Gå til innhold

Prøverør 2019


Jeio

Anbefalte innlegg

5 timer siden, Jeio skrev:

Tydeligvis veldig forskjellig hvordan man reagerer. Jeg merket ingenting av Letrozol, men jeg ble hissig av Crinone. Spennende tider da, når skal du i gang igjen?

Jeg er fortsatt i rugetid :)

Jeg er jo igrunnen ganske PMS`ete, sliten og trøtt alltid - så alle disse bivirkningene går inn i den store grøten :P Jeg trodde en stund jeg ikke merket noe av Letrozol, men i ettertid ser jeg liksom noen tydelige sammenhenger. 

Ellers er jo det grøtgreiene ut av høna tipptopp sexy, da! 🤣 *grøss* 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I 2019 er det vår tur! Nå gidder vi ikke mer og kjører på med å få hjelp. Rett over nyttår skal vi til gyn, så går det forhåpentligvis slag i slag derfra. 

Anonymkode: a390f...8ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Kone92 skrev:

Har dere fortalt noe til venner og familie?

Vi har vært veldig åpne om det, så nærmeste familie (foreldre), et par av søsknene og nærmeste venner vet om det.i tillegg vet sjef og noen kollegaer om det. Men nå er vi veldig åpne da, så ikke nødvendigvis det som funker for alle😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, bondekone skrev:

Vi har vært veldig åpne om det, så nærmeste familie (foreldre), et par av søsknene og nærmeste venner vet om det.i tillegg vet sjef og noen kollegaer om det. Men nå er vi veldig åpne da, så ikke nødvendigvis det som funker for alle😊

Jeg har bare fortalt det til ei venninne og et vennepar av oss. Kan hende jeg føler for å si mer når prosessen er skikkelig i gang, men det føles så privat 😕

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Kone92 skrev:

Jeg har bare fortalt det til ei venninne og et vennepar av oss. Kan hende jeg føler for å si mer når prosessen er skikkelig i gang, men det føles så privat 😕

Tenker det viktigste er at det er opp til hver og en å fortelle når de selv ønsker😊 når det er sagt har jeg hatt veldig mange positive opplevelser av å fortelle det. Folk som har slitt med det samme, eller har mye fint å si. Men det er alltid opp til en selv😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 timer siden, Kone92 skrev:

Har dere fortalt noe til venner og familie?

Vi har vært åpen om det til de fleste. Merker at det er enkelte jeg angrer på at jeg har fortalt det til, de som forventningsfullt spør om det er noe nytt med jevne mellomrom. Men hos de fleste har vi bare fått støtte og gode ord.

Endret av Jeio
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Melder meg inn her.. skal ha mitt første forsøk i februar. Kjenner meg ganske nærvøs og spent og håper det endelig skal klaffe for oss!

Skal ha kort protokoll med planlagt uttak i uke 7. Skal starte på prgynova tabeletter allerede denne måneden for å kontrollere syklus til uttaket. Er det flere som har gjort det ? Har lest litt om progynova og sitt at det blir mest brukt til fryseforsøk.. er det ikke lenge å gå på de tablettene ? Og er det noen som har merket noen bivirkninger av de ??

Anonymkode: 634ce...6e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.11.2018 den 20.10, Kone92 skrev:

Har dere fortalt noe til venner og familie?

For meg har det variert veldig. Jeg foretrekker at få vet det, for kan jo være slitsomt at folk rundt deg får forhåpninger. Vi er på 5. forsøket nå og begynner å bli ganske lei. 

Samtidig har det vært en lettelse for meg at NOEN vet det. For eksempel har jeg fortalt det til mine aller nærmeste kolleger, for da vet jeg at de ikke går og spekulerer i hva mine planlagte fravær skyldes og at jeg i tillegg slipper å finne på dekkhistorier. Vi kjenner hverandre ganske godt fra før av og da er det slitsomt å finne på unnskyldninger. 

I tillegg vet nærmeste familie det. Mamma og pappa er med på å sponse forsøk. 

Ellers er det veldig tilfeldig hvilke venninner som vet det. Det er lettere å holde det hemmelig for de man ikke ser på daglig basis. 

Anonymkode: f549b...996

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Melder meg inn her.. skal ha mitt første forsøk i februar. Kjenner meg ganske nærvøs og spent og håper det endelig skal klaffe for oss!

Skal ha kort protokoll med planlagt uttak i uke 7. Skal starte på prgynova tabeletter allerede denne måneden for å kontrollere syklus til uttaket. Er det flere som har gjort det ? Har lest litt om progynova og sitt at det blir mest brukt til fryseforsøk.. er det ikke lenge å gå på de tablettene ? Og er det noen som har merket noen bivirkninger av de ??

Anonymkode: 634ce...6e5

Progynova er østrogen og kan brukes til flere ting, i fryseforsøk brukes den til å styre syklus/eggløsning og å få slimhinnen til å bli tykkere men dosene er relativt høye, 6mg om dagen. Vil tro du kanskje går på lavere dose siden du skal gå på den såpass lenge? Synes å huske at venninnen min gikk på østrogen relativt lenge for å forsøke å kontrollere syklus, hun sliter med pcos og adenomyose. 

Selv er jeg ikke spesielt glad i å få i meg for mye østrogen, har hatt mer migrene problemer, mer menssmerter og cyster i bryst etter mine fryseforsøk, kjenner flere som har slitt med dette pluss dårlig hud og emosjonelle utbrudd. Men det er nok personlig, kjenner andre igjen som fikk bedre hud og mer energi. 

Masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg tatt Synarela i to dager (8doser) og merker ingen bivirkninger ennå. Bank i bordet. Eller jeg er veldig varm på venstre hånd og det var jeg i går kveld og. Hetetokter i en hånd liksom😂 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det slik at man må ha hatt eggløsning når man starter på spray? Jeg får min rundt dag 20-22 i syklusen og det er akkurat når det er planlagt spraystart. Bare hatt kort protokoll på tidligere uttak, så er litt blank på dette.. Burde jeg be om UL for å sjekke om EL har vært eller er på vei i forkant av spraystart? Fortsatt en syklus igjen før jeg starter, så akkurat nå kunne den gjerne vært kortere.... Utålmodig.. 🙄☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

34 minutter siden, prøverpåny skrev:

Er det slik at man må ha hatt eggløsning når man starter på spray? Jeg får min rundt dag 20-22 i syklusen og det er akkurat når det er planlagt spraystart. Bare hatt kort protokoll på tidligere uttak, så er litt blank på dette.. Burde jeg be om UL for å sjekke om EL har vært eller er på vei i forkant av spraystart? Fortsatt en syklus igjen før jeg starter, så akkurat nå kunne den gjerne vært kortere.... Utålmodig.. 🙄☺️

Nei, det må bare være oppstart minst 7 dager før mensen fikk jeg beskjed om. 

Anonymkode: d5af7...1ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Nikketutta skrev:

Melder meg inn her, skal på forsamtale 18. Desember !! 😯 

Det kommer til å gå helt fint, ikke noe å grue seg til! Samtalen vi var på var ihvertfall bare fin og ikke noe å grue seg for. Lykke til 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 5.12.2018 den 9.29, Uvisst85 skrev:

Det kommer til å gå helt fint, ikke noe å grue seg til! Samtalen vi var på var ihvertfall bare fin og ikke noe å grue seg for. Lykke til 😊

Godt å høre 😊 Takk! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi vært på forsamtale på Ullevål. Veldig fin og informativ samtale. Vi fikk beskjed om at det var kort ventetid på riksen, så vi fikk mest sannsynlig starte opp i januar eller februar. Spennende!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kone92 skrev:

I dag har vi vært på forsamtale på Ullevål. Veldig fin og informativ samtale. Vi fikk beskjed om at det var kort ventetid på riksen, så vi fikk mest sannsynlig starte opp i januar eller februar. Spennende!

Så spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.12.2018 den 15.40, Kone92 skrev:

I dag har vi vært på forsamtale på Ullevål. Veldig fin og informativ samtale. Vi fikk beskjed om at det var kort ventetid på riksen, så vi fikk mest sannsynlig starte opp i januar eller februar. Spennende!

Så spennende !!! 😃 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...