Gå til innhold

Kjendiser som lager låter og skriver bok, hva synes dere?


Gjest Jegskulleønskeat

Anbefalte innlegg

Gjest Jegskulleønskeat

Det virker som om det har blitt en trend i det siste at influencere med blogg eller som har vært med i reality, ender opp med å få noen til å skrive en sang til dem- uten at de kan synge- eller som skriver bøker med ghostwriter. Altså, de er ikke artister eller forfattere- og driver egt med noe annet- men så gjør de dette for å tjene ekstra penger på noe de egentlig ikke kan særlig godt. 

Det er litt urettferdig at f.eks det finnes fantastisk mange mennesker som virkelig synger godt ikke får platekontrakt, mens mennesker som har vært med i media får det fordi de vet de vil tjene på å gi dem det- selv hvor forferdelige de synger eller hvor elendige tekstene på sangene er. 

Noen som har merket det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Patetisk med Bloggerbøkene som har komt ut i år mtp kvalitet. Og ikke minst når man tenker på alle andre ekte forfattere som jobber rævva av seg for å bli publisert. Bloggere får det servert på sølvfat, sammen med hårprodukter og sminke. Tragisk. 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jegskulleønskeat
12 minutter siden, elisaday skrev:

Patetisk med Bloggerbøkene som har komt ut i år mtp kvalitet. Og ikke minst når man tenker på alle andre ekte forfattere som jobber rævva av seg for å bli publisert. Bloggere får det servert på sølvfat, sammen med hårprodukter og sminke. Tragisk. 

De får det gratis. Samtidig som mange også får gratis låter og tjener fett på noe de ikke selv har skrevet en gang. Skal det selges, får de hvertfall sørge for å selv skape kvalitet. Blir feil å selge produkter i eget navn som andre har lagd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at om de vil skrive bøker og lage musikk så får de gjøre det. Det er tross alt ikke slik at de tvinger folk til å lese bøkene deres eller høre på musikken de lager.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jegskulleønskeat
1 minutt siden, Eugene Onegin skrev:

Jeg tenker at om de vil skrive bøker og lage musikk så får de gjøre det. Det er tross alt ikke slik at de tvinger folk til å lese bøkene deres eller høre på musikken de lager.

Ja, det er helt greit om de faktisk lager sang eller musikk. Problemet er at mye har andre laget for dem slik at de skal tjene penger. Det blir brukt i buisiness for å tjene mest mulig uten at det faktisk er egenlagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria

Flott at dem får tilbud og skrive bøker og lage musikk og ingen tvinger oss til og høre på musikken eller lese dem bøkene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jegskulleønskeat
1 minutt siden, Carina Maria skrev:

Flott at dem får tilbud og skrive bøker og lage musikk og ingen tvinger oss til og høre på musikken eller lese dem bøkene. 

Det er så veldig mange som er ekstremt flink til å synge!! Hva med å gi platekontrakt til de som virkelig kan det de gjør? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er vel like mye folket som kjøper bøkene og musikken. At det finnes så mange mennesker som ikke eier snev av kvalitetsbevissthet er bekymringsfullt. 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jegskulleønskeat
7 minutter siden, MissCortado skrev:

Problemet er vel like mye folket som kjøper bøkene og musikken. At det finnes så mange mennesker som ikke eier snev av kvalitetsbevissthet er bekymringsfullt. 

Bøkene blir jo mye snakket om og diskutert, og det er viktig å lese før man uttaler seg om man vil delta i debatten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først skriver de blogg om livet sitt, tjener seg søkkrike på dette. 

Så skriver de akkurat det samme i en bok, og tjener seg enda rikere🙄 

B O R I N G

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når Camilla Pihl videoblogget og sa "Tiden er inne for å fortelle min historie", så måtte jeg faktisk le litt. 

Samtidig så elsker jeg kjendisbøkene. Det er jo som Se og Hør i bokform. Lettlest underholdning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Picketfence

Alle tenker penger, derfor blir det enklere for bloggere å publisere bok/musikk. Dessverre..  

Ellers tenker jeg det er greit nok når de faktisk har en historie å fortelle, som eks Raad.

"Dagbøker" som skildrer ganske normale liv som inneholder usikkerhet i tenårene, kjærlighetssorg og angst er derimot ganske uinteressant. Men noen kjøper og leser jo dette også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å si at bloggerne får dette gratis blir i mine øyne feil.

De kjente »Bloggerne» betaler en høy pris for å være i rampelyset. Trusler, drittslenging på kg, gata, kommentarfelt. Fordømmelse blant deler av samfunnet. De blir fritt villt og får et stempel de aldri blir kvitt.

selvforskyldt, ja, men kan ikke si jeg misunner dem. Man kan også se på det som at de blir utnyttet av nettopp forlag og produsenter som ønsker å tjene penger på deres liv og historier, kanskje ikke alltid vil de bloggernes beste heller.

 

og alle kan vel bare la vær å lese eller høre på det om de ikke liker det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Måbarefåsiat... skrev:

Hvorfor leser dere bøkene og hører på musikken deres? 

👍

Her har vi svaret på HI. Det er publikum som vil ha dette, de andre vil tjene penger, og bloggere elsker alt som dreier seg om deres ego. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå venter vi bare på biografien til Linni Meister. Hun har jo gitt ut flere låter og deltatt i så og si alle realityprogrammer..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, Måbarefåsiat... skrev:

Hvorfor leser dere bøkene og hører på musikken deres? 

Fansen er lojale vet du..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jegskulleønskeat
3 timer siden, Jordbærogfløte skrev:

Nå venter vi bare på biografien til Linni Meister. Hun har jo gitt ut flere låter og deltatt i så og si alle realityprogrammer..

Hvilken historie har hun?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er mye tåpligere at politikere driver og skriver bøker. Biografier om Bruntland, Jagland, Willoch og sånn er greit, men Per og dama og Sylvi kunne spart seg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at det er helt naturlig at influencere skriver bok. Låtene derimot :P 

Men å si at det er urettferdig at de som ikke har musikalske talenter får gi ut låt, mens de som har det ikke får det til, blir bare teit.

Å gi ut låt er ikke en menneskerett, men business. Det er klart at man produserer låt for en "artist" som garantert kan håne inn mye penger. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...