Gå til innhold

når jeg går mye på jobb, gjelder det som trening?


Egenskap

Anbefalte innlegg

jeg kan spise en hel boks lapskaus til middag, utgave som jeg finner i dagligvare butikkene. Også sodd boksene har jeg evnen til å spise hele boksen i en middag. Er jeg helt og kjøre da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Egenskap skrev:

Virkelig takknemlig for svarene, kommer til å være veldig bevisst på det. Men når jeg spiste nylig en håndfull nøtter som er lettsaltet, så får jeg stryk fra deg. 

Skal jeg bare spise grønnsaker og frukt i mellom måltider? klokka skal jeg gjøre det?

Dessuten er juice eller saft sunt? eller er det bare sukker i det?

Men jeg tror ikke jeg har lest fra noen her enda, om jeg skal kutte ut helt sukker? er sukker hindrende for vekttap?

Frukt har masse sukker, det beste er å ta seg en gullerot eller et knekkebrød med lett smørost f.eks til mellommåltid hvis du føler at du må ha noe. Nøtter i vektnedgang kan du bare kutte ut. Juice kan du droppe. Bytt ut med fun light eller farris. Du kan også blande fun light med farris! 

Anonymkode: 9541c...608

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er selv dame så jeg vet ikke hvor mye du skal spise hver dag. Om du hadde vært dame så ville jeg anbefalt 1500 -2000 kcal. Kommer an på forbrenningen.

siden du er mann tenker jeg at du skal holde deg til 2000-2400 kcal. 

Frokost - havregrøt, 2 porsjoner det står på pakken. (300 kalorier)

mellom- frukt (ca 100 kalorier)

lunsj - god salat (rundt 300 kalorier)

middag - laks, poteter, masse grønnsaker (tipper rundt 400-500 kalorier)

kvelds - 3 skiver med pålegg (400 kalorier)

nå er ikke jeg noe flink å regne med kalorier, men dette er sånn ca. Det ble 1600 kcal, så du kan godt spie litt skiver innimellom i tillegg til dette.

Anonymkode: 5a611...968

hvor mye kalorier er det i en pære, appelsin, mandarin, eple, druer?

Hva mener du om brød som jeg kjøper i butikker vs. brød i fra baker hansen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Egenskap skrev:

hvor mye kalorier er det i en pære, appelsin, mandarin, eple, druer?

Hva mener du om brød som jeg kjøper i butikker vs. brød i fra baker hansen?

En pære eller eple inneholder ca 70-100 kalorier, kommer an på størrelse og modenhet osv. En appelsin er vel nermere 200 kalorier og har masse sukker. Brød er brød, kjøp det groveste og billigste. 

Anonymkode: 9541c...608

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva har du spist i dag?

Anonymkode: 5a611...968

jeg har spist fem brødskiver. Men i går spiste jeg kjøttboller, pasta, og pasta saus, alt lagde jeg fra bunn. Meningen å lage det nå snart samme rett. Blir veldig inspirert å lage mat fra bunnen av. Selv om jeg har en lang vei å gå på ferdigheter på kjøkken.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For min del hjelp det veldig å laste ned lifesum på mobilen og loggføre alt jeg spiser. Da skriver du inn, eller scanner, matvarene du spiser, så kommer kaloriene for dette opp. Skaff deg også en kjøkkenvekt, for noen ganger må du føre inn vekten på matvaren.

Når du innstallerer Lifesum fører du også inn vekt og ønsket vekttap så beregner den kalorimengden du skal innta for å oppnå dette. 

En annen ting som hjalp meg var å spise endel Fjordland middager. Da bare scanner jeg strekkoden inn i Lifesum. Det står også bakpå hva porsjonen inneholder så det er en veldig enkel måte å ha oversikt over kalorier på. Et stort pluss ved dette for meg, er at det kun er en porsjon. Det du ser er det du får, dvs ingen mulighet til overspising :)

Ser du skriver om sodd her, det er kalorifattig mat.

Sukkerholdige drikker ville jeg kuttet helt ut. Kjøp eventuelt Fun Light. Dropp Juice. 

Lykke til :)

 

Anonymkode: 1c762...f74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

For min del hjelp det veldig å laste ned lifesum på mobilen og loggføre alt jeg spiser. Da skriver du inn, eller scanner, matvarene du spiser, så kommer kaloriene for dette opp. Skaff deg også en kjøkkenvekt, for noen ganger må du føre inn vekten på matvaren.

Når du innstallerer Lifesum fører du også inn vekt og ønsket vekttap så beregner den kalorimengden du skal innta for å oppnå dette. 

En annen ting som hjalp meg var å spise endel Fjordland middager. Da bare scanner jeg strekkoden inn i Lifesum. Det står også bakpå hva porsjonen inneholder så det er en veldig enkel måte å ha oversikt over kalorier på. Et stort pluss ved dette for meg, er at det kun er en porsjon. Det du ser er det du får, dvs ingen mulighet til overspising :)

Ser du skriver om sodd her, det er kalorifattig mat.

Sukkerholdige drikker ville jeg kuttet helt ut. Kjøp eventuelt Fun Light. Dropp Juice. 

Lykke til :)

 

Anonymkode: 1c762...f74

jeg lastet inn lifesum, men jeg ble fektet ut av alt det jeg måtte kunne om kalorier . Dermed mistet jeg lysten til å bruke produktet, selv om jeg hadde kjøpt ett år abonnement. Det er for ca fem år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Egenskap skrev:

jeg har spist fem brødskiver. Men i går spiste jeg kjøttboller, pasta, og pasta saus, alt lagde jeg fra bunn. Meningen å lage det nå snart samme rett. Blir veldig inspirert å lage mat fra bunnen av. Selv om jeg har en lang vei å gå på ferdigheter på kjøkken.  

Du må huske på at du sikkert bruker en del olje eller smør i matlagningen din når du lager det fra bunn. Det er ca 8-900 kalorier i EN dl med olje eller smør. 

Anonymkode: 9541c...608

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Egenskap skrev:

hvor mye kalorier er det i en pære, appelsin, mandarin, eple, druer?

Hva mener du om brød som jeg kjøper i butikker vs. brød i fra baker hansen?

100 gram -

eple - 47

appelsin - 37

klementin - 47

druer - 70

pære - 43

men dette er 100 gram, en frukt veier mer enn dette. Kjøp deg en matvekt.

Anonymkode: 5a611...968

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Egenskap skrev:

jeg har spist fem brødskiver. Men i går spiste jeg kjøttboller, pasta, og pasta saus, alt lagde jeg fra bunn. Meningen å lage det nå snart samme rett. Blir veldig inspirert å lage mat fra bunnen av. Selv om jeg har en lang vei å gå på ferdigheter på kjøkken.  

Bare 5 brødskiver?!

det er ikke sunt.

Anonymkode: 5a611...968

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Bare 5 brødskiver?!

det er ikke sunt.

Anonymkode: 5a611...968

jeg har også spist havrekjeks med sjokolade. Og polly nøtter som er lett saltet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Egenskap skrev:

jeg har også spist havrekjeks med sjokolade. Og polly nøtter som er lett saltet.

Hvorfor nevnte ikke du dette?

Anonymkode: 5a611...968

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

100 gram -

eple - 47

appelsin - 37

klementin - 47

druer - 70

pære - 43

men dette er 100 gram, en frukt veier mer enn dette. Kjøp deg en matvekt.

Anonymkode: 5a611...968

jeg har matvekt. Men må si jeg har hatt utfordringer i flytte modus å få alt frem til her jeg bor, det meste er på lageret nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du først må gjøre er å stoppe å spise godteri, kjeks, chips etc. Det hjelper jo ikke om du lager middag fra bunnen av med lite kalorier hvis du skal stappe i deg sjokolade! 

Anonymkode: 5a611...968

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

100 gram -

eple - 47

appelsin - 37

klementin - 47

druer - 70

pære - 43

men dette er 100 gram, en frukt veier mer enn dette. Kjøp deg en matvekt.

Anonymkode: 5a611...968

takk det er nyttig oversikt å ha. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det du først må gjøre er å stoppe å spise godteri, kjeks, chips etc. Det hjelper jo ikke om du lager middag fra bunnen av med lite kalorier hvis du skal stappe i deg sjokolade! 

Anonymkode: 5a611...968

ok, det tar jeg virkelig til meg. Tror du mener alvor. Da spiser jeg grønnsaker som alternativt. Men jeg har fine kokebøker som  har masse inspirerende retter og desserter som jeg kan lage fra bunnen av. Er det positivt å kunne være kreativ på matveien med å bruke oppskrifter slavisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Egenskap skrev:

ok, det tar jeg virkelig til meg. Tror du mener alvor. Da spiser jeg grønnsaker som alternativt. Men jeg har fine kokebøker som  har masse inspirerende retter og desserter som jeg kan lage fra bunnen av. Er det positivt å kunne være kreativ på matveien med å bruke oppskrifter slavisk.

Kjempe bra. Lykke til!

Anonymkode: 5a611...968

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor nevnte ikke du dette?

Anonymkode: 5a611...968

tror jeg har nevnt det noe løst, men ikke alt sammensatt. Dessuten kom jeg på det. klarte ikke å huske alt det jeg har spist i dag i farten. Dessuten planlegger jeg å lage kjøttboller og pasta. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Egenskap skrev:

tror jeg har nevnt det noe løst, men ikke alt sammensatt. Dessuten kom jeg på det. klarte ikke å huske alt det jeg har spist i dag i farten. Dessuten planlegger jeg å lage kjøttboller og pasta. 

Husk på det jeg sa om olje og smør. 

Anonymkode: 9541c...608

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...