Gå til innhold

når jeg går mye på jobb, gjelder det som trening?


Egenskap

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er dette et trolle innlegg?

Anonymkode: 5a611...968

Det er nesten slik at jeg leser det som et forsøk på å latterliggjøre grunnen til at folk lager fra bunnen, at det ikke er sunnere elns. 

Anonymkode: f263e...0cf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

41 minutter siden, Egenskap skrev:

Men saus er prikken over i en - kan lage saus fra bunnen av, ikke fabrikat saus.

Det innebærer mel.

... jeg har ikke ord.

En saus blir ikke egentlig sunnere av at du lager den fra bunnen av. Og du trenger ikke nødvendigvis å droppe sausen, det er bare en enkel måte å kutte kalorier på. Men om du spiser saus, må du ta det med i kaloribudsjettet ditt. Hvis du lager saus fra bunnen av innebærer det at du må veie opp hver eneste ingrediens du bruker i sausen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Egenskap skrev:

Det du sier at jeg bør droppe ølet, så hvor mange dl rød vin bør jeg drikke til hver måltid?

Huff... vet du hva? Hvis ikke du forstår såppas grunleggenden ting om hva som er sundt og ikke sunt så tror jeg faktisk ikke du kommer deg noe vei. Du må ha inn alt med tskje, hver minste detalj må inn med tskje. Du kan ikke drikke rødvin til hvert måltid om du vil ned i vekt, DET trodde jeg ALLE visste du kan ikke spise kaker, vafler, 200g sjokolade, potetgull og bælme nedpå en halvvøiter HEL melk hver dag, spise 10 poteter og 3 laksestylker til middag, spise en pose med nøtter og drikke øl hver dag, .Alt dette trodde jeg også at alle visste. Det er helt utrolig og ufattelig at du har så lite kunnskap.... derfor så.tror jeg du kødder. Dette må.være en trolletråd. 

Du gjentar også ofte at du vil og skal lage ting fra bunnen av. Som sagt 100 ganger så er det 0 poeng i forhold til vekten. Det må være av ren hobby at du fortar deg det isåfall. 

.... 😫

Anonymkode: 9541c...608

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dropp å drikke en halv liter helmelk om dagen!

Anonymkode: be01d...b84

det er naturlig produkter uten at det er filtrert alt fettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Egenskap skrev:

det er naturlig produkter uten at det er filtrert alt fettet.

Du skal ned i vekt, du må tenke på KALORIENE.

Anonymkode: 5a611...968

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvor gammel er du, TS?

Anonymkode: 845a8...839

Ja, hvor gammel er du?

Anonymkode: 5a611...968

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Huff... vet du hva? Hvis ikke du forstår såppas grunleggenden ting om hva som er sundt og ikke sunt så tror jeg faktisk ikke du kommer deg noe vei. Du må ha inn alt med tskje, hver minste detalj må inn med tskje. Du kan ikke drikke rødvin til hvert måltid om du vil ned i vekt, DET trodde jeg ALLE visste du kan ikke spise kaker, vafler, 200g sjokolade, potetgull og bælme nedpå en halvvøiter HEL melk hver dag, spise 10 poteter og 3 laksestylker til middag, spise en pose med nøtter og drikke øl hver dag, .Alt dette trodde jeg også at alle visste. Det er helt utrolig og ufattelig at du har så lite kunnskap.... derfor så.tror jeg du kødder. Dette må.være en trolletråd. 

Du gjentar også ofte at du vil og skal lage ting fra bunnen av. Som sagt 100 ganger så er det 0 poeng i forhold til vekten. Det må være av ren hobby at du fortar deg det isåfall. 

.... 😫

Anonymkode: 9541c...608

jeg må gjenta siden det forskjellige som spør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

utrolig takknemlig for alle svar jeg har fått inn, så dette kommer til å være motivasjons faktoren at jeg kan spisse inn formelen til at jeg kan få vektreduksjon. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Egenskap skrev:

det er naturlig produkter uten at det er filtrert alt fettet.

Mye fett er naturlig, men du går ikke ned i vekt av det.

Ingen er så tomme i hode, så helt klart et trolleinnlegg.

Anonymkode: 93726...e3b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke du får svarene du trenger i denne tråden. Tror faktisk at du må lese om kosthold på nett eller kjøpe/låne bøker om dette.

Om du har grunnleggende kunnskap om mat og kosthold så er det mye enklere å få til et bra og sammensatt kosthold.

Det er ikke slik at mat fra bunnen er sunnere nødvendigvis, men det hjelper veldig å kunne lage mat.

Jeg tror du kan komme langt bare ved å redusere mengden mat, spis godteri og usunt på lørdag for eksempel, ikke drikk øl hver dag, bytt ut helmelk med lettmelk osv. Jeg tror at å gjøre det enkelt er greit sånn i begynnelsen.

Søk opp matplaner på 2000 kcal. Dette vil gi deg en pekepinn på hvilke mengder du skal innta. Sjekk ut tallerkenmodellen.

Anonymkode: 07400...c4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ikke du får svarene du trenger i denne tråden. Tror faktisk at du må lese om kosthold på nett eller kjøpe/låne bøker om dette.

Om du har grunnleggende kunnskap om mat og kosthold så er det mye enklere å få til et bra og sammensatt kosthold.

Det er ikke slik at mat fra bunnen er sunnere nødvendigvis, men det hjelper veldig å kunne lage mat.

Jeg tror du kan komme langt bare ved å redusere mengden mat, spis godteri og usunt på lørdag for eksempel, ikke drikk øl hver dag, bytt ut helmelk med lettmelk osv. Jeg tror at å gjøre det enkelt er greit sånn i begynnelsen.

Søk opp matplaner på 2000 kcal. Dette vil gi deg en pekepinn på hvilke mengder du skal innta. Sjekk ut tallerkenmodellen.

Anonymkode: 07400...c4c

En ting er at jeg kan lese det, men det betyr noe for meg at jeg kan få svar og erfaringer fra med mennesker. Vi er ikke satt sammen til å klare alt alene, men utveksling av kunnskap betyr mye mer enn at man skal få ekspert hjelper fra ekspertene selv. 

Ett glass helmelk, 2dl, utgjør 134 kcal. Dessuten er det ikke filtrert all sunn fett som kommer fra melken, men ekte vare. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Egenskap skrev:

En ting er at jeg kan lese det, men det betyr noe for meg at jeg kan få svar og erfaringer fra med mennesker. Vi er ikke satt sammen til å klare alt alene, men utveksling av kunnskap betyr mye mer enn at man skal få ekspert hjelper fra ekspertene selv. 

Ett glass helmelk, 2dl, utgjør 134 kcal. Dessuten er det ikke filtrert all sunn fett som kommer fra melken, men ekte vare. 

Det vil gi deg en pekepinn siden det virker som det er vanskelig for deg å forstå mengder og at du ikke tror at du få i deg for mye kalorier. Det er greit å bruke kg for å spørre om råd, men at folk her skal svare på alle dine spørsmål er urealistisk. Man må gjerne også lese litt på egenhånd. Det tror jeg at de fleste gjør.

Ja, det hjelper lite at det er ekte vare når du drikker en halv liter i tillegg til de andre store mengdene med mat du får i deg.

Se her for eksempel. Her kan du se på mengder de bruker:

https://www.melk.no/Kosthold-og-helse/Sunn-vekt/Dagsmeny-for-menn-2100-kcal

 

Anonymkode: 07400...c4c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Melk har utrolig viktig næringsstoffer som kroppen trenger, om jeg må senke fra 2 dl til 1 dl, så er melk viktig å drikke, selv i vektreduksjon plan man har. Dessuten er vin bra helsen, der kan mengden være 1 dl hver kveld. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Egenskap skrev:

Melk har utrolig viktig næringsstoffer som kroppen trenger, om jeg må senke fra 2 dl til 1 dl, så er melk viktig å drikke, selv i vektreduksjon plan man har. Dessuten er vin bra helsen, der kan mengden være 1 dl hver kveld. 

Jada, ingen som skriver at du ikke kan drikke melk. Det er mengdene det kommer an på.

Jeg skjønner ikke helt hvorfor du spør om råd når du ikke vil høre på de rådene du får.

Anonymkode: 07400...c4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir faktisk helt oppgitt... 

TS, du er faktisk nødt til å undersøke og lese om vektnedgang på egenhånd. Du kommer ingen vei med null kunnskap om hva som skal til, og du har vel ikke sett for deg å komme på kg daglig og få svar på hvor mye hvert av måltidene dine inneholder av kalorier? 

 

Anonymkode: 303d6...d27

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg blir faktisk helt oppgitt... 

TS, du er faktisk nødt til å undersøke og lese om vektnedgang på egenhånd. Du kommer ingen vei med null kunnskap om hva som skal til, og du har vel ikke sett for deg å komme på kg daglig og få svar på hvor mye hvert av måltidene dine inneholder av kalorier? 

 

Anonymkode: 303d6...d27

registrerte forumtråden i går. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette tull? 

Skal du gå ned i vekt må du først og fremst fokusere på kalorier.

Først og fremst må du finne ut av hvor mye du, med din vekt og ditt energinivå, forbrenner i løpet av en dag. Her er en pulsklokke genialt, evt. kan du finne dette ut grovt på nettet.

Når du har funnet ut av hvor mange kalorier du skal ha i deg i løpet av en dag er du nødt til å lære deg hvordan du teller og regner kaloriene. For det trenger du en matvekt, og du trenger å lære deg å lese næringsinnholdet på matvarene du kjøper. På matvarer i løsvekt som frukt og grønnsaker kan du bare Google. Eksempl «kalorier i eple». 

Du må loggføre inntaket ditt for å holde kontrollen. Her kan du bruke app som Lifesum feks, eller bare skrive ned i notatbok eller på telefonen. 

Det du er nødt til å sørge for er at du ikke får i deg mer en ca 500 kalorier under ditt daglige forbruk. Om du spiser kake eller kylling spiller ingen rolle i første omgang. MEN, etterhvert vil du se selv at du får mye mer mat i magen av kylling en kake, så å spise gode/sunne måltider/matvarer vil regulere seg selv. Etter noen dager med bare nøtter og kake vil du se at du er sulten, og kommer da automatisk til å ville bruke kaloriene dine smartere for å si det sånn 😉 

Det å sette seg inn i hvordan du regner kalorier vil først virke komplisert, men det er egentlig veldig enkelt, og etter en ukes tid går det som smurt. 

I neste omgang kan du helle fokusere på de ulike energikildene som fett, proteiner og karbohydrater osv. Men der du er nå vil det bli for avansert. 

Anonymkode: d30b2...b57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er dette tull? 

Skal du gå ned i vekt må du først og fremst fokusere på kalorier.

Først og fremst må du finne ut av hvor mye du, med din vekt og ditt energinivå, forbrenner i løpet av en dag. Her er en pulsklokke genialt, evt. kan du finne dette ut grovt på nettet.

Når du har funnet ut av hvor mange kalorier du skal ha i deg i løpet av en dag er du nødt til å lære deg hvordan du teller og regner kaloriene. For det trenger du en matvekt, og du trenger å lære deg å lese næringsinnholdet på matvarene du kjøper. På matvarer i løsvekt som frukt og grønnsaker kan du bare Google. Eksempl «kalorier i eple». 

Du må loggføre inntaket ditt for å holde kontrollen. Her kan du bruke app som Lifesum feks, eller bare skrive ned i notatbok eller på telefonen. 

Det du er nødt til å sørge for er at du ikke får i deg mer en ca 500 kalorier under ditt daglige forbruk. Om du spiser kake eller kylling spiller ingen rolle i første omgang. MEN, etterhvert vil du se selv at du får mye mer mat i magen av kylling en kake, så å spise gode/sunne måltider/matvarer vil regulere seg selv. Etter noen dager med bare nøtter og kake vil du se at du er sulten, og kommer da automatisk til å ville bruke kaloriene dine smartere for å si det sånn 😉 

Det å sette seg inn i hvordan du regner kalorier vil først virke komplisert, men det er egentlig veldig enkelt, og etter en ukes tid går det som smurt. 

I neste omgang kan du helle fokusere på de ulike energikildene som fett, proteiner og karbohydrater osv. Men der du er nå vil det bli for avansert. 

Anonymkode: d30b2...b57

takk for omfattende og dyp beskrivelse for metode å gå frem. 

Det er første gang jeg hører fra noen at jeg kun skal ha inntak på 500 kalorier. 

Jeg har vært borti lifesum siden jeg kjøpte års abonnement. Men jeg følte meg maktesløst og alene til å starte på det prosjektet at jeg droppet det hele. Dessuten var jeg student så det ble mye å tenke på engang. 

Jeg merker jeg er sulten nå, det fordi jeg kun har spist en posisjon middag i dag. Så jeg regner med jeg kommer til å være en del sulten fremover. 

Anonymkode: af91f...01b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

takk for omfattende og dyp beskrivelse for metode å gå frem. 

Det er første gang jeg hører fra noen at jeg kun skal ha inntak på 500 kalorier. 

Jeg har vært borti lifesum siden jeg kjøpte års abonnement. Men jeg følte meg maktesløst og alene til å starte på det prosjektet at jeg droppet det hele. Dessuten var jeg student så det ble mye å tenke på engang. 

Jeg merker jeg er sulten nå, det fordi jeg kun har spist en posisjon middag i dag. Så jeg regner med jeg kommer til å være en del sulten fremover. 

Anonymkode: af91f...01b

Du skal ikke ha et inntak på 500 kalorier, men 500 kalorier under ditt daglige behov. Så hvis du hadde regnet det ut til å bli 2500 så skal du ha i deg 2000 kalorier.

Man ligger litt under for å gå ned i vekt.

Anonymkode: 07400...c4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...