Gå til innhold

Råd angående samlivsbrudd og småbarn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når andremann var få uker gammel fant jeg ut at min samboer har vært utro i ett år med en felles «venninne». Har brukt måneder i terapi, men kjenner at dette forholdet ikke fungerer for meg lenger samme hvor mye han prøver. (Ja, han prøver.) Jeg har avsmak for hele fyren, tiltross for at jeg er veldig glad i han.

Hvordan gjøre det mest skånsomt for en 1åring og 3åring? Hvor mye samvær er normalt? Han er en god pappa, som er veldig interessert i barna og leker mye sammen med de. Tror at annenhver helg hadde vært pyton for både far og barn🤔 Regner med vi må selge huset, er det dumt å leie en leilighet til å begynne med? Eller blir det for mye flytting for barna, når jeg etterhvert kjøper en ny bolig? 

Anonymkode: ca157...bb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Når andremann var få uker gammel fant jeg ut at min samboer har vært utro i ett år med en felles «venninne». Har brukt måneder i terapi, men kjenner at dette forholdet ikke fungerer for meg lenger samme hvor mye han prøver. (Ja, han prøver.) Jeg har avsmak for hele fyren, tiltross for at jeg er veldig glad i han.

Hvordan gjøre det mest skånsomt for en 1åring og 3åring? Hvor mye samvær er normalt? Han er en god pappa, som er veldig interessert i barna og leker mye sammen med de. Tror at annenhver helg hadde vært pyton for både far og barn🤔 Regner med vi må selge huset, er det dumt å leie en leilighet til å begynne med? Eller blir det for mye flytting for barna, når jeg etterhvert kjøper en ny bolig? 

Anonymkode: ca157...bb7

Jeg er for ung til å gi råd fra et ordentlig voksenperspektiv, men min mamma og pappa skilte seg da jeg var 4. Vi ble boende i huset i  to år tror jeg, før mamma flytta ut av kommunen. Jeg starta på skolen jeg skulle gå på der vi ville bo, og vi flytta raskt til skolekretsen. Dette var et lite unntak som ble gjort av kommunen, så vi fikk 6mnd på å flytte tilbake uten å bytte skole. Det var kjipt å flytte husker jeg, mye stress, men det gikk helt fint. Føler ikke at jeg hadde en turbulent barndom på grunn av DET; jeg hadde jo samme folk å forholde meg til. Om de kan fortsette i samme barnehage, så tenker jeg det går fint? :)

Ang. samvær så så jeg aldri pappa så mye. Det har satt større spor. Men han ville  vel kanskje ikke så mye mer. 

Anonymkode: b46f8...806

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BearMama

Jeg ville flyttet og solgt asap. Ungene er så små at de ikke vil huske noe særlig av dette om dere gjør det nå.

Angående samvær så bør så små ha fast bosted, men om dere samarbeider godt om barna så kan dere finne en løsning som passer dere. Som f.eks at barna bor fast hos deg siden de er små små, men at far f.eks kan hente annenhver torsdag og levere dem på mandagen i bhg. Da blir det ikke fullt 50/50, men det blir litt mer stabil mht til boplass. 

Satser dere på å bo nært hverandre så kan jo ungene styre lettere når de blir litt eldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha i bakhodet at det er egne anbefalinger for samvær for så små barn ts.  

Anonymkode: b9a7e...043

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...