Gå til innhold

når jeg går mye på jobb, gjelder det som trening?


Egenskap

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Husk på det jeg sa om olje og smør. 

Anonymkode: 9541c...608

hva skrev du om olje og smør, tror jeg må ha oversett i denne sammenhengen. 

Men jeg passer på å ikke steke for hardt med smør. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

20 minutter siden, Egenskap skrev:

hva skrev du om olje og smør, tror jeg må ha oversett i denne sammenhengen. 

Men jeg passer på å ikke steke for hardt med smør. 

Det er ca 900 kalorier i EN dl smør eller olje... 

Anonymkode: 9541c...608

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Egenskap skrev:

dermed må jeg frem med vektmåler, og kalkulator for å finne eksakt. Nett blir veldig en jungel opplevelse. Konkrete sider blir mer behjelpelig. Erfaringer man selv har til sider på nett eller kokebøker. 

Nei du trenger ikke vektmåler eller kalkulator. Har allerede svart her med adrsse til "konkret nettside"; dietdoctor.com eller kostdoktorn.se  da kan du velge om du vil lese engelsk eller svensk. 

masse bra og lettfattelig (altså ikke slitsomt å lese) informasjon, visuelle guider, oppskrifter, vitenskapelig info og andres erfaringer. 

 

Anonymkode: c071b...623

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det har hendt jeg har spist 200 g sjokolade i løpet av en kveld, da ender jeg oppe i antall kalorier? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Egenskap skrev:

det har hendt jeg har spist 200 g sjokolade i løpet av en kveld, da ender jeg oppe i antall kalorier? 

Du kan bare søke opp spnne ting på nettet, du vet vel det? Det står også på pakningen. 

Anonymkode: 9541c...608

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du kan bare søke opp spnne ting på nettet, du vet vel det? Det står også på pakningen. 

Anonymkode: 9541c...608

har ingen anelse hvor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Egenskap skrev:

smågodt, er vel umulig å finne ut hva enkelt smågodt inneholder av kalorier? 

Det holder su deg unna. Sjokoladen også. Ca 50 kalorier i 1 melkesjokolade rute, så spiser du hele plata så er du oppe i veldig mange kalorier, men er myye lettere for deg å søke det opp på nettet eller lese på pakningen enn å spørre her. 

Anonymkode: 9541c...608

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Egenskap skrev:

har ingen anelse hvor

Google ? 😂 du skriver: hbor mange kalorier er det i "freia melkesjokolade" f.eks. men det står på pakningen.... er bare å lese bak. 

Anonymkode: 9541c...608

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det holder su deg unna. Sjokoladen også. Ca 50 kalorier i 1 melkesjokolade rute, så spiser du hele plata så er du oppe i veldig mange kalorier, men er myye lettere for deg å søke det opp på nettet eller lese på pakningen enn å spørre her. 

Anonymkode: 9541c...608

for å si det rett ut, det er mye lettere for meg å ha en dialog her, det gir en større forståelse, og ikke minst HJELP.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Egenskap skrev:

for å si det rett ut, det er mye lettere for meg å ha en dialog her, det gir en større forståelse, og ikke minst HJELP.

Ja, om andre ting ja. Men om akkurat hbor mye kalprier det er i hver enkelt ting du spiser, tar deg 3 sekunder å søke opp på google, istedefor å måtte vente i kanskje flere timer her. 

Anonymkode: 9541c...608

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Egenskap skrev:

det har hendt jeg har spist 200 g sjokolade i løpet av en kveld, da ender jeg oppe i antall kalorier? 

Men for å svare deg på spørsmålet så har du fått i deg over 1000 kalorier hvis du har spist 200 g sjokolade. Det er i overkant av 500 kalorier pr 100 gram. Prøv nå å søk det opp på google så skaø du se hvor enkelt det er. 

Anonymkode: 9541c...608

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men for å svare deg på spørsmålet så har du fått i deg over 1000 kalorier hvis du har spist 200 g sjokolade. Det er i overkant av 500 kalorier pr 100 gram. Prøv nå å søk det opp på google så skaø du se hvor enkelt det er. 

Anonymkode: 9541c...608

det synes jeg er vanvittig mye. Det er utrolig hva man ikke tenker på. Man vil jo kun nyte tilværelsen. Det betyr man skal ligge på rundt 2000 kalorier per dag. Men om man vil ned i vekt, skal man senke kalorier også da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Egenskap skrev:

det synes jeg er vanvittig mye. Det er utrolig hva man ikke tenker på. Man vil jo kun nyte tilværelsen. Det betyr man skal ligge på rundt 2000 kalorier per dag. Men om man vil ned i vekt, skal man senke kalorier også da?

Nei du som er så stor trenger ikke gå under 2000 kalorier pr dag før du har gått ned i vekt. Hbor mye veier du? Og hvor høy er du? Så kan jeg skjekke hbor mange kalorier du trenger for å holde deg stabil. Altså verken gå opp eller ned. 

Anonymkode: 9541c...608

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har kjøpt kjøttboller i butikk, mat som ikke er varme behandlet enda. Vekten er 400 gram.

Det står på pakken 200 gram er for en person. 

Næringsinnhold så er det per 100 gram: 718 KJ og 172 kcal

Det er 2,8 gram fett og 16 gram proteiner.

Betyr fett og proteiner noe for å gå ned i vekt?

Betyr det at om jeg spiser 400 gram til middag, så har jeg kun ved inntak av kjøttet fått i meg 2872 kalorier?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei du som er så stor trenger ikke gå under 2000 kalorier pr dag før du har gått ned i vekt. Hbor mye veier du? Og hvor høy er du? Så kan jeg skjekke hbor mange kalorier du trenger for å holde deg stabil. Altså verken gå opp eller ned. 

Anonymkode: 9541c...608

jeg veier kanskje 110 kg. Samt jeg er 168 høy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, Egenskap skrev:

jeg har kjøpt kjøttboller i butikk, mat som ikke er varme behandlet enda. Vekten er 400 gram.

Det står på pakken 200 gram er for en person. 

Næringsinnhold så er det per 100 gram: 718 KJ og 172 kcal

Det er 2,8 gram fett og 16 gram proteiner.

Betyr fett og proteiner noe for å gå ned i vekt?

Betyr det at om jeg spiser 400 gram til middag, så har jeg kun ved inntak av kjøttet fått i meg 2872 kalorier?

 

Nei, du skal ikke se på KJ du skal se på KCAL. denne porsjonen på 400 g tilsvarer da 688 KCAL. 

Anonymkode: 9541c...608

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten har jeg kjøpt salat i butikk som heter ruccula mix. Vasket og klar.

Den har 12 kcal.

Karbohydrater 1,5 gram

protein 1,2 gram

Alt per 100 gram

Det står posen er beregnet for fire personer til middag, og to personer lunsj. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal du for å holde deg stabil ha i deg 3300 kalorier pr dag. For å gå ned i vekt så burde du ligge på rundt 2000, da vil du gå ned litt over 1 kg i uken. 1 kilo kropsfett = 7000 KCAL. 

Det er ikke lurt av deg å gå under 2000 KCAL pr dag, for da vil du raskt gå opp i vekt igjen får fort du koser deg litt en periode etter vekt ned gang. Kroppen må få tilvendt seg og da går du også såpas "sakte" ned at huden osv lettere vil følge med. 

Hvis du begynner med trening itilleg til dette, kan du godt ligge på 2500 kcal per dag. 

Proteiner er viktig for å ikke tape muskelmasse. Du burde også ihvertfall trene styrke under denne vektnedgangsprosessen. 

Anonymkode: 9541c...608

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Egenskap skrev:

Dessuten har jeg kjøpt salat i butikk som heter ruccula mix. Vasket og klar.

Den har 12 kcal.

Karbohydrater 1,5 gram

protein 1,2 gram

Alt per 100 gram

Det står posen er beregnet for fire personer til middag, og to personer lunsj. 

 

Ja, men du kan godt spise hele den posen med salat hvis du vil det. Det tilsvarer jo bare 48 kcal. 

Anonymkode: 9541c...608

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...