Gå til innhold

Fikk dere juling som barn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Just now, AnonymBruker said:

 

Det triste her er dere som forsvarer foreldre som tyr til vold med at dere fortjente det 😥

Anonymkode: 1974f...328

Hadde mine, biologiske, foreldre prøvd seg på dette hadde jeg kverka dem, men det var ingenting annet jeg ønsket meg mer, som barn, enn (andre) foreldre som kunne være både gode, og strenge, når det trengtes, og som kunne levere en god omgang juling om jeg behøvde det.

Anonymkode: 92871...178

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det triste her er dere som forsvarer foreldre som tyr til vold med at dere fortjente det 😥

Anonymkode: 1974f...328

Det triste er foreldre som oppdrar sine barn til å bli uoppdragne, på grunn av fjollete ideer om barneoppdragelse.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Vokst opp på 80/90 tallet. 

Fikk jevnlig bla ørefiker, smekk over fingre med linjal/pisk, ris på bar rumpe både med flat hånd, ris og pisk, fikk og smake knyttneve noen ganger, skubbet i vegg ol. Fikk og noen ganger frysing. Man fikk kjøpt spraybokser med komprimert luft som holdt godt under frysepunktet- det fikk jeg sprayet på fingre/hender, slik at jeg fikk frostblemmer. Mye blåmerker og sår ...  

Dette var straff for uønsket oppførsel, slik som å si i mot foreldre, ikke spise maten, ikke være snill....

Anonymkode: e201c...591

Fikk og husarrest, eller måtte legge meg uten mat/ ikke få med mat på skolen, evt gå x timer uten mat, men det er jo egentlig ikke juling da....

Anonymkode: e201c...591

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble fika til i ansiktet noen ganger. Vet ikke hvor mange. Dratt etter ørene, knipsa på hendene, dratt etter, pressa fysisk inn i ett skap. 90- tallet. 

Anonymkode: ff443...ed9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kastet i veggen, slått med kleshenger av tre, lugget i håret, lugget i huden på ryggen eller magen, dratt i ørene, filleristet, truet, manipulert. 

Anonymkode: 1667b...9a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Født på nittitallet. Ville aldri utsatt egne barn for det, «lærte» ingenting annet enn å være redd dem som skulle elske deg mest. Har på ingen måte tro på «oppdragervold». 

Anonymkode: f5e9f...e4c

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja. Ble en dørmatte som aldri turte si nei eller si fra når noen behandlet meg dårlig. Ble mobbet, og senere hadde gutter sex med meg fordi jeg ikke turte si nei

Senere i livet har jeg kommet forbi dørmattestadiet, men behandler nå andre mennesker dårlig og har lite til overs for dem

Anonymkode: ab7f1...060

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk meg noen klyp av mora mi når jeg var shitkid....velfortjent!

Anonymkode: 9c637...e04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ja. Ble en dørmatte som aldri turte si nei eller si fra når noen behandlet meg dårlig. Ble mobbet, og senere hadde gutter sex med meg fordi jeg ikke turte si nei

Senere i livet har jeg kommet forbi dørmattestadiet, men behandler nå andre mennesker dårlig og har lite til overs for dem

Anonymkode: ab7f1...060

Så enig, men jeg har aldri fått juling fysisk..!

Tenker det har mer med andre ting og omstendigheter, å gjøre?

Dette med å ikke klare å sette grenser for seg selv, finne seg i all mulig dritt...

 

Anonymkode: 92871...178

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri blitt rørt på den måten. Tilsnakk eller å gå på rommet for en liten stund holdt helt fint om det var noe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Vox_populi skrev:

Det triste er foreldre som oppdrar sine barn til å bli uoppdragne, på grunn av fjollete ideer om barneoppdragelse.

Det går fint an å lære unger disiplin uten å grisebanke dem. 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, FrankDrebin skrev:

Det går fint an å lære unger disiplin uten å grisebanke dem. 

Du "diskuterer" med en egenprodusert stråmann – ingen anbefaler å grisebanke noen som helst.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Født på 60 tallet. Ble aldri fysisk straffet for noe jeg gjorde. Hadde likevel stor respekt for foreldrene mine.  Vokste opp til å bli både veloppdragen og lovlydig.  Har heller aldri lagt hånd på mine egne barn,  som nå er voksne.  De ble heldigvis oppdratt til å bli så veloppdragen at også andre voksne kunne like dem. Det gikk bra med dem også i livet,  uten at de ble banket, og de lærte å ta riktige valg i livet. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Vox_populi skrev:

Du "diskuterer" med en egenprodusert stråmann – ingen anbefaler å grisebanke noen som helst.

Jeg liker å kalle en spade for en spade. ;)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For så si det rett ut, det går an å skade unger uten å legge en eneste hånd på dem...

Anonymkode: 92871...178

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lett ris eller "smekk på rumpa" er ikke juling.

Knallhard flathånd gjentatte ganger (flere på rad) i ansiktet og knyttneve mot kroppen er juling.

Ja, jeg fikk mye juling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, Jerry Lee said:

Lett ris eller "smekk på rumpa" er ikke juling.

Knallhard flathånd gjentatte ganger (flere på rad) i ansiktet og knyttneve mot kroppen er juling.

Ja, jeg fikk mye juling.

Jeg liker måten du presiserer det på her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Jerry Lee skrev:

Lett ris eller "smekk på rumpa" er ikke juling.

Knallhard flathånd gjentatte ganger (flere på rad) i ansiktet og knyttneve mot kroppen er juling.

Ja, jeg fikk mye juling.

Jeg og mine søsken fikk aldri lett ros.. Her vr det å kle seg ned til naken hud og glemmer aldri hylene til mine andre søsken. Her var det slåing på hardeste nivå. 

Anonymkode: c0632...f22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg og mine søsken fikk aldri lett ros.. Her vr det å kle seg ned til naken hud og glemmer aldri hylene til mine andre søsken. Her var det slåing på hardeste nivå. 

Anonymkode: c0632...f22

Forferdelig leit. Og skulle ønske du ikke hadde opplevd det.

Men det var da ikke det jeg mente.   Jeg bare registrerer at noen prater om lette klaps i ny og ne. Og det er ikke juling. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Vox_populi skrev:

Det triste er foreldre som oppdrar sine barn til å bli uoppdragne, på grunn av fjollete ideer om barneoppdragelse.

Ja, for et slag oppdrar vel mer enn muntlig korrigering? 🙄

Anonymkode: 1974f...328

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...