Gå til innhold

Kjøpe brukt eller ny?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sønnen min på 7 år pleier aldri å få dyre julegaver ettersom jeg ikke har så god råd. Men i år tenkte jeg å overraske han med playstation 4 som han har ønsket seg så lenge :) Har allerede lagt av 1000 kr så tenkte å kjøpe når jeg får lønn i neste uke. Men ser at forskjellen på ny og brukt var faktisk overraskende lite. Du får en ny playstation 4 slim til 2900 kr ,mens de som selger brukt skal ha 2000 kr. Har funnet en her jeg bor som sier at den hun selger en helt plekkfritt og veldig lite brukt,itellegg følger favorittspillet til sønnen min med. Likevel er jeg så redd for at den bare skal vare en liten stund før det er noe galt med den,det har vi opplevd før men det var med playstation 3 da. Så hva hadde dere gjort hvis dere hadde litt dårlig? Kjøpt brukt å satset på at den virket? Eller brukt 900 kr mer på en helt ny så du har garanti å heller leve litt rimligere denne måneden?

Anonymkode: 34ee8...883

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis jeg hadde råd ville jeg kjøpt ny, men hadde jeg ikke hatt råd til en ny ville jeg tenkt at en brukt er bra nok. Du kan jo be om å få teste den før du kjøper, men en PS4 blir jo ikke akkurat flyttet rundt og herjet med så jeg ville ikke umiddelbart vært bekymret for at den skulle bli ødelagt raskt. Hvis du skal kjøpe på Finn så velg en selger som har vært der noen år og som har verifisert seg med BankID. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville kjøpt ny med garanti når prisforskjellen ikke er større. Her kan «billig” fort bli dyrt.

Anonymkode: 20e63...9a7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usikker, da jeg ikke synes det var så veldig god pris på den brukte. 
Men igjen er jo nesten 1000 kr, og man må jo bare stole på hva selger sier. De blir jo ikke flyttet på og herjet med, så vil anta den vil fungere helt fint. 
Vi har kjøpt brukte maskiner før og aldri hatt problemer med dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Arkana skrev:

Hvis jeg hadde råd ville jeg kjøpt ny, men hadde jeg ikke hatt råd til en ny ville jeg tenkt at en brukt er bra nok. Du kan jo be om å få teste den før du kjøper, men en PS4 blir jo ikke akkurat flyttet rundt og herjet med så jeg ville ikke umiddelbart vært bekymret for at den skulle bli ødelagt raskt. Hvis du skal kjøpe på Finn så velg en selger som har vært der noen år og som har verifisert seg med BankID. 

Men vi kjøpte som sagt en playstation 3 i fjor brukt å den ble ødelagt etter bare 2 uker derfor jeg er skeptisk.Når jeg klaget så sa selvsagt bare selger at den virket kjempe bra når han hadde den,å nektet å ta den tilbake.

Takk for tips om å se om selgeren har verifisert seg,det skal jeg sjekke med en gang på den selgeren jeg er i kontakt med :) Det jeg ikke liker er at ingen som selger playstation 2 til rett pris har fått noen feedback på tingene de har solgt før,å selgerene har kun den ene tingen til salgs.Det trenger jo selvsagt ikke bety noe men stoler litt på selgere som har fått flere posetive feedback på tingene de har solgt.

Anonymkode: 34ee8...883

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ville kjøpt ny med garanti når prisforskjellen ikke er større. Her kan «billig” fort bli dyrt.

Anonymkode: 20e63...9a7

Ja er nettopp det er jeg er redd for.Har absolutt ikke råd til å kjøpe en ny playstation hvis jeg først har kjøpt en brukt til 2000 kr. Han var jo så skuffet og lei seg sist vi kjøpte playstation 3 brukt som bare varte i 2 uker :S

Anonymkode: 34ee8...883

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her hadde jeg enten prøvd å prute ned 500kr på den gamle slik at det ble «verdt det», eller kjøpt ny tror jeg..

Anonymkode: 65e92...d9f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, kaleidoskop skrev:

Usikker, da jeg ikke synes det var så veldig god pris på den brukte. 
Men igjen er jo nesten 1000 kr, og man må jo bare stole på hva selger sier. De blir jo ikke flyttet på og herjet med, så vil anta den vil fungere helt fint. 
Vi har kjøpt brukte maskiner før og aldri hatt problemer med dem. 

Nei jeg var overrasket over at prisforskjellen var så liten,å ser at mange får solgt de likevel.Men nesten 1000 kr billigere er en del når jeg først har dårlig råd,itellegg hadde jeg ikke trengt å kjøpe spill ettersom favorittspillet ligger på selve playstation hvis jeg kjøper den brukte.

Anonymkode: 34ee8...883

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja er nettopp det er jeg er redd for.Har absolutt ikke råd til å kjøpe en ny playstation hvis jeg først har kjøpt en brukt til 2000 kr. Han var jo så skuffet og lei seg sist vi kjøpte playstation 3 brukt som bare varte i 2 uker :S

Anonymkode: 34ee8...883

Da synes jeg du skal la han få en ny denne gangen, med garanti om noe skulle skje 👍🏻

Anonymkode: 20e63...9a7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Her hadde jeg enten prøvd å prute ned 500kr på den gamle slik at det ble «verdt det», eller kjøpt ny tror jeg..

Anonymkode: 65e92...d9f

Har prøvd å prute på alle her i området å alle sier nei dessverre. Å ser at mange har fått solgt de til 2000 kr også.

Anonymkode: 34ee8...883

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei jeg var overrasket over at prisforskjellen var så liten,å ser at mange får solgt de likevel.Men nesten 1000 kr billigere er en del når jeg først har dårlig råd,itellegg hadde jeg ikke trengt å kjøpe spill ettersom favorittspillet ligger på selve playstation hvis jeg kjøper den brukte.

Anonymkode: 34ee8...883

Hvis pengene er så avgjørende ville jeg helt klart å kjøpt brukt. 
Spill er jo heller ikke billig, så en vinn vinn. 
Jeg tror hvertfall ikke det er er "farlig" å kjøpe brukt spillemaskin. Du får nok en god maskin som holder i mange år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, kaleidoskop skrev:

Hvis pengene er så avgjørende ville jeg helt klart å kjøpt brukt. 
Spill er jo heller ikke billig, så en vinn vinn. 
Jeg tror hvertfall ikke det er er "farlig" å kjøpe brukt spillemaskin. Du får nok en god maskin som holder i mange år. 

Vår erfaring er jo at de ryker etter 2 uker,men vi var nok bare maks uheldig.Tenkte uansett å kjøpe spill på gamestop eventuelt for der selger de brukte spill med garanti til en rimlig pris.Jeg får gå litt i tenkeboksen med tanke på om jeg skal kjøpe ny eller brukt :) 

Anonymkode: 34ee8...883

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selger har registert seg på finn.no i 2018 så hun har jo ikke vært der så lenge,å hun har ikke verfisert seg.

Anonymkode: 34ee8...883

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei jeg var overrasket over at prisforskjellen var så liten,å ser at mange får solgt de likevel.Men nesten 1000 kr billigere er en del når jeg først har dårlig råd,itellegg hadde jeg ikke trengt å kjøpe spill ettersom favorittspillet ligger på selve playstation hvis jeg kjøper den brukte.

Anonymkode: 34ee8...883

Prisforskjellen kan ha med størrelse på harddisken å gjøre. Sjekk det først, og spør om vedkommede har kvittering i tilfelle garanti :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, Little Pony skrev:

Prisforskjellen kan ha med størrelse på harddisken å gjøre. Sjekk det først, og spør om vedkommede har kvittering i tilfelle garanti :)

den jeg har sett på var bare 500 GB den også så er samme versjon.Kan alltids spørre etter kvittering men den er null verdt hvis selger har klart å ødelegge den selv så det ikke går på garantien.

Anonymkode: 34ee8...883

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selger har registert seg på finn.no i 2018 så hun har jo ikke vært der så lenge,å hun har ikke verfisert seg.

Anonymkode: 34ee8...883

Den selgeren ville jeg holdt meg unna. Verifiseringen er en sikkerhet for kjøperne, da vet Finn.no hvem de er. :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser på på prishistorikk på playstation 4 slim 500 gb ser det ut til at 2900,- er det dyreste den har ligget inne til det siste året . Den har vært på tilbud flere ganger til langt mindre. Jeg ville i det minste avventet og sett om det kom noe på tilbud den neste uka. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei jeg var overrasket over at prisforskjellen var så liten,å ser at mange får solgt de likevel.Men nesten 1000 kr billigere er en del når jeg først har dårlig råd,itellegg hadde jeg ikke trengt å kjøpe spill ettersom favorittspillet ligger på selve playstation hvis jeg kjøper den brukte.

Anonymkode: 34ee8...883

Spillene ligger ikke eller følger med konsollen, de er knyttet til en PSN konto og må kjøpes utenom. Hadde det vært så enkelt med piratkopiering og brukte konsoller så kunne piratene levd sine glade dager i Karibien.

Anonymkode: 1dffc...c7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...