Gå til innhold

Hvorfor i HELVETE skal alle innvandre til Skandinavia?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 timer siden, Tvist skrev:

I Norge er innvandringen på et historisk lavt nivå, uansett om du mener Svensker, polakker, eller syrere. Har noen kritisert deg og prøvd å fortelle deg hvordan du skal oppføre deg? Har aldi blitt fortalt det av utlendinger. Normenn derimot... 

Det er ikke historisk lavt nivå om du ser på folketallet. Du må sjekke prosent andel 7 forhold til folketallet. Vi tar inn mer enn feks Tyskland ifølge folketallet(statsborgere). 

Anonymkode: 6c295...401

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Ironically_me skrev:

Når flyktningbølgen tok av fra Syria, var ikke Frankrike det landet som lå høyest på de flestes ønskeliste. 

Informativt. Jeg kan legge til at det var heller ikke Guatemala.

Anonymkode: f6ca1...804

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, alle nabo landa til Syria har meir innvandring enn Norge.. ha litt perspektiv og den størst innvandre gruppen i Norge er Polaker og svenskar r

Anonymkode: a5a3a...367

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker said:

Informativt. Jeg kan legge til at det var heller ikke Guatemala.

Anonymkode: f6ca1...804

Interresant! En onkel av meg flyttet til Guatemala for 42 år siden. Tok over etter en som hadde fylt opp egne kontoer med bistandspenger... Nå kan du jo lure på om han er fullt integrert - eller en gringo? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Jeg lurer på hvorfor folk kommer for så å klage på at alt er galt, ingenting er bra nok osv...

Det kan jeg ikke forstå. Hadde følt meg flau om jeg flyttet til at land for så å klage på hvordan dem lever, at dem skal endre alt for å ligne mer på landet jeg flyttet fra osv. Det finnes selvfølgelig de som er takknemmlig for alt, klager aldri på noe og er veldig glad for muligheten dem fikk.

Og hjernevaska sauene bare nikker på hodet fordi dem er redd for å si noe.. Det moderne unge skandinavere ofte ikke forstår, er at velferden var laget for skandinavere, en veldig liten befolkning på et par millioner... ikke hele verden. Da kan man like godt kvitte seg med den, fordi alt kommer eventuelt til å rakne og gå konkurs slik som flere kommuner i Sverige nå, google Fillipstad f.eks.

 

Ja, politikere har en del skyld, men noen må faktisk velge disse lederne også... og der kommer majoriteten av befolkningen inn...

Anonymkode: e500b...f29

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, politikere har en del skyld, men noen må faktisk velge disse lederne også... og der kommer majoriteten av befolkningen inn...

Anonymkode: e500b...f29

Svært få om noen politikere er valgt i dag. Politikken er hestehandel og broileri.

Anonymkode: 284cf...f9b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ikke afrikaner og heller ikke araber. Men Vi flykta til Norge (Ble tilfeldig land) pga krig, underteykkelse og hat.  
Det var ikke frivillig å forlate slekt, venner og andre når en så dem dør foran deg eller blir begravd ned levende uten å kunne gjøre noe.  
Det var heller ikke lett å komme hit og bli mobbet og ertet for dårlig språk i begynnelsen og dårlig/fattige klær!
 

allikevel er jeg veldig glad i Norge. Glad for at jeg fikk muligheten til å utdanne meg (noe høyt), noe jeg ikke hadde muligheten til. Glad for at jeg kan leve i fred uten å måtte frykte For noe farlig,  å bli mobbet eller får rasistikse handlinger som vil sitte dypt.
Tro meg hvis jeg hadde samme fordeler i mitt land hadde jeg ikke bodd her i et sekund så du ikke følte deg truffet!
 

ikke kjør alle under samme kam!

jeg er imot de som kommer til Norge uten grunn og lever på Nav og utnytter Norge maksimalt. Men tenk litt inni deg før du snakker høyt!

Hele ble dårlig formulert, det er så vondt å lese hva andre skriver uten å vite hele sannheten! 

 

Anonymkode: 43a88...d11

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.11.2018 den 12.03, Tibbie skrev:

Mener du virkelig dette?? Om du i det hele tatt hadde fulgt med på denne krisen de siste årene, så hadde du visst at nabolandene deres er fylt til randen av flyktninger! Alle har et felles ansvar å hjelpe, og Vesten har hjulpet minst.

Dessuten, alle vil det beste for seg selv og familien sin. Ikke alle har råd eller mulighet til å flykte hit, men jeg forstår godt at det er drømmen for mange. Jeg har selv vært i en flyktningeleir i Libanon, og det var helt grusomt. Folk bodde nærmest på gata med barna sine. Hadde jeg vært i en så grusom situasjon som disse flyktningene, så hadde jeg gjort alt i min makt for å komme til Skandinavia. Uten tvil.

Hva med alle rike land i Midt-Østen? Rikelig med plass og felles kultur. Hvorfor skal de hit?

Anonymkode: 0b5d9...68d

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi Norge og Skandinavia er idioter som ikke stiller krav til folk! «Alle» vet at NAV redder deg uansett hvor mye dritt du finner på! 
til og med hvis du kommer i fengsel får du et luksusopphold! 
møkkapolitikk!!! Det ødelegger vår kultur og vårt land..! 

Anonymkode: e3f3f...b0a

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.11.2018 den 21.18, AnonymBruker skrev:

Det er jo mange som ikke kommer, men jeg føler at de aller fleste fra afrikanske land, og noen frar midt-østen og Asia kommer til vesten. 
HVORFOR? Hva skal de her? Er det ikke forferdelig ensomt å komme hit og de ikke har røttene sine/familie/venner ? Kan ikke språket?
Det er annet klima! Hva er det de vil her? 
Ser sikkert rasistisk ut, men det er jeg ikke. Jeg har ikke imot at noen kommer hit fordi de tilfeldigvis får seg jobber her, finner seg kjæreste og jeg har jo litt lyst til å jobbe i utlandet selv, så kan ikke kritisere de for mye. Men noe har gått galt. Jeg føler at ALLE skal hit! Synes mange av de er så frekke! De tror de kan komme hit og bestemme hvordan vi skal oppføre oss. 

Anonymkode: 4c099...914

Det er IKKE hold i påstanden din. Innvandringen til Norge har ALDRI hvert så lavt som det er nå.

Anonymkode: c0895...795

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Fordi Norge og Skandinavia er idioter som ikke stiller krav til folk! «Alle» vet at NAV redder deg uansett hvor mye dritt du finner på! 
til og med hvis du kommer i fengsel får du et luksusopphold! 
møkkapolitikk!!! Det ødelegger vår kultur og vårt land..! 

Anonymkode: e3f3f...b0a

Alle kommer ikke hit pga NAV!!! Les svaret mitt rett over. Vi kom ikke til Norge for å leve på NAV. Alle i min familie er utdannet og yter sitt beste! Slutt å skjære alle over samme kam!

Anonymkode: 43a88...d11

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det er IKKE hold i påstanden din. Innvandringen til Norge har ALDRI hvert så lavt som det er nå.

Anonymkode: c0895...795

Hjelper ikke at innvandringen er lav når de som er her ikke får nødvendig oppfølging.

Anonymkode: 284cf...f9b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Typisk nordmenn å tro at vi er et så fantastisk land som alle vil komme til. Det ligger nok ganske langt nede på lista til de fleste flyktningene. Penger er ikke alt, og Nav kan ikke kompensere for møtet de får med selvgode nordmenn som konstant minner dem på at de ikke kommer fra norge og må gå rundt med takknemlighetsgjeld 24/7 for at de får lov til å komme hit.

Anonymkode: 88b5a...b62

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.11.2018 den 21.18, AnonymBruker skrev:

Det er jo mange som ikke kommer, men jeg føler at de aller fleste fra afrikanske land, og noen frar midt-østen og Asia kommer til vesten. 
HVORFOR? Hva skal de her? Er det ikke forferdelig ensomt å komme hit og de ikke har røttene sine/familie/venner ? Kan ikke språket?
Det er annet klima! Hva er det de vil her? 
Ser sikkert rasistisk ut, men det er jeg ikke. Jeg har ikke imot at noen kommer hit fordi de tilfeldigvis får seg jobber her, finner seg kjæreste og jeg har jo litt lyst til å jobbe i utlandet selv, så kan ikke kritisere de for mye. Men noe har gått galt. Jeg føler at ALLE skal hit! Synes mange av de er så frekke! De tror de kan komme hit og bestemme hvordan vi skal oppføre oss. 

Anonymkode: 4c099...914

Vi har nesten ikke innvandring til Norge. Vi tar ikke imot noen i nød, ikke engang foreldreløse barn fra Moira-leiren. 
Spørsmålet du burde stille er vel egentlig, hvorfor i HELVETE er vi blitt så rasistiske, egoistiske og bortskjemte i Norge??

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Typisk nordmenn å tro at vi er et så fantastisk land som alle vil komme til. Det ligger nok ganske langt nede på lista til de fleste flyktningene. Penger er ikke alt, og Nav kan ikke kompensere for møtet de får med selvgode nordmenn som konstant minner dem på at de ikke kommer fra norge og må gå rundt med takknemlighetsgjeld 24/7 for at de får lov til å komme hit.

Anonymkode: 88b5a...b62

Fantastisk land? Nei... Rikt land? Ja.

Anonymkode: e500b...f29

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 17.11.2018 den 12.03, Tibbie skrev:

Mener du virkelig dette?? Om du i det hele tatt hadde fulgt med på denne krisen de siste årene, så hadde du visst at nabolandene deres er fylt til randen av flyktninger! Alle har et felles ansvar å hjelpe, og Vesten har hjulpet minst.

Dessuten, alle vil det beste for seg selv og familien sin. Ikke alle har råd eller mulighet til å flykte hit, men jeg forstår godt at det er drømmen for mange. Jeg har selv vært i en flyktningeleir i Libanon, og det var helt grusomt. Folk bodde nærmest på gata med barna sine. Hadde jeg vært i en så grusom situasjon som disse flyktningene, så hadde jeg gjort alt i min makt for å komme til Skandinavia. Uten tvil.

Vesten har ikke hjulpet minst, Tibbie. Østen har knapt løftet en finger. Store land som Kina, Japan, Sør-Korea osv tar knapt mot noen flyktninger, og bidrar langt mindre til bistand enn hva vestlige  land gjør generelt.

Anonymkode: 0fe44...aec

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er annengenerasjon. vi kom hit fordi foreldrene mine hadde naive forestillinger om norge. sikkert lik den nordmennene som utvandret til usa hadde; det var bare å dra dit, få seg jobb, bli søkkrik også dra hjem som hjembygdas store (rike) helt. men svært få dro hjem igjen allkevel, og nå er det flere eksilnordmenn i usa enn det er nordmenn i norge. de som kommer hit fra "u land" forteller ikke hvor krevende det er å være her, at det er en fornedrelse å forholde seg til nav, at den store summen med penger de får ikke rekker til stort her (men anses som en liten formue for de hjemme). det massive statustapet man går igjennom ved å bli en minoritet i et høyinformasjonsland. man må late som at alt er akkurat så fantastisk som det alle uten peil der hjemme tror, selvom man har en dårlig betalt jobb her. Og det at man opprettholder fasaden gir flere lyst til å dra. Ofte er det pga krig, og like oftere (om ikke oftere) er det pga komplett mangel på muligheter. Det er menneskelig å ønske seg et godt liv.

Anonymkode: 95bee...d30

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke? Her er det jobber å få, klimaet er bedre, maten er god og gode viking-gener jeg kan blande med innvandrer-genet mitt☺️
 

Kan det bli bedre? 

Anonymkode: 52160...4e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.7.2020 den 22.24, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke afrikaner og heller ikke araber. Men Vi flykta til Norge (Ble tilfeldig land) pga krig, underteykkelse og hat.  
Det var ikke frivillig å forlate slekt, venner og andre når en så dem dør foran deg eller blir begravd ned levende uten å kunne gjøre noe.  
Det var heller ikke lett å komme hit og bli mobbet og ertet for dårlig språk i begynnelsen og dårlig/fattige klær!
 

allikevel er jeg veldig glad i Norge. Glad for at jeg fikk muligheten til å utdanne meg (noe høyt), noe jeg ikke hadde muligheten til. Glad for at jeg kan leve i fred uten å måtte frykte For noe farlig,  å bli mobbet eller får rasistikse handlinger som vil sitte dypt.
Tro meg hvis jeg hadde samme fordeler i mitt land hadde jeg ikke bodd her i et sekund så du ikke følte deg truffet!
 

ikke kjør alle under samme kam!

jeg er imot de som kommer til Norge uten grunn og lever på Nav og utnytter Norge maksimalt. Men tenk litt inni deg før du snakker høyt!

Hele ble dårlig formulert, det er så vondt å lese hva andre skriver uten å vite hele sannheten! 

 

Anonymkode: 43a88...d11

Men du er jo integrert, har lært deg språket, skaffet deg utdanning og regner med du følger norske regler og normer? Slike folk vil vi ha her. Men det er synd at noen skal ldelegge for andre med å svartmale ryktet til innvandrere. Vi har dem som kommer hit, ikke gidder lære norsk, ikke skal de jobbe (enten det er pga religion eller fordi de ikke kan språket vårt) og ikke skal de heller løfte en finger selv for å bli en del av landet på en positiv måte. 
Hvorfor vil de bli en av disse? VIL de ikke få venner? Bli en del av oss? Eller er de fornlyd med livet sitt?

Anonymkode: cfbd7...72d

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...