AnonymBruker Skrevet 17. november 2018 #1 Skrevet 17. november 2018 Jeg vurderer å kjøpe noe i fra den tyske nettsiden mytheresa.com. De benytter seg av DHL Express som shippingmetode. Noen som har erfaring med hvor mye DHL tar i gebyrer for å fortolle? Ser flere skriver at DHL er rådyrt å benytte seg av. Så lurer på om det stemmer. Anonymkode: d66d7...9e6
Gjest Solsmil Skrevet 17. november 2018 #2 Skrevet 17. november 2018 Jeg husker ikke eksakt sum, men når jeg har bestilt med dhl har jeg fått et fortollingsgebyr på mellom 200 og 300kr. Hvis man bestiller noe som koster en del, typ mange tusen (det er det jo en del av på Mytheresa), så synes jeg ikke prisen er så ille. Det er vel heller ved lavere summer at folk reagerer på fortolligsgebyret, siden det da utgjør en såpass stor del av totalsummen.
AnonymBruker Skrevet 17. november 2018 #3 Skrevet 17. november 2018 2 minutter siden, Solsmil skrev: Jeg husker ikke eksakt sum, men når jeg har bestilt med dhl har jeg fått et fortollingsgebyr på mellom 200 og 300kr. Hvis man bestiller noe som koster en del, typ mange tusen (det er det jo en del av på Mytheresa), så synes jeg ikke prisen er så ille. Det er vel heller ved lavere summer at folk reagerer på fortolligsgebyret, siden det da utgjør en såpass stor del av totalsummen. Tusen takk. DHL burde hatt en importkalkulator slik som tollvesenet har 😊 Anonymkode: d66d7...9e6
AnonymBruker Skrevet 17. november 2018 #4 Skrevet 17. november 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk. DHL burde hatt en importkalkulator slik som tollvesenet har 😊 Anonymkode: d66d7...9e6 Eh. Tollvesenet frakter jo ikke gods, men har en tollkalkulator man kan bruke uansett transportør. De opererer jo ikke med egne tollsatser, det er jo ikke lov. Anonymkode: d2d8b...17c 2
AnonymBruker Skrevet 17. november 2018 #5 Skrevet 17. november 2018 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Eh. Tollvesenet frakter jo ikke gods, men har en tollkalkulator man kan bruke uansett transportør. De opererer jo ikke med egne tollsatser, det er jo ikke lov. Anonymkode: d2d8b...17c Jeg vet de ikke frakter gods. Men man kan regne ut hvor mye mva og eventuell toll kommer på. Dessuten får man opp hvor mye posten skal ha for å tollbehandle. Noen har reagert på at DHL tar seg ekstremt godt betalt for å tollbehandle pakker. Derfor jeg etterspør en egen kalkulator for DHL. Anonymkode: d66d7...9e6
AnonymBruker Skrevet 17. november 2018 #6 Skrevet 17. november 2018 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet de ikke frakter gods. Men man kan regne ut hvor mye mva og eventuell toll kommer på. Dessuten får man opp hvor mye posten skal ha for å tollbehandle. Noen har reagert på at DHL tar seg ekstremt godt betalt for å tollbehandle pakker. Derfor jeg etterspør en egen kalkulator for DHL. Anonymkode: d66d7...9e6 Mva og toll er det samme uansett selskap. Problemet er alle gebyrene DHL har. Anonymkode: 1d051...2f4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå