Gå til innhold

Små barn som skriker under filmer på kino.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når mindre barn skriker på kino, og ikke bare skriker, men skriker mye: Kan ikke dere foreldre ta til vettet og ta skrikerungen med ut av salen? Det er forstyrrende for oss andre, og ødelegger hele stemningen ved filmen for oss andre! 

 

Var på kino i dag med hele den lille familien min. Barnefilm. Jeg har selvsagt en lavere terskel for lyder fra barn under barnefilmer, men det er en forskjell på at barn småsnakker litt lavt med foreldrene sine, eller at de må på do (full forståelse for at barn ikke klarer å holde seg så lenge), eller at det knitrer i godisposer. Men når barnet SKRIKER, ikke bare en gang, men flere, så ta barnet med ut!! Da er det jo et tegn på at det enten ikke er modent nok for filmen likevel, eller at det trenger andre nødvendigheter (søvn/mat/samtale med den voksne om en skummel scene i filmen).

 

Seriøst!! Skjerpings!!

 

(Ja, jeg er mor selv.)

Anonymkode: 67302...45d

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enig. Jeg er heldigvis ikke ofte på barnefilm, men mange foreldre tar med ungene sine og lar dem skrike på konserter også. På tide å ta til vettet. Det samme gjelder forøvrig voksne som ikke klarer å holde kjeft på kino, de kan ta med seg selv ut av salen. 😛 

Anonymkode: aa08d...815

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BearMama

Da ville jeg sagt ifra til personalet. Om man blir så forstyrret at det ødelegger kinoopplevelsen så har de faktisk garanti og gir dere gratis billetter om de ikke fikser problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg irriterer meg mer over ungene som snakker høyt med foreldrene og kommenterer og spør om noe heeele tiden! Jeg har gått på kino med småen siden han var 3 år å hver gang han snakket for høyt så minnet jeg han på at vi må hviske når vi snakker med hverandre. Sønnen min er nå 7 år å reagerer på at foreldrene ikke sier noe til ungene når de snakker så høyt under filmen. Synes det er greit å lære at på kino så må en snakke lavt eller hviske til hverandre. Klarer en ikke det så er barnet for liten til å gå på kino! Jeg skjønner det selvsagt om barnet glemmer seg en og annen gang,men de gangene vi har vært på kino så har det vært en eller to unger som snakker høyt gjennom nesten hele filmen! Utrolig irriterende!

Anonymkode: 55320...0a2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, BearMama said:

Da ville jeg sagt ifra til personalet. Om man blir så forstyrret at det ødelegger kinoopplevelsen så har de faktisk garanti og gir dere gratis billetter om de ikke fikser problemet.

Jeg vurderte det faktisk der og da, men satt helt ytterst på min benkerad ift hvor ytterdørene var. Så da hadde jeg blitt den som forstyrret andre, dersom jeg hadde gjort det..

 

TS.

Anonymkode: 67302...45d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.11.2018 den 20.45, AnonymBruker skrev:

Jeg vurderte det faktisk der og da, men satt helt ytterst på min benkerad ift hvor ytterdørene var. Så da hadde jeg blitt den som forstyrret andre, dersom jeg hadde gjort det..

 

TS.

Anonymkode: 67302...45d

Er det mulig? Hva skjedde med toleranse?

lær heller barnet ditt å ha empati, ved å vise sympati med den moren eller faren som prøver å roe barnet ned, og som akkurat som deg ønsker barnet en god opplevelse.

barn har gode og dårlige dager. Det betyr ikke at ditt barn er modent mens det skrikende barnet er umodent. Det betyr bare at ditt barn har en bedre dag -AKKURAT i dag. 

I en annen anledning kan det være ditt barn som irriterer andres foreldre. Ha empati.

Anonymkode: 3572d...d73

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mye av det dere nevner er oppførsel jeg ville forventet på en barnekinoforestilling. Med skriker, mener du at ungen gauler eller gråter? Det beste for barnet må vel være å bli tatt med ut og få trøst da? 

Dette er sikkert litt ved siden av, men.. Jeg husker når jeg var på premieren til Harry Potter 1. Det var hovedsaklig barn i salen. Jeg hadde tics, og akkurat den tiden var det snufsing det gikk i. Fikk MEGAKJEFT av ei dame som satt bak meg, hun pirka meg på skuldra gang etter gang og ba meg tie stille. Hva skulle jeg gjøre da, bli frisk fra min barne-OCD med øyeblikkelig virkning? Jeg ville ikke forklare dama at jeg var psykisk syk. Hadde hun vært raus istedet for å prøve å oppdra andres barn så hadde kanskje vi begge hatt en bedre opplevelse. 

Anonymkode: b8ae5...7a5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er det mulig? Hva skjedde med toleranse?

lær heller barnet ditt å ha empati, ved å vise sympati med den moren eller faren som prøver å roe barnet ned, og som akkurat som deg ønsker barnet en god opplevelse.

barn har gode og dårlige dager. Det betyr ikke at ditt barn er modent mens det skrikende barnet er umodent. Det betyr bare at ditt barn har en bedre dag -AKKURAT i dag. 

I en annen anledning kan det være ditt barn som irriterer andres foreldre. Ha empati.

Anonymkode: 3572d...d73

Åja, du er en av dem. En av dem som forventer at hele verden skal forstå seg ihjel på dine barn? NORMAL oppførsel på blant annet kino er at man skal være rolig. Har barnet en dårlig dag, så tar man det med ut istedenfor å forstyrre en hel sal som sitter og har lyst på en god opplevelse. Man mangler ikke empati eller sympati om man blir irritert over folk som ikke greier å ta hensyn. 

Anonymkode: 22a5b...ead

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Åja, du er en av dem. En av dem som forventer at hele verden skal forstå seg ihjel på dine barn? NORMAL oppførsel på blant annet kino er at man skal være rolig. Har barnet en dårlig dag, så tar man det med ut istedenfor å forstyrre en hel sal som sitter og har lyst på en god opplevelse. Man mangler ikke empati eller sympati om man blir irritert over folk som ikke greier å ta hensyn. 

Anonymkode: 22a5b...ead

Nei, jeg er en som tar barnet mitt ut, og som er veldig streng med at vi skal vise hensyn. 

Men jeg har heldigvis tilstrekkelig empati til å forstå at andre ikke alltid synes min måte å gjøre det på er rett.

Anonymkode: 3572d...d73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det mulig? Hva skjedde med toleranse?

lær heller barnet ditt å ha empati, ved å vise sympati med den moren eller faren som prøver å roe barnet ned, og som akkurat som deg ønsker barnet en god opplevelse.

barn har gode og dårlige dager. Det betyr ikke at ditt barn er modent mens det skrikende barnet er umodent. Det betyr bare at ditt barn har en bedre dag -AKKURAT i dag. 

I en annen anledning kan det være ditt barn som irriterer andres foreldre. Ha empati.

Anonymkode: 3572d...d73

Har du et urolig barn, som bråker under filmfremvisningen, tar du dette barnet UT av kinosalen

Anonymkode: e42b4...74b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/19/2018 at 10:46 AM, AnonymBruker said:

Er det mulig? Hva skjedde med toleranse?

lær heller barnet ditt å ha empati, ved å vise sympati med den moren eller faren som prøver å roe barnet ned, og som akkurat som deg ønsker barnet en god opplevelse.

barn har gode og dårlige dager. Det betyr ikke at ditt barn er modent mens det skrikende barnet er umodent. Det betyr bare at ditt barn har en bedre dag -AKKURAT i dag. 

I en annen anledning kan det være ditt barn som irriterer andres foreldre. Ha empati.

Anonymkode: 3572d...d73

Når jeg ser at det skrikende barnet må bli roet ned av melk i flaske, så handler det om umodenhet, jo!!

 

ts

Anonymkode: 67302...45d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...