Gå til innhold

når jeg går mye på jobb, gjelder det som trening?


Egenskap

Anbefalte innlegg

Jeg sliter med vekten eller jeg vet med meg selv at jeg bør gå ned i vekt, men så var det hvordan gjør jeg det. Er det første jeg må kjøpe meg en vektmåler til å måle all mat jeg spiser, og bruke en kalkulator, og regne på det jeg skal spise innenfor.

For meg å gjøre det alene er ikke veldig lett, jeg trenger å gjøre noe sammen med andre, for at jeg i det hele tatt skal ha en sjanse for å bli såpass målbevisst. 

Hvem spør jeg? Hvor går jeg? og hvilke summer opererer man med for at jeg skal ha en sjanse. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mye skal du ned? 

Anonymkode: 9541c...608

25 - 30kg. 

Endret av Egenskap
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Egenskap skrev:

25 - 30kg. 

Du trenger ikke veie maten din. Men spis normale porsjoner bare. Spis 4 ganger om dagen, frokost, lunch, middag og kvelds. Det beste er også å melde deg inn på treningssenter og bli med på gruppe timer. Helt jææævlig dritt istarten, men blir gøy etter noen mnd når du begynner å klare utfordringene ordentlig og ser resultater. 

Anonymkode: 9541c...608

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men jeg føler at jeg ikke spiser for mye, men jeg trenger råd rundt kosthold, det må være noe i kostholdet som gjør at jeg holder høyere vektklasse. Men det vil være godt å få drahjelp ved trening, men tittelen var jo også om det å gå på jobb mye kan betraktes som trening? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Egenskap skrev:

men jeg føler at jeg ikke spiser for mye, men jeg trenger råd rundt kosthold, det må være noe i kostholdet som gjør at jeg holder høyere vektklasse. Men det vil være godt å få drahjelp ved trening, men tittelen var jo også om det å gå på jobb mye kan betraktes som trening? 

Fortell hva du spiser på en normal dag da? Vasneklig å svare deg på om det kan være noe med kostholdet ditt uten å vite hva du spiser. 

Ja hvis du går mye så forbrenner du mye. Jeg gikk ned 12 kilo etter 6 mnd med jobbing på sykehus der jeg gikk og gikk i gangene. Var ikke stor ifra før, men var ingen tid til å spise omtrent så ble et kjapt måltid i pausa og resten av dagen bestod av gåing. Spiste deriomt normalt eller litt mer enn normalt når jeg var hjemme. Så det med maten gikk opp i opp. 

Anonymkode: 9541c...608

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Egenskap skrev:

jeg vil gjerne naile inn bedre kosthold, og bedre oppskrifter.

Ja, men hva spiser du ?

Anonymkode: 9541c...608

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, men hva spiser du ?

Anonymkode: 9541c...608

som sagt bør forberede kosthold, og lage fra bunn av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte å skrive ned hver gang jeg spiste noe. Veide ikke noe eller telte kalorier...bare skrev ned hva jeg spiste. 
Det hjalp meg med å se mønster i hva jeg spiser, når jeg spiser. Det fikk meg til å tenke mer over vanene mine og jeg tenkte meg om to ganger om jeg virkelig villa ha den potetgullposen i loggen min.

Gikk ned 15 kilo på ca 6 måneder.

Anonymkode: 62cf5...522

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Egenskap skrev:

som sagt bør forberede kosthold, og lage fra bunn av.

Det å lage ting fra bunnen av hjelper ikke på vekta. Ja, det kan være sunnere, men ikke nødvendigvis mindre kaloririkt. 

Anonymkode: 9541c...608

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg begynte å skrive ned hver gang jeg spiste noe. Veide ikke noe eller telte kalorier...bare skrev ned hva jeg spiste. 
Det hjalp meg med å se mønster i hva jeg spiser, når jeg spiser. Det fikk meg til å tenke mer over vanene mine og jeg tenkte meg om to ganger om jeg virkelig villa ha den potetgullposen i loggen min.

Gikk ned 15 kilo på ca 6 måneder.

Anonymkode: 62cf5...522

Det er veldig inspiserende å lese å gå ned 15 kilo på seks måneder. 

Jeg vil prøve å lage mat fra bunn av hele tiden. Men jeg tror jeg spiser for mye under hver måltid.

- Jeg spiser brødskive til lunsj. To stykker bare.

- Middag synes jeg blir noe for sent, men har kjøpt ofte ferdig tilberedt/fremstilt mat i fra butikken, tror ikke det er bra på noen måter. 

Spiser sjokolade og potetgull, da trøster spiser jeg siden jeg bor alene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje du trenger hjelp av personlig trener? Det koster penger, men da får du veiledning.

Hvis du skal ned 25-30 kg så spiser du for mye. At du føler at du ikke spiser for mye kan ikke stemme om du er overvektig. Det hadde også hjulpet om du skriver hva du spiser konkret. Frokost, lunsj, middag? Ingen her kan hjelpe deg hvis du bare skriver at du ønsker deg et bedre kosthold.

Det finnes forresten masse informasjon på nett. Matplaner osv, og du kan finne ut hvor mye kcal du trenger for å gå ned.

Anonymkode: 07400...c4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Egenskap skrev:

Det er veldig inspiserende å lese å gå ned 15 kilo på seks måneder. 

Jeg vil prøve å lage mat fra bunn av hele tiden. Men jeg tror jeg spiser for mye under hver måltid.

- Jeg spiser brødskive til lunsj. To stykker bare.

- Middag synes jeg blir noe for sent, men har kjøpt ofte ferdig tilberedt/fremstilt mat i fra butikken, tror ikke det er bra på noen måter. 

Spiser sjokolade og potetgull, da trøster spiser jeg siden jeg bor alene. 

Jeg ville satset på livsstilsendring og ikke kortvarige dietter. Det fungerer dårlig.

Å kutte ut potetgull og sjokolade på hverdagene hjelper nok mye. Pluss å få inn mer aktivitet, men vektnedgang ligger mest på kostholdet ditt.

Anonymkode: 07400...c4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, Egenskap skrev:

Det er veldig inspiserende å lese å gå ned 15 kilo på seks måneder. 

Jeg vil prøve å lage mat fra bunn av hele tiden. Men jeg tror jeg spiser for mye under hver måltid.

- Jeg spiser brødskive til lunsj. To stykker bare.

- Middag synes jeg blir noe for sent, men har kjøpt ofte ferdig tilberedt/fremstilt mat i fra butikken, tror ikke det er bra på noen måter. 

Spiser sjokolade og potetgull, da trøster spiser jeg siden jeg bor alene. 

Du skriver først at du ikke spiser for mye, også skriver du at du tror du spiser for mye? 

Ja du spiser for mye når du er 30 kilo overvektig. Du må huske på at du kan spise veldig veldig mye mer kylling enn pizza for kaloriene f.eks. så mengden har ikke så mye å si, for det er store varisjoner imellom volum på maten og kaloriene. 

Det holder ikke å lage mat fra bunnen av om du vil gå ned i vekt. Du må spise mat med mindre kalorier og mer volum og du må begynne å trene. Potetgull og sjokolade kan du droppe en stund. 

Anonymkode: 9541c...608

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du skriver først at du ikke spiser for mye, også skriver du at du tror du spiser for mye? 

Ja du spiser for mye når du er 30 kilo overvektig. Du må huske på at du kan spise veldig veldig mye mer kylling enn pizza for kaloriene f.eks. så mengden har ikke så mye å si, for det er store varisjoner imellom volum på maten og kaloriene. 

Det holder ikke å lage mat fra bunnen av om du vil gå ned i vekt. Du må spise mat med mindre kalorier og mer volum og du må begynne å trene. Potetgull og sjokolade kan du droppe en stund. 

Anonymkode: 9541c...608

hvor mye kalori er det f.eks om i en hel kylling, salat, ris med saus?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Egenskap skrev:

hvor stor posjon skal man spise i middag?, lunsj, frokost og kvelds? 

og mellom måltider?

Det kommer jo helt an på, men som sagt er det mye informasjon på nettet.

Anonymkode: 07400...c4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det kommer jo helt an på, men som sagt er det mye informasjon på nettet.

Anonymkode: 07400...c4c

dermed må jeg frem med vektmåler, og kalkulator for å finne eksakt. Nett blir veldig en jungel opplevelse. Konkrete sider blir mer behjelpelig. Erfaringer man selv har til sider på nett eller kokebøker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...