Gå til innhold

Barna bor i huset, mens foreldrene flytter inn og ut, grei løsning?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Denne kollegaen og mannen skilles ikke som venner. Her er det mye bitterhet, noe som får meg til å lure på om denne planen om å flytte ut og inn er en så god plan når alt kommer til alt

Anonymkode: bda94...753

Har også venner som skal ha en slik løsning. De skilles ikke som venner. Syntes det er en dårlig ide, men de må nok bare erfare det selv. En slik løsning fordrer at man har et lavt konfliktnivået og kan samarbeide meget godt. 

Anonymkode: 62a60...df2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Praktiserte det sånn i 6 mnd, så ble det krangling om rydding pluss pluss.. 

Løsningen er enten at barna 1) Har en fast base og et besøkshjem.. Eller 2) At alt av klær og utstyr er hjemme hos begge foreldre og de slipper drasse med seg en bag annenhver uke. Og at foreldrene samarbeider bra. Mine barn har det helt fint selv om de bor halve tiden hos sin far. 

 

Anonymkode: a9891...6f6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, jabx skrev:

 

Barna som bor 50/50 hos hver har derimot ikke bare ett eget sted, men to. De har to hjem. To egne rom de har for seg selv.

Derfor er det bedre for barna å bytte hver uke. De har noe permanent og stabilt, og på to steder på en gang. Når de voksne må flytte på seg har de aldri noe permanent og stabilt.

Hvem sier at de har luksusen med to rom for seg selv?

kanskje de må dele rom med andre den uken de er hos den andre partneren? Kanskje dele med stesøsken? Jeg vet ikke om dét er så attraktivt 

Anonymkode: bda94...753

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser for meg at dette fort blir vanskelig fordi man da må eie sammen med noen man ikke er i et forhold med lengre og jeg vil tro det fort blir problemer når man introduserer en ny partner som kanskje også har barn og samværsordninger. Eller man får nye barn som da må flytte sammen med mor/far annenhver uke. 

Jeg ville nok heller prioritert å kjøpe en bolig i samme nabolag som eksen. Så nær at det var gangavstand for barna og det ikke var noe problem å være sammen med skolevenner. Og passet på at det i størst mulig grad var vi voksne som tok oss av logistikken ved samværsskifte. 

Anonymkode: 72687...af8

Hvis hun skal kjøpe bolig så må de jo nesten selge huset. Jeg vet ikke om hun/han har kapital til dette. 

 

 

Endret av Pipaluk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres helt håpløst ut etter min mening. Kan sikkert virke bra en stund men neppe i lengden. 

Trenger ikke å bety at man setter seg selv foran barna av den grunn... 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som en oppskrift på «hvordan ødelegge forholdet til exen helt».

Hadde aldri kunnet delt bolig med exen. Han har misligholdt sin bolig etter brudd, og den er garantert ikke lettsolgt pga hvordan den nå ser ut. Min bolig er derimot strøken. Hadde vi delt på en bolig etter bruddet, så er jeg temmelig sikker på at vi ikke hadde kunnet samarbeide så bra som vi gjør idag.

Man kan heller ikke sammenligne en 50/50-ordning barn vs foreldre. Barn starter ikke uka si med å rydde og vaske etter en annen person.

Anonymkode: 42b2e...184

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 timer siden, Pipaluk skrev:

Hvis hun skal kjøpe bolig så må de jo nesten selge huset. Jeg vet ikke om hun/han har kapital til dette. 

 

 

Jeg svarte bare utifra hva jeg hadde ønsket i en tilsvarende situasjon. Jeg ser for meg at å eie en bolig sammen med en ex ikke nødvendigvis er så lett og jeg ville heller prøvd å finne en bolig i samme boligfelt som exen. Jeg vet jo at det ikke alltid er lett å få til økonomisk, men jeg hadde vel håpt at han også hadde sett fordelen ved å bo såpass nær at barna slapp mye ekstra stress i forbindelse med samvær, skole, venner og fritidsaktiviteter. Mine barn har venner der den ene forelderen bor i en annen del av kommunen og jeg ser jo at disse da gjerne ikke får så mye besøk når de er hos den som bor utenfor skolekretsen. 

Anonymkode: 72687...af8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvem sier at de har luksusen med to rom for seg selv?

kanskje de må dele rom med andre den uken de er hos den andre partneren? Kanskje dele med stesøsken? Jeg vet ikke om dét er så attraktivt 

Anonymkode: bda94...753

Det har jo ingenting med saken å gjøre. Hvis de må dele med stesøsken så måtte de ha delt uansett.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det høres ut som en oppskrift på «hvordan ødelegge forholdet til exen helt».

Hadde aldri kunnet delt bolig med exen. Han har misligholdt sin bolig etter brudd, og den er garantert ikke lettsolgt pga hvordan den nå ser ut. Min bolig er derimot strøken. Hadde vi delt på en bolig etter bruddet, så er jeg temmelig sikker på at vi ikke hadde kunnet samarbeide så bra som vi gjør idag.

Man kan heller ikke sammenligne en 50/50-ordning barn vs foreldre. Barn starter ikke uka si med å rydde og vaske etter en annen person.

Anonymkode: 42b2e...184

Det er kanskje en bedre løsning at de går for to hybler i barnefri uke, istedenfor ett? Hvis de skal dele alt har de ikke noe eget igjen. 

Anonymkode: bda94...753

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er kanskje en bedre løsning at de går for to hybler i barnefri uke, istedenfor ett? Hvis de skal dele alt har de ikke noe eget igjen. 

Anonymkode: bda94...753

Tror nok helt klart at to hybler er bedre enn en, men hovedhuset hadde likevel vært et mareritt å dele med en urenslig rotekopp. (Det holder ikke med vaskebyrå..)

Anonymkode: 42b2e...184

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/18/2018 at 9:36 AM, AnonymBruker said:

Vi har etablert oss med nye partnere, hvorfor skulle det være et problem? 

Anonymkode: 9910c...4ac

Hvordan fungerer dette i praksis? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror nok helt klart at to hybler er bedre enn en, men hovedhuset hadde likevel vært et mareritt å dele med en urenslig rotekopp. (Det holder ikke med vaskebyrå..)

Anonymkode: 42b2e...184

Hvordan gjør de det med adresser. Er begge registrert med samme adresse i huset? Har det noen betydning for separasjonsprosessen? 

Kjipt å få exens post, men det er vel det minste onde. 

Fikk assosiasjoner til BPA. Brukerne bor fast, foreldrene kommer for å passe på dem. 

Anonymkode: bda94...753

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...