Gå til innhold

Prøverør 2019


Jeio

Anbefalte innlegg

14 hours ago, Blomst37 said:

Så gøy å lese at så mange har blitt gravide nå!😁👌🏻 Hurra for oss!

Vi skal på en ukesferie om noen dager. Flytur er bare litt over 1 time. Ble litt usikker om det går fint å fly. Kan det være skadelig? Hva hadde dere gjort? 

Det er absolutt ingen påvist sammenheng mellom flyturer og spontanabort! Så ta fly med god samvittighet.

Jeg aner ikke hvor denne myten kommer fra -- kanskje man alltid leter etter en "grunn" når det går galt -- men om det ender i spontanabort er det aller, aller, aller mest sannsynlig fordi fosteranlegget ikke utvikler seg korrekt. Ikke fordi moren tok fly, hadde sex, jogget en tur, drakk en lettbrus eller hva nå enn folk får for seg kan forårsake spontanabort. (Hadde det vært så "enkelt" hadde vi ikke behøvd å kjempe for selvbestemt abort.) Denne tankegangen fører bare til at folk klandrer seg selv. Har opplevd å miste selv relativt sent i første trimester, og da jeg ble gravid igjen fikk jeg råd av jordmor om å prøve å leve så normalt som mulig spesielt fordi jeg hadde mistet før, og det er så lett å havne i en angst-spiral.

Gratulerer med graviditeten, og håper du får en flott ferie! 💕😊

Anonymkode: 2ec88...f65

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, Betta123 skrev:

Hvordan går det med deg @Aaa08?😊

Ja... Klarer ikke å bestemme meg... 

Enten Hellas eller st Petersburg... 

De i Hellas mener kjæresten bør ha kur, selv om prøvene er fine... De mener dna fragmentering på 20 % er ikke bra.. Rart, alle andre jeg snakket med sier noe annet om det....

Så aner ikke hva jeg skal gjøre... Olga gir oss garanti med egne egg... Men det er langt og masse styr med visum osv.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Aaa08 skrev:

Ja... Klarer ikke å bestemme meg... 

Enten Hellas eller st Petersburg... 

De i Hellas mener kjæresten bør ha kur, selv om prøvene er fine... De mener dna fragmentering på 20 % er ikke bra.. Rart, alle andre jeg snakket med sier noe annet om det....

Så aner ikke hva jeg skal gjøre... Olga gir oss garanti med egne egg... Men det er langt og masse styr med visum osv.... 

Hmmm. Er jo litt interessant at de i Hellas mener noe annet enn alle andre, spesielt siden det ikke har gått frem til nå.

Vågalt å gi garanti så skjønner det er fristende også!

Tenker dere å ha en tenkepause nå i sommer og bare slappe av før dere begynner igjen?♥️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Betta123 skrev:

Hmmm. Er jo litt interessant at de i Hellas mener noe annet enn alle andre, spesielt siden det ikke har gått frem til nå.

Vågalt å gi garanti så skjønner det er fristende også!

Tenker dere å ha en tenkepause nå i sommer og bare slappe av før dere begynner igjen?♥️

Skal ta flere tester i ferien som Hellas ville ta, mye billigere, vi drar til polen for å ta disse. 

Så skal vi snakke med en klinikk der også. 

Det handler litt om penger også. 

Har allerede brukt over 150 000 kr... 

I Hellas koster 2 pakk 4000 €

3 pakk med garanti i st Petersburg - 9900 €... 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Aaa08 skrev:

Skal ta flere tester i ferien som Hellas ville ta, mye billigere, vi drar til polen for å ta disse. 

Så skal vi snakke med en klinikk der også. 

Det handler litt om penger også. 

Har allerede brukt over 150 000 kr... 

I Hellas koster 2 pakk 4000 €

3 pakk med garanti i st Petersburg - 9900 €... 

 

Skjønner det. Svindyrt😩👎🏼

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.7.2019 den 9.06, Wiley skrev:

Blir du fulgt opp spesielt fordi du har mistet mange ganger før? Jeg tenker legen ville sagt ifra hvis det var noe du ikke skulle gjøre. Det er litt farlig å legge skylden over på deg selv når det går galt, i de aller fleste tilfeller er det jo fosteranlegget det er noe galt med når det slutter å utvikle seg, det kan man jo gjøre lite fra eller til for å forhindre. Ville helt og holdent forholdt meg til det legene sier og ikke råd fra venninner, 

Riks har ikke sagt noe om vi blir fulgt opp ekstra. Skal bare på tidlig ultralyd om to uker. 

Har også snakket med sykepleier om å reise med fly og det var ikke noe problem som dere har skrevet. Skulle bare bruke støttestrømper og bevege meg litt under flyturen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 13.2.2019 den 22.20, AnonymBruker skrev:

Åå skjønner. Men hvorfor gikk det ikke for deg ??

jeg var på ultralyd hun mente 17x17 er bra og e under modning. Satt derfor ovitrelle idag. Hun anbefalte samleie imorra og over imorra. 

Tol letrozol i 5 dager også. 

Dag 12 idag. 

 

Men hvis du hadde eggløsning på dag 33 hvorfor ble du ikke gravid? 

Anonymkode: b5dca...6fb

Hei

satte du ovitrelle samme sag som du var hos gyn?

Anonymkode: e07aa...2ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/10/2019 at 2:56 PM, Aaa08 said:

Skal ta flere tester i ferien som Hellas ville ta, mye billigere, vi drar til polen for å ta disse. 

Så skal vi snakke med en klinikk der også. 

Det handler litt om penger også. 

Har allerede brukt over 150 000 kr... 

I Hellas koster 2 pakk 4000 €

3 pakk med garanti i st Petersburg - 9900 €... 

 

Har du gått privat i norge også? Eller offentlig? 

Anonymkode: 906fa...412

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen andre her som har opplevd mye magesmerter (luftsmerter) i starten av svangerskap? får også vondt i livmoren (tror keg) hvis jeg veie overkroppen sånn at den strekkes🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.7.2019 den 20.38, AnonymBruker skrev:

Har du gått privat i norge også? Eller offentlig? 

Anonymkode: 906fa...412

 Bare offentlig 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AM11 skrev:

Er det noen andre her som har opplevd mye magesmerter (luftsmerter) i starten av svangerskap? får også vondt i livmoren (tror keg) hvis jeg veie overkroppen sånn at den strekkes🤔

Helt normalt begge deler. Det første er fordi hormonene endres og gjør muskulaturen i tarmen slakkere, dermed kan man oppleve både treg mage og mer luft enn vanlig. Det andre er at ligamentene som holder livmoren på plass strekkes når livmoren utvider seg, og det kjennes spesielt godt når man reiser seg eller vrir overkroppen. Altså egentlig gode tegn begge deler ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, prøverpåny skrev:

Helt normalt begge deler. Det første er fordi hormonene endres og gjør muskulaturen i tarmen slakkere, dermed kan man oppleve både treg mage og mer luft enn vanlig. Det andre er at ligamentene som holder livmoren på plass strekkes når livmoren utvider seg, og det kjennes spesielt godt når man reiser seg eller vrir overkroppen. Altså egentlig gode tegn begge deler ☺️

Så bra! Tusen takk for svar!!😊😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal forhåpentligvis sette inn en eskimo nå i august, men da må vi på ultralyd for å bekrefte el mens vi er på ferie. Ser på muligheten til privat ul, men vet noen hvordan dette funker med offentlige sykehus? Kan jeg ringe gynekologisk på sykehuset og faktisk få time til dette uten å være en henvist pasient?

skal selvsagt ringe i morgen, men er jo litt nysgjerrig da :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, Neutral90 skrev:

Vi skal forhåpentligvis sette inn en eskimo nå i august, men da må vi på ultralyd for å bekrefte el mens vi er på ferie. Ser på muligheten til privat ul, men vet noen hvordan dette funker med offentlige sykehus? Kan jeg ringe gynekologisk på sykehuset og faktisk få time til dette uten å være en henvist pasient?

skal selvsagt ringe i morgen, men er jo litt nysgjerrig da :) 

Hvis noen er i samme situasjon som meg senere; null problem å få time til ul på annet sykehus når jeg forklarte saken.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Neutral90 skrev:

Hvis noen er i samme situasjon som meg senere; null problem å få time til ul på annet sykehus når jeg forklarte saken.

Så bra at det ordnet seg :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig den store tidlig ultralyd dagen har kommet. Var så spent og veldig redd😰 Men vi hørte hjerte og til og med 2!!!!🤩🙈 Den følelsen! Helt ubeskrivelig!😃❤️

Den ene embryo så bra og normal ut, men den andre var bare halvparten så stor😳 . Legen sa det er ikke normalt og det skal ikke være sånn. Den er ikke frisk og kommer ikke til å klare seg. Mest sannsynlig hjertet stopper og embryo tørker bare ut. Aldri hørt om noe sånt før. Må tilbake til ny kontroll om 2 uker for å sjekke om den lever fortsatt😰. Uff bare vi får en frisk baby er vi mer enn fornøyde.

Har noen av dere opplevd noe lignende? 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

14 timer siden, Blomst37 skrev:

Endelig den store tidlig ultralyd dagen har kommet. Var så spent og veldig redd😰 Men vi hørte hjerte og til og med 2!!!!🤩🙈 Den følelsen! Helt ubeskrivelig!😃❤️

Den ene embryo så bra og normal ut, men den andre var bare halvparten så stor😳 . Legen sa det er ikke normalt og det skal ikke være sånn. Den er ikke frisk og kommer ikke til å klare seg. Mest sannsynlig hjertet stopper og embryo tørker bare ut. Aldri hørt om noe sånt før. Må tilbake til ny kontroll om 2 uker for å sjekke om den lever fortsatt😰. Uff bare vi får en frisk baby er vi mer enn fornøyde.

Har noen av dere opplevd noe lignende? 

Ja. Det ene embryoet er nå en fire år gammel frisk jente. Det andre kom ut dødt med blod og gørr under fødsel. Fikk aldri se det. Døde tidlig. 

Anonymkode: 07ead...c75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

DJa. Det ene embryoet er nå en fire år gammel frisk jente. Det andre kom ut dødt med blod og gørr under fødsel. Fikk aldri se det. Døde tidlig. 

Anonymkode: 07ead...c75

Takk for svaret!🙏🏻 Får se hvor langt jeg kommer med det andre embryoet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal vi snart i gang med ny runde, skal gå på bemfola og fyremadel, men er det viktig og sette fyremadel i låret, eller kan man sette den i magen og?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Naomi1988 said:

Da skal vi snart i gang med ny runde, skal gå på bemfola og fyremadel, men er det viktig og sette fyremadel i låret, eller kan man sette den i magen og?

Kan helt fint settes i magen også, det gjorde jeg. Fikk bare beskjed om å sette den der jeg hadde mest fett, så gjør den mindre vondt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...