Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
7 timer siden, Patriotpaula skrev:

Rugedag 10 her i gården, tatt en test nå på morgenkvisten -  jeg er gravid ❤️😭 Håper alle gode ting er tre og at denne holder helt ut ❤️

Gratulerer♥️♥️♥️🙏🏻

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei😊Hvor mange dager har dere som har gått på Gonal F tatt den? 

Skrevet
4 minutter siden, alba85 skrev:

Jeg gikk 11 dager på 300IE og 2 dager på 400IE. 

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, Popkorn skrev:

Hei damer!

Lenge siden jeg har vært her nå. Merket at jeg ble ordentlig deprimert etter negativt fryseforsøk i september. Nå har vi hatt vårt andre fersk forsøk og jeg ble ordentlig satt ut av hormonene denne gangen og har måttet holde meg hjemme siden sist onsdag.

Hadde uttak i går (onsdag) og fikk ut 9 egg (sist fikk jeg 5). I dag fikk jeg telefon om at 6 av eggene jeg tok ut ble befruktet, men at kun 3 utviklet seg videre. De skal sette inn en allerede i morgen. Er visst ingen valg å utvikle de videre til blasto på Ullevåll. Sist ble 3 egg befruktet, men ingen av de resulterte i noe graviditet. Nå merker jeg at jeg sammenligner med en gang og at jeg er så vanvittig pessimistisk. 

Uff... måtte bare få litt utløp. Gratulerer til alle som har fått dette til. 

Lykke til! Håper det klaffer denne gangen 🤞😊 skjønner godt at du ble deprimert. Det blir mer vanskelig å holde meg sammen hver dan her og, spesielt siden ingen rundt meg virker å forstå skikkelig hva jeg går gjennom. Snakket med samboeren min i går og at jeg vurderer å ta flere sykemeldinger. Og han sa at det virker bare rart til folk når man sier at man trenger sykemelding pga hormonterapi, neste som det ikke er noe "big deal". 😔Hvordan å forklare dette til folk vet jeg ikke helt.

Vet ikke om du tilhører riksen men de har nå begynt å tilby samtaletimer med en fertilitetscoach som er dekket av frikort. Kanskje det er noe du også kan vurdere? Jeg skal på min første time i desember.

Skrevet
20 minutter siden, alba85 skrev:

10 dager ved første forsøket med lang protokoll (som endte i overstimulering) og 12 dager ved andre forsøket med kort protokoll.

• Liker 1
Skrevet

Hei!

Frem til nå har jeg bare vært tilskuer i disse forumene, men nå er det vel på tide at jeg hiver meg på.

Har PCOS og vært igjennom et egguttak, jeg ble overstimulert og fikk ekstreme smerter. Fikk derfor ikke sette inn noe embryo, men 3 ble fryst til blasto. I og med jeg ble overstimulert, så må man vente en ekstra syklus så kroppen kommer tilbake til normalen. Nå er jeg i gang med fryst og var på kontroll i går. Da vil hun avbryte fordi jeg har fått en cyste. Jeg blir veldig lei meg, fordi det tar så sinnsykt langt tid, og da blir det ikke nytt fryseforsøk før over jul. Startet i august, og får liksom ikke sette inn noe før januar/februar. Legen/sykepleieren(?) ombestemte seg og sa jeg heller skulle øke dosen med progynova og ny kontroll på mandag. Er alt håp ute nå? Jeg burde vel ikke ha så store forventninger til mandag?

Tilleggsinformasjon: Vært sykemeldt et par uker, da dette har tatt knekken på meg. Selvom ikke forsøkene blir vellykket, kommer man i bedre perioder?

Skjønner at jeg bare så vidt er i gang, men fysøren for noen sterke damer dere er som går igjennom dette 🧡

Skrevet
1 time siden, VeronicaAmanda skrev:

Gratulerer♥️♥️♥️🙏🏻

Takk ❤️🥰

Skrevet
28 minutter siden, 92* skrev:

Hei!

Frem til nå har jeg bare vært tilskuer i disse forumene, men nå er det vel på tide at jeg hiver meg på.

Har PCOS og vært igjennom et egguttak, jeg ble overstimulert og fikk ekstreme smerter. Fikk derfor ikke sette inn noe embryo, men 3 ble fryst til blasto. I og med jeg ble overstimulert, så må man vente en ekstra syklus så kroppen kommer tilbake til normalen. Nå er jeg i gang med fryst og var på kontroll i går. Da vil hun avbryte fordi jeg har fått en cyste. Jeg blir veldig lei meg, fordi det tar så sinnsykt langt tid, og da blir det ikke nytt fryseforsøk før over jul. Startet i august, og får liksom ikke sette inn noe før januar/februar. Legen/sykepleieren(?) ombestemte seg og sa jeg heller skulle øke dosen med progynova og ny kontroll på mandag. Er alt håp ute nå? Jeg burde vel ikke ha så store forventninger til mandag?

Tilleggsinformasjon: Vært sykemeldt et par uker, da dette har tatt knekken på meg. Selvom ikke forsøkene blir vellykket, kommer man i bedre perioder?

Skjønner at jeg bare så vidt er i gang, men fysøren for noen sterke damer dere er som går igjennom dette 🧡

Æsj så kjedelig. Tok veldig lang tid mellom mitt første uttak og til andre innsett, så føler med deg - det er en kjempekjip ventetid. Hvor stor var cysten og hvilken dose progynova var og er du på?

Skrevet
9 timer siden, Patriotpaula skrev:

Rugedag 10 her i gården, tatt en test nå på morgenkvisten -  jeg er gravid ❤️😭 Håper alle gode ting er tre og at denne holder helt ut ❤️

Gratulerer masse! 💗

• Liker 1
Skrevet (endret)
5 minutter siden, Neutral90 skrev:

Æsj så kjedelig. Tok veldig lang tid mellom mitt første uttak og til andre innsett, så føler med deg - det er en kjempekjip ventetid. Hvor stor var cysten og hvilken dose progynova var og er du på?

Ja - har gått fra å være skikkelig positiv til veldig langt nede. 
Hun sa det ikke direkte, men jeg mener å huske at det stod 13-14 på skjermen på den hun målte.

Tok 3 tabletter, nå er jeg oppe i 4. 

Endret av 92*
Skrevet
4 minutter siden, 92* skrev:

Ja - har gått fra å være skikkelig positiv til veldig langt nede. 
Hun sa det ikke direkte, men jeg mener å huske at det stod 13-14 på skjermen på den hun målte.

Tok 3 tabletter, nå er jeg oppe i 4. 

Håper på det beste utfallet og at progynova stopper veksten. Husk også å vær tydelig på hva du ønsker :) 

Skrevet
12 minutter siden, Justimeonly skrev:

Gratulerer masse! 💗

Takk ❤️💫

Skrevet

Tårene bare triller..av glede😭
Vi har fått satt inn et helt optimalt blasto💕 Aldri hatt blasto.
Vi har fått hele 3 (!!) blasto på frys i hvert sitt strå og ikke nok med det, vi har 6 egg (!!) som skal dyrkes til i morgen og deretter fryses ned.
Akkurat nå føles det ut som vi har vunnet i lotto og halve kongerike💞🦄🍀🤞🏼

• Liker 12
Skrevet
45 minutter siden, TiiBii skrev:

Vi har fått hele 3 (!!) blasto på frys i hvert sitt strå og ikke nok med det, vi har 6 egg (!!) som skal dyrkes til i morgen og deretter fryses ned.

Det er så bra når man får gode nyheter 😊 gratulerer med mange sterke embryoer 💪💕 og lykke til med rugingen 🤞

Skrevet
4 hours ago, TiiBii said:

Gratulerer så mye, jeg håper det går veien for dere!! Kan jeg spørre om du har gjort noe utenom det vanlige denne gangen? Medisiner, vitaminer, akupunktur? Er jo en drøm med ett slikt resultat som du fikk nå! 

Anonymkode: 93524...db5

Skrevet
14 hours ago, Patriotpaula said:

Gratulerer så utrolig mye 😍🌸

• Liker 2
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gratulerer så mye, jeg håper det går veien for dere!! Kan jeg spørre om du har gjort noe utenom det vanlige denne gangen? Medisiner, vitaminer, akupunktur? Er jo en drøm med ett slikt resultat som du fikk nå! 

Takk for det💞 Nå har vi vært igjennom så mye dritt så dette føler jeg vi virkelig har fortjent. Samboeren min går rundt å stråler😍🥰

Denne gangen har jeg faktisk ikke gjort noe annerledes på hjemmebane. Ikke samboeren min heller, kun en utløsning 2 dager før dagen med innlevering til laboratorium.
Forrige runde prøvde jeg ut akupunktur og yoga men det ga ikke meg noen kjempe resultater.

Jeg tror virkelig på det Professor Peter sa da vi hadde et møte med han «Hold ut og hold tankene positive» 

💕🍀

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, TiiBii said:

Takk for det💞 Nå har vi vært igjennom så mye dritt så dette føler jeg vi virkelig har fortjent. Samboeren min går rundt å stråler😍🥰

Denne gangen har jeg faktisk ikke gjort noe annerledes på hjemmebane. Ikke samboeren min heller, kun en utløsning 2 dager før dagen med innlevering til laboratorium.
Forrige runde prøvde jeg ut akupunktur og yoga men det ga ikke meg noen kjempe resultater.

Jeg tror virkelig på det Professor Peter sa da vi hadde et møte med han «Hold ut og hold tankene positive» 

💕🍀

Takk for svaret, jeg har prøvd litt forskjellig, men det var på fryseforsøket hvor jeg ikke gjorde noe «ekstra» at det gikk for oss, helt frem til det ikke gikk lenger i uke 8.. Jeg håper dette går veien for dere denne gangen🍀🍀🍀

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svaret, jeg har prøvd litt forskjellig, men det var på fryseforsøket hvor jeg ikke gjorde noe «ekstra» at det gikk for oss, helt frem til det ikke gikk lenger i uke 8.. Jeg håper dette går veien for dere denne gangen🍀🍀🍀

Oi, så spennende å høre😍 til tross for trist avslutning. Jeg tror det gjør noe med oss når vi først senker skuldrene og gir litt f.. Selv om det er klin umulig i en slik prosess som IVF! Kanskje det er erfaringene som hjelper? 
 Jeg har aldri satt inn blasto og aldri hatt en positiv test. Håper det går vår vei nå🤞🏼🍀 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...