Gå til innhold

Prøverør 2019


Jeio

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Noen som vet hvor stor sjansen er for at det går bra med 1 forsøk med ivf? 

Anonymkode: 8a891...436

Tror de sa på st Olavs at 70% vil lykkes med født baby på de tre første innsett. Men, det kommer veldig an på hvorfor du trenger ivf.

Endret av Neutral90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.8.2019 den 13.23, Påmfritt skrev:

Har noen av dere erfart at progynova ødelegger syklusen? Og hvor lang tid tok det eventuelt å få den stabil igjen? Jeg gikk på progynova i 4 uker i juni ifbm fryseforsøk og hadde mensen i 3,5 uke i juli. Har nå spottet av og på siden mensen sluttet og skulle hatt mensen for to dager siden. Er vanligvis veldig dårlig under mensen(smerter, migrene osv) men de siste ukene har jeg kun kjent lett stikking i livmor. Noen andre som har lignende erfaring med progynova? Er det noe jeg kan gjøre eventuelt? 

Min syklus gikk ordentlig i kluss etter forsøket mitt i mars og spottet LENGE etterpå. Jeg ringte inn og de undersøkte meg etter at jeg hadde forsinket mens og hadde spottet i 3-4 uker i strekk. Alt var ok, men er nok lurt å ringe om det ikke gir seg. Neste syklus var litt bedre, selv om jeg har hatt både ekstremt korte og lange sykluser. Siste syklus nå spottet jeg 3 dager rundt eggløsning og mens var litt forsinket. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Neutral90 skrev:

Tror de sa på st Olavs at 70% vil lykkes med født baby på de tre første innsett. Men, det kommer veldig an på hvorfor du trenger ivf.

Vil 3 første innsett bety 3 forsøk? 

Anonymkode: 8a891...436

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. 

Vi har ikke bestemt veien videre ennå.... 

Har tatt en del prøver, har en genmutasjon som kan gjøre det vanskelig for egget å feste seg. Vanligvis bruker man blodfortynnende, det går jeg gjort ved siste 6 ivf uten at det hjalp, så ikke sikker dette er hoved problemet våres. 

Og har litt for høy NK verdi. 

Er i kontakt med ivf serum i Hellas, og Olga i st Petersburg. Samtale igjen med st Petersburg i morgen, lurer på hva de kommer til å si

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Aaa08 skrev:

Hei. 

Vi har ikke bestemt veien videre ennå.... 

Har tatt en del prøver, har en genmutasjon som kan gjøre det vanskelig for egget å feste seg. Vanligvis bruker man blodfortynnende, det går jeg gjort ved siste 6 ivf uten at det hjalp, så ikke sikker dette er hoved problemet våres. 

Og har litt for høy NK verdi. 

Er i kontakt med ivf serum i Hellas, og Olga i st Petersburg. Samtale igjen med st Petersburg i morgen, lurer på hva de kommer til å si

 

Hei! En genmutasjon? Fikk du svar på dette nå? Hva er NK verdi? Blir spennende å høre hva de sier imorgen! 🤞🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 timer siden, Blomst37 skrev:

Så utrolig hyggelig! Gratulerer så mye!🎉💝👍🏻 Ubeskrivelig følelse! Det er nøyaktig 2 år siden vi også sendte søknad. 5 forsøk, blitt gravid 4 ganger, 3 av de endte i SA. Nå er jeg 9 uker på vei🥰🙏🏻 Masse lykke til alle oss som har blitt gravide nå og heier på alle dere som er i gang med forsøk🙏🏻❤️🤞🏻

Så godt å se at det ser ut til at det går din vei denne gangen ❤ krysser fingrene for deg 🥰

Jeg lurte på om jeg kunne spørre deg og de gjorde noen utredning på dere etter 3 SA? og eventuelt hva de kom fram til? 

Har hatt 2 SA etter 3 forsøk (første forsøk festet seg ikke) og har veldig sterk følelse for at det vil skje igjen og lurer da på hva som skjer videre 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen som vet hvor stor sjansen er for at det går bra med 1 forsøk med ivf? 

Anonymkode: 8a891...436

Vi fikk beskjed om at det var 50/50 om det gikk eller ikke på første forsøk. Men det kommer nok også an på grunnen til at man trenger ivf.

For oss satt det på første forsøk, og jeg er nå i uke 8. Men hos oss var det ikke noe galt med noen av oss, det var bare det at sambo ikke skulle ha flere barn og derfor var sterilisert.. 

På uttaksdagen angret jeg riktignok som en gal på at jeg ikke hadde kjøpt 3-pk, for tenk om det ikke gikk!🙈

 

jeg tror man bare må kjenne på hva som er riktig for dere. Ett eller flere forsøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Deseo skrev:

Så godt å se at det ser ut til at det går din vei denne gangen ❤ krysser fingrene for deg 🥰

Jeg lurte på om jeg kunne spørre deg og de gjorde noen utredning på dere etter 3 SA? og eventuelt hva de kom fram til? 

Har hatt 2 SA etter 3 forsøk (første forsøk festet seg ikke) og har veldig sterk følelse for at det vil skje igjen og lurer da på hva som skjer videre 😊

Tusen takk!🥰🙏🏻 Håper så inderlig at vi ikke mister denne gangen også. På tidlig ultralyd var det to hjerter som slo, men det ene embryo er ikke frisk ifølge legen. Skal tilbake til ny ultralyd nå på fredag😰🙏🏻 

Såklart du kan spørre!👌🏻 Det er ingenting galt med oss så leger har vært overrasket at vi måtte gjennom 5 forsøk og spes jeg som har AMH på 29.

 Etter 3 SA har vi vært på samtale på Riks for å snakke om veien videre og sånt. Legen har tatt mange blodprøver for å utelukke alle mulig slags sykdommer sa han. Men har ikke funnet noenting der heller. Så de visste ikke hva de skal gjøre med oss videre. Eneste han ville prøve ved neste forsøk var blodfortynnende sprøyter (selv om han har sagt at det er ikke noe dokumentert bevis på at det hjelper), også crinone til uke 12. De to årene jar vært en skikkelig berg og dal bane 😰 Ivf er myyyye tøffere enn jeg trodde. Så vi håper håper på at denne gangen sitter den🤞🏻 

Masse lykke til dere også!💝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Popkorn skrev:

Min syklus gikk ordentlig i kluss etter forsøket mitt i mars og spottet LENGE etterpå. Jeg ringte inn og de undersøkte meg etter at jeg hadde forsinket mens og hadde spottet i 3-4 uker i strekk. Alt var ok, men er nok lurt å ringe om det ikke gir seg. Neste syklus var litt bedre, selv om jeg har hatt både ekstremt korte og lange sykluser. Siste syklus nå spottet jeg 3 dager rundt eggløsning og mens var litt forsinket. 

Takk for tips🙌🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.8.2019 den 21.46, Neutral90 skrev:

Tror de sa på st Olavs at 70% vil lykkes med født baby på de tre første innsett. Men, det kommer veldig an på hvorfor du trenger ivf.

Det er jo også slik at lesbiske par drar statistikken en god del opp både offentlig og privat - de har jo stort sett ikke fertilitetsutfordringer og ville ikke trengt hjelp om de hadde samleie med en mann istedetfor inseminasjon. 

(Altså; ikke at de skal velge samleie - poenget var bare at de ikke har helsemessige årsaker til at de ikke får barn, det bare mangler en mann liksom). 

Mulig de også fører statistikk for heterofile par alene, det vet jeg ikke. 

Statistikken viser jo heller ikke prosentvis sjanse utfra diverse diagnoser, så i hodet mitt er det ganske optimistisk å tenke 50/50 på første IVFforsøk - sjansene for naturlig graviditet er jo mye lavere for de som er friske og ikke har utfordringer.

Jeg tenker første forsøk for mange er et testforsøk - man kan ha flaks, men oftest er det en sjekk for å se hvordan kroppen reagerer på medisiner osv. Med mindre det er mannen som er problemet, da vil jo kvinnen være helt normalt mottakelig for hva enn som kommer inn der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.8.2019 den 10.52, Betta123 skrev:

Hei! En genmutasjon? Fikk du svar på dette nå? Hva er NK verdi? Blir spennende å høre hva de sier imorgen! 🤞🏼

Har noe med mthfr og pai hvertfall. 

NK er immunologi, naturals cell killers. 

Snakket med olga i dag, hun har kikket nærmere på dokumentet fra Maigaard, og det ser ut som at jeg har dårlig egg kvalitet og i tillegg genetik og immunologi som er problemet... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har gått til noe type samtaleterapi på grunn av prosessen/situasjonen? Synes alt av og til er så fryktelig tungt. Blir deprimert også når forsøkene er negative, ikke nødvendigvis så lenge, men er satt ut av drift en måneds tid etterpå. Ønsker å høre erfaringer.

Anonymkode: 64659...b0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da var ovitrelle satt og egguttak på fredag. Gått veldig fort, bare gått på sprøyter i 8 dager. Er det sykehuset som bestemmer hvor lenge egga dyrkes, eller kan man komme med ønske?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Aaa08 skrev:

Har noe med mthfr og pai hvertfall. 

NK er immunologi, naturals cell killers. 

Snakket med olga i dag, hun har kikket nærmere på dokumentet fra Maigaard, og det ser ut som at jeg har dårlig egg kvalitet og i tillegg genetik og immunologi som er problemet... 

Det var vel kanskje ikke et helt oppløftende svar og det du hadde håpet på.. Fikk du noe opplegg videre hos Olga? Er redd det er det samme med mine egg også, som bare dør ut rett etter befruktning. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Fnugg skrev:

Det er jo også slik at lesbiske par drar statistikken en god del opp både offentlig og privat - de har jo stort sett ikke fertilitetsutfordringer og ville ikke trengt hjelp om de hadde samleie med en mann istedetfor inseminasjon. 

(Altså; ikke at de skal velge samleie - poenget var bare at de ikke har helsemessige årsaker til at de ikke får barn, det bare mangler en mann liksom). 

Mulig de også fører statistikk for heterofile par alene, det vet jeg ikke. 

Statistikken viser jo heller ikke prosentvis sjanse utfra diverse diagnoser, så i hodet mitt er det ganske optimistisk å tenke 50/50 på første IVFforsøk - sjansene for naturlig graviditet er jo mye lavere for de som er friske og ikke har utfordringer.

Jeg tenker første forsøk for mange er et testforsøk - man kan ha flaks, men oftest er det en sjekk for å se hvordan kroppen reagerer på medisiner osv. Med mindre det er mannen som er problemet, da vil jo kvinnen være helt normalt mottakelig for hva enn som kommer inn der. 

Her er jeg, kvinnen helt normal, mens mannen er problemet. Jeg lurer på hva jeg skal velge, økonomisk har vi foreløpig råd til 1 prøverørsforsøk, men 3 inseminasjoner. Jeg aner ikke hva jeg skal velge. (med donor) 

Så om noen kan si noe for eller i mot så kjør på. 

Anonymkode: 8a891...436

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 6.8.2019 den 19.54, AM11 skrev:

Vi fikk beskjed om at det var 50/50 om det gikk eller ikke på første forsøk. Men det kommer nok også an på grunnen til at man trenger ivf.

For oss satt det på første forsøk, og jeg er nå i uke 8. Men hos oss var det ikke noe galt med noen av oss, det var bare det at sambo ikke skulle ha flere barn og derfor var sterilisert.. 

På uttaksdagen angret jeg riktignok som en gal på at jeg ikke hadde kjøpt 3-pk, for tenk om det ikke gikk!🙈

 

jeg tror man bare må kjenne på hva som er riktig for dere. Ett eller flere forsøk.

Siden jeg må bruke donor, er det ikke noe galt med oss heller. 

Anonymkode: 8a891...436

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.8.2019 den 0.04, AnonymBruker skrev:

Vil 3 første innsett bety 3 forsøk? 

Anonymkode: 8a891...436

Lurer fremdeles på dette 😊

Anonymkode: 8a891...436

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lurer fremdeles på dette 😊

Anonymkode: 8a891...436

Det kommer an på. 1 forsøk = uttak og befruktning. 

Om du får ut flere egg og de blir befruktet er det fortsatt 1 forsøk.

Ett forsøk kan altså være 1 innsett, eller flere hvis du får egg på frys.

st Olavs sa at de aller fleste får barn i løpet av 3 første innsett. Som kan være 1 forsøk eller 3 forsøk, det kommer an på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Neutral90 skrev:

Det kommer an på. 1 forsøk = uttak og befruktning. 

Om du får ut flere egg og de blir befruktet er det fortsatt 1 forsøk.

Ett forsøk kan altså være 1 innsett, eller flere hvis du får egg på frys.

st Olavs sa at de aller fleste får barn i løpet av 3 første innsett. Som kan være 1 forsøk eller 3 forsøk, det kommer an på.

Tusen hjertelig takk for oppklaring. Siden alt er normalt med meg kunne jeg regne med å gå ut flere egg så da har jeg kanskje mulighet til flere innsett på samme forsøk da. Som ikke koster meg noe mer? Skal ha en time snart,hvor jeg selvfølgelig kan spørre, er bare så spent. 

Anonymkode: 8a891...436

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...