Gå til innhold

Kvinnegruppen Ottar en gjeng med Misandri? Nekter menn å tale.


Drakan

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Rullestolbruker said:

Det er mange menn som støtter selvbestemt abort og jeg er også en av dem.

Jeg tviler absolutt ikke på at mange menn støtter kvinners rett til selvbestemt abort. Men det er mange andre måter å vise dette på enn å "kuppe" et arrangement Ottar står for. For eksempel er det mulig å være med i den offentlige debatten, som her på KG eller ved å skrive innlegg i avisene. Jeg har lest ganske mange innlegg om saken siden Erna kom med sitt uhyrlige utspill, men bortsett fra mannlige politikere, er det ingen (?) menn som ytrer seg. Dette skyldes nok dels at det er såpass mange kvinner som allerede er på ballen, men noen mannlige stemmer hadde faktisk gjort seg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, T-Rex skrev:

Jeg tviler absolutt ikke på at mange menn støtter kvinners rett til selvbestemt abort. Men det er mange andre måter å vise dette på enn å "kuppe" et arrangement Ottar står for. For eksempel er det mulig å være med i den offentlige debatten, som her på KG eller ved å skrive innlegg i avisene. Jeg har lest ganske mange innlegg om saken siden Erna kom med sitt uhyrlige utspill, men bortsett fra mannlige politikere, er det ingen (?) menn som ytrer seg. Dette skyldes nok dels at det er såpass mange kvinner som allerede er på ballen, men noen mannlige stemmer hadde faktisk gjort seg.

Her er det ingen som snakker om å kuppe deg og de andres arrangement i Ottar. Her er det snakk om å vise støtte til kvinnene.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, T-Rex skrev:

Jeg tviler absolutt ikke på at mange menn støtter kvinners rett til selvbestemt abort. Men det er mange andre måter å vise dette på enn å "kuppe" et arrangement Ottar står for. For eksempel er det mulig å være med i den offentlige debatten, som her på KG eller ved å skrive innlegg i avisene. Jeg har lest ganske mange innlegg om saken siden Erna kom med sitt uhyrlige utspill, men bortsett fra mannlige politikere, er det ingen (?) menn som ytrer seg. Dette skyldes nok dels at det er såpass mange kvinner som allerede er på ballen, men noen mannlige stemmer hadde faktisk gjort seg.

Kan mangelen på mannlige stemmer ha en sammenheng med at disse blir hysjet ned i og nektet taletid i sammenhenger som den vi diskuterer? :vetikke:

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, herzeleid said:

Kan mangelen på mannlige stemmer ha en sammenheng med at disse blir hysjet ned i og nektet taletid i sammenhenger som den vi diskuterer? :vetikke:

Som jeg skrev, er det veldig mange andre måter å yttrykke meninger om saken enn å stå på talerstolen i et arrangement i regi av Ottar. Det går an å begynne i den enden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, T-Rex skrev:

Som jeg skrev, er det veldig mange andre måter å yttrykke meninger om saken enn å stå på talerstolen i et arrangement i regi av Ottar. Det går an å begynne i den enden.

Og der er det jo mange som er, blant annet de som gjerne skulle uttalt seg under markeringen. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Rullestolbruker said:

Her er det ingen som snakker om å kuppe deg og de andres arrangement i Ottar. Her er det snakk om å vise støtte til kvinnene.

Er det profilbildet mitt du tolker dithen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, T-Rex skrev:

Er det profilbildet mitt du tolker dithen?

Nei måten du skriver på. Når du reffererte til Ottar med vi, og ellers andre ting som å kuppe arrangament osv. Viser jo en tilknytning til dem. Ikke sant? Nei? Vel jeg tror på det nå, sånn er det med den saken. Overbevis meg gjerne om noe annet. Ha en god helg videre.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Rullestolbruker said:

Nei måten du skriver på. Når du reffererte til Ottar med vi, og ellers andre ting som å kuppe arrangament osv. Viser jo en tilknytning til dem. Ikke sant? Nei? Vel jeg tror på det nå, sånn er det med den saken. Overbevis meg gjerne om noe annet. Ha en god helg videre.

Det har jeg ikke gjort; må være en skriveleif av noe slag, i så fall.

Jeg føler forøvrig ikke noe behov for å bekrefte eller avkrefte en eventuell tilknytning til Ottar. Faktum er at jeg ikke er medlem, og jeg har heller aldri vært det. Men jeg er enig i mye av det gruppa står for og gjør. "Men jeg ville vel ikke sagt det akkurat på den måten."

Endret av T-Rex
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, tånegla skrev:

Da er jeg kommet hjem fra en protest hvor 97% av de oppmøtte var kvinner. Hannkjønnene var tydeligst representert av små barn som var med sine mødre? Jeg kan med sikkerhet si at det for meg hadde vært feil å høre en mann i en tale si noe slik som "ikke rør min kones livmor" Kvinnene på talerstolen fikk belyst problematikken eller mangelen på den da Norge faktisk er ett av de landene i verden med lavest abort tall. Kvinnene appellerte til sine medsøstre. 

Og igjen OTTAR er ikke representative for norske feminister, vi er så mange mange fler. På samme måte som mannegruppa med sine voldtektsvitser ikke er representative for alle norske menn.

Vel, menn var vel ikke akkurat velkomne var de det? 

Blir litt som å forvente oppmøte av muslimer på en demonstrasjon der muslimer, av den ene grunn av at de er muslimer, ikke får lov å tale. 

Det er så ufattelig unødvendig å gjøre dette til en kjønnskamp, når man åpenbart har støtte av majoriteten av mennene i dette landet. Snakk om dårlig politisk teft på disse folka her. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, T-Rex skrev:

Som jeg skrev, er det veldig mange andre måter å yttrykke meninger om saken enn å stå på talerstolen i et arrangement i regi av Ottar. Det går an å begynne i den enden.

Lykke til med det. Om du degradert meg til kun mitt kjønn, så gidder ikke jeg å komme å støtte deg og dine meninger. Selv om jeg også støtter sakens kjerne, nemlig retten til senabort av alvorlig syke fostre. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Example said:

Lykke til med det. Om du degradert meg til kun mitt kjønn, så gidder ikke jeg å komme å støtte deg og dine meninger. Selv om jeg også støtter sakens kjerne, nemlig retten til senabort av alvorlig syke fostre. 

Jeg har passert overgangsalderen. Også jeg støtter noen andre i denne saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, T-Rex said:

Vi er ikke imot det.

Hvorfor skal menn plutselig ha et ønske om å tale under en abortdemonstrasjon, når de aldri forsvarer kvinners rett til selvbestemt abort i mediene ellers? Jeg har knapt sett dette i løpet av de siste 40 årene.

Jeg har sett mange innlegg i abortdebatten av menn i denne sammenhengen. På forrige demonstrasjon i Oslo var det en mann som hadde vært leder for et rådgivningskontor for unge i mange år, han hadde som fagperson veldig mye fornuftig å si om temaet. Denne overlegen st. Olavs som har skrevet flere innlegg og deltar i radiodebatter er også en mann som har kommet med veldig gode poenger og nyttig innsikt som følge av at han jobber med fosterdiagnostikk. Disse er absolutt relevante stemmer og å utelukke de på grunn av kjønn går helt imot alt jeg som feminist står for. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HankySpanky
10 hours ago, tånegla said:

Hun forklarte det ganske greit hvorfor. Dette er en kvinnekamp!!!!

Jeg er ikke blankt enig i alt det OTTAR foretar seg, ofte syntes jeg de er vel radikale og nesten litt militante, men her er jo poenget at kvinner ønsker å bestemme over eget liv.

Du er velkommen til å være med å protestere, men denne dagen skal du ikke få skinne på talerstolen.

Ottar har alltid vært og kommer alltid til å være en parentes, bare dagblad-feminaziene som gidder å skrive om de militante skrullene der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kvinnegruppa Ottar klarer kunststykket, IGJEN!, å få en viktig sak til å handle om DEM og ikke full fokus på saken. Det er selvsagt helt absurd at de nekter en mann å holde apell, og det atpåtil en som er sendt av en kvinne som ikke kunne komme....Bare å gratulere dem nok en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, tånegla said:

Da er jeg kommet hjem fra en protest hvor 97% av de oppmøtte var kvinner. Hannkjønnene var tydeligst representert av små barn som var med sine mødre? Jeg kan med sikkerhet si at det for meg hadde vært feil å høre en mann i en tale si noe slik som "ikke rør min kones livmor" Kvinnene på talerstolen fikk belyst problematikken eller mangelen på den da Norge faktisk er ett av de landene i verden med lavest abort tall. Kvinnene appellerte til sine medsøstre. 

 

For meg hadde det vært 100% rett å høre en mann si "Kvinner skal få bestemme over egen kropp, ikke rør abortloven!". Hvorfor hadde det blitt feil for deg?

Endret av SVK
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

For 105 år siden fikk kvinner stemmerett i Norge. Det var viktig fordi man stemmer på de som skal representere oss på Stortinget. Stortinget vedtar landets lover og både kvinner og menn kan stemme for eller imot på Stortinget. Lov om selvbestemt abort har bred støtte blant landets stemmeberettigede borgere. Både kvinner og menn.

Nå er det altså debatt om en av lovene våre. I den sammenheng mener feministene i Ottar at menn ikke kan få si sin mening på offentlige arrangement for å støtte dagens lov. Man inndrar altså menns ytringsfrihet i disse arrangementene for nå gjelder det å beskytte offermonopolet for enhver pris.

Jeg vil kjempe for dagens lov om selvbestemt abort, mot all diskriminering basert på kjønn, etnisitet, religiøs overbevisning, seksuell orientering, alder, hudfarge. Jeg vil kjempe for et rettferdig, anstendig arbeidsliv, fellesskapsløsningene våre, velferdsordningene våre, lik lønn for likt arbeid og at alle mennesker skal bli sett som mennesker. Ikke som kjønn.

Derfor kan jeg ALDRI kalle meg feminist!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Jalp skrev:

Jeg vil kjempe for dagens lov om selvbestemt abort, mot all diskriminering basert på kjønn, etnisitet, religiøs overbevisning, seksuell orientering, alder, hudfarge. Jeg vil kjempe for et rettferdig, anstendig arbeidsliv, fellesskapsløsningene våre, velferdsordningene våre, lik lønn for likt arbeid og at alle mennesker skal bli sett som mennesker. Ikke som kjønn.

Derfor kan jeg ALDRI kalle meg feminist!


Det du sier her er jo feminisme. 
Mener du virkelig at Misandri er feminisme? Det er umulig, da feminisme går på likeverd. :) 
De som bærer feminismens flag, med utsagn om diskriminering har aldeles ingenting med feminisme å gjøre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Drakan skrev:


Det du sier her er jo feminisme. 
Mener du virkelig at Misandri er feminisme? Det er umulig, da feminisme går på likeverd. :) 
De som bærer feminismens flag, med utsagn om diskriminering har aldeles ingenting med feminisme å gjøre.

Spørs. En del av oss vil kanskje si at disse menneskene er de beste representantene for dagens feminisme, og at de av dere som kun ønsker like rettigheter bør slå dere sammen med majoriteten som ønsker nettopp dette, men ikke kaller oss feminister. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...