Gå til innhold

Ingen vil bruke kondom!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En liten utblåsning 

Jeg er en kvinnelig student i starten av 20 årene og gremmes over (den manglende) kondombruken. Vennegjengen min består 50-50 av gutter og jenter der noen er i faste forhold, noen har fuckfriends, noen har ikke sex, og andre drar ut på byen i helgene for å ha sex med ukjente. Andres forhold til sex er irrelevant for meg, men jeg synes det er grusomt hvordan samtlige av de mannlige vennene mine velger å ikke bruke kondom. De stoler heller på at partneren går på hormonell prevensjon, vil ikke bruke kondom fordi det ikke kjennes like godt ut, og sier at det bare er å ta abort dersom man blir gravid samtidig som de fullt støtter juridisk abort for menn. I tilfelle kjønnssykdommer er det bare å få behandling ifølge dem selv og det skjer tydeligvis såpass sjeldent. 
At de som er i fast forhold kun velger å benytte seg for én type prevensjon forstår jeg godt grunnet tilliten man har til partneren, hvorvidt kan vet om man er klar for barn sammen og synspunkter gjeldende abort. Å stole et ukjente jenter på byen går på p-piller og tar dem riktig er for meg hinsides. 

Hvorfor ble plutselig kondombruken så slakk? Lærer ikke foreldrene bort at man skal ta ansvar for egen prevensjon? 

(Ps var ikke meningen å virke så krass. Blir bare så utrolig frustrert selv om det strengt tatt ikke en min business) 

Anonymkode: adc83...043

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En liten utblåsning