Gå til innhold

Ingen vil bruke kondom!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En liten utblåsning 

Jeg er en kvinnelig student i starten av 20 årene og gremmes over (den manglende) kondombruken. Vennegjengen min består 50-50 av gutter og jenter der noen er i faste forhold, noen har fuckfriends, noen har ikke sex, og andre drar ut på byen i helgene for å ha sex med ukjente. Andres forhold til sex er irrelevant for meg, men jeg synes det er grusomt hvordan samtlige av de mannlige vennene mine velger å ikke bruke kondom. De stoler heller på at partneren går på hormonell prevensjon, vil ikke bruke kondom fordi det ikke kjennes like godt ut, og sier at det bare er å ta abort dersom man blir gravid samtidig som de fullt støtter juridisk abort for menn. I tilfelle kjønnssykdommer er det bare å få behandling ifølge dem selv og det skjer tydeligvis såpass sjeldent. 
At de som er i fast forhold kun velger å benytte seg for én type prevensjon forstår jeg godt grunnet tilliten man har til partneren, hvorvidt kan vet om man er klar for barn sammen og synspunkter gjeldende abort. Å stole et ukjente jenter på byen går på p-piller og tar dem riktig er for meg hinsides. 

Hvorfor ble plutselig kondombruken så slakk? Lærer ikke foreldrene bort at man skal ta ansvar for egen prevensjon? 

(Ps var ikke meningen å virke så krass. Blir bare så utrolig frustrert selv om det strengt tatt ikke en min business) 

Anonymkode: adc83...043

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En liten utblåsning 

Jeg er en kvinnelig student i starten av 20 årene og gremmes over (den manglende) kondombruken. Vennegjengen min består 50-50 av gutter og jenter der noen er i faste forhold, noen har fuckfriends, noen har ikke sex, og andre drar ut på byen i helgene for å ha sex med ukjente. Andres forhold til sex er irrelevant for meg, men jeg synes det er grusomt hvordan samtlige av de mannlige vennene mine velger å ikke bruke kondom. De stoler heller på at partneren går på hormonell prevensjon, vil ikke bruke kondom fordi det ikke kjennes like godt ut, og sier at det bare er å ta abort dersom man blir gravid samtidig som de fullt støtter juridisk abort for menn. I tilfelle kjønnssykdommer er det bare å få behandling ifølge dem selv og det skjer tydeligvis såpass sjeldent. 
At de som er i fast forhold kun velger å benytte seg for én type prevensjon forstår jeg godt grunnet tilliten man har til partneren, hvorvidt kan vet om man er klar for barn sammen og synspunkter gjeldende abort. Å stole et ukjente jenter på byen går på p-piller og tar dem riktig er for meg hinsides. 

Hvorfor ble plutselig kondombruken så slakk? Lærer ikke foreldrene bort at man skal ta ansvar for egen prevensjon? 

(Ps var ikke meningen å virke så krass. Blir bare så utrolig frustrert selv om det strengt tatt ikke en min business) 

Anonymkode: adc83...043

Mann. Jeg er tilhenger av egen og andres helse😊 Det er nok sant det du skriver. Dette er nok litt sammensatt, men er nok først og fremst pga svakere nytelse og svakere orgasme. For det andre er det nok litt begges skyld. Både gutter og jenter liker best sex uten kondom. Samtidig er det nok sjeldnere og ikke så mye fokus på alvorlige kjønnsskdommer i dag.

Selv kan jeg ha veldig positiv effekt av kondom. Det blir som et ekstra hudlag, det gir en utrolig sensitive opplevelse og orgasmen blir helt ubeskrivelig intenst.

Anonymkode: d7d99...3ab

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor aksepterer jentene som knuller disse gutta at de ikke bruker kondom? Dette er jo et delt ansvar. Bare å stille krav om kondom, hvis ikke null sex.

Anonymkode: 3f980...fed

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Andres forhold til sex er irrelevant for meg, men jeg synes det er grusomt hvordan samtlige av de mannlige vennene mine velger å ikke bruke kondom. 

Anonymkode: adc83...043

Men er det ikke to som må til? Man kan ikke klage over manglende kondombruk så lenge man sprer bena, vel vitende om at det ikke er noe kondom i sikte. Da er konsekvensene i grunn begges ansvar.  Er ikke verre enn å kreve kondom før butikken åpnes, eller hva med femidom? Like sikkert som kondom, men de ble trukket fra butikkhyllene fordi jentene nektet å bruke dem, ironisk nok :) Det var visst et eller annet om at noe av nytelsen ble borte, hehe.

Når det er sagt, så er jeg helt enig med deg. Veldig rart at folk ikke er flinkere til å beskytte seg mot sykdommer. 

https://www.kondomvarehuset.no/kondomer-pa-nett/kvinnekondomer/femidom-kondomer.html

 

 

Endret av Påkrevd
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ansvarsfulle og ordentlige mannen er en utdøende art. Nå finnes det flest store guttebarn som bare vil ha det digg og mener at ansvar er til for å fraskrives.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om begge er enige om at kondom ikke behøves er det helt greit, de må bare dra å sjekke seg for kjønnssykdommer etterpå. Og ja, det er bare å ta abort om det blir barn

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

59 minutter siden, AnonymBruker said:

En liten utblåsning 

Jeg er en kvinnelig student i starten av 20 årene og gremmes over (den manglende) kondombruken. Vennegjengen min består 50-50 av gutter og jenter der noen er i faste forhold, noen har fuckfriends, noen har ikke sex, og andre drar ut på byen i helgene for å ha sex med ukjente. Andres forhold til sex er irrelevant for meg, men jeg synes det er grusomt hvordan samtlige av de mannlige vennene mine velger å ikke bruke kondom. De stoler heller på at partneren går på hormonell prevensjon, vil ikke bruke kondom fordi det ikke kjennes like godt ut, og sier at det bare er å ta abort dersom man blir gravid samtidig som de fullt støtter juridisk abort for menn. I tilfelle kjønnssykdommer er det bare å få behandling ifølge dem selv og det skjer tydeligvis såpass sjeldent. 
At de som er i fast forhold kun velger å benytte seg for én type prevensjon forstår jeg godt grunnet tilliten man har til partneren, hvorvidt kan vet om man er klar for barn sammen og synspunkter gjeldende abort. Å stole et ukjente jenter på byen går på p-piller og tar dem riktig er for meg hinsides. 

Hvorfor ble plutselig kondombruken så slakk? Lærer ikke foreldrene bort at man skal ta ansvar for egen prevensjon? 

(Ps var ikke meningen å virke så krass. Blir bare så utrolig frustrert selv om det strengt tatt ikke en min business) 

Anonymkode: adc83...043

Med meg og fwb'en bruker hun prevansjon og jeg trekker ut før jeg kommer. Ingen av oss har kjønnssykdomemr så det er ikke et problem med den biten, men det føles virkelig ikke like bra ut for noen av oss med kondom på. Da kunne jeg nesten liker greit bare runket selv når det er med kondom.

Anonymkode: fec82...5ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

En liten utblåsning 

Jeg er en kvinnelig student i starten av 20 årene og gremmes over (den manglende) kondombruken. Vennegjengen min består 50-50 av gutter og jenter der noen er i faste forhold, noen har fuckfriends, noen har ikke sex, og andre drar ut på byen i helgene for å ha sex med ukjente. Andres forhold til sex er irrelevant for meg, men jeg synes det er grusomt hvordan samtlige av de mannlige vennene mine velger å ikke bruke kondom. De stoler heller på at partneren går på hormonell prevensjon, vil ikke bruke kondom fordi det ikke kjennes like godt ut, og sier at det bare er å ta abort dersom man blir gravid samtidig som de fullt støtter juridisk abort for menn. I tilfelle kjønnssykdommer er det bare å få behandling ifølge dem selv og det skjer tydeligvis såpass sjeldent. 
At de som er i fast forhold kun velger å benytte seg for én type prevensjon forstår jeg godt grunnet tilliten man har til partneren, hvorvidt kan vet om man er klar for barn sammen og synspunkter gjeldende abort. Å stole et ukjente jenter på byen går på p-piller og tar dem riktig er for meg hinsides. 

Hvorfor ble plutselig kondombruken så slakk? Lærer ikke foreldrene bort at man skal ta ansvar for egen prevensjon? 

(Ps var ikke meningen å virke så krass. Blir bare så utrolig frustrert selv om det strengt tatt ikke en min business) 

Anonymkode: adc83...043

Kondomer beskytter ikke bare mot uønsket graviditet men også mot smitte av sykdommer, både kjønnsykdommer og andre sykdommer i kroppens hulrom brukt i tilknytning til sex. 

https://www.tv2.no/a/10192581/ Fortsetter folk å ha ubeskyttet sex så vil vi i fremtiden få mange med ubehåndterbare Mycoplasmainfeksjoner. Lykke til, til alle uansvarlige. 

Anonymkode: 815bc...47b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, BMW 5-serie 535D skrev:

Om begge er enige om at kondom ikke behøves er det helt greit, de må bare dra å sjekke seg for kjønnssykdommer etterpå. Og ja, det er bare å ta abort om det blir barn

Nei, det er ikke bare å ta en abort.. Det er seriøst noe galt om noen innehar den type holdning. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Snaskesnusken skrev:

Nei, det er ikke bare å ta en abort.. Det er seriøst noe galt om noen innehar den type holdning. 

Det kommer vel an på øyet som ser? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, BMW 5-serie 535D skrev:

Det kommer vel an på øyet som ser? 

Abort er ingn enkel affære. Dersom du innbiller deg at det bare er å ta abort bør du opplyse deg selv. De fleste kvinner ønsker faktisk ikke å måtte gjennomføre dette da det er en påkjenning selv om aborten er ønsket. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Snaskesnusken skrev:

Abort er ingn enkel affære. Dersom du innbiller deg at det bare er å ta abort bør du opplyse deg selv. De fleste kvinner ønsker faktisk ikke å måtte gjennomføre dette da det er en påkjenning selv om aborten er ønsket. 

Forstår det meget godt jeg også, men om man ikke er klar for barn er det det beste for barnet å ta abort. Er ikke fint for et barn å havne på et barnehjem og få beskjed om at det ikke var ønsket 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Snaskesnusken skrev:

Nei, det er ikke bare å ta en abort.. Det er seriøst noe galt om noen innehar den type holdning. 

For noen er det det eneste riktige, for andre utenkelig. Men at vi har den muligheten til å velge i Norge, er vi heldige med. Prevensjon ved frivillig sex, er viktig. Og det er begges ansvar. 

———

Folk er dumme hvis de ikke bruker prevensjon. Folk må bruke kondom!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, IommI skrev:

For noen er det det eneste riktige, for andre utenkelig. Men at vi har den muligheten til å velge i Norge, er vi heldige med. Prevensjon ved frivillig sex, er viktig. Og det er begges ansvar. 

———

Folk er dumme hvis de ikke bruker prevensjon. Folk må bruke kondom!! 

Abort skal ikke bli brukt som prevensjon. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som kvinne synes jeg det er JÆVLIG irriterende, det er ekstremt lenge siden jeg har møtt en mann som faktisk vil bruke kondom. Og jeg er i 30-årene, mennene jeg har ligget med de siste årene er 30-50 år. Føler vi var mye flinkere med kondom da jeg var tenåring, så ble det litt slappere utover 20-årene og har nå nådd en all time low akkurat i min personlige erfaring.

Det er alltid jeg som drar frem kondomet, han blir litt skuffet men tar den gjerne på først og så klager han på at han ikke kjenner noe og sier han skal trekke seg ut før han kommer uansett, eller så har jeg vært med på at han bare har kastet den av under akten uten å si noe til meg. 

Jeg har litt skjev livmor og vanskelig for å bli gravid sånn, og ene mannen av mine siste sexpartnere var i tillegg sterilisert, så det er ikke den parten jeg bekymrer meg aller mest for. Det er kjønnssykdommer. Nesten alle mine nærmeste venner som jeg kjenner godt nok til å dele det meste med og som har noen hakk i sengestolpen, har hatt eller har kjønnssykdommer. Det er særlig herpes og kjønnsvorter jeg frykter etter å ha hørt på venner som sliter med det og hvordan de har blitt lit deprimerte av det eller føler det blir vanskelig å få seg kjæreste, for når skal man fortelle det etc. Dette er altså uhelbredelige virus, ikke bare en kjapp antibiotika-kur og ferdig snakka. 

Anonymkode: bc603...ad6

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mann og har opplevd mange ganger at jentene ikke vil at jeg skal bruke kondom. Ruller selvfølgelig på kondomen selv om de ikke vil.

Er veldig mange uansvarlige jenter som vil ha sex uten kondom. Er like godt å ha sex med kondom som uten 

Anonymkode: ec019...233

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, BMW 5-serie 535D skrev:

Forstår det meget godt jeg også, men om man ikke er klar for barn er det det beste for barnet å ta abort. Er ikke fint for et barn å havne på et barnehjem og få beskjed om at det ikke var ønsket 

Ja, det kan være det beste valget for mange men allikevel er det ikke noe som skal bagatelliseres, som det er bare å ta en abort.. Det best er å ikke bli satt i den situasjonen og bruke prevensjon.  

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, BMW 5-serie 535D said:

Om begge er enige om at kondom ikke behøves er det helt greit, de må bare dra å sjekke seg for kjønnssykdommer etterpå. Og ja, det er bare å ta abort om det blir barn

Ja, hvis begge er enige om det er det kanskje "bare". Det er imidlertid stor risiko for at de ikke er det, og da vinner hun som eier den gravide kroppen, lik det eller ei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Snaskesnusken skrev:

Abort skal ikke bli brukt som prevensjon. 

Nå misforsto du noe vesentlig her

Anonymkode: d5f8a...d5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...