Gå til innhold

Prøverør 2019


Jeio

Anbefalte innlegg

1 time siden, Nikketutta skrev:

Da er endelig forsamtalen unnagjort og vi ble møtt av en veldig hyggelig overlege på Ullevål. Han ga oss veldig god informasjon og tok seg tid til å forklare hvordan prosessen ville foregå :) 

Han ville at mannen skulle ta en ekstra blodprøve som tar 1 mnd å analysere, så vi skulle få komme inn på samtale igjen om 1 mnd. Men i dag kom timen i posten og vi har fått time om 2 mnd - er det en ting man blir god på i denne tiden så er det å vente.. Jeg vet at 1 mnd ekstra ikke er så veldig mye, men når man sitter i denne posisjonen og blir forespeilet start i slutten av Januar, og innstiller seg på det, så er det kjipt å få den beskjeden :( 

Åh, så kjedelig 😕 Tok ikke mannnen din blodprøve når dere ble utredet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Jeg kan desverre melde meg inn her.  Det blir forsøk på oss i 2019, men vi må ha donor og der er køen lang. Så blir ikke før etter sommeren. Jeg føler jeg ikke har kommet meg helt inn i dette med ivf enda.  Er mange forkortelser jeg ikke forstår og dette med lang/kort protokoll osv. Er det noen som har lyst å gi meg en kort innføring i hva jeg burde vite?  Jeg skal ha behandlingen med mest hormoner slik jeg forsto det. Hvilken erfaringer har dere på riksen? 

Lykkes vi, kommer det en liten skatt i 2020. Virker veldig lenge til, men den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Uvisst85 skrev:

Da blir det oppstart med nesespray 9. januar på meg 👍

Da følger vi hverandre (oppstart 7. på meg). Var og hentet nesespray i dag💸

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Kone92 skrev:

Da følger vi hverandre (oppstart 7. på meg). Var og hentet nesespray i dag💸

Spennende! Må nesesprayen oppbevares på en bestemt måte? F.eks i kjøleskap eller noe sånt? Tenkte også å hente ut så fort som mulig, men har samtidig ikke lyst til å ha den stående ute når vi får gjester i jula.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Uvisst85 skrev:

Spennende! Må nesesprayen oppbevares på en bestemt måte? F.eks i kjøleskap eller noe sånt? Tenkte også å hente ut så fort som mulig, men har samtidig ikke lyst til å ha den stående ute når vi får gjester i jula.

Ikke som jeg vet. Det står bare at den ikke skal fryse. Jeg setter den innerst i et skap på badet, så ingen ser den i jula 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

2 timer siden, Uvisst85 skrev:

Spennende! Må nesesprayen oppbevares på en bestemt måte? F.eks i kjøleskap eller noe sånt? Tenkte også å hente ut så fort som mulig, men har samtidig ikke lyst til å ha den stående ute når vi får gjester i jula.

 

3 minutter siden, Kone92 skrev:

Ikke som jeg vet. Det står bare at den ikke skal fryse. Jeg setter den innerst i et skap på badet, så ingen ser den i jula 😄

 

 

Leste på den nå. Må oppbevares stående ved høyest 25 grader. Så da satte jeg min i nattbordskuffen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kone92 skrev:

 

 

 

 

Leste på den nå. Må oppbevares stående ved høyest 25 grader. Så da satte jeg min i nattbordskuffen.

Supert, da kan jeg gjøre det samme. Takk for info 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Kone92 skrev:

Åh, så kjedelig 😕 Tok ikke mannnen din blodprøve når dere ble utredet? 

Jo, men dette var visst en prøve gynekologen nok en gang hadde glemt. Har hatt veldig mye problemer med gynekologen som henviste oss, med stadig manglende prøvetkinger og innsending av informasjon 😔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg melder meg inn her selv om vi fortsatt er i 2018.  Hadde et mislykket forsøk i november og startet opp igjen på sprøyter i går... masse lykke til alle andre her inne, måtte 2019 bli året for oss alle❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Sjokoladepiken skrev:

Jeg melder meg inn her selv om vi fortsatt er i 2018.  Hadde et mislykket forsøk i november og startet opp igjen på sprøyter i går... masse lykke til alle andre her inne, måtte 2019 bli året for oss alle❤️ 

Krysser fingrene for deg 🤞 Og for alle oss andre her inne 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj sier jeg bare! I følge vanlig syklus skulle jeg hatt mens tirsdag og kunne dermed ta første blodprøve fredag. Nå er det torsdag, ingen mens, og ikke minst så må mensen være forsinket helt til lørdag for at jeg skal rekke å ta blodprøve! Legekontoret åpner ikke igjen før onsdag 3 januar :( krysser fingrene, men belager oss på at vi må vente en mnd til før vi får tatt prøver... 

er det noen som har erfaring med å ta blodprøvene på et sykehus som ikke er sykehuset hvor barnløsheten blir behandlet? Om det var forståelig . Aner ikke om de tar imot på helligdager uansett da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Neutral90 said:

Æsj sier jeg bare! I følge vanlig syklus skulle jeg hatt mens tirsdag og kunne dermed ta første blodprøve fredag. Nå er det torsdag, ingen mens, og ikke minst så må mensen være forsinket helt til lørdag for at jeg skal rekke å ta blodprøve! Legekontoret åpner ikke igjen før onsdag 3 januar :( krysser fingrene, men belager oss på at vi må vente en mnd til før vi får tatt prøver... 

er det noen som har erfaring med å ta blodprøvene på et sykehus som ikke er sykehuset hvor barnløsheten blir behandlet? Om det var forståelig . Aner ikke om de tar imot på helligdager uansett da.

Ville nok hørt med klinikken hva de vil du skal gjøre, uansett må du vel ha en rekvisjon eller henvisning slik at laben vet hva de skal teste og hvor de skal sende resultatene. Finnes jo private laber også, men åpningstidene på helligdager vet jeg ikke noe om dessverre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Wiley skrev:

Ville nok hørt med klinikken hva de vil du skal gjøre, uansett må du vel ha en rekvisjon eller henvisning slik at laben vet hva de skal teste og hvor de skal sende resultatene. Finnes jo private laber også, men åpningstidene på helligdager vet jeg ikke noe om dessverre. 

Vi har allerede ferdige rekvisisjoner, derfor jeg tenkte kanskje det gikk an å ta prøvene «hvor som helst» :) skal ringe de i morgen hvis mens kommer da tenkte jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj da kom selvsagt mensen i dag :( skal ringe klinikken i morgen, håper det går an å ta første blodprøve på syklusdag 2.

Hvis lokalsykehuset sitt laboratorium er åpent nyttårsaften kan vi dra dit, men det står ingenting om det på nettet dessverre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Neutral90 skrev:

Æsj da kom selvsagt mensen i dag :( skal ringe klinikken i morgen, håper det går an å ta første blodprøve på syklusdag 2.

Hvis lokalsykehuset sitt laboratorium er åpent nyttårsaften kan vi dra dit, men det står ingenting om det på nettet dessverre. 

Jeg fikk beskjed at jeg måtte ta blodprøve dag 1-3 i syklusen, så kan hende det går helt fint å ta den i morgen 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 timer siden, Uvisst85 skrev:

Jeg fikk beskjed at jeg måtte ta blodprøve dag 1-3 i syklusen, så kan hende det går helt fint å ta den i morgen 👍

Takk for svar :) 

fikk snakket med kontakten vår nå. Hun sa at der er bedre å ta prøven på dag 6 (neste gang legen er åpen) enn i dag 🤔 men vi slipper unna heldigvis, fordi laboratoriet på sykehuset er åpent nyttårsaften :) 

 

Vi var også uvitende sikker på at blodprøvene måtte tas innenfor en syklus, men det sa hun at ikke var riktig. 

Da har juleroa senket seg igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på kontroll og det blir uttak 3 Jan på meg, denne gangen sa de at hvis jeg får fler en 8 egg befruktet så dyrker de til blasto. Sist fikk jeg 16 egg av 17 egg befruktet så blir spennende å se hva jeg får til denne gangen. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Neutral90 skrev:

Takk for svar :) 

fikk snakket med kontakten vår nå. Hun sa at der er bedre å ta prøven på dag 6 (neste gang legen er åpen) enn i dag 🤔 men vi slipper unna heldigvis, fordi laboratoriet på sykehuset er åpent nyttårsaften :) 

 

Vi var også uvitende sikker på at blodprøvene måtte tas innenfor en syklus, men det sa hun at ikke var riktig. 

Da har juleroa senket seg igjen.

Jeg fikk beskjed om å ta prøven så tett opp mot menstrasjon som mulig, altså kort tid etter. Måtte selv ta på dag 4, pga åpningstider. Har blødning i bare 2 til 3 dager og er bekymret for om min prøve ble tatt for sent.

På nettsiden til fertilitetsklinikken jeg har vært hos, står det blant annet at hvis FSH skal måles, kan det bare gjøres tidlig i syklusen, mens østradiolverdien ennå er lav. Hvis ikke blir prøven usikker, og eggstokkfunksjon kan ikke vurderes.

Dersom det ikke betyr noe hvor du er i syklusen, er det sannsynligvis andre hormoner som skal måles. Den første blodprøven jeg tok som blant annet måler AMH (eggstokkapasitet) måtte ikke tas tett opp mot syklus.

 

Endret av Fiiol
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg inn her. Foreløpig som anonym . Vi tenker å ha søskenforsøk i løpet av året.  Men venter til februar med å ta kontakt med klinikken igjen for å få time :) 

Anonymkode: c6409...f30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...