Gå til innhold

Hva er deres erfaring med dette:


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva er deres erfaring med å sende en melding til kjæresten til en x? 

Alt ikke snakk om pga sjalusi, men for å faktisk advare om farlige ting rundt han som f.eks vold, kriminneller handlinger osv ? 

Trenger ikke sånne svar som at det er tragisk å sende melding til en nye dama til en x osv. Eller at dere hadde latt hun få finne ut av det selv. 

Jeg vil ha svar fra dere som har gjort det, hva skjedde, hvordan reagerte personen? Hbordan fikk ting vidre? Fikk dere noe negative konsekvenser for det? 

Anonymkode: 10e85...37d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kommer til ende opp med å se gal ut. 

Anonymkode: 1aaad...66d

Det var jo sånne her svar jeg skrev at jeg ikke ville ha? 

Du vet jo ikke hva det dreier seg om. Bevis og alt er til stede...denne personen vet ingenting. 

Jeg ba om erfaringer fra folk som har gjort dette. Altså i alvorlige situasjoner. Så hvis ikke dette er en erfaring du har (at du endte opp med å se gal ut) så kunne du laty vær. 

Anonymkode: 10e85...37d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville isåfall sendt en mld og bedt om å få møte henne. Så ta en skikkelig prat om det face to face, og helst sammen med en nøytral som du stoler på og som har kjennskap til det. Meldinger kan fort fremstå useriøst og "crazy", samt at det er en mulighet for at hun viser den til den voldelige exen, og da blir du nok stemplet som gal uansett hva du har skrevet. 

Vurderer det selv, men her er det snakk om psykisk vold, så litt vanskeligere å legge fram.

Anonymkode: 9ec1a...e8d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke erfaring med dette selv ts og vet derfor ikke hvordan jeg hadde tatt det. Men hvis jeg skal prøve å sette meg litt inn i det, så hadde jeg tatt det alvorlig og sett an. Kanskje ikke gjort det slutt med en gang, hvis jeg var usikker på deg.Det kommer jo an på hvordan du også går frem, selv om en person skulle virke gal, så kan vedkommende ha en god grunn til det. Er han en skadelig person så vil hun finne fort ut av det? 

Syns du skal gjøre det som føles mest riktig for deg. 

Endret av wintergirl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk deg selv, når du var din ex sin nye dame, var stormforelsket og ingenting kunne true det flotte livet dere hadde, hadde du trodd på en sånn sms?

Anonymkode: d6eb4...5da

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tar denne som anonym, mann her(hvis det var viktig). Jeg sendte melding til en bekjent av meg og advarte om hva slags dame han hadde funnet seg, var saklig og ordentlig, la frem alt osv. Ble selvsagt ikke trodd. Et par mnd senere fikk jeg en unnskyldning da det viser seg at jeg hadde 100% rett.

 

Kjærlighet gjør blind. Det er ikke lett å overbevise noen som er forelska.

Anonymkode: 12980...30a

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Tenk deg selv, når du var din ex sin nye dame, var stormforelsket og ingenting kunne true det flotte livet dere hadde, hadde du trodd på en sånn sms?

Anonymkode: d6eb4...5da

Det har ikle noe å si, hun begynner nok å tenke uansett i underbevisstheten. 

Anonymkode: 10e85...37d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i nesten same situasjon, men det var ikke jeg som sendte meldinger til nye dama, men felles venner som så hva han hadde gjort mot meg. Hun ble sur, hørte på han og ba de som prøvde å advare la henne være i fred.. Ville nemlig bli kjent med folk på sin måte, sladder og rykter dreit hu i!

Gikk noen år, så kom hun krypende, skulle hørt på de som prøvde å advare henne... 

Anonymkode: 968c4...675

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, wintergirl skrev:

Har ikke erfaring med dette selv ts og vet derfor ikke hvordan jeg hadde tatt det. Men hvis jeg skal prøve å sette meg litt inn i det, så hadde jeg tatt det alvorlig og sett an. Kanskje ikke gjort det slutt med en gang, men mindre det var alvorlig da. Det kommer jo an på hvordan du også får frem, selv om en som virker "gal".kan ha en god grunn til det. Er han en skadelig person så vil hun finne fort ut av det? 

Syns du skal gjøre det som føles mest riktig for deg. 

Jeg har alerede skrevet en hyggelig melding om hun ønsker å høre hva heg har å si om et par ting. (Hvis hun ikke svarer, eller avviser det, så er det helt geit. Da har jeg ihvertfall gitt sjansen, så kan hun takke seg selv etterhvert ) 

Anonymkode: 10e85...37d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har alerede skrevet en hyggelig melding om hun ønsker å høre hva heg har å si om et par ting. (Hvis hun ikke svarer, eller avviser det, så er det helt geit. Da har jeg ihvertfall gitt sjansen, så kan hun takke seg selv etterhvert ) 

Anonymkode: 10e85...37d

Håper hun tar sjansen på å møte deg. Skulle sånt skje meg i fremtiden, skal jeg absolutt høre hva en eventuelt ex har på hjertet. 

Fortell oss hva som skjer da :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville isåfall sendt en mld og bedt om å få møte henne. Så ta en skikkelig prat om det face to face, og helst sammen med en nøytral som du stoler på og som har kjennskap til det. Meldinger kan fort fremstå useriøst og "crazy", samt at det er en mulighet for at hun viser den til den voldelige exen, og da blir du nok stemplet som gal uansett hva du har skrevet. 

Vurderer det selv, men her er det snakk om psykisk vold, så litt vanskeligere å legge fram.

Anonymkode: 9ec1a...e8d

Ja dette er mye psykisk MYE og ganske brutalt, men det er også fysisk og andre ting som egenrlif ikke har noe med meg å gjøre, men han som person. 

Men det virker vel ikke galt sånn som jeg fremla det, at jeg ønsker å snakke med henne om et par ting, og lurer på om hun er villig til å høre hva jeg har å formidle... hvis jeg ikke får noe svar så skriver jo ikke jeg noe mer til henne. 

 

Anonymkode: 10e85...37d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tar denne som anonym, mann her(hvis det var viktig). Jeg sendte melding til en bekjent av meg og advarte om hva slags dame han hadde funnet seg, var saklig og ordentlig, la frem alt osv. Ble selvsagt ikke trodd. Et par mnd senere fikk jeg en unnskyldning da det viser seg at jeg hadde 100% rett.

 

Kjærlighet gjør blind. Det er ikke lett å overbevise noen som er forelska.

Anonymkode: 12980...30a

Nei, det er vel egentlig umulig å overbevise en forelsket person. Så tror neppe hun kommer til å gjøre det slutt med det første, men da vet hun ihvertfall. Jeg er helt sikker på at hadde hun visst disse tingene om han før hun traff han, så hadde hun aldri villet møte han. Hvis hun får greie på dette, så kanskje hun i det minste kan være litt obs på ting. Hun virker som en så utrolig mye bedre person enn han, så er nesten litt leit å se at hun er så ubevisst. 

Anonymkode: 10e85...37d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Sokkar skrev:

Skulle ønske eg fekk ei slik melding. Då hadde eg tatt alle tinga eg stussa på seriøst.

Hvor lang tid tok det før du fant ut av det selv da ? 

Anonymkode: 10e85...37d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen blir begeistret over å høre fra kjærestens eks. Den første tanken er at her kommer det en forsmådd dame som vil ha tilbake kjæresten sin. Deretter får man bekreftet at "dama er gal, ikke hør på henne". 

Du skriver at det ikke er sånne svar du vil ha, men grunnen til at det er sånne svar du får er jo fordi det er dette som er folks erfaringer. Når det gjelder kjærlighet og forelskelse så er alle elsker konkurrenter og fiender. Og mannen det kjempes om vil man beholde for enhver pris, noe som gjør at man stoler fullt og fast på ham.

Om det er slik at denne mannen er voldelig og det finnes bevis på dette, bør du heller få formidlet disse bevisene uten at det kommer fra deg direkte. Problemet er ikke om hun vil tro at han er voldelig, problemet er at hun ikke vil tro en eks.

Anonymkode: 48369...bf3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg gjorde det (fortalte om vold mot meg og barnet, noe han fikk fengselstraff for) og hun mente selvsagt at jeg var sjalu og gal. Da det var hennes tur å ende opp på legevakten tok hun kontakt. Jeg var visst ikke så galen likevel..... 

 

Anonymkode: a148c...7cd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

En bekjent av meg var et svært dårlig kjæresteemne av mange forskjellige årsaker. Vedkommende var også en dårlig venn og det endte til slutt med at vedkommende fikk tilsnakk av vennegjengen om at vedkommende var uønsket i sosiale sammenhenger grunnet ting som hadde hendt og oppførsel.

Kjæresten tok vedkommendes parti og mente ganske mye som ikke egner seg på trykk om denne vennegjengen. Der gikk noen år og så fikk kjæresten også erfare hvordan denne personen var og det ble slutt. Da ba kjæresten vennegjengen om unnskyldning og opplyste om at man nok skulle hørt på vennegjengen.

Moralen er: selv om du ikke når frem så kan det være greit å gjøre oppmerksom på forholdene fordi det da kan være lettere å se signalene tidlig. Men jeg tviler på at det fører til at du blir lyttet til før det er for sent, dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor lang tid tok det før du fant ut av det selv da ? 

Anonymkode: 10e85...37d

Det skjer gradvis. Og jo lenger noen er i forhold med slike mennesker, jo vanskeligere blir det å komme seg ut av det forholdet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Sokkar skrev:

Skulle ønske eg fekk ei slik melding. Då hadde eg tatt alle tinga eg stussa på seriøst.

Samme her... hørte ikke på magefølelsen og skøyv bort mistankene... han var jo så god når det var godt..

Tok 1,5 år å innse det selv,han rakk å gjøre stor skade på den tiden. "Alle" sa i etterkant de kunne advart meg ...

Anonymkode: 536f5...1d5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...