Gå til innhold

Ingen vil bruke kondom!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Med meg og fwb'en bruker hun prevansjon og jeg trekker ut før jeg kommer. Ingen av oss har kjønnssykdomemr så det er ikke et problem med den biten, men det føles virkelig ikke like bra ut for noen av oss med kondom på. Da kunne jeg nesten liker greit bare runket selv når det er med kondom.

Anonymkode: fec82...5ea

Det er faktisk ikke bare å "trekke seg ut" før man kommer!         

Kanskje det kommer en og annen sædcelle ut, FØR selve "utblåsningen" din? Dette kan faktisk være nok til at en kvinne blir gravid. Dette var noe vi lærte allerede ved seksual-undervisningen på ungdomsskolen.  

Anonymkode: 43591...651

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, IommI skrev:

For noen er det det eneste riktige, for andre utenkelig. Men at vi har den muligheten til å velge i Norge, er vi heldige med. Prevensjon ved frivillig sex, er viktig. Og det er begges ansvar. 

———

Folk er dumme hvis de ikke bruker prevensjon. Folk må bruke kondom!! 

Helt enig

Anonymkode: d5f8a...d5f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nå misforsto du noe vesentlig her

Anonymkode: d5f8a...d5f

Jeg kom med en tilleggsopplysning til innlegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Snaskesnusken skrev:

Nei, men jeg skrev det.. 

Jeg så at du skrev det. Jeg er enig i det, men jeg påpekte at vi har et valg. Og at vi er heldige som har et valg. Det er ikke alle som har det. Jeg skrev ikke at abort bør/kan brukes som prevensjonsmiddel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Snaskesnusken skrev:

Ja, det kan være det beste valget for mange men allikevel er det ikke noe som skal bagatelliseres, som det er bare å ta en abort.. Det best er å ikke bli satt i den situasjonen og bruke prevensjon.  

Nei bagatelliseres skal det ikke, men mye bedre å gå abort enn at et barn vokser opp med foreldre som ikke vil ha barnet. Er ikke en mester til kondombruk jeg heller, og mye mulig jeg har fått et barn som moren har tatt abort på, jeg har hvertfall ikke hørt noe. 

Om jeg hadde fått beskjed om at jeg hadde fått barn med ei jente jeg har slått opp med hadde jeg absolutt mast om at ho skulle tatt abort pga barnets beste

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, BMW 5-serie 535D skrev:

Nei bagatelliseres skal det ikke, men mye bedre å gå abort enn at et barn vokser opp med foreldre som ikke vil ha barnet. Er ikke en mester til kondombruk jeg heller, og mye mulig jeg har fått et barn som moren har tatt abort på, jeg har hvertfall ikke hørt noe. 

Om jeg hadde fått beskjed om at jeg hadde fått barn med ei jente jeg har slått opp med hadde jeg absolutt mast om at ho skulle tatt abort pga barnets beste

Bruk kondom!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Snaskesnusken skrev:

Jeg kom med en tilleggsopplysning til innlegget.

Du hadde allerede skrevet det 

Anonymkode: d5f8a...d5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er en ukultur som gjelder norske menn. Kondom er en en selvfølge for menn fra nærmest alle andre land i Norge. "Bare til å ta abort" er også bare feberfantasier forbeholdt norske "menn".

Anonymkode: 380fe...a87

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, hind skrev:

Ja, hvis begge er enige om det er det kanskje "bare". Det er imidlertid stor risiko for at de ikke er det, og da vinner hun som eier den gravide kroppen, lik det eller ei. 

Det er en ting man må prate om før sex uten sikkerhet, noe jeg gjør hvertfall. Ho kan gjerne beholde barnet for min del, men jeg vil da ikke ha noe med det å gjøre, ei heller barnebidrag 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, IommI skrev:

Jeg så at du skrev det. Jeg er enig i det, men jeg påpekte at vi har et valg. Og at vi er heldige som har et valg. Det er ikke alle som har det. Jeg skrev ikke at abort bør/kan brukes som prevensjonsmiddel. 

Ja, vi har et valg men det er beste er selvfølgelig å ikke måtte ta det valget. Prevensjon kan feile men muligheten for å bli gravid er selvfølgelig større dersom en ikke bruker prevensjon.

Jeg skjønner virkelig ikke menn og kvinner som er så dumme at de gambler med egen og andres helse på denne måtene. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Snaskesnusken skrev:

Abort skal ikke bli brukt som prevensjon. 

Det er faktisk ikke din sak... Om noen velger dette, så er det deres ubetingede rett, uten at andre skal blande seg inn. Du har ingen rett å bestemme over andres kropp, noe vi igjen blir påmint om i disse dager.

Anonymkode: 3f980...fed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Snaskesnusken skrev:

Bruk kondom!

Bruket kondom om jenta ønsker det eller at jeg ikke har vært hos lege å fått sjekket meg mellom 2 jenter. Men om ikke det så foretrekker jeg uten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er faktisk ikke din sak... Om noen velger dette, så er det deres ubetingede rett, uten at andre skal blande seg inn. Du har ingen rett å bestemme over andres kropp, noe vi igjen blir påmint om i disse dager.

Anonymkode: 3f980...fed

Abort er ikke ment å bli brukt som prevensjon. Hva andre gjør er opp til dem, men som sagt vi har prevensjon i disse dager som både menn og kvinner kan benytte seg av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, BMW 5-serie 535D skrev:

Bruket kondom om jenta ønsker det eller at jeg ikke har vært hos lege å fått sjekket meg mellom 2 jenter. Men om ikke det så foretrekker jeg uten

Du foretrekker å være uansvarlig?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De bruker ikke kondom fordi de tenner på tanken på å bli foreldre eller få kjønnssykdom. Nye moten det i 2018. Ta sjansen på at noe kan skje. Spennende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

22 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er faktisk ikke bare å "trekke seg ut" før man kommer!         

Kanskje det kommer en og annen sædcelle ut, FØR selve "utblåsningen" din? Dette kan faktisk være nok til at en kvinne blir gravid. Dette var noe vi lærte allerede ved seksual-undervisningen på ungdomsskolen.  

Anonymkode: 43591...651

No shit sherlock? Var du ikke klar over at det kommer ut litt sædveller før nå? Anbefaler å lese deg mer opp på tema i så fall.

Sex med kondom føles faktisk ikke spesielt bra ut, og jeg har mistet ereksjonen av det før, så jeg foretrekker å ikke bruke det. At jeg trekker meg ut før jeg kommer er bare som litt ekstra sikkerhet i tillegg til prevensjonen som brukes. Til din informasjon så er det mye større sjanse for å bli gravis hvis mannen kommer inne i deg kontra at bare pre-cum'et kommer inne i deg.

Anonymkode: fec82...5ea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

No shit sherlock? Var du ikke klar over at det kommer ut litt sædveller før nå? Anbefaler å lese deg mer opp på tema i så fall.

Sex med kondom føles faktisk ikke spesielt bra ut, og jeg har mistet ereksjonen av det før, så jeg foretrekker å ikke bruke det. At jeg trekker meg ut før jeg kommer er bare som litt ekstra sikkerhet i tillegg til prevensjonen som brukes. Til din informasjon så er det mye større sjanse for å bli gravis hvis mannen kommer inne i deg kontra at bare pre-cum'et kommer inne i deg.

Anonymkode: fec82...5ea

Hvis du faktisk hadde tatt bryet med å lese kommentaren min, så ville du kanskje ha skjønt at jeg siterte en annen bruker. 

JEG er jo selvfølgelig klar over dette. Som sagt: dette var noe man lærte allerede på ungdomsskolen. Men den brukeren jeg faktisk siterte var tydeligvis ikke klar over dette, ettersom h*n påstår at det bare er "å trekke seg ut" i tide... 

Anonymkode: 43591...651

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvis du faktisk hadde tatt bryet med å lese kommentaren min, så ville du kanskje ha skjønt at jeg siterte en annen bruker. 

JEG er jo selvfølgelig klar over dette. Som sagt: dette var noe man lærte allerede på ungdomsskolen. Men den brukeren jeg faktisk siterte var tydeligvis ikke klar over dette, ettersom h*n påstår at det bare er "å trekke seg ut" i tide... 

Anonymkode: 43591...651

Nei, jeg påstå aldri at det bare var å trekke seg ut i tide, det er kun du til nå som har påstått dette så da er det jo naturlig å tro at du ikke helt skjønner hvordan sex og prevansjon fungerer.

Anonymkode: fec82...5ea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men hvorfor aksepterer jentene som knuller disse gutta at de ikke bruker kondom? Dette er jo et delt ansvar. Bare å stille krav om kondom, hvis ikke null sex.

Anonymkode: 3f980...fed

Litt av grunnen jeg beskrev over. Det er nok ikke bare mannens ansvar. Hvorfor jentene tillater, er jo ikke så godt å si? Den er nok sammensatt den også. Dem tillater jo sex.

Anonymkode: d7d99...3ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...