Gå til innhold

2-åring som favoriserer mor


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest BearMama
1 minutt siden, ordinarygirl skrev:

Hehe, jepp😂 men googler man det finnes det mye om dette også.

Joda, men Dr Phil liksom 🙈😅 Rar mann 🐒😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er sånn unger er. Før dere vet ordet av det, så er rollene omvendt. Man kan faktisk ikke ta seg nær av at et barn foretrekker den ene framfor den andre i perioder. Det betyr ikke at ungene ikke er glad i den andre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt normalt. Jeg har vekslet på å være "mamma-jente" og "pappa-jente" gjennom barndommen, men de første 2-3 årene av livet er det som regel mammaen som er den primære tilknytningspersonen til barnet. For små barn er det mamma som gjelder i de fleste tilfeller, og pappaen er en god nr. 2 :) Ingenting å ta på vei for, barnet blir jo tilknyttet mor allerede i magen. 

Anonymkode: 41be6...621

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.11.2018 den 19.33, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er såpass slitsomt å ha baby og min mann reiser mye med jobben

Så nå far kommer hjem fra jobb så lar jeg han ta alt. Jeg legger meg på sofaen mens han mater, steller og leker. Barnet har nærmest lært seg at mor ikke er tilgjengelig når far er der. For da er mor helt uinteressert. 

Og det funker strålende. Hun er helt mamma jente når jeg er her, men når pappa kommer hjem så er hun med han.  

Jeg tror mødre er litt for ivrige på å komme stormende til når det er pappas tur til å ta baby

Anonymkode: a7395...a4e

Slik er jeg og men far blir sur når jeg melder meg ut og lar ham ta alt. Vi jobber begge fullt så forståelig nok. 

Anonymkode: 0b81d...23b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er normalt :) Vår på snart 2 år er en mammadalt. Han velger ofte å sitte i fanget mitt, kommer til meg når han slår seg, og løper til meg hvis jeg og barnefar f.eks henter han sammen i barnehagen. Dette får vi ikke styrt, og jeg er 100% sikker på at han en dag vil løpe rett i pappas armer. Normalt at det varierer i oppveksten. 

Men jeg lar han ikke velge meg på alle steder. Hvis pappan skal stelle for natta og guttungen roper ‘nei’ og mamma, så overtar ikke jeg. Da sier jeg at pappa skal være med på badet i dag. Sånn får han ikke velge. 

Anonymkode: 5f634...0f9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/18/2018 at 7:27 PM, AnonymBruker said:

Finnes det en 2-åring som IKKE favoriserer mor..?

Anonymkode: be23f...678

Min favoriserer far om dagen.

Anonymkode: 1d8f3...4b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 18.11.2018 den 13.54, AnonymBruker skrev:

Når far er alene med han så går det bra, men så fort mor er hjemme er det bare hun som er god nok. Gutten blir rett og slett avvisende mot far, ingenting er bra nok. Det er naturlig nok veldig sårt. Noen tips? Må vi bare vente til det går over?

Anonymkode: 72fd5...cb6

Dette vil gå i bølger. Her er barnet 4 år og innimellom er det kun pappa som gjelder og andre ganger kun mor. 

Anonymkode: e1d8b...39a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette handler jo først og fremst om hvem av foreldrene som har mest tid sammen med barnet. Av diverse grunner har jeg hatt mer tid med mitt barn i dets oppveksten enn hva min kone har hatt. Barnet mitt er derfor en pappadalt. Har også sett det samme hos slektninger hvor helsemessige utfordringer etter fødsel har gjort at faren har tatt mer ansvar enn hva som er vanlig. Også her ble det barnet pappadalt. 

Men selv da varierer det jo litt hvem som er mest populær. Jeg har hatt perioder hvor jeg er helt «uønsket». Kan jo være litt sårt, men man må bare huske på at det ikke er vond vilje som ligger bak. 

Anonymkode: 01fd7...815

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...