Gå til innhold

Flere små eller få større måltider


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva foretrekker du? Hva synes du fungerer best for deg og hvorfor? 

Anonymkode: ce352...e26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Større, få måltider. Om jeg spiser ofte blir jeg bare sugen på å spise hele tiden og føler for å snacke hele dagen

Anonymkode: 06ca2...f38

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme som Ab over her. Jeg liker best få og større måltider. Mellommåltid spiser jeg kun hvis det blir lenge til et måltid og jeg må ha i meg noe.

Det er lett for meg å spise for mye om jeg spiser "hele" tiden.

Anonymkode: 00e00...b15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her også. Holder meg hovedsakelig til to større måltider og eventuelt ett mellommåltid om det blir lenge mellom. Foretrekker å spise meg ordentlig mett, istedet for å småspise ofte. Spiser også mat som holder blodsukkeret mitt jevnt.

Anonymkode: 6cb8e...fc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få store. Det er bare tull at man bør spise mange små for å holde blodsukkeret på et bra nivå eller for å opprettholde forbrenningen. Det tar flere dager med for lite mat før forbrenningen går ned. Og blodsukkeret har det bedre med få store måltider uansett om man spiser lite eller mye karbohydrater. Spiser man mye karbohydrater og fordeler det utover mange små måltider så oppnår man bare at man har litt høyt blodsukker hele tiden. Spiser man mye karbohydrater i ett måltid, så blir blodsukkeret skyhøyt, så kanskje litt lavt en liten stund hvis man sliter med blodsukker-reguleringen (men dette blir ikke mye bedre av å spise mange små karbohydratfulle måltider), for så å stabilisere seg og så har man normalt blodsukker til man spiser karbohydrater igjen. Men jeg spiser sunt med veldig lite karbohydrater. :) Jeg foretrekker middag, så da blir det vanligvis en "middag" i løpet av dagen. Noen dager kanskje to eller tre, men vanligvis én.

Anonymkode: c0550...654

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mest store. Vanligvis 2 store måltider( lunsj og middag) om dagen og 1-2 små. De små er vanligvis en frukt eller et knekkebrød. Hender også at jeg småspiser litt på tørkede aprikoser hjemme, men pleier ikke å telle det som et måltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spiser fast fire måltider. Frokost 09-10, lunsj 12-13, middag 17-18 og kveldsmat 20.30, med frukt i mellom. Mett gjennom hele dagen, og middagen er største måltidet. Typisk dag er havregrøt/granola og yoghurt/rundstykke til frokost, rundstykke eller salat til lunsj, middag så mangt, knekkebrød/rundstykke  og en frukt til kvelds. Frukt mellom lunsj og middag.

Anonymkode: 11c27...d96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Spiser fast fire måltider. Frokost 09-10, lunsj 12-13, middag 17-18 og kveldsmat 20.30, med frukt i mellom. Mett gjennom hele dagen, og middagen er største måltidet. Typisk dag er havregrøt/granola og yoghurt/rundstykke til frokost, rundstykke eller salat til lunsj, middag så mangt, knekkebrød/rundstykke  og en frukt til kvelds. Frukt mellom lunsj og middag.

Anonymkode: 11c27...d96

Av ren nysgjerrighet: hvordan kom du fram til dette spisemønsteret? Kom du fram til det selv av egen erfaring, eller har du fått noe kostholdshjelp? Så strukturert og godt kosthold :)

Anonymkode: 62812...3f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...