Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
13 minutter siden, TiiBii skrev:

Åhnei😢😔

Det er så skummelt å teste tidlig, tror du det kan ha være medisinen som slo ut på testen? Vi har blitt fortalt at det kan skje🥺

Uff, nå fikk jeg vondt langt inni hjerterota. Ta vare på deg selv og plant rompa godt i sofaen med dyna,spis 1 kilo smågodt og se en god film med kjæresten💞

Jeg testet tidligere enn testdato fordi det passet sånn med jobb. Hadde vært så kjedelig hvis den var negativ, da hadde jeg blitt skuffet uansett. Så derfor testet jeg på torsdag som var min fridag før jobbhelg, sånn at jeg kunne la det «synke inn» uansett utfall :) 
Hvilken medisin skulle det i såfall ha vært? :) Vet om Ovitrelle, men har ikke hørt om noen andre som kan gi falsk positiv. 

Skulle ønske jeg kunne gjøre som du skriver, men jeg er dessverre på jobb hele helgen og jobber over 30 timer fra i går av frem til i morgen 😣

Endret av Patriotpaula
Videoannonse
Annonse
Skrevet
25 minutter siden, Neutral90 skrev:

Dere som er gjennom det offentlige: får dere oppdateringer etter uttak? Ringer de eller ringer du? 

Du får beskjed om antall egg etter uttaket og en telefon dagen derpå ang befruktning. På Riksen har en «kjøreregel» på om du får 8 eller flere egg så dyrker de til blasto. Endrer utviklingen seg så ringer de dere tidligere.

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, TiiBii skrev:

Du får beskjed om antall egg etter uttaket og en telefon dagen derpå ang befruktning. På Riksen har en «kjøreregel» på om du får 8 eller flere egg så dyrker de til blasto. Endrer utviklingen seg så ringer de dere tidligere.

Hører til på st Olavs, de ga ingen beskjed etter første uttak. Fikk info om befruktning rett før innsett. Føler jeg må være ekstra tydelig denne gangen at vi vil ha info fortløpende...

Skrevet

Dere som har forsøk hos Rikshospitalet. Jeg står på venteliste der for donor. Hatt forsamtale. Har hatt privatforsøk i mellomtiden som ikke har gått. 1 ferskforsøk og 1 fryseforsøk. Fikk mensen i dag etter fryseforsøk. På Riksen mente de at jeg kun skulle bruke inseminasjon da de ikke finner noe galt hos meg. Jeg lurer på om 1 inseminasjon gjelder som 1 forsøk og hvordan det ligger an med donor. Når kan jeg forvente å få donor, dere har vel ikke glemt oss og så videre 😊

Er det rart å ringe de å spørre om disse tingene? Hadde forsamtale i august og har ikke mer penger til privatforsøk. De sa at sist tok det ca 7 mnd med donor på forsamtalen, men altså.. Er det rart å ringe de og høre? 

Anonymkode: 8a891...436

• Liker 1
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Dere som har forsøk hos Rikshospitalet. Jeg står på venteliste der for donor. Hatt forsamtale. Har hatt privatforsøk i mellomtiden som ikke har gått. 1 ferskforsøk og 1 fryseforsøk. Fikk mensen i dag etter fryseforsøk. På Riksen mente de at jeg kun skulle bruke inseminasjon da de ikke finner noe galt hos meg. Jeg lurer på om 1 inseminasjon gjelder som 1 forsøk og hvordan det ligger an med donor. Når kan jeg forvente å få donor, dere har vel ikke glemt oss og så videre 😊

Er det rart å ringe de å spørre om disse tingene? Hadde forsamtale i august og har ikke mer penger til privatforsøk. De sa at sist tok det ca 7 mnd med donor på forsamtalen, men altså.. Er det rart å ringe de og høre? 

Du kan ringe, eller så kan du skrive inn på Min Journal! Jeg syntes det har vært veldig Ok med skriftlig kommunikasjon. Ellers vet jeg ingenting om løpet ved donor.

Anonymkode: 93524...db5

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du kan ringe, eller så kan du skrive inn på Min Journal! Jeg syntes det har vært veldig Ok med skriftlig kommunikasjon. Ellers vet jeg ingenting om løpet ved donor.

Takk for svar 😊 Så det er ikke rart å ta kontakt og høre selv om vi ikke har hørt noe fra dem etter forsamtalen? 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar 😊 Så det er ikke rart å ta kontakt og høre selv om vi ikke har hørt noe fra dem etter forsamtalen? 

Jeg synes ikke det er noe rart med det. Ville bare ringt 😊

Anonymkode: 09e5f...6c3

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan kontakter man de på min journal? Jeg har logget meg inn via helenorge, men hvordan kontakter jeg de? 

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Hvordan kontakter man de på min journal? Jeg har logget meg inn via helenorge, men hvordan kontakter jeg de? 

Jeg går inn via appen.

F5BF54BA-87B0-4A71-871D-48423A49820B.png

Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg går inn via appen.

F5BF54BA-87B0-4A71-871D-48423A49820B.png

Å skal se.. 😊

Skrevet
21 timer siden, Patriotpaula skrev:

Jeg testet tidligere enn testdato fordi det passet sånn med jobb. Hadde vært så kjedelig hvis den var negativ, da hadde jeg blitt skuffet uansett. Så derfor testet jeg på torsdag som var min fridag før jobbhelg, sånn at jeg kunne la det «synke inn» uansett utfall :) 
Hvilken medisin skulle det i såfall ha vært? :) Vet om Ovitrelle, men har ikke hørt om noen andre som kan gi falsk positiv. 

Skulle ønske jeg kunne gjøre som du skriver, men jeg er dessverre på jobb hele helgen og jobber over 30 timer fra i går av frem til i morgen 😣

Det har jeg ikke kunnskap om🤔 Veldig usikker. Jeg husker bare at vi ble fortalt det tidlig i prosessen

Hvordan går det med deg? Kommet deg gjennom jobbhelgen🥺 

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, TiiBii skrev:

Det har jeg ikke kunnskap om🤔 Veldig usikker. Jeg husker bare at vi ble fortalt det tidlig i prosessen

Hvordan går det med deg? Kommet deg gjennom jobbhelgen🥺 

Det går greit, fortsatt noen timer igjen av jobbhelgen da 🤷‍♀️ Avklart videre plan med klinikken, hjelper å ha noe konkret å forholde seg til 👍🏼 :) 

• Liker 2
Skrevet
32 minutter siden, Patriotpaula skrev:

Det går greit, fortsatt noen timer igjen av jobbhelgen da 🤷‍♀️ Avklart videre plan med klinikken, hjelper å ha noe konkret å forholde seg til 👍🏼 :) 

Hva slags plan var det da? 😊

Anonymkode: bcb70...874

Skrevet

Får jo ingen positive enda :( 12 DPO (9 dager siden innsett, og embryo var 3 dager). I dag med utvannet morgenurin (tisset for to timer siden og «brukte» opp forsøket da samboer sa jeg burde ta en pause fra testing i dag). Har tatt babyplan sine på 25 ml siden 10 DPO,  i tillegg til at jeg prøvde en 10 ml i går ettermiddag, etter flere timer uten å gå på do først. 

Mister alt håpet :( Har følt meg gravid. Tenker ikke så mye på symptomene siden jeg går på Lutinus, men har fått fyldigere bryst - spesielt ett, og de er ømme om morgenen. Noen som ikke fikk positiv test før IKM? Har hørt om noen jeg kjenner som ikke har fått positiv før dagen før IKM/IKM, selv på 10 ml. Det skjedde med alle de 3 hun har. 

Skrevet

Grunnen til at jeg forventer svak positiv allerede 9. rugedag (12 dpo) er fordi på graviditetstest-tråden så får utrolig mange positiv nå :( 

• Liker 2
Skrevet
31 minutter siden, Prøvejenta skrev:

Grunnen til at jeg forventer svak positiv allerede 9. rugedag (12 dpo) er fordi på graviditetstest-tråden så får utrolig mange positiv nå :( 

Jeg tror grunnen til at mange får positiv test veldig tidlig, er fordi de enten har regnet feil, eller regnet eggløsning fra den dagen testen var positiv, eller at de ikke går gjennom ivf, og har like stålkontroll på «eggløsning»/uttak som oss. Man leser jo til og med om de som skriver at testen ble positiv 7 og 8dpo...

Skjønner at håpet renner ut når du nå er 12dpo, men det er jo fortsatt en mulighet til å få positiv senere. Var det fryseforsøk? Uff, det er en tung tid du er i akkurat nå. Heldigvis får du svar snart, det blir så mye lettere når du vet, og ikke er i limboland lengre. Klem.

• Liker 2
Skrevet

@Patriotpaula Det at de er raske med å gi en ny plan synes jeg og har hjulpet masse når det ikke har gått som jeg har håpet! God fri når den tid kommer😊

Skrevet
1 time siden, Fiiol skrev:

@Patriotpaula Trist å lese! 😔 Godt dere har en ny plan allerede. 

Ja, det var visst for mye å forvente at det skulle gå på tredje innsett 🥺

1 time siden, AnonymBruker skrev:

@Patriotpaula Det at de er raske med å gi en ny plan synes jeg og har hjulpet masse når det ikke har gått som jeg har håpet! God fri når den tid kommer😊

Signerer den 👍🏼 Takk 😊

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva slags plan var det da? 😊

Anonymkode: bcb70...874

Rett på ny runde med styrt syklus :) Jeg har fortsatt Estradot-plasteret  på magen, men skal ta av det litt senere i kveld når jobbhelgen er ferdig. Jeg tror at medisinene holder blødning tilbake. Så nå er det egentlig bare å vente på mensen, så er det på’n igjen med Estradot 2.blødningsdag (jeg som har Estradot langt oppi halsen allerede 😣). Takknemlig for at de sier ja til ny runde og at vi rekker et nytt forsøk før jul. 

• Liker 2
Skrevet

Hva tenker du om estradot v progynova @Patriotpaula? Jeg ser nå i ettertid at jeg ble fryktelig nedstemt av progynova, lurer på om jeg vil foreslå estradot på neste frys

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...