Gå til innhold

jeg har brukt over evne


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Salvie skrev:

Og bruk for all del mesteparten av pengene du evt får for bilen til å betale ned på lånet. Litt bør settes av til sparekonto for krisetider hvis det er mulig.

ja, det er drømmen, og da kan jeg bruke sykkel som framkomstmiddel. Jeg innser å ha bil er en meget dyr utgift å ha. 

Jeg hadde bil som var 98 modell, som jeg ikke hadde lån på, men så kjøpte jeg en bil som kostet rundt 120.000 kr og overvurderte min økonomiske styrke til å betjene alle utgift som er på bil. 

Anonymkode: 0633d...2a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

46 minutter siden, Rucula skrev:

Nei, ikke på sosialen. Jeg har jobbet der, jeg vet dette helt sikkert. 

Nav betaler ikke folks gjeld. De tar vanligvis heller ikke hensyn til tvangstrekk.

Skulle jeg dratt på cruice til Karibien da??..kost meg skikkelig, betalt alt sammen på avbetaling og la Nav betale regningen?

Men dersom du har tvangstrwkk som fører til at du ikke har nok igjen til livsopphold, bør du vel få litt på sosialen? 

Det blir jo det samme som at de som bruker opp alt de tjener vil kunne få penger til livsopphold om de kommer i økonomisk krise. Mens de som har vært flinke og spart må bruke opp sparepengene før de får noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Thyra skrev:

Men dersom du har tvangstrwkk som fører til at du ikke har nok igjen til livsopphold, bør du vel få litt på sosialen? 

Det blir jo det samme som at de som bruker opp alt de tjener vil kunne få penger til livsopphold om de kommer i økonomisk krise. Mens de som har vært flinke og spart må bruke opp sparepengene før de får noe. 

Et hvert tilfelle vil være en individuell vurdering. Og hver kommune har forskjellige retningslinjer. 

Men stort sett så tar ikke Nav hensyn til gjeld! Det er det som står i loven. 

Og sånn bør det være

Det er Foresten helt idiotisk av deg å komme med råd til Ts som du overhode ikke har peiling på. 

Endret av Rucula
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Thyra skrev:

Men dersom du har tvangstrwkk som fører til at du ikke har nok igjen til livsopphold, bør du vel få litt på sosialen? 

Det blir jo det samme som at de som bruker opp alt de tjener vil kunne få penger til livsopphold om de kommer i økonomisk krise. Mens de som har vært flinke og spart må bruke opp sparepengene før de får noe. 

Om man har tvangstrekk kan man få hjelp til å få dette redusert.

Hver sak skal vurderes individuelt, men gjeld er ikke noe fellesskapets penger skal gå til å dekke. Så lenge det ikke er fare for liv og helse, og søkeren har penger til mat, drikke og tak over hodet, da er det faktisk vårt eget ansvar å finne penger til å dekke utgiftene våre.

TS er også klar på at der er muligheter for å øke inntekter (tjener 6.000 for lite men har mulighet for å leie ut = ville lett dekket de 6.000). NAV ser selvsagt på slikt, og når løsningen kunne vært så enkelt men søkeren nekter, da er nok et avslag ganske lett å gi.

NAV har også egne gjeldsrådgivere og rådgivningstjenester både på telefon og chat. Men det forutsetter at man gjør en innsats selv, og også at man tar kontakt med de som jobber med dette, ikke går innom et tilfeldig kontor og håper at den du møter når du har trukket kølapp er økonom.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Rucula skrev:

Et hvert tilfelle vil være en individuell vurdering. Og hver kommune har forskjellige retningslinjer. 

Men stort sett så tar ikke Nav hensyn til gjeld! Det er det som står i loven. 

Og sånn bør det være

Det er Foresten helt idiotisk av deg å komme med råd til Ts som du overhode ikke har peiling på. 

Dersom du leser innlegget mitt en gang til, så har jeg ikke skrevet at de betaler folks gjeld, jeg stilte et spørsmål om det kunne være en mulighet å kontakte NAV. 

Men gjeld er en ting, tvangstrwkk er litt annerledes. Har man tvangstrwkk får man mindre utbetalt, og kan risikere å ha for lite til livsopphold. Ved vanlig gjeld kan man jo velge å la være å betale. Da får man utbetalt alt man skal, og da betaler ikke NAV for at man skal kunne betjene gjeld. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Med andre ord du har omtrent ingen livserfaring. 

Anonymkode: 6b623...438

Tusen takk. Jeg begynte å studere når jeg var 27, jobbet etter videregående - var egentlig fornøyd med det før jeg fikk lyst til å utdanne meg. Så vil påstå at jeg hadde noe livserfaring allerede før jeg begynte å studere. 

Jeg har alltid ordnet meg leilighet ved å legge inn annonse i avis og på nett som f. Eks hybel.no. Har lagt inn litt om meg selv og hva jeg er villig til å betale. Har alltid ordnet seg. 

Nei, jeg har ikke bodd på Karl Johan, men har alltid passet på å ha godt kollektivtilbud, og ikke bodd lenger unna Oslo s enn 20 min. 

Anonymkode: 23db4...874

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, Addie skrev:

Den beste måten er å få inntekten din opp. Ta på deg mer arbeid hvis du kan. Jobb overtid, sjekk ut småjobber på finn.no

Jo raskere du kan betale ned, jo mindre betaler du totalt tilbake. 

Formålet er å få betjent lånet raskest mulig, men akkurat nå ligger jeg nede, og det er ikke akkurat noen som kan reise meg opp. 

Egenkapital til enebolig eller leilighet er målet! 

 

Anonymkode: 0633d...2a9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

[...]

Egenkapital til enebolig eller leilighet er målet! 

Anonymkode: 0633d...2a9

 

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

jeg har 21000 netto i lønn hver måned.

Anonymkode: 0633d...2a9

 

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

[...]

Drømme scenario for meg å tjene 290 kr per time. 

Anonymkode: 0633d...2a9

 

Ditt drømmescenario er å tjene 290 kr per time. Du skriver også at du har som mål å tjene opp egenkapital til egen bolig.

I dag, med 21.000 i netto utbetalt i måneden, selv uten fradrag, ligger årsinntektekten din på maks 320.000 i året, altså 164 kr per time ved full stilling og arbeidstid på 37,5 timer i uken.

Langsiktig mål: Nærmest doble timelønnen.
Kortsiktig mål for å få gjelden under kontroll: ?

Du sitter med en leilighet til 11.000 kr per måned som du ønsker å beholde på grunn av trivsel. Du skriver at du heller vil opprettholde trivsel enn å flytte til et sted du ikke trives.

Du ønsker ikke å leie ut et rom. Du skriver at du foretrekker en kjæreste. Du skriver at det ikke vil fungere å ha en romkamerat, at du vil bo for deg selv pga. unødvendige holdninger og regler.
Du skriver også at du har 6.000 kr mer i utgift enn i inntekt hver måned.

Langsiktig mål: Beholde leilighet, kjøpe leilighet, bo alene.
Kortsiktig mål for å få gjelden under kontroll: ?


Det virker på meg som du begynner i feil ende. Du har lav inntekt og høy standard. Vi som er unge voksne i dag har gjerne det.

Da må vi moderere oss.
Det hjelper ikke å være for voksen for kollektiv når du ikke har inntekten til det. Du kan ikke ønske ditt og ville datt når du ikke har penger til å betale for deg.

Du skrev at du har ekle lån som du ønsker å få slettet. Jeg er helt enig i at det ikke var helt rett formulering.

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, applestories skrev:

 

 

 

Ditt drømmescenario er å tjene 290 kr per time. Du skriver også at du har som mål å tjene opp egenkapital til egen bolig.

I dag, med 21.000 i netto utbetalt i måneden, selv uten fradrag, ligger årsinntektekten din på maks 320.000 i året, altså 164 kr per time ved full stilling og arbeidstid på 37,5 timer i uken.

Langsiktig mål: Nærmest doble timelønnen.
Kortsiktig mål for å få gjelden under kontroll: ?

Du sitter med en leilighet til 11.000 kr per måned som du ønsker å beholde på grunn av trivsel. Du skriver at du heller vil opprettholde trivsel enn å flytte til et sted du ikke trives.

Du ønsker ikke å leie ut et rom. Du skriver at du foretrekker en kjæreste. Du skriver at det ikke vil fungere å ha en romkamerat, at du vil bo for deg selv pga. unødvendige holdninger og regler.
Du skriver også at du har 6.000 kr mer i utgift enn i inntekt hver måned.

Langsiktig mål: Beholde leilighet, kjøpe leilighet, bo alene.
Kortsiktig mål for å få gjelden under kontroll: ?


Det virker på meg som du begynner i feil ende. Du har lav inntekt og høy standard. Vi som er unge voksne i dag har gjerne det.

Da må vi moderere oss.
Det hjelper ikke å være for voksen for kollektiv når du ikke har inntekten til det. Du kan ikke ønske ditt og ville datt når du ikke har penger til å betale for deg.

Du skrev at du har ekle lån som du ønsker å få slettet. Jeg er helt enig i at det ikke var helt rett formulering.

Går jeg til bedriften og sier jeg ønsker lønnforhøyelse, eller kontakter jeg fagforeningen og får en redegjørelse på det jeg kan forvente som inntekt i gjennom et helt år?

567.000 kr er det jeg ønsker å ha i årsinntekt. 

 

Anonymkode: 0633d...2a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Går jeg til bedriften og sier jeg ønsker lønnforhøyelse, eller kontakter jeg fagforeningen og får en redegjørelse på det jeg kan forvente som inntekt i gjennom et helt år?

567.000 kr er det jeg ønsker å ha i årsinntekt. 

 

Anonymkode: 0633d...2a9

Hvilket yrke har du da? Og jobber du 100%?

Anonymkode: 23db4...874

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilket yrke har du da? Og jobber du 100%?

Anonymkode: 23db4...874

jeg jobber 100%, 37, 5 timer i uka. 

 

Anonymkode: 0633d...2a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yrke? Ikke alle har mulighet til å tjene 567000. Selv jobber jeg innen forskning, har mastergrad, og tjener 480000. Har ikke mulighet til å tjene mer, men går opp et par 1000 i året pga ansinitet. 

Anonymkode: 23db4...874

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Yrke? Ikke alle har mulighet til å tjene 567000. Selv jobber jeg innen forskning, har mastergrad, og tjener 480000. Har ikke mulighet til å tjene mer, men går opp et par 1000 i året pga ansinitet. 

Anonymkode: 23db4...874

Håndverk

Anonymkode: 0633d...2a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Går jeg til bedriften og sier jeg ønsker lønnforhøyelse, eller kontakter jeg fagforeningen og får en redegjørelse på det jeg kan forvente som inntekt i gjennom et helt år?

567.000 kr er det jeg ønsker å ha i årsinntekt. 

 

Anonymkode: 0633d...2a9

Du kan jo alltids be om 77% lønnforhøyelse utenom de årlige forhandlingene.

Jeg regner med du jobber i det private. I det offentlige lå økningen på rundt 3% i år.

Om du ønsker å beholde jobben ville jeg kanskje valgt en annen løsning.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.11.2018 den 15.21, AnonymBruker skrev:

hvor mange år nedbetaling har du? Er det forbrukslån? jeg har tre år nedbetalingstid. Samtidig er jeg usikker om jeg setter 7 år nedbetalingstid i kontrakten, og om jeg innfrir lånet etter et år, må jeg allikevel betale for alle sju årene nedbetalingstid var forutsatt, eller slipper jeg å betale alle renter som var satt i kraft med forventet nedbetalingstid på sju år?

Anonymkode: 0633d...2a9

Du kan innfri et lån når som helst uten å straffes for det, så sant du da ikke har inngått avtale om fastrente. Det pleier man ikke ha på forbrukslån (men noen ganger boliglån f.eks). Så et vanlig forbrukslån kan du sette til 7 års nedbetaling, og så bare betale så mye fortere du vil. Det sparer du selvsagt renter på, å betale på kortest mulig tid, samtidig som 7-års-avtalen gir deg rom for mindre betalinger de månedene du trenger det pga dårlig råd av andre grunner etc.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Million skrev:

Du kan innfri et lån når som helst uten å straffes for det, så sant du da ikke har inngått avtale om fastrente. Det pleier man ikke ha på forbrukslån (men noen ganger boliglån f.eks). Så et vanlig forbrukslån kan du sette til 7 års nedbetaling, og så bare betale så mye fortere du vil. Det sparer du selvsagt renter på, å betale på kortest mulig tid, samtidig som 7-års-avtalen gir deg rom for mindre betalinger de månedene du trenger det pga dårlig råd av andre grunner etc.

Takk. 

Jeg savner rådgivere som er behjelpelig. Og jeg savner fysiske banker. Forbrukslånet fikk jeg fra "nettbank" og de var de eneste som kunne hjelpe meg etter å ha blitt avvist av flere banker, da avvist elektronisk. Det er tøff metode å drive menneske behandling på. Derfor vil jeg tro å øke nedbetalingsperioden vil hjelpe meg en kort stund. Fordi jeg har tro om en stund vil kunne betale hele beløpet, dermed bli kvitt et lån. Jeg har trodd hele tiden at om jeg velger 7 år som er maks, og innfrir lånet før, så jeg allikevel betale all forventet renter etc. Til banken allikevel. 

Anonymkode: 0633d...2a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 18.11.2018 den 10.10, AnonymBruker skrev:

Jeg har brukt over evne i en lang periode. Det har resultert til et forbrukslån på hele 163000 kr etter å ha fått samlet all små gjeld.

I dag er inntekten min lavere enn utgiftene. Jeg betaler husleie tett i underkant av 11000 kr. 

Finnes det metoder å lage en drastisk budsjett for å få mulighet igjen å leve. Jeg innser jeg står helt alene med saken. Hva tilbyr banker?

Det som utfordrer økonomien er når jeg må få gjort raske tiltak der store summer må ut som ikke er i budsjett - dvs. få bilen eu godkjent - verksted utgifter, bildekk etc. 

Anonymkode: 0633d...2a9

Må du ha bil? Kan du selge bilen, å ta buss/bane i ett år?

Anonymkode: 0424a...44c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

TS:

Her er det mye "kan ikke, vil ikke". Men saken er at du går 6.000 i minus hver måned. Verden er da så enkel at:

* Enten fortsetter du nøyaktig som nå og det meste går rett vest

* Du må øke inntekten betydelig - 6.000 netto er ganske mye i minus

* Du må senke kostnadene betraktelig

* Du kan kombinere de to.

Her er mine forslag - ganske i tråd med det  @applestories nevner:

BUDSJETT

Hvis du ikke vet hvordan du lager budsjett er det på tide at du lærer det. Det er svært vanskelig å drive eget firma hvis du ikke klarer å lage budsjett over materialbruk, drivstoffforbruk, økonomi - osv. Søk på nett for å finne budsjettprogram, enten for mobil eller Excel. De er gratis. Sparebank1 har et for mobil. 

Hvordan finner du utgiftene som skal med i et budsjett? Jo, du tar en utskrift av transaksjonene i nettbanken siste halvår og setter opp disse som poster i budsjettet (dette er ren Luksusfellen lærdom). Når du har gjort det, sjekk om det er noe du vet kommer på annen tid av året og ta også det med. Siden vi nå befinner oss i november måned er slike ting som veiavgift, forsikring på bil (osv) klassiske "vårregninger" som kanskje ikke dukker opp på halvtårs oversikten i banken.

Har du stor kontant økonomi? Slutt med det - det er vanskelig å holde oversikt over. Men hvis du fortsatt skal ha det er nøkkelen å ta vare på hver eneste kvittering så du kan se hva du har kjøpt.

INNTEKT

Du må øke inntekten din - ikke i fremtiden, men nå. Dette kan du gjøre ved å leie ut deler av boligen din. Ja, jeg har fått med meg at det var lite interessant. Men vet du hva? Dette er kanskje den enkleste måten å få inntektsøkning raskt på. Det er ingen som har sagt at du skal fortsette med det i evighet. Men tenk deg at dette gir deg 6.000 i inntekt i måneden. Tenk deg at du leier ut i et år. Da vil denne inntekten være 72.000 på det året. Det vil si at den dyre delen av billånet (den uten pant med verdi) er borte på det ene året. Og i tillegg har du 12.000 (den dyre delen av billånet var 60.000?) mindre i annen gjeld. Mener du virkelig at det ikke er verdt å gjøre et spurtløp mot målet på et år? 72.000 mindre i lån pluss solgt bil er et stort byks i retning gjeldfri, er det ikke?

Etter et år trenger du mest sannsynlig ikke å leie ut lenger da krisen er løst! Tenk på det!

I tillegg må du selvsagt arbeide for å finne en bedre betalt jobb. Men det blir et langsiktig prosjekt. 

UTGIFT

Når du har laget budsjett kan du også se på utgiftene dine. Her er det en del å ta tak i. Har du rimeligste mobil? 

Jeg ser en mengde "jeg må ditt og jeg må datt". Nei, du har ikke råd til det, dessverre. Du er nødt til å skjære inn til beinet og du er nødt til å starte i dag. Men å kutte 6.000 i utgifter i måneden er en stor jobb - det er ikke sikkert at du greier det. Kanskje du kan kutte noe?

Når du ser på lånene dine sammen med banken så få banken til å regne ut hva som blir rimeligst for deg når det gjelder nedbetalingstid. Jeg tipper du ikke får gjort så mange endringer på billånet og jeg synes ikke du skal det heller da renten på dette lånet vel er lav sammenlignet med et hvilket som helst forbrukslån. Renten er det viktigste elementet i lån - det er denne som bør avgjøre hvordan du skal løse dette.

Hvis du velger forlenget avbetalingstid for lånet betyr det at det du totalt betaler går opp. Men det er prisen for en kraftig reduksjon i månedskostnaden din. Og ja, du kan når som helst betale inn større beløp eller innfri resten av lånet. Du bestemmer da også om du skal endre nedbetalingstiden eller månedsbeløpet som en følge av innbetalingen.

SPARING

Når du setter opp budsjettet ditt må du sette av penger til sparing. Her bør du skape rom for kr 500 pr måned. Disse skal gå til uforutsette utgifter - en såkalt buffer.

 

Jeg er ikke i tvil hva jeg ville gjort - jeg hadde tatt inn en leieboer. Jeg kan ikke fordra kollektiv selv, men heller et år i helvete med stor gevinst enn seigpining i mange år, spør du meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Må du ha bil? Kan du selge bilen, å ta buss/bane i ett år?

Anonymkode: 0424a...44c

Det ligger i kortene at jeg vurderer å selge bilen, til det trenger jeg en god bank rådgiver som kan bistå meg til riktig tanke rekke og handling. 

Saken at jeg må få løst ut lånet ved at jeg får i tillegg ca. 50000 kr, dermed kan jeg betale til til banken som jeg har lån hos. Ellers følger lånet på bilen, og det vil jo ikke kjøper ha med på lasset. 

Men jeg ser at om jeg ikke har bil, da vil jeg spare veldig mange penger i måned. 

Anonymkode: 0633d...2a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Blondie65 skrev:

TS:

Her er det mye "kan ikke, vil ikke". Men saken er at du går 6.000 i minus hver måned. Verden er da så enkel at:

* Enten fortsetter du nøyaktig som nå og det meste går rett vest

* Du må øke inntekten betydelig - 6.000 netto er ganske mye i minus

* Du må senke kostnadene betraktelig

* Du kan kombinere de to.

Her er mine forslag - ganske i tråd med det  @applestories nevner:

BUDSJETT

Hvis du ikke vet hvordan du lager budsjett er det på tide at du lærer det. Det er svært vanskelig å drive eget firma hvis du ikke klarer å lage budsjett over materialbruk, drivstoffforbruk, økonomi - osv. Søk på nett for å finne budsjettprogram, enten for mobil eller Excel. De er gratis. Sparebank1 har et for mobil. 

Hvordan finner du utgiftene som skal med i et budsjett? Jo, du tar en utskrift av transaksjonene i nettbanken siste halvår og setter opp disse som poster i budsjettet (dette er ren Luksusfellen lærdom). Når du har gjort det, sjekk om det er noe du vet kommer på annen tid av året og ta også det med. Siden vi nå befinner oss i november måned er slike ting som veiavgift, forsikring på bil (osv) klassiske "vårregninger" som kanskje ikke dukker opp på halvtårs oversikten i banken.

Har du stor kontant økonomi? Slutt med det - det er vanskelig å holde oversikt over. Men hvis du fortsatt skal ha det er nøkkelen å ta vare på hver eneste kvittering så du kan se hva du har kjøpt.

INNTEKT

Du må øke inntekten din - ikke i fremtiden, men nå. Dette kan du gjøre ved å leie ut deler av boligen din. Ja, jeg har fått med meg at det var lite interessant. Men vet du hva? Dette er kanskje den enkleste måten å få inntektsøkning raskt på. Det er ingen som har sagt at du skal fortsette med det i evighet. Men tenk deg at dette gir deg 6.000 i inntekt i måneden. Tenk deg at du leier ut i et år. Da vil denne inntekten være 72.000 på det året. Det vil si at den dyre delen av billånet (den uten pant med verdi) er borte på det ene året. Og i tillegg har du 12.000 (den dyre delen av billånet var 60.000?) mindre i annen gjeld. Mener du virkelig at det ikke er verdt å gjøre et spurtløp mot målet på et år? 72.000 mindre i lån pluss solgt bil er et stort byks i retning gjeldfri, er det ikke?

Etter et år trenger du mest sannsynlig ikke å leie ut lenger da krisen er løst! Tenk på det!

I tillegg må du selvsagt arbeide for å finne en bedre betalt jobb. Men det blir et langsiktig prosjekt. 

UTGIFT

Når du har laget budsjett kan du også se på utgiftene dine. Her er det en del å ta tak i. Har du rimeligste mobil? 

Jeg ser en mengde "jeg må ditt og jeg må datt". Nei, du har ikke råd til det, dessverre. Du er nødt til å skjære inn til beinet og du er nødt til å starte i dag. Men å kutte 6.000 i utgifter i måneden er en stor jobb - det er ikke sikkert at du greier det. Kanskje du kan kutte noe?

Når du ser på lånene dine sammen med banken så få banken til å regne ut hva som blir rimeligst for deg når det gjelder nedbetalingstid. Jeg tipper du ikke får gjort så mange endringer på billånet og jeg synes ikke du skal det heller da renten på dette lånet vel er lav sammenlignet med et hvilket som helst forbrukslån. Renten er det viktigste elementet i lån - det er denne som bør avgjøre hvordan du skal løse dette.

Hvis du velger forlenget avbetalingstid for lånet betyr det at det du totalt betaler går opp. Men det er prisen for en kraftig reduksjon i månedskostnaden din. Og ja, du kan når som helst betale inn større beløp eller innfri resten av lånet. Du bestemmer da også om du skal endre nedbetalingstiden eller månedsbeløpet som en følge av innbetalingen.

SPARING

Når du setter opp budsjettet ditt må du sette av penger til sparing. Her bør du skape rom for kr 500 pr måned. Disse skal gå til uforutsette utgifter - en såkalt buffer.

 

Jeg er ikke i tvil hva jeg ville gjort - jeg hadde tatt inn en leieboer. Jeg kan ikke fordra kollektiv selv, men heller et år i helvete med stor gevinst enn seigpining i mange år, spør du meg.

for å si det sånn om jeg skulle hatt en leieboer, da vil jeg kun velge ei kvinne. 

Jeg har fått bistand i første fase med privat økonomi budsjett, det er ekstern hjelp som har peiling på økonomi. Der kunne vi tallfeste alt, situasjonen nå, og en ny privat budsjett.

Jeg har skjært på det jeg kan gjøre. 

Dessuten merker jeg at fremover vil fokusere på den ene jobben jeg har. Jeg kjenner også at jeg trenger å få mer og mer opplevelse av hjemmefølelse, den gleden er viktig for meg. Dessuten kan det være aktuelt å forlenge forbrukslånet en periode fremover for å få slanket månedlig beløp. Det har jeg ikke fått uttrykt ovenfor banken, og om det er voksne arbeidere der som jeg kan få rådgiving fra. Det er veldig til og fra. Jeg merker tiden er ikke nå at jeg skal overarbeide meg. 

Jeg takker veldig for det fyldige og velformulerte svaret du har sendt. :)

Jeg sitter og spør meg hvorfor alt dette har skjedd meg, men jeg tror det var et tidspunkt der det virkelig gikk over stokk og stein. Det er valgene som jeg tok som ikke var vellykket. Det bidro til at jeg dro i feil retning. 

Dessuten vil ikke banke refinansiere om jeg har privat lån. 

 

 

Anonymkode: 0633d...2a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...