Gå til innhold

Kvinnegruppen Ottar en gjeng med Misandri? Nekter menn å tale.


Drakan

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, herzeleid skrev:

Spørs. En del av oss vil kanskje si at disse menneskene er de beste representantene for dagens feminisme, og at de av dere som kun ønsker like rettigheter bør slå dere sammen med majoriteten som ønsker nettopp dette, men ikke kaller oss feminister. 

Jeg er feminist og flere andre feminister hater grupper som Ottar som pesten. 
Å kalle de feminister er så grundig feil det går ant å bli og er et hån mot feminisme og dens betydning. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Drakan skrev:

Jeg er feminist og flere andre feminister hater grupper som Ottar som pesten. 
Å kalle de feminister er så grundig feil det går ant å bli og er et hån mot feminisme og dens betydning. 

Jeg skjønner at dere mener det, på samme måte som vi ser andre politiske grupperinger som mener andre ekstremister missbruker deres navn. Det jeg synes er rart er at dere ønsker å assosiere dere med feminisme, når feminismen i dag primørt virker å handle om ideologisk styring og stå veldig langt unna vanlige menneskers rettferdighetssans. "Alle" er for like rettigheter, men de færreste er feminister. Det bør få en del feminister til å revurdere egne standpunkt. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, herzeleid skrev:

Jeg skjønner at dere mener det, på samme måte som vi ser andre politiske grupperinger som mener andre ekstremister missbruker deres navn. Det jeg synes er rart er at dere ønsker å assosiere dere med feminisme, når feminismen i dag primørt virker å handle om ideologisk styring og stå veldig langt unna vanlige menneskers rettferdighetssans. "Alle" er for like rettigheter, men de færreste er feminister. Det bør få en del feminister til å revurdere egne standpunkt. 

De fleste er jo feminister, selv du ;) 
Problemet er grupper som Ottar som fremmer falsk banner under feminismens navn. De er rett og slett ikke feminister, ene og alene fordi de diskriminerer. Det er nok bevis mot dem som taller mot deres såkalt "feminisme". 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Drakan skrev:

De fleste er jo feminister, selv du ;) 

Det er nettopp denne innstillingen som er så artig med en del feminister. En virker å ha inntatt holdningen at "de fleste kvinner er feminister, de skjønner det bare ikke selv". 

I mitt hode er det en veldig nedlatende holdning, og sier kanskje noe om hvor ureflektert en selv er. 

Sitat

Problemet er grupper som Ottar som fremmer falsk banner under feminismens navn. De er rett og slett ikke feminister, ene og alene fordi de diskriminerer. Det er nok bevis mot dem som taller mot deres såkalt "feminisme". 

No true scotsman ;) 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HankySpanky
31 minutter siden, Drakan said:


Det du sier her er jo feminisme. 
 

Det er det IKKE, det er en egalitær tilnærming til mennesker.

Mye av kjernen i feminisme ER misandri, all den tid det handler om å kjempe mot og utelukke menn, for å fremme sitt eget (kvinne)kjønn.

Svineriet burde vært definert som hat-ideologi og blitt forbudt ved lov, sammen med de fleste andre -ismer!

Selvfølgelig de kvinnene som ER likestilt, som klager og jamrer om dette mens dere driter i kvinner i land som virkelig har problemer.

Hyklersk og falskt, men det ligger jo i kvinnens natur. (og jeg driter i om det støter noen, grow the fuck up)

Endret av HankySpanky
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, herzeleid skrev:

Det er nettopp denne innstillingen som er så artig med en del feminister. En virker å ha inntatt holdningen at "de fleste kvinner er feminister, de skjønner det bare ikke selv". 

I mitt hode er det en veldig nedlatende holdning, og sier kanskje noe om hvor ureflektert en selv er. 

No true scotsman ;) 

Jeg tolket deg som feminist fra dit tidligere utsagn, ikke fordi jeg mener alle er skap feminist... det hadde vært tåpelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Drakan skrev:

Jeg tolket deg som feminist fra dit tidligere utsagn, ikke fordi jeg mener alle er skap feminist... det hadde vært tåpelig. 

Jeg tviler ikke på at du leser meg og andre som feminister. Jeg påpeker kun at de fleste er enige med i at alle bør ha like rettigheter, samtidig som de færreste er feminister. Det sier kanskje noe om feministenes selvbilde, kontra hva feminisme i dag består av. 

På samme måte kan en legge merke til at de færreste kvinner i Norge er feminister, samtidig som mange feminister vil påstå at disse kvinnene er feminister. For meg virker det veldig nedlatende. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, HankySpanky skrev:

Det er det IKKE, det er en egalitær tilnærming til mennesker.

Mye av kjernen i feminisme ER misandri, all den tid det handler om å kjempe mot og utelukke menn på for å fremme sitt eget (kvinne)kjønn.

Burde vært forbudt ved lov, sammen med de fleste andre -ismer.

 

Du tar faktisk feil.
Feminisme startet som en kvinnekamp for likeverd, men tok også på seg rasisme og jobbet for likeverd. 
Det er kun i nyere tid du har sett denne pest koleraen vokse med misandri i toppen i enkelte grupper ta til tale for sin "feminisme".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, herzeleid skrev:

Jeg tviler ikke på at du leser meg og andre som feminister. Jeg påpeker kun at de fleste er enige med i at alle bør ha like rettigheter, samtidig som de færreste er feminister. Det sier kanskje noe om feministenes selvbilde, kontra hva feminisme i dag består av. 

På samme måte kan en legge merke til at de færreste kvinner i Norge er feminister, samtidig som mange feminister vil påstå at disse kvinnene er feminister. For meg virker det veldig nedlatende. 

Du sa du ønsket likeverd mellom alle. Det er et feministisk utsagn :) 

Når sant skal sies, med pesten som forpester og forvrir feminisme fra dens betydning, er det muligens bedre å finne opp en ny formulering om likeverd forkjempere. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Drakan skrev:

Du sa du ønsket likeverd mellom alle. Det er et feministisk utsagn :) 

Når sant skal sies, med pesten som forpester og forvrir feminisme fra dens betydning, er det muligens bedre å finne opp en ny formulering om likeverd forkjempere. :) 

Ja som sagt er det problemet. Om en definerer feminisme etter kardemommeloven ender en opp med at "alle" er feminister selv om de færreste faktisk definerer seg som det. Da spørs det om en kanskje har bommet på definisjonen. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, herzeleid skrev:

Ja som sagt er det problemet. Om en definerer feminisme etter kardemommeloven ender en opp med at "alle" er feminister selv om de færreste faktisk definerer seg som det. Da spørs det om en kanskje har bommet på definisjonen. 

Alle er ikke feminister, vet om flere som ikke er det. ;) 

Definisjonen er forurenset av falske feminister. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flest parten av feminister idag er inter-seksjons feminister som utgjør ca 60% som kommer ifra akademia, som tror på offerpyramide, aktivisme, er mot fri tale (for noen), patrakiet (konspirasjon versjon) og sosialisme. 20% av feminister idag er radikale monsterfeminister som blant annet Marie Simonsen, som tror på en blanding av Patrakiet, militant oppreising (en slags kjønns krig mellom kvinner og menn), ren gammel kommunisme ala sovjet og Mao selvfølgelig påvirket sterkt av fransk filosof Fukoo. Resten av feminisme er bestående av kaffefeminister og rasjonelle feminister.

Av kvinner som kaller seg feminister i Norge så er det mindre enn 19% og 8% av menn som gjør det i 2013, i 1960 var det ca 55-65% av kvinner som kalte seg feminister.

@Drakan Monsterfeminister tok over de akademiske stilingene og essensielt drepte sunn fornuft i feminismen, du har feminister i Media som tror de har fått fakta og vet hva de snaker om som Marie Simonsen men opererer etter dogmatisme. Feminisme er over i Norge, det er ingen ting som kan redde den om 30 års tid så kommer folk til snake om feminisme som et skrekk eksempel over feillede ideologier. 

Så hva jeg og du kan gjøre for fikse feminismen er ganske lite, om jeg og du gikk på Oslo kretsen eller MET så ville vi bli kastet ut for hat eller at en viktig feminist ikke vil ha oss der siden vi stiller ubehagelige spørsmål. Så hva kan man gjøre?               

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Drakan skrev:

Alle er ikke feminister, vet om flere som ikke er det. ;) 

Definisjonen er forurenset av falske feminister. 

Jeg ser at mange feminister virker å mene det. Spørsmålet er om det er dere som tar feil, eller om det er "alle andre" som er tar feil. Jeg heller mot førstnevnte. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, ElinX0Xpoliti skrev:

Flest parten av feminister idag er inter-seksjons feminister som utgjør ca 60% som kommer ifra akademia, som tror på offerpyramide, aktivisme, er mot fri tale (for noen), patrakiet (konspirasjon versjon) og sosialisme. 20% av feminister idag er radikale monsterfeminister som blant annet Marie Simonsen, som tror på en blanding av Patrakiet, militant oppreising (en slags kjønns krig mellom kvinner og menn), ren gammel kommunisme ala sovjet og Mao selvfølgelig påvirket sterkt av fransk filosof Fukoo. Resten av feminisme er bestående av kaffefeminister og rasjonelle feminister.

Av kvinner som kaller seg feminister i Norge så er det mindre enn 19% og 8% av menn som gjør det i 2013, i 1960 var det ca 55-65% av kvinner som kalte seg feminister.

@Drakan Monsterfeminister tok over de akademiske stilingene og essensielt drepte sunn fornuft i feminismen, du har feminister i Media som tror de har fått fakta og vet hva de snaker om som Marie Simonsen men opererer etter dogmatisme. Feminisme er over i Norge, det er ingen ting som kan redde den om 30 års tid så kommer folk til snake om feminisme som et skrekk eksempel over feillede ideologier. 

Så hva jeg og du kan gjøre for fikse feminismen er ganske lite, om jeg og du gikk på Oslo kretsen eller MET så ville vi bli kastet ut for hat eller at en viktig feminist ikke vil ha oss der siden vi stiller ubehagelige spørsmål. Så hva kan man gjøre?               

Jeg tenker det viktige er å belyse problemet i alle fall, og ikke slutte å lege press på slike grupper med feilslått ideologi. 
Hat leder hat, og det er ingen fremtid om grupper som dette får fritt spillerom. 

Jeg er ikke villig til å anse grupper som Ottar som ekte feminister i alle fall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, herzeleid skrev:

Jeg ser at mange feminister virker å mene det. Spørsmålet er om det er dere som tar feil, eller om det er "alle andre" som er tar feil. Jeg heller mot førstnevnte. 

Spørsmålet er ikke hva vi tror, men hva som er faktum. ^_^
Feminisme er/var et redskap for likestilling. Når mennesker får makt vil de endre historie og sannhet for å gagne eget syn. 

Du ser det i religion, du ser det i ideologi. 

Man må være realistisk om at det var noe positivt en gang, men er begynt å vris ut av proporsjoner av maktgale kvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, Mystic woman said:

Hva er Patrakiet?

En konspirasjon teori at menn konspirerer på arbeid, sosialt og hjemme ved å legge systematisk hindringer for kvinner. Før i tiden mente det at mannen bestemte i hjemmet, slik det var på 60 tallet altså at menn hadde ansvar for kvinne og barn i retur fikk han bestemme hvor skapet skulle stå.    

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Drakan said:

Spørsmålet er ikke hva vi tror, men hva som er faktum. ^_^
Feminisme er/var et redskap for likestilling. Når mennesker får makt vil de endre historie og sannhet for å gagne eget syn. 

Du ser det i religion, du ser det i ideologi. 

Man må være realistisk om at det var noe positivt en gang, men er begynt å vris ut av proporsjoner av maktgale kvinner.

Feminisme for 20 år siden ja, i dag så ønsker feminister særstilling. Og kvinnefronten ønsker å fjerne menn ifra lover som diskriminæringsloven.  

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Drakan skrev:

Spørsmålet er ikke hva vi tror, men hva som er faktum. ^_^
Feminisme er/var et redskap for likestilling. Når mennesker får makt vil de endre historie og sannhet for å gagne eget syn. 

Du ser det i religion, du ser det i ideologi. 

Man må være realistisk om at det var noe positivt en gang, men er begynt å vris ut av proporsjoner av maktgale kvinner.

Og faktum i dag virker å være at feminisme ikke er det en del feminister virker å tro og ønske det var. Så blir spørsmålet om en bør late som om disse har rett, eller om vanlige mennesker heller bør ønske like rettigheter. Jeg heller mot sistnevnte. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, ElinX0Xpoliti skrev:

Feminisme for 20 år siden ja, i dag så ønsker feminister særstilling. Og kvinnefronten ønsker å fjerne menn ifra lover som diskriminæringsloven.  

Dette er dermed noe som må stoppes.
Hva ønsker de egentlig å oppnå? Et totalitært samfunn uten likeverd? Norge er basert på likeverd, og jeg håper alle tenker det samme. Det er viktig å stå opp og ta ugress i rota før det slår rot. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...