Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
9 minutter siden, Patriotpaula said:

Helt sikkert fordi du har vært i utlandet og tatt blodprøven. Men nå spørs det jo hvor i utlandet du er da :) Er du utenfor Norden burde du ta MRSA-prøve når du kommer tilbake til Norge. Skulle du bli innlagt på sykehus i løpet av neste 12 måneder, så blir du mest sannsynlig isolert hvis du ikke kan vise til en negativ MRSA-prøve 🤷‍♀️

Tenker Riksen ville fortalt meg det om det skulle være nødvendig. Ventet med å bestille reise til jeg hadde forsikret meg om at det ikke var noe problem.:-)

Anonymkode: 93524...db5

Videoannonse
Annonse
Skrevet
11 minutter siden, Patriotpaula skrev:

Helt sikkert fordi du har vært i utlandet og tatt blodprøven. Men nå spørs det jo hvor i utlandet du er da :) Er du utenfor Norden burde du ta MRSA-prøve når du kommer tilbake til Norge. Skulle du bli innlagt på sykehus i løpet av neste 12 måneder, så blir du mest sannsynlig isolert hvis du ikke kan vise til en negativ MRSA-prøve 🤷‍♀️

Bare bekrefter dette. 

Ingen grunn til å bli fornærmet, er helt vanlig og noe man må svare på hver gang man er på sykehus i Norge. (Om man har vært på sykehus utenfor Norden de siste 6 mnd) 

Anonymkode: 8a891...436

• Liker 2
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenker Riksen ville fortalt meg det om det skulle være nødvendig. Ventet med å bestille reise til jeg hadde forsikret meg om at det ikke var noe problem.:-)

Synd at du blir fornærmet av det som er sannheten. Risikoen for at du pådrar deg smitte er liten, men den er tilstede. Er en meget god grunn for at mange land ellers i Europa har en stor resistensproblematikk. Jeg signerer 👇🏻 fullt og helt.

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare bekrefter dette. 

Ingen grunn til å bli fornærmet, er helt vanlig og noe man må svare på hver gang man er på sykehus i Norge. (Om man har vært på sykehus utenfor Norden de siste 6 mnd) 

Skrevet
4 minutter siden, Patriotpaula said:

Synd at du blir fornærmet av det som er sannheten. Risikoen for at du pådrar deg smitte er liten, men den er tilstede. Er en meget god grunn for at mange land ellers i Europa har en stor resistensproblematikk. Jeg signerer 👇🏻 fullt og helt.

Jeg ble da virkelig ikke fornærmet, spurte bare på hvilket grunnlag dette ble nevnt, av ren nysgjerrighet. Vi lærer av hverandre på dette forumet. 

• Liker 1
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare bekrefter dette. 

10 minutter siden, Patriotpaula skrev:

Hvorfor i alle dager går dere utifra at personen ble fornærmet? Unødvendig av dere å skrive det.

Anonymkode: 09e5f...6c3

• Liker 4
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvorfor i alle dager går dere utifra at personen ble fornærmet? Unødvendig av dere å skrive det.

Jeg tolket vedkommende slik. 

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tolket også vedkommende slik. At RH sier at det er greit at hun tar blodprøven i utlandet er jo helt greit, men det er jo ikke ensbetydende med at man ikke bør teste seg etterpå. Skulle hun være smittet, så kan hun smitte familiemedlemmer, kollegaer og alle andre hun omgås. Blir hun alvorlig syk, så er det ikke sikkert det finnes behandling en gang. Det er all grunn til å ta potensiell mrsa-smitte på alvor, det vet alle som jobber i helsevesenet.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Patriotpaula skrev:

Tolket også vedkommende slik. At RH sier at det er greit at hun tar blodprøven i utlandet er jo helt greit, men det er jo ikke ensbetydende med at man ikke bør teste seg etterpå. Skulle hun være smittet, så kan hun smitte familiemedlemmer, kollegaer og alle andre hun omgås. Blir hun alvorlig syk, så er det ikke sikkert det finnes behandling en gang. Det er all grunn til å ta potensiell mrsa-smitte på alvor, det vet alle som jobber i helsevesenet.

Jobber vi begge i helsevesenet kanskje? 😄 😂

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jobber vi begge i helsevesenet kanskje? 😄 😂

Da gjør vi tydeligvis det 😅 

Skrevet
7 minutter siden, Patriotpaula skrev:

Jeg er fullstendig klar over hva mrsa-smitte er, så du trenger ikke lære meg opp. Eneste jeg reagerte på, var at dere sa at personen ikke burde bli fornærmet. Har nå lest over postene flere ganger og kan virkelig ikke se hvordan dere kom til den konklusjonen. 

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er fullstendig klar over hva mrsa-smitte er, så du trenger ikke lære meg opp. Eneste jeg reagerte på, var at dere sa at personen ikke burde bli fornærmet. Har nå lest over postene flere ganger og kan virkelig ikke se hvordan dere kom til den konklusjonen. 

Hun kunne sagt noe så greit som «det visste jeg ikke/det har ikke RH sagt noe om, det skal jeg sjekke ut nærmere», i stedet for «tenker riksen hadde fortalt meg om det hadde vært nødvendig...»  Det er jo ikke for vår del at hun bør teste seg, men sin egen del 🤷‍♀️ Bra hun selv skriver at hun ikke ble fornærmet oppi her, men jeg synes dog det er to helt ulike måter å si det samme på ☝🏼

• Liker 1
Skrevet

Jeg tolker det slik at det er mye hormoner i sving her og jeg tenker at ingen på dette forumet ville satt sin eller andres helse i fare. Vi er alle i gang med våre livs viktigste prosjekt. ❤️

• Liker 8
Skrevet (endret)

Jeg ønsker så inderlig at dette kan bli tiden mot den beste vinteren og julen vi damer inne på dette forumet noen gang skal få💜

Jeg har møte med lege til mandag 14.okt for å gå gjennom tidligere resultater og oppstart på Synarela 16.okt.

Her om dagen opplevet jeg en ny situasjon som ufrivillig barnløs. En samtale mellom kollegaen min og meg. Jeg fortalte jeg hadde søkt fredagen fri fra jobb slik at jeg og sambo fikk en «mini høstferie». Hun sa «Fridager prioriteres de med barn»

Så da tenkte jeg for meg selv « jeg kan ikke få barn så da kan jeg heller ikke få en fridag»

Ja, jeg vet-Kanskje litt hårsår🤷🏼‍♀️😅

Endret av TiiBii
  • Liker 3
Skrevet

Jeg tar 8 MG progynova PR dag, men er likevel livredd for at det skal bli avbrutt igjen. Er redd for både for liten slimhinne og for store follikler. Er det noen som vet om det er sjeldent at forsøk blir avbrutt med progynova? Finner ikke mye statistikk på det...

Skrevet
3 timer siden, TiiBii skrev:

Jeg ønsker så inderlig at dette kan bli tiden mot den beste vinteren og julen vi damer inne på dette forumet noen gang skal få💜

Jeg har møte med lege til mandag 14.okt for å gå gjennom tidligere resultater og oppstart på Synarela 16.okt.

Her om dagen opplevet jeg en ny situasjon som ufrivillig barnløs. En samtale mellom kollegaen min og meg. Jeg fortalte jeg hadde søkt fredagen fri fra jobb slik at jeg og sambo fikk en «mini høstferie». Hun sa «Fridager prioriteres de med barn»

Så da tenkte jeg for meg selv « jeg kan ikke få barn så da kan jeg heller ikke få en fridag»

Ja, jeg vet-Kanskje litt hårstrå🤷🏼‍♀️😅

Nei det syns jeg ikke. Hadde en samtale med en kollega som sa at det er fint at de med små barn fikk fri i jula så kunne de uten barn jobbe da. Det var jo bare for en periode med de små barna. Jeg satt der og såg for meg at jeg skulle jobbe hver eneste jul resten av mitt liv. Ble trist. 

Skrevet

Kjempelavt hcg-nivå (19). Det betyr nok at det har dalt, siden jeg fikk positiv på digital med følsomhet 25 på tirsdag. Applaus til oss her inne, det er jo bare å reise seg igjen som alltid, men pokker så tungt. Trodde jeg nå var 4 uker, hadde gradvis begynt å ha troen på mange flere uker. Håper mensen ikke bruker for lang tid før den dukker opp.

Skrevet
9 timer siden, TiiBii skrev:

Ja, jeg vet-Kanskje litt hårsår🤷🏼‍♀️😅

Det var utrolig teit og flåsete sagt. Synes ikke du overreagerte. 

Skrevet
2 minutter siden, Fiiol skrev:

Kjempelavt hcg-nivå (19). Det betyr nok at det har dalt, siden jeg fikk positiv på digital med følsomhet 25 på tirsdag. Applaus til oss her inne, det er jo bare å reise seg igjen som alltid, men pokker så tungt. Trodde jeg nå var 4 uker, hadde gradvis begynt å ha troen på mange flere uker. Håper mensen ikke bruker for lang tid før den dukker opp.

Å nei så leit :( det er kjempetungt, i alle fall når man har fått opp håpet med en pos test. Vi er kjempesterke ❤️ 

Skrevet
50 minutter siden, Fiiol skrev:

Ååh, så leit 😕 Jeg vil nå si at det er hakket verre når man har allerede har sett en strek og kanskje begynt å se litt mer positivt på tiden fremover, selv om man kanskje ikke tør å håpe for mye heller, sammenlignet med en test som aldri ble negativ i forsøket. Ja, man må etter hvert se fremover igjen, men fy søren det kan være steintungt å komme dit. Og det er så veldig lov å være skuffet over at det ikke gikk likevel! 💔 Håper mensen ikke drøyer...

Stor klem til deg @Fiiol ❤️

Skrevet
1 time siden, Fiiol skrev:

💜😔

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...