer enn nok...

...og slo tilbake.

 

Den mannen la aldri hånd på min mor og meg etter det.  Han krøp rundt meg som den feige, redde Faen han egentlig var.

Og snart etter ble han kastet ut.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Er du større enn han nå?

Jeg husker det var helt rart da jeg vokste over hodet på min far, nå er jeg størst liksom, og han syns det var skummelt, tydeligvis, siden han trakk seg unna meg, og tydeligvis forsto at jeg kunne nærmest bare tråkke på han om jeg ville.

Da begynte han å jobbe på psyken min, når han skjønte at han ikke kunne kue meg fysisk lenger.

Anonymkode: 92871...178

Jeg er vel 30cm lavere og veier halvparten så lite. HELDIGVIS😅

Jeg er altså jente. Men han slo min bror også. Min bror var ikke som deg, han hadde den dag i dag ikke turt å gjøre noe. Men jeg derimot kan gå løs på han for å forsvare noen andre. Var derfor jeg fikk klapp. Fordi jeg trodde han skulle slå mamma. Min bror prøvde bare å få alle unna. Og da han slo broren min klikka det for meg. Men jeg er aldri sterk nok til å skade han fysisk. 

Anonymkode: 64836...ef5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er vel 30cm lavere og veier halvparten så lite. HELDIGVIS😅

Jeg er altså jente. Men han slo min bror også. Min bror var ikke som deg, han hadde den dag i dag ikke turt å gjøre noe. Men jeg derimot kan gå løs på han for å forsvare noen andre. Var derfor jeg fikk klapp. Fordi jeg trodde han skulle slå mamma. Min bror prøvde bare å få alle unna. Og da han slo broren min klikka det for meg. Men jeg er aldri sterk nok til å skade han fysisk. 

Anonymkode: 64836...ef5

Jeg heller tok ikke fem flate øre for å si fra når jeg så noe som jeg opplevde som urettferdghet, samme hvor stor jeg var.

Det straffet seg, ofte.

Uansett om jeg sto opp for meg selv, eller noen andre. Det var bare ikke akseptert, liksom.

Anonymkode: 92871...178

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg heller tok ikke fem flate øre for å si fra når jeg så noe som jeg opplevde som urettferdghet, samme hvor stor jeg var.

Det straffet seg, ofte.

Uansett om jeg sto opp for meg selv, eller noen andre. Det var bare ikke akseptert, liksom.

Anonymkode: 92871...178

Nei, for hvordan våger du å si imot? Du både er respektløst og en skam. Du er ikke sterk og tøff fordi du ikke tåler urettferdighet, liksom. 

Hvor gammel er du i dag? Hvordan har det påvirket deg?

Anonymkode: 64836...ef5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

32 minutter siden, 282_NaughtySpark skrev:

Nei, det er nettopp det som har utviklet meg til å like ris, og, faktisk helst ikke på soverommet.

Men det har med lyst å gjøre. Hvis du vil ha ris, og får ris, så er det bra, fordi du vil ha det. Du liker det. Juling ut av det blå er ikke det samme.

Anonymkode: 59226...4c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, et par ørefik, født og oppvokst på 90-tallet... Jeg er vel kanskje i siste generasjon som har opplevd/tålt sånt. Og ja, tok ikke mer småpenger fra mammas lommebok da... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, for hvordan våger du å si imot? Du både er respektløst og en skam. Du er ikke sterk og tøff fordi du ikke tåler urettferdighet, liksom. 

Hvor gammel er du i dag? Hvordan har det påvirket deg?

Anonymkode: 64836...ef5

Jeg er 35 år, og jeg har klart å skaffe meg både leiilighet og jobb, og har et barn, men jeg lever jo kun for alt dette, jeg sover, lever, og jobber for barnet og jobben, jeg holder egentlig såvidt bare nesa over vannet.

Jeg jobber, hver eneste dag, med å klare å tro på at jeg også har en verdi, at jeg betyr noe, at jeg fortjener å ha det godt, og at livet ikke bare består av å betjene andre.

Livet skal handle om å ha det bra, og føle seg bra. Har jeg blitt fortalt.

Jeg føler ikke det helt slik, men jeg prøver...

Anonymkode: 92871...178

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sterke ting som kommer fram her. Trist å høre. Jeg håper det går bra med dere i dag.

Anonymkode: 59226...4c0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Mammalivet skrev:

Jeg fikk ris med fluesmekker 3-4 ganger som jeg husker. Kun av pappa, som på den tid ikke var frisk. 90 tallet. 

Og det kaller du juling??

 

Hvorfor leser dere ikke tråden?   

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er 35 år, og jeg har klart å skaffe meg både leiilighet og jobb, og har et barn, men jeg lever jo kun for alt dette, jeg sover, lever, og jobber for barnet og jobben, jeg holder egentlig såvidt bare nesa over vannet.

Jeg jobber, hver eneste dag, med å klare å tro på at jeg også har en verdi, at jeg betyr noe, at jeg fortjener å ha det godt, og at livet ikke bare består av å betjene andre.

Livet skal handle om å ha det bra, og føle seg bra. Har jeg blitt fortalt.

Jeg føler ikke det helt slik, men jeg prøver...

Anonymkode: 92871...178

Skulle ønske du var vennen min, så vi kunne gå gjennom dette sammen. Jeg er eksakt 10 år yngre enn deg. Det har også satt sine varige men hos meg. I dag har jeg ingen utdanning, selv om jeg har intelligens til det. Men jeg er så redd for å feile at jeg unnlater å gjøre ting. Mistet jobben fordi jeg flyttet etter en kjæreste som dumpet meg. Nå er jeg også arbeidsledig, og livet går generelt nedover. Allikevel har jeg en håp. Vi har sett den mørke siden av livet. Vi er her enda. Det må bety noe. Det bare bety noe. 

Anonymkode: 64836...ef5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...