Jump to content
Jeio

Prøverør 2019

Recommended Posts

Patriotpaula
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mange RD er du? 

Anonymkode: 8a891...436

Jeg satt inn i dag :) 

Fortsetter under...

AnonymBruker
1 minutt siden, Patriotpaula skrev:

Jeg satt inn i dag :) 

Lykke til! 😊

Patriotpaula
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lykke til! 😊

Takk 😊❤️

AnonymBruker

Har noen gått gjennom ivf mens de går på antidepressiva? 

Anonymkode: 64659...b0b

Neutral90

Dere som har hatt hysterektomi offentlig: var det lang ventetid? Vurderer hvor mye jeg skal prøve å ordne det privat før januar, litt vanskelig, så vurderer hvor langt jeg skal reise for det.

AnonymBruker
På 13.12.2019 den 16.56, Patriotpaula skrev:

Er det flere som ruger for tiden eller skal bli ruger snart? 🐣 Her ble fjerde innsett gjennomført i dag, så nå er det utelukkende opp til embryoet 🤞🏻 Blastoen er av topp kvalitet, forholdene i livmoren er fine og de vurderte innsettet i dag som perfekt, så alt ligger godt til rette for at det skal feste seg. Men dette er som skrevet fjerde innsett og alt har sett like bra ut tidligere også 🤷‍♀️

Avbrutt ferskforsøk i februar/mars pga ohss. Én blasto på frys.

Fryseforsøk april/mai. Ble gravid i mai, men mistet i uke 9.

Nytt ferskforsøk i aug/sept, negativt. 5 blastoer på frys.

Fryseforsøk i sept/okt avbrutt.

Fryseforsøk i oktober/november, kjemisk.

Og nå fryseforsøk november/desember...

Vi trenger virkelig en opptur nå 🤞🏻

Jeg ruger også! Samme innsetting dag, men jeg satte inn 2 3-dagers. Blir spennende å holde følge med deg de neste ukene da! Når har du fått testdato? Jeg har 25.

Anonymkode: d9621...bb4

Annonse

Patriotpaula
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ruger også! Samme innsetting dag, men jeg satte inn 2 3-dagers. Blir spennende å holde følge med deg de neste ukene da! Når har du fått testdato? Jeg har 25.

Spennende tider i vente du også da 🤞🏻 Var dine 3-dagers helt fine i kvalitet? 😊 Har du hatt innsett før? Jeg spurte om å få sette inn to denne gangen, men fikk blankt avslag 😬 Testdato her er 27. 

AnonymBruker
På 13.12.2019 den 16.56, Patriotpaula skrev:

Er det flere som ruger for tiden eller skal bli ruger snart? 🐣 Her ble fjerde innsett gjennomført i dag, så nå er det utelukkende opp til embryoet 🤞🏻 Blastoen er av topp kvalitet, forholdene i livmoren er fine og de vurderte innsettet i dag som perfekt, så alt ligger godt til rette for at det skal feste seg. Men dette er som skrevet fjerde innsett og alt har sett like bra ut tidligere også 🤷‍♀️

Avbrutt ferskforsøk i februar/mars pga ohss. Én blasto på frys.

Fryseforsøk april/mai. Ble gravid i mai, men mistet i uke 9.

Nytt ferskforsøk i aug/sept, negativt. 5 blastoer på frys.

Fryseforsøk i sept/okt avbrutt.

Fryseforsøk i oktober/november, kjemisk.

Og nå fryseforsøk november/desember...

Vi trenger virkelig en opptur nå 🤞🏻

Ja, dette er vel mitt 7. ferskforsøk + tidligere hatt et frys. Blitt gravid 1 gang. 

Satte inn ett "excellent" og ett "good". 

Patriotpaula
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, dette er vel mitt 7. ferskforsøk + tidligere hatt et frys. Blitt gravid 1 gang. 

Satte inn ett "excellent" og ett "good". 

Ååh... Håper for deg 🤞🏻❤️

Wiley
On 12/11/2019 at 1:08 AM, prøverpåny said:

Som skrevet i svar over syntes vi det har blitt litt utmattende med «same procedure as last time» i det offentlige og da vi ble satt opp nytt forsøk med lang protokoll (som førte til overstimulering sist) forhørte vi oss privat.. Der ville de dykke mer ned i årsaken til hvorfor eggene går til grunne før innsett, og mannen sendte derfor sædprøve til England for sjekk av DNA-skader. Skikkelige nedslående resultater derfra, med mye DNA-skader, så vi ble anbefalt å ikke gjøre nytt forsøk før ting så bedre ut. Forhåpentligvis kan mye rettes opp med diett og andre tiltak som løsere klær og rolig cardio istedenfor styrke f.eks, får vite mer om mulig tiltak i morgen...

Fem års prøving og uendelige nedturer, ikke lett å vite hva vi skal føle nå. 😞 Vet jo ikke hvor lenge det har vært sånn iom at vi har et «naturbarn» fra før av, og om dette er eneste årsak til at vi ikke har lyktes med søskenforsøk. Føler også det er litt vanskelig fordi jeg gjerne nå vil legge alt tilrette mtp mat og sånn, men vil jo ikke at det skal bli sånn at det tar helt overhånd og at det blir dårlig stemning dersom mannen ikke velger denne supersunne maten hver dag... 

Noen som har erfaring med sjekk av DNA-skader og eventuell bedring etter tiltak? 

Så kjedelig å høre at DNA prøvene var nedslående, ikke så lett å forholde seg til. Men kanskje en lettelse allikevel at det var noe å sette fingeren på? Føler absolutt med deg på at du ikke vil legge for mye press på mannen i denne situasjonen, det kan fort bli sånn at han føler skyld for å ikke gjøre nok og det er et farlig sted å være emosjonelt. Håper dere fikk gode råd fra klinikken, tenker jo at hvis det er så «enkelt» som å bytte diett så er det kanskje også håp om at det blir bedre ganske snart? Jeg tenker ofte at det er vanskeligere når problemet ligger hos mannen, det er liksom så mye mer stolthet og selvfølelse knyttet til spermproduksjonen en det er for alskens problemer med eggstokker og livmor. Håper dere klarer å finne en god balanse mellom å ta tak i problemet og å unngå stress rundt det, det er nok en hårfin grense der. Stor klem til deg!

bondekone
8 timer siden, Neutral90 skrev:

Dere som har hatt hysterektomi offentlig: var det lang ventetid? Vurderer hvor mye jeg skal prøve å ordne det privat før januar, litt vanskelig, så vurderer hvor langt jeg skal reise for det.

Mener du hysteroskopi? (Hysterektomi er fjerning av livmor). 

Ift hysteroskopi fikk jeg henvisning til forundersøkelsen omtrent 3 mnd etter det ble sendt, riktignok med ei jul oppi der. 

Nå skal det sies at jeg skreiv meg opp på liste for å komme inn tidligere, og var derfor til forundersøkelse allerede 2 uker etter henvisningen kom (på fredag). Men jeg må fortsatt vente på selve hysteroskopien, og kunne vist ikke forvente å få det før godt uti januar... så tør nesten ikke vente på hvor lang tid dette hadde tatt om jeg ikke hadde kommet inn på tidligere time...

Neutral90

Huff det gikk litt raskt i svingen @bondekone😅 Det var overraskende lang ventetid 😣 

bondekone
6 minutter siden, Neutral90 skrev:

Huff det gikk litt raskt i svingen @bondekone😅 Det var overraskende lang ventetid 😣 

Ja enig, aner ikke pris på å gå privat, men hadde absolutt vurdert det...

Annonse

Påmfritt
12 timer siden, Neutral90 skrev:

Jeg fikk beskjed om 4 mnd ventetid på laparoskopi i oktober på Ullevål, men jeg byttet til et annet sykehus og fikk operasjon to uker etter at jeg sendte henvisningen. 

Neutral90
1 time siden, Påmfritt skrev:

Jeg fikk beskjed om 4 mnd ventetid på laparoskopi i oktober på Ullevål, men jeg byttet til et annet sykehus og fikk operasjon to uker etter at jeg sendte henvisningen. 

Oi, for en forskjell. Får sjekke ventetider på helsenorge tror jeg.