Gå til innhold

Kvinnegruppen Ottar en gjeng med Misandri? Nekter menn å tale.


Drakan

Anbefalte innlegg

20 minutter siden, ElinX0Xpoliti skrev:

En konspirasjon teori at menn konspirerer på arbeid, sosialt og hjemme ved å legge systematisk hindringer for kvinner. Før i tiden mente det at mannen bestemte i hjemmet, slik det var på 60 tallet altså at menn hadde ansvar for kvinne og barn i retur fikk han bestemme hvor skapet skulle stå.    

Jeg tror du egentlig mener patriarkat eller patriarki.

 

Endret av Mystic woman
Justering.
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, Drakan said:

Jeg tenker det viktige er å belyse problemet i alle fall, og ikke slutte å lege press på slike grupper med feilslått ideologi. 
Hat leder hat, og det er ingen fremtid om grupper som dette får fritt spillerom. 

Jeg er ikke villig til å anse grupper som Ottar som ekte feminister i alle fall. 

Feminisme er over, Monsterfeminister har drept den. Selv om du sier de ikke er feminister så kommer ingen til å ta deg seriøst som feminist i fremtiden siden monsterfeminister har fremstått som galinger. Det er alt for sent å reforme feminismen til mer fornuftig form, selv om du er en rasjonell feminist så er du evig bokset inn sammen med monsterfeministene. For folk flest så hører de om motsatte former av feminisme og blir bare forivret, og lurer på om du er en av de "slemme" feministene.    

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, ElinX0Xpoliti skrev:

Feminisme er over, Monsterfeminister har drept den. Selv om du sier de ikke er feminister så kommer ingen til å ta deg seriøst som feminist i fremtiden siden monsterfeminister har fremstått som galinger. Det er alt for sent å reforme feminismen til mer fornuftig form, selv om du er en rasjonell feminist så er du evig bokset inn sammen med monsterfeministene. For folk flest så hører de om motsatte former av feminisme og blir bare forivret, og lurer på om du er en av de "slemme" feministene.    

Derfor burde man gå frem for å skape en ny ideologi, aka "Equanisme" for likeverd mellom alle. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Drakan skrev:

Derfor burde man gå frem for å skape en ny ideologi, aka "Equanisme" for likeverd mellom alle. :) 

Alternativt "vanlige folk" som vi har det i dag. Kanskje er det bedre om vi lar vanlige folk mene at like rettigheter er bra, enn å prøve å knytte det opp til en ny ideologi? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, herzeleid skrev:

Alternativt "vanlige folk" som vi har det i dag. Kanskje er det bedre om vi lar vanlige folk mene at like rettigheter er bra, enn å prøve å knytte det opp til en ny ideologi? 

Vel det var mitt andre forslag. :) 
Derimot, problemet med dette er at folk ikke får et samlingspunkt for ideer, og noen som kan tale saken. 😕 
Det er viktig å skape tilhørlighet for mennesker som ønsker likeverd. Så tanken med en ny ideologi, eller gruppe, er vel mer å gi folk en stemme som kan bli hørt. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Drakan skrev:

Vel det var mitt andre forslag. :) 
Derimot, problemet med dette er at folk ikke får et samlingspunkt for ideer, og noen som kan tale saken. 😕 
Det er viktig å skape tilhørlighet for mennesker som ønsker likeverd. Så tanken med en ny ideologi, eller gruppe, er vel mer å gi folk en stemme som kan bli hørt. :) 

Jeg ser poenget med en ny "-isme" men jeg tror det er bedre om de av oss (majoriteten) som ønsker like rettigheter slipper ideologiske klistrelapper, heller enn å bli knyttet til de som ønsker diskriminering(feministene). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, herzeleid skrev:

Jeg ser poenget med en ny "-isme" men jeg tror det er bedre om de av oss (majoriteten) som ønsker like rettigheter slipper ideologiske klistrelapper, heller enn å bli knyttet til de som ønsker diskriminering(feministene). 

Jeg foreslår da at gruppen blir kalt "excelsior" i så fall, trenger ikke å være ideologi selv om det uansett vil bli det.
Alle ideer blir en ideologi. 
Stan lee var en forekjemper for likeverd. :) 

https://www.msn.com/nb-no/nyheter/verden/stan-lees-50-år-gamle-rasisme-melding-går-viralt-eneste-måten-å-stoppe-dem-er-å-avsløre-dem/ar-BBPOsTH?ocid=spartanntp

Sitat

- Før eller senere må vi lære å dømme hverandre på egne meritter. Før eller senere, hvis et menneske noen gang skal bli verdig sin skjebne, må vi fylle hjertene våre med toleranse, skriver Lee.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Drakan skrev:

Jeg foreslår da at gruppen blir kalt "excelsior" i så fall, trenger ikke å være ideologi selv om det uansett vil bli det.
Alle ideer blir en ideologi. 
Stan lee var en forekjemper for likeverd. :) 

https://www.msn.com/nb-no/nyheter/verden/stan-lees-50-år-gamle-rasisme-melding-går-viralt-eneste-måten-å-stoppe-dem-er-å-avsløre-dem/ar-BBPOsTH?ocid=spartanntp

 

Ja spørsmålet blir jo hvorvidt vi trenger p klistre på oss en ideologi som vil bli utnyttet av politiske partier og interessegrupper, eller om vi føler oss sterke nok til å ha egne meninger uavhengig av politiske organisasjoner. Jeg heller mot sistnevnte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter
12 timer siden, T-Rex skrev:

Vi er ikke imot det.

Hvorfor skal menn plutselig ha et ønske om å tale under en abortdemonstrasjon, når de aldri forsvarer kvinners rett til selvbestemt abort i mediene ellers? Jeg har knapt sett dette i løpet av de siste 40 årene.

Fordi mange menn oppriktig ønsker å hjelpe kvinners sak??Menn gidder ikke stille opp fordi de vet at det kommer haglende useriøse yttringer som at "du er mann! Du har ikke vagina så du vet ikke hva du snakker om! Det er vår kropp!!" Osv osv...

Vi så det i #metoo debatten også. Enkelte kvinner var ute i mediene og etterlyste menns stemmer. Skjønner godt ingen gidder stille opp! Er ikke noe poeng å utsette seg for hersketeknikker og hets?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at de fleste ikke vil kalle seg feminist, er fordi feminisme ikke lenger handler om likestilling. En kan si at det gjorde det før, men det var jo også utelukkende fordi det var såpass sjevhet mellom kjønnene at det var naturlig.

Feminisme har alltid handlet om kvinner, og gjør det fremdeles. Den dagen erklærte feminister faktisk viser at de er opptatt av likestilling på tvers av kjønn, vil man kanskje klare "å vinne tilbake begrepet". Det er langt igjen for det, for å si det sånn.

En kan si det urettferdig at menn skal klage på at kvinner ikke taler deres sak, da menn også er dårlige på å sette menns rettigheter på agendaen. Samtidig er mulighetene mange for feminister, som mener at Ottar og andre har kuppet begrepet, å vise hva de faktisk mener det handler om. Det kan være vanskelig for andre å skille mellom feminister, da både moderate og radikale kun har kvinnesaker på agendaen.

Skal man kalle en spade for en spade, så handler feminisme kun om kvinner og deres (etter hvert sær-)rettigheter.

Jeg har vel uttrykt tidligere hvor elendig taktikk dette er, spesielt i denne saken. Her risikerer man faktisk at menn som i utgangspunktet støtter saken, endrer mening, eller i beste fall driter i den. De fleste oppegående mennesker skjønner at dette spørsmålet handler lite om kvinners rett til selvbestemt abort, men om retten til senabort av syke fostre.

Dette er altså ikke kvinner "som skal bestemme over kroppen sin", men kvinner som i utgangspunktet ønsker et barn, men et friskt et.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter
11 timer siden, Example skrev:

Grunnen til at de fleste ikke vil kalle seg feminist, er fordi feminisme ikke lenger handler om likestilling. En kan si at det gjorde det før, men det var jo også utelukkende fordi det var såpass sjevhet mellom kjønnene at det var naturlig.

Feminisme har alltid handlet om kvinner, og gjør det fremdeles. Den dagen erklærte feminister faktisk viser at de er opptatt av likestilling på tvers av kjønn, vil man kanskje klare "å vinne tilbake begrepet". Det er langt igjen for det, for å si det sånn.

En kan si det urettferdig at menn skal klage på at kvinner ikke taler deres sak, da menn også er dårlige på å sette menns rettigheter på agendaen. Samtidig er mulighetene mange for feminister, som mener at Ottar og andre har kuppet begrepet, å vise hva de faktisk mener det handler om. Det kan være vanskelig for andre å skille mellom feminister, da både moderate og radikale kun har kvinnesaker på agendaen.

Skal man kalle en spade for en spade, så handler feminisme kun om kvinner og deres (etter hvert sær-)rettigheter.

Jeg har vel uttrykt tidligere hvor elendig taktikk dette er, spesielt i denne saken. Her risikerer man faktisk at menn som i utgangspunktet støtter saken, endrer mening, eller i beste fall driter i den. De fleste oppegående mennesker skjønner at dette spørsmålet handler lite om kvinners rett til selvbestemt abort, men om retten til senabort av syke fostre.

Dette er altså ikke kvinner "som skal bestemme over kroppen sin", men kvinner som i utgangspunktet ønsker et barn, men et friskt et.

Dette! Kan ikke sies bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vanlig fyr
On 11/17/2018 at 11:25 AM, T-Rex said:

Vi er ikke imot det.

Hvorfor skal menn plutselig ha et ønske om å tale under en abortdemonstrasjon, når de aldri forsvarer kvinners rett til selvbestemt abort i mediene ellers? Jeg har knapt sett dette i løpet av de siste 40 årene.

Hvis du tror at de rettighetene kvinner har i dag ikke er et resultat av at de har hatt mennenes større så tar du feil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 hours ago, Drakan said:


Det du sier her er jo feminisme. 
Mener du virkelig at Misandri er feminisme? Det er umulig, da feminisme går på likeverd. :) 
De som bærer feminismens flag, med utsagn om diskriminering har aldeles ingenting med feminisme å gjøre.

Nei, det der er ikke feminisme. Og ja, dagens feminisme er misandri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Drakan skrev:

Jeg er feminist og flere andre feminister hater grupper som Ottar som pesten. 
Å kalle de feminister er så grundig feil det går ant å bli og er et hån mot feminisme og dens betydning. 

Det er mange som mener Ottar og Kvinnefronten representerer feminismen i Norge. For meg handler dette om hvem man «går til sengs med». I hvilken bås vil du settes i? Kaller du deg feminist må du nesten godta at du blir satt i samme bås som Ottar.

Endret av Jalp
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...